legnum/galant 2.5 v6 nokkahihna ja jako

simonsays

Active Member
Liittynyt
4 Tammikuu 2007
Joo, tuli hihna ja muut hilppeet vaihdettua,

kävin tuossa koeajolla ja yllätyksekseni huomasin laitteen olevan paljon pirteämpi kuin ennen tuota kiristäjän hajoamista.

jako oli aika paljon viturallaan kiristimen hajoamisen jälkeen, mutta ei ollut rikkonut paikkoja

Pohdin vain pienessä mielessäni, että onko se jako mahdollisesti ollut jo ennen tuota pielessä, ja kuinka paljon.

Itselläni ei ole kokemusta ole siitä, että miten tuo pata käy jos siellä on jako hampaan, pari tai kolme pielessä.

ideoita, kokemuksia?
 
Vs: legnum/galant 2.5 v6 nokkahihna ja jako

Kolmen litran konetta ei ilman tarkempaa tietoa uskalla suoraan verrata noihin mutta kerran olen laittanut Sigman jakopään jossa kampiakseli oli hampaan pielessä nokkiin nähden ja autolla oli sitä ennen ajeltu huomaamatta mitään erikoisempaa... Harmi etten itse syystä ja toisesta ajanut autolla ennen remonttia että tietäisin vaikutusta kulkuun ja toimintaan... Helposti se saattaa sen hampaan pieleen mennä ja jäädä ellei osaa viritellä hihnaa sopivasti ja varsinkin ellei tarkista mihin jako lopulta jäi...
 
Vs: legnum/galant 2.5 v6 nokkahihna ja jako

Itsellä jakohihnan vaihto työn alla ja ilman ongelmia ei tunnu sekään onnistuvan. Kampiakselin hihnapyörän kanssa tullut päänvaivaa, nyt väännetty jo reilun metrin jatkovarren kanssa pulttia auki eikä anna periksi kuin työkalut... Onko tässä jotain mitä pitäisi tietää vai mikä mättää. Ohjearvo pultin momentille tietääkseni 182Nm...
 
Vs: legnum/galant 2.5 v6 nokkahihna ja jako

pulttipyssyllä ilman jatkoa lähti mulla ainakin ihan helposti
 
Vs: legnum/galant 2.5 v6 nokkahihna ja jako

Parillakin pyssyllä koitettu, vähän vaan pieni kompura tallissa... Ensiviikolla saan huoltoauton tuohon tallille ja sieltä löytyy mikälie 2000Nm pyssy ja riittävä kompura. Ei vaan ymmärrä miksei tuolla pitkällä varrella antaudu... Onkos japseilla tapana liimata tms. noita pultteja vaihdon yhteydessä?
 
Vs: legnum/galant 2.5 v6 nokkahihna ja jako

Ne on vaan välillä "hieman" tiukassa... :( Aina lähtee kun vain on tarpeeksi tehokkaat koneet... :)
 
Vs: legnum/galant 2.5 v6 nokkahihna ja jako

Näinhän se on, mutta tällaista vastarannankiiskiä ei ole ennen vastaan tullu... Toivottavasti pultti aukeaa ennenkuin mikään muu paikka pettää.
 
Takaisin
Ylös Bottom