legnum/galant kiinnostusta

sapporo79

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2008
Olen saanu päähäni että pitäs saada tommonen farkku mallinen legnum vr-4 tai galant vr-4 ja mielellään joku 2000-vm.,
mutta nuo legnumit taitaa olla kaikki väärältä puolelta ajettavia, eikä semmonen oikeen innosta. Onko legnum sama kuin galant?
Onko noita galant vr-4 tuotu paljo suomeen, kun en löytänyt ensimmäistäkään (siis myynnissä).
Etsin myös saksan ja ruotsin maat mut ei osunu kohdalle. Jos joku osais valaista asiaa niin hyvä olis, tietää saako jättää haaveilun sikseen.

ps. mikä koneen tyyppi noissa on
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

Nämä JDM galantit ja legnumit (ns 8G mallit, 1996-2002) on kaikki oikealta ohjattavia (pl suomessa / virossa tehdyt konversiot).
Galant ja Legnum on samaa rautaa, japanissa mallinimike Legnum tarkoittaa vain farmaria (euromallin galantissa tämä olisi taas Galant STW). Moottorivaihtoehtoja näissä on kaikki 2 litrasesta 2,4 gdi, 2,5 V6 ja 2,5 V6TT. Nämä mitä nettiautossa myydään, on ns mallisarjan tehokkaimpia, eli 2,5V6TT koneella (koneen malli 6A13TT) nelivetoisia vehkeitä. Välillä on näkynyt muutama vapaastihenkittävä malli nettiautossakin, jopa kerran osu silmään etuvetoinen yksilö :)
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

Lisätään että Galantista löytyy vielä 2.0TD diisseli. En suosittele ;D
Peltiosat ja alusta ja samanmoottoriset keskenään todella pitkälti yhteensopivia Legnum <-> Galant. Tietysti ohjauksen eripuolisuus autojen välillä saattaa aiheuttaa jotain ongelmaa osien sopivuudessa keskenään. RHD osien metsästys Suomessa voi olla mielenkiintoista ja ulkomailta, esimerkiksi camskillilta saa kaikkea tarpeellista hyvin paljon halvemmalla VR-4:iin ainakin kuin Suomesta.
Foorumia kannattaa selata, tietoa löytyy jo todella paljon melkolailla jokaisesta mallista, niiden ominaisuuksista, korjauksista, virityksistä ja omistamisesta.
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

Käy RHD-autolla koeajolla niin huomaat, että siinä ei ole mitään ihmeellistä. Sitten voitkin hankkia haaveilemasi pelin :)
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

Wolfie sanoi
Lisätään että Galantista löytyy vielä 2.0TD diisseli. En suosittele ;D
:eek:fftopic
Minä suosittelen ;D Kaverilla samalla koneella olevat 2,0 TD Space Wagon ja pyörähti justiinsa 500 tkm rikki konetta avaamatta
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

Joo no mun innostus on kyl nimenomaan tohon twin turbo vehkeeseen.
Ei vaan prkl.. löydy semmosta galanttia mistään.

onko jollain jotain hyvää sivua tonne viron ja saksan automarkkinoille..?
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

Kuten Noko mainitsi, niin käy toki RHD laitetta kokeilemassa. Jos se ei aivan käsittämättömän mahdottomalta tunnu ajaa, niin etsintä helpottuu huomattavasti.

Rattimies ei katso kummalla puolella se ruori on. ;)
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/3493063

olisi tommoinen tarjottavissa.

Sisältää toimituksen Helsinkiin.

Markel
+372 521 5678
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

sapporo79 sanoi
Joo no mun innostus on kyl nimenomaan tohon twin turbo vehkeeseen.
Ei vaan prkl.. löydy semmosta galanttia mistään.

onko jollain jotain hyvää sivua tonne viron ja saksan automarkkinoille..?

Et sä noita Saksasta löydä. Mallia kun ei ole koskaan tehty mihinkään muualle kuin Japaniin niin se jo aika paljon rajaa tarjontaa. Viron konversioissa ongelmana ainakin saattaa olla katsastus. Edelleen, käy kokeilemassa se RHD.
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

_AH_ sanoi
Rattimies ei katso kummalla puolella se ruori on. ;)

Nimenomaan. Se kertoo miehestä paljon jos avoimesti sanoo olevansa siinä pisteessä että on kykenemätön oppimaan uutta.

Mun kihlattu ajoi sujuvasti jo ekalla kerralla ja kuuskymppinen äitikin kokeili RHD:tä eikä yhtään valittanut. Kuka mies on valmis tunnustamaan olevansa huonompi kuljettaja. ;)
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

Itsella ja puoliskolla ekan 100m jalkeen ainoa mita piti opetella oli vilkun ja pyyhkijoiden viiksien kaytto, niiden kanssa tuli mokailtua kun ajatuksissaan ajeli..
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

no en oo mielestäni sanonu että ajotaitojen takia haluan vasemmalta ohjattavan.
erikoisia johtopäätöksiä kavereilla... :eek:
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

Mieluummin originaali tehtaalta tullut oikealta ohjattava kuin "ulkomainen" ratin kääntöoperaation kokenut räpellys... :driver

Kerrataan vielä ettei Galanttia tai Legnumia ole tuplaturbona tehty ikänä vasemmalta ohjattavana vaan jos sellaisen löydät niin se on "konversio" toisesta autosta otetuista osista...
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

sapporo79 sanoi
no en oo mielestäni sanonu että ajotaitojen takia haluan vasemmalta ohjattavan.
erikoisia johtopäätöksiä kavereilla... :eek:

No joku syyhän siihen aina on. Kerro toki sun syy.

Kyllä itsekin ajaisin vasemmalta jos olisi rajattomasti rahaa. Mutta tässä tilanteessa RHD:n edut ylittää moninkertaisesti haitat.
 
Vs: legnum/galant kiinnostusta

3kk ja yli 5tkm alkaa olla RHD:lla ajamista takana. Muuten siihen on täysin tottunut (ei mene enää edes vilkut/pyyhkijät sekaisin kuin joskus harvoin), mutta se fakta tietysti pysyy että paljon maantietä ajavana ohitus on hieman hankalampaa huonomman näkyvyyden takia.
Teho tietysti kompensoi mutta ajoin ennen yhtä hyvin kiihtyvällä LHD:lla joten on realistinen kuva siitä paljonko homma huononi. :)
Ei niin paljoa että harmittaisi tai kaduttaisi RHD, ja jos sattuu olemaan vaimo kyydissä niin kertoo kyllä jos joku tulee vastaan tai ei. ;D
Yksin ajaessa pitää etsiä sopiva paikka jossa kurkata ja muuttaa kurkkaus ohitukseksi jos hyvältä näyttää. Tai sitten vaan odottaa niin pitkä suora joita täälläpäin suomea onneksi piisaa, että näkee muutenkin riittävän hyvin ratin sijainnista riippumatta.
 
Takaisin
Ylös Bottom