- Liittynyt
- 16 Huhtikuu 2004
- Sijainti
- Lahti
Vs: Legnum/Galant VR4 bensan kulutus
LOL ;D
LOL ;D
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Boomtown sanoiEn ois uskonu et toi bensan kulutus on noin kiihottavaa hyvät aamu naurut sai taas DD
MäTSi sanoivähän lyhyt "taajama"kulutuksen kokeilu, mut 230 km ja 21,3litraa bensiiniä, 90 rosenttia moottoritietä ja loput kaupunkisuhailua.
MäTSi sanoiNyt tein samanmoisen reisun urranin luo..
240km ja 24.62litraa bensaa. Erona mainittakoot: Kesärajoitukset, kesärenkaat + painavemmat vanteet(vrt. talvi buddy clubeihin), lippispääpelleklovni bmw e30 kuski ;D ja tietenkin auto kävi tunnin tyhjää parkkiksella, kun urranin kanssa p*skaa jauhettiin ;D
MäTSi sanoiNyt tein samanmoisen reisun urranin luo..
240km ja 24.62litraa bensaa. Erona mainittakoot: Kesärajoitukset, kesärenkaat + painavemmat vanteet(vrt. talvi buddy clubeihin), lippispääpelleklovni bmw e30 kuski ;D ja tietenkin auto kävi tunnin tyhjää parkkiksella, kun urranin kanssa p*skaa jauhettiin ;D
mystinengalant sanoiEikö se lähe aina käyntiin ku et uskalla sammuttaa Urranin kanssa on tuo vaiva, jos puhelin soi niin yleensä se on noin tunti vähintään. Remontin aikaan talvella ne oli jotain koko illan sessioita (samitsu kun lukee tätä niin se taas kuvittelee jotain ihan omaa )
Oliko vanteet kivat?
Näissä on kyllä ihan s*aatanan outoja yksilöeroja kulutuksen suhteen. Sullakin on se painavin type-s legnumi jossa pitäis olla isoin kulutus. Oliko sulla tossa 21,3 -> 230 tuloksessa monta starttia mukana? Mulla on nyt työmatka-ajosta se keskiarvo jotain 9.4 ja on ihan tavattoman vähän tolle yksilölle. Oon jo epäilly että vaikuttaa onko etanolia juuri ollenkaan 98 seassa-> energiasisältö parempi. JA mainitaan että mulla on varmaan satkun kevyempi auto ja optimoitu laihaseos toiminto
Ja toi uus tulos ei ole todellakaan huono jos oot ajanu 120, mun auto ei TODELLAKAAN mene 120 10 kulutuksella. Ei ole ikinä mennyt, liekkö laatikossa /perässä jotain ylimäärästä vastusta.
Boomtown aja yhteen putkeen sun ajot äläkä sammuta autoa niin alkaa kulutus tippumaan Ja aina (kesälläkin) lämppäristä aamusin lähtee. Lyhyet matkat ja kylmästartit syö sitä bensaa pahiten. Jos perhekuljettimena käyttää niin en voi muuta sanoa kun että Voi voi
mystinengalant sanoiEikö se lähe aina käyntiin ku et uskalla sammuttaa Urranin kanssa on tuo vaiva, jos puhelin soi niin yleensä se on noin tunti vähintään. Remontin aikaan talvella ne oli jotain koko illan sessioita (samitsu kun lukee tätä niin se taas kuvittelee jotain ihan omaa )
Oliko vanteet kivat?
Näissä on kyllä ihan s*aatanan outoja yksilöeroja kulutuksen suhteen. Sullakin on se painavin type-s legnumi jossa pitäis olla isoin kulutus. Oliko sulla tossa 21,3 -> 230 tuloksessa monta starttia mukana? Mulla on nyt työmatka-ajosta se keskiarvo jotain 9.4 ja on ihan tavattoman vähän tolle yksilölle. Oon jo epäilly että vaikuttaa onko etanolia juuri ollenkaan 98 seassa-> energiasisältö parempi. JA mainitaan että mulla on varmaan satkun kevyempi auto ja optimoitu laihaseos toiminto
MäTSi sanoiAattelin, et se on nopijampi reisu kun käyn siellä, ettei tarvi sammuttaa ;D Ja nyt kehtaa käyttää tyhjää kunnei naputa ollenkaan
lipoista tuli helvetin hyvät, paremmat mitä osasin kuvitella. Siitä pointsin urranille eukku Annoin urranille pienen palkintopullon, sen juotuaan siltä lähtee sit hyvää läppää täällä ;D sit pitäis alkaa vaan kasamaan vanteita, ehkä huomisen rapulahommia. Täytyy nyt parit fiilistely kuvat ottamassa 8)
Tuossa pienemmässä tuloksessa oli 5-6 starttia, ko pysähtelin huoltsikoille kuselle, kun kahvia tuli tankattua vähän turhan paljon ;D
Sitten taas tässä suuremmassa tuloksessa ei ole kuin 2 starttia. Mut tosiaan jossakin kohtaa motaria tais kaasuläppä olla sepposen selällään tuon bemarin takia ;D
Jos enkeillä sais vähän kulutusta tippumaan, kunnei ne paina mitään eukku Ja tietty kun auton saa virtaviivasemmaks..
mystinengalant sanoiNyt on pumpulta faktaa, lievän ylitäytön kera 9,19 l/100km. Utcomp näytti tässä vaiheessa vielä 9,4 joten täytyy kalibroida uusiksi. Tämä on siis ilman isompia revittelyjä noin 80-90 keskimäärin noita mun työmatkoja. Kylmästartteja on kuitenkin mukana (esim tänä aamuna nollasta lähtö, lasit oli jäässä kun olin laittanut väärään kelloon tunnit). Nyt pakko koputtaa puuta mutta auto rullaa todella kevyesti, taidan ajaa noilla nastarenkailla kesän.
