Beeblebrox
New Member
- Liittynyt
- 12 Huhtikuu 2020
Olisko jollain kokemusta alla olevasta ongelmasta tai hyviä arvauksia mistä johtuu ja onko vakavaa?
2006 Lancer, 1.6 l koneella ja 4-portainen automaattivaihteisto. Kun kylmällä koneella laittaa R-vaihteen päälle ja pitää jalan jarrulla, auto alkaa täristä, aivan kuin yrittäisi lähteä liikkeelle tai sitten resonoi moottorista. Saattaa hieman nykäistä kun lähtee pakittamaan. Lämpimällä koneella ongelmaa ei yleensä ole. P, N tai D-vaihteilla ei mitään ongelmia.
Laatikon öljyt vaihdettu viime syksynä. Tarkistin vaihteistoöljyn määrän, ja sitä on kylmällä koneellakin hieman yli HOT-rajan. Lämpimällä sama juttu, mutta ehkä vielä enemmän yli rajan lämpölaajenemisen vuoksi. Pitäisikö vaihteistoöljy muuten tarkistaa lämpimällä koneella PRND-vaihtelun jälkeen tyhjäkäynnillä vai sammutettuna?
2006 Lancer, 1.6 l koneella ja 4-portainen automaattivaihteisto. Kun kylmällä koneella laittaa R-vaihteen päälle ja pitää jalan jarrulla, auto alkaa täristä, aivan kuin yrittäisi lähteä liikkeelle tai sitten resonoi moottorista. Saattaa hieman nykäistä kun lähtee pakittamaan. Lämpimällä koneella ongelmaa ei yleensä ole. P, N tai D-vaihteilla ei mitään ongelmia.
Laatikon öljyt vaihdettu viime syksynä. Tarkistin vaihteistoöljyn määrän, ja sitä on kylmällä koneellakin hieman yli HOT-rajan. Lämpimällä sama juttu, mutta ehkä vielä enemmän yli rajan lämpölaajenemisen vuoksi. Pitäisikö vaihteistoöljy muuten tarkistaa lämpimällä koneella PRND-vaihtelun jälkeen tyhjäkäynnillä vai sammutettuna?