Vs: Lancer GTI -93, Febiz
Lisäsin
TÄNNE taas kuvia.
Kävin joku aika sitte purkamolla haalimassa osia ja oli aika onnistunu reissu. Ostin 20 €:n satsin johon sisälty kaikkien ovilasien ikkunoiden alareunan tiivisteet, takaovien jalkalistat ja takalasin alareunan lista sekä kattolistat. Noi vanhat oli jo aika haalistunu ja jotkut listat oli ottanu vähän kipeetä niitä irrotellessa. Satsiin kuulu myös B ja C-pilareiden sisäpuolen muoviverhoilut.
Kattospoilerin pinnotin hiilikuidulla
KUVA
Takaluukku tuli matkahuollon kautta joltain purkamolta. Ihmettelin vähän, ku sitä ei ollu ollenkaan ruostesuojattu, mutta huomasinki sit, että se on tarvikeluukku. Muuten ihan hyvässä kunnossa, mutta sen maalaus on tehty ihan perseelleen, ni sen kaikki reunat on vähän ruosteessa. Eli siihen on vetästy vaa väri pintaan. Istuvuus on kuitenki suht hyvä. Nyt mun täytyy siis hiekkapuhaltaa siitä kaikki reunat ja suhautella happomaali. Kannessa on pieni lommo mikä pitää kitata, mutta ei mitää sen vakavampaa. Liimasin jo pellin paremmin kiinni runkorakenteeseen ja suihkuttelin kotelosuojat sisää.
Kattohomma on nyt kans edistyny. Mulla oli ajatuksena tehdä kokonaan uus katto hiilikuidusta ja toinen ajatus oli, että kattoon olis kiva saada samalla vaikka jonkulainen ikkuna. Eli siis vaikka joku lasikattoluukku kiinteesti asennettuna. Sen takia näin, koska kokonaiset sähkökattoluukut maksaa monta sataa. Mutta sittenpä osasin avata suuni oikeessa paikassa ja naapuritallin sälli sano, että sillä on maasturi purettavana, jossa on jälkikäteen asennettu sähkökattoluukku. Lähettii sit mittailemaa sitä ja eipä sitte muuta ku luukun irrotushommiin. Tarjosin 100 € ja kaupat tuli. Yleimallisessa kattoluukussa on se hyvä puoli, että se on helpompi asentaa, kun jonku toisen auton alkuperänen luukku. Sitten tossa on mukana alapuolelle valmis muovinen verhoilukaulus, ni asennuksen saa alapuolelta siistiks. Napitki on kiinni kauluksessa, eli ei muuta ku vetää siihen virran ja maan.
Nyt mulle tulee siis aika iso sähköllä toimiva lasikattoluukku.
KUVA Se ratkasee myös tota katto-ongelmaa niin, että pahimmat ruostekohdat jää luukun alle ja ne loput ruostekohdat oon saanu aika hyvin fiksattua.
Irrotin katon kaikki 3 tukirautaa
KUVA Ja ruostetta löyty. Rälläköin ruosteet pois ja maalasin ne happomaalilla.
KUVA
Katto peltinäytti tältä.
KUVA Hioin sen paljaalle pellille
KUVA ja kokeilin siihen ruosteen syöjää/ruosteen pysäytysainetta. Tätä kokeilin siks, koska en viittiny hiekkapuhaltaa auton sisällä, vaikka kojelauta onkin ihan hyvin suojattu.
KUVA Sitten hioin sen taas pellille ja maalasin happomaalilla.
KUVA
Katto ja noi rimat on maalattu nyt jo epoksilla ja seuraavaks laitan ne paikoilleen. Takimmainen rima tulee vanhalle paikalleen, etummainen jää kokonaan pois ja keskimmäisen riman siirrän kattoluukun etupuolelle, kun sen mukana siirtyy myös sisävalo.