Juccaaa sanoiKunnioitettava suoritus eukku
Ei onnistu iteltä ikinä ;D
ilkka78 sanoionko mahollista et näis oliks erikokoisia tankkeja?..nytku se bensa loppu ni 47 litraa män tankkii
pumppu vaihdettu ja jätetty korkeemmalle?ilkka78 sanoiJoo asia nyt tarkistettu ja tutkittu,meni 45,62 sit imasin bensat poies ni 60 litraa sain ja pikkasen jäi pohjalle...nyt sit menee mystiseksi ku käytin autoo niin pitkään huoltsikalla et bensa loppu eli sinne jää toistakymmentä litroo käyttämättä...mitä hittoo??
ilkka78 sanoiJoo asia nyt tarkistettu ja tutkittu,meni 45,62 sit imasin bensat poies ni 60 litraa sain ja pikkasen jäi pohjalle...nyt sit menee mystiseksi ku käytin autoo niin pitkään huoltsikalla et bensa loppu eli sinne jää toistakymmentä litroo käyttämättä...mitä hittoo??
Ei, koska kulutus on aivan liian pieni verrattuna omaaniNeponen sanoiLaitetaas omia ylös.
310km 36 litraa meni tankatessa sisään = 11,61l/100km
339km 41 litraa meni tankatessa sisään = 12.09l/100km
Ajo oli pääasiassa matka-ajoa nopeuden pyöriessä 90-110km/h maantiellä ja siellä 130km/h tuntumassa motarilla. Jotain pienempää nopeusaluetta oli sitten kaupunkipyörityksessä yms siirtymissä. Ohituksissa maantiellä "joutui" antamaan kenkää enemmän.
Suurimman osan matkasta auton kontti oli täynnä tavaraa ja kyydissä 4 noin 80-90kg henkilöä.
Kuulostaako normaalilta? :driver
PetuS sanoiEi, koska kulutus on aivan liian pieni verrattuna omaani
tommyz sanoiKiinnostaisi nähdä tuo Neposen rommi ja loggailla vähän miten tuo käyttäytyy. Kuka tän on säätänyt?
Neponen sanoiTäytyis kysyä Lempalta.
Edit: Mitä nyt oon yhtään tota moottoria kuunnellut ja seuraillut, niin joko ahdot on ihan nollassa tai hyvin vähäiset 0-2900rpm ja sitte siitä eteenpäin ahtimet alkavat ahtamaan ja kulutus kasvaa.
MäTSi sanoiTuossa ei kyllä mun mielestä ole mitään kummallista "muutosta" ainakaan :O
Virtanen88 sanoiOma legu vei Savonlinnasta palaillessa 429,3km/40,57L eli n.9,43l/100km
En ajanut pätkääkään motarilla, Heinolan ja Lahden keskustan läpi tuli päästeltyä, muuten 80-100 rajotuksilla. Mahtus matkaan jonkin verran täyskaasu ohituksia Ja 100 alueella 110 vauhtia.
Mennessä olikin janoisempi kun mentiin motaria pitkin, siitä en tarkkoja lukemia ottanut.
Harri K sanoipumppu vaihdettu ja jätetty korkeemmalle?
Neponen sanoiNiin onko jengillä tietoa tuosta legnumin polttoainetankin todellisesta tilavuudesta ja miten sen voisi tutkia?
Aikaisemmassa viestissä omat analyysini. Tehtaan teknisistä tiedoista käy ilmi, että olisi 60L tankki. En kyllä niin paljoa saa tuonne menemään mitenkään. Tosin en ole koskaan ajanut tankkia niin tyhjäksi, että bensavalo syttyisi.
MäTSi sanoiOmien kokemuksien mukaan ei mahdu kuin joku ~55-56 litraa, Mahtaako sitä ikinä niin tyhjäksi saadakkaan että menisi se täydet 60litraa :
Muistaakseni joskus oon tankannut reilu 59 litraa.. Silloin oli kyllä valo palanut tosi pitkään..MäTSi sanoiOmien kokemuksien mukaan ei mahdu kuin joku ~55-56 litraa, Mahtaako sitä ikinä niin tyhjäksi saadakkaan että menisi se täydet 60litraa :
No täytyypä ihan riskillä ajella tuolla sitten niin kauan, että valo syttyy. Toivottavasti polttimo on ehjä ;DPetuS sanoiMuistaakseni joskus oon tankannut reilu 59 litraa.. Silloin oli kyllä valo palanut tosi pitkään..
Neponen sanoiNo täytyypä ihan riskillä ajella tuolla sitten niin kauan, että valo syttyy. Toivottavasti polttimo on ehjä ;D
Hauska nähdä paljonko pääsee sitten sellaisella "rauhallisella ajolla" valon syttymisestä.