lancer 2.0 jakopää ääntää

paavo70

Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2010
Lanceriin vaihdettiin jakopään remmi. nyt kun moottorin kierrokset nousee yli 2500 niin kone alkaa huutamaan. Aikaisemmin kun ajoi 100 km/h nelos vaihteella niin ei kuullut moottorin ääntä ja saattoi ajaa pitkiäkin aikoja ennen kuin hokas laittaa vitosen pääle. Nyt ei kyllä viiti ilman kuulosuojaimia ajaa nelosella yli satasta eikä vitosella yli 120 km/h. 5 vuotta sittenkin kun remmi vaihdettiin merkkiliikkeessä niin tuli sama vika ja kolmannella kerralla kun käytin siellä ja valitin asiasta niin saivat kuntoon oli kuulemma viallinen kiristin rulla nyt sekin mahdollisuus on suljettu pois.
 
Vs: lancer 2.0 jakopää ääntää

Suuresti syytä epäillä, että tasapainoakseleissa jako pielessä.

Ilmeneekö nyt tietyillä kierroksilla myös tärinää?

Merkkiliikkeen kertomukseen edellisessä rempassa myös syytä suhtautua varauksella, onhan heille mieluisampaa syyttää huonoja osia, kuin tunnustaa että oli asennettu vituiksi
 
Vs: lancer 2.0 jakopää ääntää

Ei oo mitenkään harvinaista että merkkiliikkeet (aiemmin myös Veho - kuten omassa tapauksessa) asettaa tasapainoakselit ihan päin v*ttua. Mä tarkistaisin ihan ensimmäiseksi itse sen jakopään merkit. Netistä tai WSM:stä hyvät ohjeet, keula pukeille, muovit pois ja kokeilemaan :peukku
 
Vs: lancer 2.0 jakopää ääntää

Pitääkö kaikki suojamuovit ja moottorin kannake käyttää pois että tasapainoakseleiden ajoituksen voi tarkistaa vai riittääkö kopan yläosan irroitus. Kyllä moottori tärrää ja "resonoi" nyt minusta enemmän. Sitten vielä eikö hydraulikiristimen vaihto kuulu vakopää huoltoon automaattisesti kuulemma rullien vaihto vaan.
 
Vs: lancer 2.0 jakopää ääntää

Muistaakseni moottorin kannake mahtuu olemaan paikallaan (tosin ei nyt ihan viimemuistissa :D ) ja muovi lähtee alaspäin.

Tasapainoakselit on ns. alaosassa eli pakko ottaa koko muovikoppa pois. Tämä selviää myös niistä ohjeista mitkä tarvitset ajoituksen tarkistukseen ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom