lancer 2003-2008 kokemuksia

sport lankku

New Member
Liittynyt
30 Syyskuu 2006
Ihan tässä mielenkiinnosta vain kysäisisin, millaisia kokemuksia ihmisillä on noista otsikon Lancereista näin jo enemmän maailmaa nähneinä. Itsellä on vm.2005 2,0 farkku, jota aion vielä pitää toistaiseksi. Kilometrejä nyt 137 tuhatta, takuuaikanahan siis pääasiassa korjattiin noita natisevia takapään heloja ja vaihdettiin vuotava vesipumppu. Kaikki huollot ad 100 tkm takuuseen, siitä eteenpäin itse. Hyvinpä on toiminut; takapuslat narisee yhä (lähinnä kesäkuivalla), mutta CRC-hoito tuo tilapäisen parannuksen. Etutolppien ylälaakerit narskuu kylmällä aika pahasti, joten menevät vielä joskus vaihtoon, samoin kuin kaikki iskaritkin. (Vielä ei mainittavia vuotoja, mutta teho on jo aika muodollinen). Kytkin ravistaa, kun sille päälle sattuu. Voi mennä pari kuukauttakin, ettei ravistele. Muuten pelaa täyttä päätä, ja meikäläinen on hyvinkin tyytyväinen. Kulutushaarukka 6,5-9+ l/100 km, matka-ajossa yleensä alle 7 litraa ja mun normiajossa 7,5-8 litraa/100 km.

Mulla on tuulilasit olleet aika kulutustavaraa. Jo ostaessani oli lasi vaihdettu, kunnes se perhana sitten vielä otti ja irtosi liimauksistaan. Nyt vuoden vanhaa uutta lasia on korjattu jo kahdesti, ja sen ohella siinä on lukuisia äkämiä. Tuntuu, että lasi melkein imuroi kaikki edellämenijöiden nastat ja kivet pintaansa.

Kertokaapa Lanccu-kuskit muutkin kokemuksistanne! (Ostaisin uuden Lancerin, jos farkku olisi saatavilla. Ei muuten, mutta pysyäkseni uudehkossa autossa kiinni...)
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

Tai siis, piti tuo otsikko olla vuoten 2007 asti, tässä oli tarkoitus kysellä noista nykyistä edeltävistä malleista! :-*
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

Hyvätpä on kokemukset (-04 2.0 STW SPORT). Autolla on mielestäni hyvä ja mukava ajaa.
Auto on toiminut moitteettomasti jo 90tkm (viimeisin huolto maksoi 958 €). Takapäähän aikanaan vaihdettiin takuuna koiranluita ja puslia. Oikea etuiskari päästi nesteet pihalle 60tkm kohdalla, mutta takuuseen meni sekin. Kytkin ravistaa kerran kahteenkuukauteen.
Etupään jousien pauke loppui kuin seinään, kun pyysin erikseen 75tkm huollossa nelipyöräsuuntauksen. Kulmat oli aavistuksen väärin joka kulmassa. Sitä ei tosin ajaessa huomannut, mutta kaikissa renkaissa oli aaltoilevaa kulumista sisäreunassa. Nyt on uusilla Nokian NRV-kumeilla ajettu melkein 15tkm ja ovat edelleen kuin uudet. Talvirenkaat on edelleenkin alkuperäiset Hakkapelitta 4:set joilla on rullattu noin 40tkm. Vain yksi nasta pois takarenkaasta ja pitaa kaikissa jäljellä 8mm. Menee vielä tämän talven.
Kaksi vuotta sitten jouluna auto ei suostunut käynnistymään kotipihasta. Olin juuri lähdössä matkalle, joten soitin MAP-kortissa oleeseen numeroon. Puolessa tunnissa oma auto oli pajalla ja vuokra-Fabia alla (maksoin vain bensat). Syyllinen auton toimimattomuuteen oli Cobra-hälyyttimen liitin, joka oli tärinästä löystynyt. Kouvolassa Päivän Auto löysi vian parissa tunnissa.

Auto vaihtuu uuteen sportbackkiin jahka lastenrattaita ei tarvitse enään kuskata takakontissa .. taitaa olla silloin jo vuosi 2010

Summa summarum - ei olis voinut paremmin valita
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

noh,autohan on jo myyty mutta kokemukset voi kertoa kuitenkin..
n.96tkm oli mittarissa kun 2.0sport stw hävisi pihasta.
samat samperin natinat ne minullakin vaivasi,loppujen lopuksi muka saivat hiljaiseksi.mutta kauanko se on hiljaa?
kytkin meni takuuseen.
tuulilasi tosiaan kulutustavaraa,uusikin irtosi liimauksista myös täällä.
sisusta tuntui kestävän hienosti paitsi se nahkaratti,alkoi tuntua kädessä oudon karhealle,tarkempi tutkistelu paljasti sen olevan täynnä ns.halkeamia... :nykii
näytti vielä siistille mutta ei kauaa.
maalipinta ainakin punaisena surkea,ei kestä mitään.kivenisku keulaan niin 5mm pala irti.
keskustelin asiasta maahantuojankin kanssa,normaalia kuulemma... :nykii
kulutus koko ajan hiukan yläkantissa muihin vastaaviin,se tosin oli jo ostaessa tiedossa.
nostajat alkoi naputtaa jossain 80tkm paikkeilla kylmänä.
hanskalokeron lukko ihan peestä,rikki kokoajan.
jnejne..
tuntuu että vain haukun autoa mutta hyvää ja harmitonta kyytiä sillä sai.
alustana H&R/kyb niin jopa kelpasi... :driver
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

Maisterilla ja progressilla omieni lisäksi erittäin samanlaisia kokemuksia. Pyöränkulmat ovat hyvin tärkeät, niiden on syytä olla oikein. Sitten kun ovat, on auto tosi hyvä ajaa. Hakkapeliitta neloset pyörivät minullakin talvisin, nastoista lienevät jotakuinkin kaikki tallella ja ajoa takana 37 tkm. Nyt lähtee näillä kolmas talvi ihan kevyesti. Pito tallella, mutta meteli on ihan kaamea.

Sitten tuo kalina tai naputus tai mikälie kylmänä: on kalissut omakin kone kylmänä ainakin niin kauan kuin auto on minulla ollut, eli 50 tkm alkaen. Siiskö nostajat? Alkuun veikkasin väljästi sovitettuja mäntiä. Mitä tuolle voisi ja kannattaisi tehdä? Koneen lämmetessä kolke kaikkoaa.

Letkunpätkät on pantu jousien päihin ja narahtelut ja pamahtelut siltä osin pysyneet poissa.
Kytkin mietityttää: minulla tuo ei mennyt takuuseen ( :seina), ja vaikuttaisi kitkamateriaalivialta. Lämpenmeminen ja kosteus tuovat ravistusta esiin. Joskus, jos luistattaa kytkintä esim. lähtemällä liikkeelle vaikka kolmosella, saattaa ravistus häipyä. Oon aatellu, että pinnoista palaa kuonat tällöin pois. Vai voisiko sittenkin kytkinakselin uritus olla kuiva/likainen? Ken tietää?

Maalipintaa pitää keulasta korjailla tiheään. Tosin ihan puolisenttisiä paloja ei mun metallinharmaasta väristä lähde irti.

Nahkarattia rupesin varhaisessa vaiheessa jo ihan hoitamaan. Olen käyttänyt Autoglymin tuotetta.

Merkkihuollot on tosiaan ihan järkkyhintaisia, ainakin se 90 huolto. Takuuajan jälkeen viimeistään helpottaa, kun voi hyvällä omallatunnolla ruveta tekemään juttusia itse. Perushuollot ovat ah niin simppeleitä, ja kuntohuoltovälit sentään melko pitkiä. Niissä pitää ehkä mukautetusti kääntyä huollon puoleen.

Tuntuisi, että ihan kuin samasta tehtaasta (muotista?) olisivat Lancut peräisin. Pitäisikö sanoa, että ovat ihan kuin tehtaassa tehtyjä (ei kyläsepän)?
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

vm 2006 1.6 farkku jolla rullattu 65000km.
Huollot tehty, ei tosin merkkihuollossa, vaan paikallisessa liikkeessä.
(mm. Toyotan merkkihuolto, hinnat moninverroin halvemmat kuin merkkihuollossa + ei se auto sinne naapurikaupunkiin ilmaiseksi kulje.)
Muuten ei ole moitteen sanaa sanoa, mutta etupää kolahtelee satunnaisesti. (Niin satunnaisesti, etten ole jaksanut/viitsinyt valittaa asiasta.) Korjaantuis varmaan letkun pätkillä :)
Lisäksi puhtia sais olla vähän enempi, moottoritien rampissa saa kiihdyttää ihan tosissaan että pääsee vauhtiin, varsinkin koko perheen ollessa matkassa (5 hlö).
Kulutus on koko ajan ollut 7 litran pinnassa, pääsääntöisesti vähän alle.
Saa nähdä kestääkö yhtä kauan kuin edellinen vastaava, jolla rallatetiin 9 vuotta ja 240000 km. Ilman vaivoja tietty.


