Niin eli seuraavanlainen tapaus:
Venttiilinvarren kumien vaihdon jälkeen (sikäli kun kyseisellä operaatiolla on mitään tekemistä vian kanssa) Lanceri otti ja sammui muutaman kilometrin ajamisen jälkeen. Jäähdyttyään käynnistyy ja käy kuin mitään vikaa ei olisikaan. Sammumisen jälkeen ei näköjään anna kipinää ennen jäähtymistä.
Puolan vaihtamisella ei ollut vaikutusta, vaan sama meno jatkuu.
Check engine valo syttyy ja sammuu normaaliin tapaan käynnistämisen yhteydessä. Vikakoodeja lukiessa näyttää kuitenkin koodia 15 eli Idle speed control (ISC) motor position sensor fault. Onko tuolla osalla nyt sitten mahdollista vaikuttaa siten, että kipinä katoaa?
ECU? Auton ecua ei tietääkseni ole käyetty korjailtavana, kun ei lootassa ole mitään merkintöjä moisesta. Akun irti käytön jälkeen vikakoodi oli tasaista lyhyttä heilahtelua (luin siis koodit analogisella jännitemittarilla). Eli sen perusteella ei pitäisi ecun pitäisi ihan pöhkö olla. Eikä tuossa nyt ainakaan näy selkeää paljain silmin havaittavaa vikaa, kuten vuotaneet kondensaattorit.
Mitä sanoo arvon raati? Ecu pöhkö, ISC rikki (kuten ecu väittää) vai kenties kipinänvahvistaja (PTU?)?
Venttiilinvarren kumien vaihdon jälkeen (sikäli kun kyseisellä operaatiolla on mitään tekemistä vian kanssa) Lanceri otti ja sammui muutaman kilometrin ajamisen jälkeen. Jäähdyttyään käynnistyy ja käy kuin mitään vikaa ei olisikaan. Sammumisen jälkeen ei näköjään anna kipinää ennen jäähtymistä.
Puolan vaihtamisella ei ollut vaikutusta, vaan sama meno jatkuu.
Check engine valo syttyy ja sammuu normaaliin tapaan käynnistämisen yhteydessä. Vikakoodeja lukiessa näyttää kuitenkin koodia 15 eli Idle speed control (ISC) motor position sensor fault. Onko tuolla osalla nyt sitten mahdollista vaikuttaa siten, että kipinä katoaa?
ECU? Auton ecua ei tietääkseni ole käyetty korjailtavana, kun ei lootassa ole mitään merkintöjä moisesta. Akun irti käytön jälkeen vikakoodi oli tasaista lyhyttä heilahtelua (luin siis koodit analogisella jännitemittarilla). Eli sen perusteella ei pitäisi ecun pitäisi ihan pöhkö olla. Eikä tuossa nyt ainakaan näy selkeää paljain silmin havaittavaa vikaa, kuten vuotaneet kondensaattorit.
Mitä sanoo arvon raati? Ecu pöhkö, ISC rikki (kuten ecu väittää) vai kenties kipinänvahvistaja (PTU?)?