Lancer -94 Öljyvuoto?

P

paky

Guest
Ennen kuiva kone alko vuotamaan öljyä oikeen kunnolla perjantaina...
Vuoto näyttäisi olevan virranjakajan alapuolella kansipahvin paikkeilla, en ole vielä jaksanut repiä mitään auki, joten en ihan tarkkaan tiedä kohtaa.
Onko kenelläkään vastaavia vastaavia kokemuksia?
Onko kannentiiviste entinen? vedet ja öljyt ei ainakaan vielä ole sekaisin, mutta öljyä uittaa oikeen kunnon lätäkön heti jos koneen laittaa käyntiin. 
 
Kansipahvi on ihan todennäköinen vuotokohta juuri tuossa kohdassa. Onkohan siellä virranjakajan juuressa o-rengasta, jos se kuitenkin tulisi vaikka sieltä? Jos se on kuitenkin kanneniiviste se ei välttämättä sekoita vesiä ja öljyjä, vaan vuotaa vain ulospäin. Näin on ollu mun kummassakin lancerissa.
 
Kannentiivistehän se tietenkin oli...
aika reunassa öljykanava on tuossa kohtaa, empä yhtään ihmettele jos vuoto kyseisetä kohtaan on hiukan niin kuin ominaisuus
 
Mulla vuotaa kans lanceri samasta kohtaa mutta vuoto on niin pientä että ei haittaa ku ei oikeen maahan asti ees mene.. mutta hyvä että selvisi tuokin vuoto niin tietää mistä ite alkaa ettimään ;)
 
Kerropa minkäkokoiset vanteet ja renkaat sulla tossa kuvassa on? Laitoin omaa topiccia mut ei o oikeen vastauksia tullut... :(
 
no nyt rupes räppään meikäläisen lanceri kans öljyä!!! :'( virranjakajan ja lohkolämppärin välistä tulee ja reilusti,koneen käydessä! varmaan kansipahvi juuri sieltä mistä teilläkin?! :mad: ny ketuttaa!
 
Minulla alkoi kovilla pakkasilla noin kuukausi sitten vuotamaan samasta kohdasta öljyä. Onneks ei vielä hirveesti tule, mutta kansipahviko se menee sitten vaihtoon?

On se kun aikasemmin öljykello vuoti, sen vaihto niin tuosta alkoi vuotamaan.
 
Mitä tulee hintaa pahvin vaihdolle korjaamolla? Paljo suunnilleen menee aikaa? Pahvi ja kannenpultit uusiks, meneekö pakosarjan tai muiden tiivisteitä?
 
hintaa tulee sen verran että, jos itte osaat homman ni tee ihmees!  ;) osiin meni n.200e + työ, aikaa meni ammatti mieheltäkin  7h! ???
mulle ei vaihdettu ku kansipahvi ja jotain pienempiä o-renkaita, ja jakohihna vaihdettin samalla kertaa.
 
Ok, kiitoksia! Täytyy tutun avustuksella jossais vaiheessa vaihdella, tosin vuoto on onneksi pientä.
 
Vs: Lancer -94 Öljyvuoto?

Kansipahvin reunassa oleva o-rengashan siellä vuoti minullakin.

Yläpääntiivistesarja maksoi 90e. Kannen oikominen ja venttiilien kumien vaihto 55e. Muut sai itse tehtyä ja aikaa meni pari iltaa. :peukku
 
Vs: Lancer -94 Öljyvuoto?

juu jos vähänkään epäilyttää kannen tiiviste niin vaihtoon ;Dite juuri tohon 1,5 koneiseen 92 kolttiin vaihdoin ja hieman myöhässä(tiedossa oli vika)niin ens vanhat jäähdytys öljyt pois,n2tuntia.tosi tökötit. no ei se mitään eikä uuden kansipahvinkaan vaihtoon mennyt kuin 4 tuntia,kaikkineen.

mutta sen öljy töhnän pesu pois jäähyjärjestelmästä vei 2 iltaa ja noin 10 nesteen vaihtokertaa(toki vedellä mutta kuitenkin)+pesunesteellä pesu lopuksi 2 kertaa.

perus konehan näissä sama eli hyvin lähekkäin on vesi ja pääöljykanava keskenään.n5mm.
mulle sattu ehkä huono säkä mutta ulospäin vuotoa ei oikeestaan näkyny mutta paineella ajoi n.3l öljyä jäähdytys järjestelmään.ja sen pois pesu todellista tuskaa.

no menipä edellinen sunnuntai mukavasti mitsua ruuvatessa,onneksi oli kotihyllyssä tiivarit.kansi+ pakosarja,imusarjan kans selvisin liimalla,no olis ollu materiaalia uudetkin tehä :-\
 
Vs: Lancer -94 Öljyvuoto?

öljyvuodon takia vaihdatin kans kansipahvin ja samalla jakohihnan kun olis ollut 10tkm:päästä tullu vaihtokuntoon. kantta ei tarvinnut oikaista. mutta hintaa tuli suolaiset 600eemeliä ja tosiaan 7h töitä. :seina
 
Vs: Lancer -94 Öljyvuoto?

Sama vuoto minunkin lancussa. Yläpääntiivistesarja, vesipumppu, nokkahihna ja kannenoikaisu = n. 450€
 
Vs: Lancer -94 Öljyvuoto?

Kävin omasta -93 gtissä kattomassa tilanteen: mulla myös tuosta täsmälleen samasta kohdasta hönkii :). Ei tule kylläkään paljoa. Itsellä on vanhempaa öljyä siellä kannentiivisteen alapuolella, mutta tuoretta öljyä on sitten tuossa venttiilikopan tiivisteen alla, eli virranjakajan yhden piuhan päällä ja siinä kopan reunan päällä. Venttiiilikopan tiiviste vuotaa?
 
Vs: Lancer -94 Öljyvuoto?

AntiDrizztus sanoi
Kävin omasta -93 gtissä kattomassa tilanteen: mulla myös tuosta täsmälleen samasta kohdasta hönkii :). Ei tule kylläkään paljoa. Itsellä on vanhempaa öljyä siellä kannentiivisteen alapuolella, mutta tuoretta öljyä on sitten tuossa venttiilikopan tiivisteen alla, eli virranjakajan yhden piuhan päällä ja siinä kopan reunan päällä. Venttiiilikopan tiiviste vuotaa?

Mulla kans hikoilee sielt kannen välistä.Mut ei kuitenkaan kovin merkittävästi. Samaten tuo venttiilikopan tiiviste hikoilee ja hieman puskee myös öljykorkki.
Korkkia yritin vähän kiristellä mut eipä paljon paremmaks muuttunut. :( Oisko kellään ideoita ton korkin suhteen?
 
Vs: Re: Lancer -94 Öljyvuoto?

L.Knuuttila sanoi
no nyt rupes räppään meikäläisen lanceri kans öljyä!!! :'( virranjakajan ja lohkolämppärin välistä tulee ja reilusti,koneen käydessä! varmaan kansipahvi juuri sieltä mistä teilläkin?! :mad: ny ketuttaa!

Mullakin on sama vika, pitäs alkaa suunnitella kannentiivist vaihto ja samalla menis v-pumppu vaihtoon, koska sekin vuotaa kunnon lätäkköä alle.! Tällä hetkellä ajokki seisoo nätisti pajalla. Kunhan osat sais käsiin niin alkais väsämään.
 
Vs: Lancer -94 Öljyvuoto?

Itselläki on remontti kesken ku vuoti samasta paikkaa niin jotta piti 20 km välein lisätä litra öljyä. Kansipaffihan sieltä oli menny :)
 
Takaisin
Ylös Bottom