Maisterille terveisiä: rapinakumit odottaa, kesäkiekot voin pestä :driver
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

Tuoreena foorumilaisena suoraan asiaan.

Autona Lancer 04 Sport ja ongelmana kytkimen ravistus välillä. Tai oikeastaan kytkimellä on kolme tapaa toimia (riippuen kuun asennosta tjms...):
1. Ravistaa liikkeelle lähdöissä, toiminta muuten melkein on/off
2. Ei ravista liikkeeille lähdöissä, mutta ottaa liian topakasti kiinni
3. Toimii kuten pitääkin, ottaa pehmeästi eikä ravista.

Mikä tuossa on vikana? Auttaako vain kytkinpaketin uusiminen vai mitähän tuolle keksisi? :'(
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

Ainakaan vuotoja ei näy ulospäin. Kytkimen ottokohta tuntuu olevan aina samassa kohti, mutta tuntuma sintteristä normaaliin.

Syytä tarkistaa vuodot vai?
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

Aloitin tuon ketjun autosta yleensä. Nyt tuntuu kytkin puhuttavan, joten siitä sitten.

Omani, 203 th ajettu vuoden 2005 2,0 sport oli juuri kytkinremontissa. Ravistus oli ollut viimeiset 150 tuhatta niin hallitsematonta ja rajua, mutta myös ennalta-arvaamatonta, että päädyin remppaan. Välillä meni pitkiä aikoja oireitta, kumma kyllä. Loppuaikoina kokeilin irrottaa irrotushaarukan haitarikumin ilmavaihdon vuoksi, ja kuumilla ilmoilla tämä vähän auttoikin.
Itse remontti kesti päivän: uusittiin painelevy, painelaakeri, kytkinlevy. Vauhtipyörää ei koneistettu. Kustannukset n. tonnin. Parin päivän päästä käyttömekanismi narisi ja jurisi. Ei ollut polkimessa vika, vaan irrotinhaarukan voitelussa. Varttitunnissa voiteli huolto sen kuntoon. Toistaiseksi kytkin toimii oireitta ja hyvin.

Varmaan on kitkamateriaalissakin vähän sanomista, mutta voi olla, ettei tämä kytkin juuri luistattelua kestä, kun pinnat lasittuvat. Kuumeneminen on toinen juttu. Olen nähnyt monissa autoissa hieman paremmin ilmastoidun kytkinkopan kuin tässä, liekö sillä vaikutusta.

Tuskinpa on nuo muuttuvat ottokohdat hydraulisesta irrotusjärjestelmästä kiinni, jollei järjestelmässä nyt ilmaa ole. Tuttua oli mullekin tuo kerrasta-kiinni -systeemi.

Kun teet kytkinremontin, huolehdi samalla kunnon lootaöljyt itsellesi: mulle laittoi mitsuhuolto joskus taannoin Mobilin SAE 75W-90:t, joilla huonot synkat oli vieläkin huonommat ja koko vaihteisto ihan takku. Itse vaihdoin nyt Castrolin SMX-S:t sae 75W-85 API GL 3/4, jotka ovat valmistajan speksin mukaiset. Vaihteisto on uuden kytkimen kanssa herkkä ja synkat toimivat hyvin.

Mitä tähän Mitsuun muuten tulee, niin parissa vuodessa uusittu on: takapään auraussäätötangot (kun pultit oli ruostuneet pusliin kiinni), etupään koiranluut, 1 raidetangon sisänivel eteen (ja toinen menossa, ulkonivelet hyvät), akku, ovenrajoittajia kiristelty, pikku ruostekukkia korjattu lokasuojan reunoista, konepellistä, takaluukun ikkunanrajasta. Pensatankki ruostuu päältäpäin. Jarrut tuppaa juuttumaan ilman huoltoa. Takapään jarrulevyt ja pakoputken joustoliitos on uusittu. Tietenkin vielä huollot ja kulutusosat. Ja se kytkin.
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

