V
Ville
Guest
Mikä mahtaa mättää, kun Lancer 1,5 GLX -87 (260 tkm) toimii, tai siis ei
toimi seuraavasti:
- kylmänä lähtee hienosti käyntiin
- 5-10 minuutin ajon jälkeen alkaa nykimään ja sammuu
- ei lähde heti käyntiin, mutta puolen minuutin odottelun jälkeen pelaa
taas, mutta hyytyy parin minuutin ajon jälkeen
- taas odotellaan ja lähtee käyntiin, mutta hyytyy jälleen
Ylläolevaa voi toistaa n kertaa, mutta ongelma ei korjaannu (mitenkäs se nyt
itsestään korjaantuisikaan). Vika ei ilmene paikallaan autoa käytettäessä,
vaan ainoastaan vedossa, mikä tekee vianetsinnän huomattavan hankalaksi.
Alun perin epäilin vettä bensassa, mutta se ei enää pitäisi olla ongelmana,
kun aiemmin talvella paikkasin vuotavan tankin ja päästelin sieltä
ylimääräiset vedet pois. Puola on myös vaihdettu, joten sielläkään ei vikaa
pitäisi olla. Tulpanjohdot, tulpat ja virrajakajan kansi ja pyörijä on
vaihdettu syksyllä, joten sekin puoli pitäisi olla kunnossa. Kaasarin
jäätymistäkin epäilin, ja virittelin ilmanoton siten, että myt kaikki
imuilma tulee esilämmitettynä, mutta ei auttanut tuokaan.
Nyt alkaakin epäilyttää, josko vika olisi bensapuolella, lähinnä kaasarin
lukuisissa alipaine- plus muissa säätöhärveleissä. Myöskin bensapumppu
epäilyttää, tosin ymmärtääkseni lämpiämisen ei pitäisi siihen vaikuttaa.
Ensin taidan kuitenkin vielä tsekata, ettei bensan paluuletku ja
huohotinputki ole tukossa aiheuttaen alipainetta tankkiin.
Olisko hyviä arvauksia vian laadusta, ennenkuin alan hommaamaan uutta
kaasaria?
-Ville
toimi seuraavasti:
- kylmänä lähtee hienosti käyntiin
- 5-10 minuutin ajon jälkeen alkaa nykimään ja sammuu
- ei lähde heti käyntiin, mutta puolen minuutin odottelun jälkeen pelaa
taas, mutta hyytyy parin minuutin ajon jälkeen
- taas odotellaan ja lähtee käyntiin, mutta hyytyy jälleen
Ylläolevaa voi toistaa n kertaa, mutta ongelma ei korjaannu (mitenkäs se nyt
itsestään korjaantuisikaan). Vika ei ilmene paikallaan autoa käytettäessä,
vaan ainoastaan vedossa, mikä tekee vianetsinnän huomattavan hankalaksi.
Alun perin epäilin vettä bensassa, mutta se ei enää pitäisi olla ongelmana,
kun aiemmin talvella paikkasin vuotavan tankin ja päästelin sieltä
ylimääräiset vedet pois. Puola on myös vaihdettu, joten sielläkään ei vikaa
pitäisi olla. Tulpanjohdot, tulpat ja virrajakajan kansi ja pyörijä on
vaihdettu syksyllä, joten sekin puoli pitäisi olla kunnossa. Kaasarin
jäätymistäkin epäilin, ja virittelin ilmanoton siten, että myt kaikki
imuilma tulee esilämmitettynä, mutta ei auttanut tuokaan.
Nyt alkaakin epäilyttää, josko vika olisi bensapuolella, lähinnä kaasarin
lukuisissa alipaine- plus muissa säätöhärveleissä. Myöskin bensapumppu
epäilyttää, tosin ymmärtääkseni lämpiämisen ei pitäisi siihen vaikuttaa.
Ensin taidan kuitenkin vielä tsekata, ettei bensan paluuletku ja
huohotinputki ole tukossa aiheuttaen alipainetta tankkiin.
Olisko hyviä arvauksia vian laadusta, ennenkuin alan hommaamaan uutta
kaasaria?
-Ville