Laturi sippasi pajerosta ?

  • Viestiketjun aloittaja jaskajokunen
  • Aloituspäivämäärä
J

jaskajokunen

Guest
Tavanomaisen 10tkm huollon (öljyt suodattimet yms.) yhteydessä ajattelin kokeilla "aussi-forumilla" kerrottua vinkkiä kitinän poistoon. Sierrä yksi kenguru oli keksinyt hihnankitinän poistoon laturin siirtämisen n.2mm eteenpäin eli hihnapyörien linjaaminen poistaa kitinän.

Mulla on tavallisesti luistaminen alkanut n. kk päästä  hihnan vaihtamisen jälkeen ???

Joten irroitin laturin mekaanisesti ja koitin laittaa väliin prikkaa, tuo alla mainitsemani vahvike esti siirtämisen ja laitoin ala ja ylä pultit paikoilleen sekä kiristin kiilahihnan. Seuraavaksi laitoin koneen käymään, hillittömän kitinän jälkeen alkoi laturin valo palaa ja "pannuhuoneeseen" levisi käynnistys-savu  :'( Ilmeisesti laturi otti itseensä tuon mähkimiseni. Voisiko olla mahdollista, että sateessa (piharemontti) kastunut hihna luisti, ja sitten kun otti kiinni aiheutti virtapiikin, joka poltti laturin  ???


Viimeksi moottorikoneistamon "takuuhuollossa" keksivät alapultin katkeamisen ja laittoivat uuden paksumman tilalle eli alempi kiinnitysreikä on isonnettu m10mm pultille, ja takimmaiseen korvakkeeseen on istutettu jonkinlainen "rauta"vahvike. Tässäpäs taustoja irroittamiseen ja kiinni laittamiseen!
 
ooks varma että se laturi tosiaan oli pois linjasta ja siihen suuntaan johon siirsit?

oireista nimittäin tulisi äkistään mieleem, että se on nyt pois linjasta ja siinä oli jo aiemmin klappia laakerissa... nyt sen laturin siirto käänsi klapit ääreensä ja jokin laturin sisällä rupesi osumaan laturin runkoon....
 
pitää vielä tarkistus mittailla, mutta tuo vikinän ilmaantuminen jonkun ajan päästä kiristämisestä kyllä harmittaa. Etenkin duunin parkkiksella, kun tyhjäkäynnillä roksottaa ennen ajoon lähtöä  ::)

Laturissahan ei ole vanhaa kuin kuoret ( korjattiin viime syksynä ja laakeroitiin myös )

Niin ja laturiahan en saanut vielä siirretyksi, kun se vahvike kaulus siinä takimmaisessa alakiinnitys korvakkeessa ei mahdollistanut siirtämistä eli vanhoille sijoilleen sen asentelin takaisin.

edit: Latauksen säädin oli kuallu :p 50€ töineen kustansi ja tyyppi vaihtoi pumpunpuoleisen laakerin vielä samaan rahaan ( oli kuulemma laskenut rasvat pihalle ) En viitsinyt alkaa kyselemään takuun perään kun sain nopeasti laturin kuntoon ja muuten mainion palvelun :)
 
Takaisin
Ylös Bottom