Sport lankku, minkä hintaiset raidetangon sisemmät nivelet oli ja minkälainen homma vaihtaa? Ilmeisesti ne on omasta menneet, lotisee ja pientä välystä tuntuu, mutta ulommat nivelet ovat ok kuitenkin.
Melkosen alustan ovat nipponin pojat autoon saaneet tehtyä... :seina
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

benq sanoi
Sport lankku, minkä hintaiset raidetangon sisemmät nivelet oli ja minkälainen homma vaihtaa? Ilmeisesti ne on omasta menneet, lotisee ja pientä välystä tuntuu, mutta ulommat nivelet ovat ok kuitenkin.
Melkosen alustan ovat nipponin pojat autoon saaneet tehtyä... :seina

Mulla meni kans apparin puolelta. En tiiä mitä maksaa kun meni myyjän "takuuna".

Alustahan on ainakin ajettavuudeltaan aivan loistava. En oo saman luokan autoissa törmännyt toiseen samanlaiseen. Ei siitä McPherson kolinasta kannata säikkyä. Mulla ei ainakaan tähän mennessä mitään muita ongelmia kun kerran 5000km kuuluu pieni kolahdus jostain.
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

Noista raidetangon sisäpäistä, joista benq kyseli: toinen vaihdettiin Lohjanportin Autossa minulle 5/10 ja toinen 10/10; osa oli 70:- ja työ reilut 60:- kappaleelta. Eri puolin oli pikkuista työhinnan vaihtelua, mistä lie johtunut. Sanoisin, ettei kannata alkaa vääntää hammastankoa solmuun ahtaassa paikassa, jos ei itsellä ole sopivaa kalua (= erikoiskiintoavainta) irrotukseen. Työ kestää tunnin per puoli. Hinnoissa ei tietenkään ole aurauksen säätöä. Minulla nivelien välyksen huomasi pyörästä katsastusottein nykimällä ja auton alta raidetankoa ylös alas nykimällä. Kolina on ihan merkittävä pienelläkin välyksellä, ja ohjauksesta tuli korjauksen jälkeen selvästi tarkempi. Nivelet menivät aika tasatahtia. On jekkua, että ulkonivelet kestävät pitempään! Niistä on myös helppo tarkistaa välykset, ja vaihto lienee hyvin suositeltavaa ohjauksen kannalta. Ulkopäitä saa ehkä tarvikkeinakin? En tiedä, en ole vielä kokeillut.

Tuosta kolinasta vielä: vähän kuuluu juu niinkuin asiaan, mutta katsopa kuitenkin koiranluut ja niiden puslat, että ovatko löysät tai kovettuneet koppuroiksi. Tarvikkeina saa hyviä luita (=paksumpia kuin orgikset ja 8.8 lujuudella olevia pultteja) ja hyviä puslia hyvin halvalla. Kysy Autoasi -ketjusta tarkemmin, jos olet vailla. Itse tein "yhdistelmäluut". Ei kannata kiristää sitten luita ja puslia ihan tolkuttoman nippuun, jos ei halua arkikäyttöön äkkiväärää alustaa ja nopeasti kuoleentuvia puslia! Kolinaa voi tulla myös alapalloista, iskareista, mcpherson-yläpäistä. Minulla on vielä kaikki alkuperäistä (220 k), ja katsastusvaateet täyttävää. Epäilen kuitenkin vähän kaikkia kolahteluista.
 
Vs: lancer 2003-2008 kokemuksia

Hehe, meni vähän puihin omat arvailut kolinoitten ja lotinoitten syystä. Kolahtelut kuuluivat kuskin puolen etujousituksesta terävissä kuopissa, mukulakivillä yms. ja jokunen kerta tuli vikaa paikallistettua, kunnes vihdoin löytyi... kuskin puolen sisempi jarrupala on jostain syystä 3-4mm liian lyhyt :seina Pääsee liikkumaan satulassa -> kolinaa. "Kiristin" metalliklipsuja palojen päässä ja kolinat jäi siihen.

Toinen ihmettelyn aihe oli talven liukkailla perän vaeltelu. Suoralla ja tasaisella tiellä joutui ohjaamaan. Kuivalla asfaltilla meni suoraan. Syy selvisi kun vein Mitsun nelipyöräsuuntaukseen: http://aijaa.com/v.php?i=003877660232.png Ilmankos ajettavuus muistutti trukkia.... :p
 
Takaisin
Ylös Bottom