Lancer 2.0 jakopään remontti

paavo70

Member
Liittynyt
4 Maaliskuu 2010
Minkälainen on vaihtaa 2.0 lancerin jakopää ja tasapaino akselin remmit. vuosimalli 05.
Viimeksi remmi on vaihdettu 60 tkm sitten merkkiliikkeessä. Nyt alko kuuluun rapsutusta koneen käydessä aukasin jakopään yläosan niin remmissä oli rekale joka rapsutteli muoveihin ja noin 6 cm matkalta puuttu hampaat. Jako ei varmaankaan ole mennyt sekaisin et kone olis vaurioitunut. ainakaan ei kuulu mitään metallista ääntä ja muutenkin vedot ym. on kohdallaan.
 
Vs: Lancer 2.0 jakopään remontti

älä sit aja tai käytä moottoria enää yhtään,hyvä on tuuri jos hampaita jo puuttuu hihnasta.

muuten en osaa kyseisen koneen kohdalla neuvoa :-\mutta tuskin mitään rakettitiedettä kuitenkaan on ;D
 
Vs: Lancer 2.0 jakopään remontti

jep ei passaa käynnistää en uskaltanut ajaa edes viittä metriä vaan työnsin talliin. Huoltoliike ei alkanut millekkään meinas että hihnapyörät kuluneet edellisen vaihdon jälkeen. Miksi luvataan sit remmin vaihdon jälkeen 90 tkm huoletonta kilometriä?? Eikö silloin pitäisi automaattisesti vaihtaa kaikki rattaatkin huollon yhteydessä. Eihän muuten tuommoisella melkein tonnin maksavalla merkkiliike huollolla ole mitään merkitystä. Pienempään paikalliseen korjaamoon soitin ja siellä ainakin luvattiin 90 tkm tai 6 vuotta eikä mitään selittelyjä et pyörät on vaihdon jälkeen kuluneet. Hintakaan ei ollut puolta merkkiliikkeen hinnasta. Taidampa jättää merkkiliikkeet rahastamaan muita ja tehdä rempat ite tai pienemmissä korjaamoissa.
 
Vs: Lancer 2.0 jakopään remontti

vaikka ois pyörät kuluneet niin tuskin sen takia repeis hihnasta rämmälettä.ja toisekseen en ole kyllä ikinä mihinkään vanhaan mitsuun uusia hihnapyöriä pistäny/nähny et ois ollu pistettykkään. pelkillä hihnoilla ja niiden kiristin rullilla selvinny :)
 
Vs: Lancer 2.0 jakopään remontti

Siinä on huoltoliike jättänyt jotain rullia vaihtamatta. Katohan kuitit läpi ja tsekkaa että laskutettu määrä täsmää paikallaan oleviin.

Tosta vaihdosta todetaan nyt näin että tavanomaiseen jakopään remppaan (mikä tahansa pikkukoneinen etuveto tai saman kokoinen muu japsi) niin on vaikeampi.

Osat maksaa suomesta tiskiltä >400e ja mun mielestä siihen kannattaa vaihtaa vesipumppu samalla (jossei viimeeksi vaihdettu). Siis luokaa 500e osat ellet tilaa maailmalta (Rockauto.com ja camskills.co.uk on halvempia, olet siis ostamassa Evo 7-8 jakopään osia :) )

Oikeastaan vaihto on niin kauan ihan normaali jakopään remppa kunnes mukaan tulee hydrauli/kaasukiristin ja tasapainoakselit. Mut ei niissä nyt silleen ole mitään ihmeellistä. Periaatteessa jos ja kun vaihdat sen myös (se on se kallein osa tuosta) niin pääset toki helpommalla kun pakotat hihnan paikaltaan ja et irroita sokkaa ennenkun jako on varmasti oikea (tsekattu tyyliin 5 kertaa. Tasapainoakselit menee LIIAN helposti väärään asentoon). Mekaaniseen kiristimeen (epäkesko) tarvitset oman työkalun tai sitten esim. tosi vahvat lukkosokkapihdit (90° taitoksella). Mulla ei myöskään kampuran pultti auennut pyssylläkään kovin helposti, ja sitä lienee huonompi irroittaa millään vääntimellä.

Moottorinosturi on aina plussaa koska ainakaan mun ½" momenttiavaimella ei mahtunut runkopalkin ja jakopään rullien väliin millään hylsyllä. Eli moottorintuenta pitää löysätä pois apparin puolelta ja nostaa/laskea moottoria hieman että kaikki saa kiristettyä.
 
Takaisin
Ylös Bottom