Haanpää
New Member
- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2011
- Sijainti
- Valkeakoski
Terve kaikille. Löytyy tollanen otsikon mukainen kinneri pihasta, seissyt joulusta asti otsikon vian takia. Eli tarkennetaan. Auto on siis 4g93 koneella, ja tulipa roiskeläppiä asennellessa mitattua väärin ja porattua peltiruuvi ecun johtosarjasta läpi. Ja kyllä, mies on vieläpä ammatiltaan asentaja :seina
Noh, ignition switch sulake paloi konehuoneen sulakerasiasta, ja yksi musta johto meni poikki johtosarjasta sekä kahden johdon kuori hieman nirhautui. Noh, johdot ja sulake on korjattu/vaihdettu. Vaan puolen tunnin käytön ja kilometrin ajon jälkeen auto sammui kesken kaiken, lähti käymään kahdella ja sammui taas. Aina sammuessa, ja vain sammuessa *check engine* valo syttyy.
Auto ei kylmänä lähde edes käymään, vaan startatessa kun tuo vikavalo syttyy, niin starttaus loppuu ja sammuessa taas pyörittää. Kakkonen ja kolmonen ei saa kipinää, vaikka puolat on kokeiltu ristiin, johdot tsekattu, sytkämoduli vaihdettu, liittimet tarkistettu ja tulpat myöskin vaihdettu.
Vikakoodit luin 470ohm vastuksen ja ledivalon kanssa ja antoi koodin 23, eli nokka-/kampiakselin asentotunnistin? Jakohihna ja ajoitus on ok, enkä nyt aivan varma ollut oliko imunokan päässä oleva vekotin tuo tunnistin, mutta sielä ei mitään erikoista näkynyt, pinnat oli eheät ja laite muutenkin "normaalin" näköinen. Onko tuollaseen mitään mittausmahdollisuutta tai muuta millä varmistua asiasta? Liittimen irrottamalla sain lisäksi koodin 22 ???
En ole vielä kerennyt perehtymään noihin koodeihin, tuo 23 selvisi Alhon Janin kautta, muut on täysin hepreaa, joten jos joku tietävä jaksaa linkitellä, niin se säästäis aikaa kun tää koneella käynti on ainakin vielä aikas rajallista. Mut tosiaan nyt odotellaan lisää infoa ja ehkä jo hieman inspiraatiotakin, mutta kait sitä löytyy aina kun tulee uusia ideoita. On veikkailtu että ecu olis loukkaantunut, mutta ainakaan mitään silmin nähtävää ei sieläkään ollut kun se auki mulla oli. Ja se tosta jännän tekee että kesken ajon sippas.
Onkohan tästä tullu jo liian iso numero, että ois jotain pientä peruskauraa jääny huomaamatta ja tää kaikki oliskin siitä kiinni.. Ken tietää? Lisäneuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan, ennenko tarvii Mitsu pistää lavetille ja viiä jollekkin viisaammalle jolla on pelit ja vehkeet millä tehdä ja tutkia ;D
E: Ja sellanen tuli vielä mieleen että hommaa hankaloittaa se että tähän autoon ei tunnu kauheen hyvin saavan osia, joten sen mukaan on vähän menty ja arvailtu. Sytkämoduli löyty numerolla ja oli sama kuin 1.6 16v koneessa.
Noh, ignition switch sulake paloi konehuoneen sulakerasiasta, ja yksi musta johto meni poikki johtosarjasta sekä kahden johdon kuori hieman nirhautui. Noh, johdot ja sulake on korjattu/vaihdettu. Vaan puolen tunnin käytön ja kilometrin ajon jälkeen auto sammui kesken kaiken, lähti käymään kahdella ja sammui taas. Aina sammuessa, ja vain sammuessa *check engine* valo syttyy.
Auto ei kylmänä lähde edes käymään, vaan startatessa kun tuo vikavalo syttyy, niin starttaus loppuu ja sammuessa taas pyörittää. Kakkonen ja kolmonen ei saa kipinää, vaikka puolat on kokeiltu ristiin, johdot tsekattu, sytkämoduli vaihdettu, liittimet tarkistettu ja tulpat myöskin vaihdettu.
Vikakoodit luin 470ohm vastuksen ja ledivalon kanssa ja antoi koodin 23, eli nokka-/kampiakselin asentotunnistin? Jakohihna ja ajoitus on ok, enkä nyt aivan varma ollut oliko imunokan päässä oleva vekotin tuo tunnistin, mutta sielä ei mitään erikoista näkynyt, pinnat oli eheät ja laite muutenkin "normaalin" näköinen. Onko tuollaseen mitään mittausmahdollisuutta tai muuta millä varmistua asiasta? Liittimen irrottamalla sain lisäksi koodin 22 ???
En ole vielä kerennyt perehtymään noihin koodeihin, tuo 23 selvisi Alhon Janin kautta, muut on täysin hepreaa, joten jos joku tietävä jaksaa linkitellä, niin se säästäis aikaa kun tää koneella käynti on ainakin vielä aikas rajallista. Mut tosiaan nyt odotellaan lisää infoa ja ehkä jo hieman inspiraatiotakin, mutta kait sitä löytyy aina kun tulee uusia ideoita. On veikkailtu että ecu olis loukkaantunut, mutta ainakaan mitään silmin nähtävää ei sieläkään ollut kun se auki mulla oli. Ja se tosta jännän tekee että kesken ajon sippas.
Onkohan tästä tullu jo liian iso numero, että ois jotain pientä peruskauraa jääny huomaamatta ja tää kaikki oliskin siitä kiinni.. Ken tietää? Lisäneuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan, ennenko tarvii Mitsu pistää lavetille ja viiä jollekkin viisaammalle jolla on pelit ja vehkeet millä tehdä ja tutkia ;D
E: Ja sellanen tuli vielä mieleen että hommaa hankaloittaa se että tähän autoon ei tunnu kauheen hyvin saavan osia, joten sen mukaan on vähän menty ja arvailtu. Sytkämoduli löyty numerolla ja oli sama kuin 1.6 16v koneessa.