Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus") [Ratkaistu]

Jalzu

New Member
Liittynyt
31 Joulukuu 2006
Sijainti
Kouvostoliitto
Terve!

kyseessä manuaali vaihteinen lege.

Onko kukaan aikasemmin törmännyt 6A13TT koneessa että kuulostais siltä kun jakopään päädystä/keskeltä konetta haluaisi joku ulos? ns. että siel olis välystä jossakin kammessa tms.. Itsellä alko vaan hirvittää kun ajelin 30km matkan, jonka jälkeen tämä mysteeri ääni ilmeisty.. Suuremmin en alkanut purkamaan konetta vielä.

Otin riskin ja annoi auton käydä lämpöiseksi asti tyhjäkäynnillä, jolloin ääni vaimeni.

Kenellekkään mitään kokemuksia/tuntemuksia?
vai pitääkö ajaa vaan vika ulos/ostaa uudet laakerit alakertaan? ja haraso, problem kaput..

Kiitän jo etukäteen! :)
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Jakohihnan kiristin ehkä rikki. Tarkista, älä aja/käynnistä!
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Harri K sanoi
Jakohihnan kiristin ehkä rikki. Tarkista älä aja!

Mitens tämä mahdollisesti tarkistetaan?

kattelin kyl jakopäätäkin, siel oli vähän löysää, mun mielestä kun ei yhtään saisi olla? vai?
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Hyi kun oli löysää paljon tuossa videossa..
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Ei ihan noin paljoo oo löysää ;D ;D

Täytyy varmaan hinata pajalle ja tuijotella..

kävisköhän vaparin kiristin..?

vastaan itse itselleni. vapari kutosen käy..

ja kyseinen "kiristäjä" sielt oli porsinu.. kun vaihto uuden vaimentimen ni taas toimii kun buick!
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Jalzu sanoi
vastaan itse itselleni. vapari kutosen käy..

ja kyseinen "kiristäjä" sielt oli porsinu.. kun vaihto uuden vaimentimen ni taas toimii kun buick!

tais olla toine kerta jo puolee vuotee ku olin oikeessa tän samaisen äänen suhteen. Eli nämä alkaa V6:ssa porsiin kyllä ellei vaihdeta. Sama oli 3000:ssa... Ikä painaa ja ei vaihdeta ajoissa...
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Harri K sanoi
tais olla toine kerta jo puolee vuotee ku olin oikeessa tän samaisen äänen suhteen. Eli nämä alkaa V6:ssa porsiin kyllä ellei vaihdeta. Sama oli 3000:ssa... Ikä painaa ja ei vaihdeta ajoissa...

nii, en tiedä.. oliko vaihdettu koska.. jakopää oli entisen omistajan toimesta laitettu joku puolisen vuotta sitte.

Ei näkynny mitää leimoi että milloi olis valmistettu.. hassua että olis tuollain osa sitte jätetty vaihtamatta kun kaiken muun oli..

Kiitokset Harri :)
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Jalzu sanoi
Ei näkynny mitää leimoi että milloi olis valmistettu.. hassua että olis tuollain osa sitte jätetty vaihtamatta kun kaiken muun oli..
Sehän jätetään vaihtamatta samasta syystä kuin muitakin huonoja päätöksiä tehdään: säästö
Varsinkin jos tietää myyvänsä auton pian, niin jätetään seuraavan ongelmaksi...
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Jouni_K sanoi
Sehän jätetään vaihtamatta samasta syystä kuin muitakin huonoja päätöksiä tehdään: säästö
Varsinkin jos tietää myyvänsä auton pian, niin jätetään seuraavan ongelmaksi...

niin tuntu juu...


Mutta onneksi täält saa hyviä ideoita mistä katsoa ja hyväl tuurilla osuu ja uppoaa :)
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Jouni_K sanoi
Sehän jätetään vaihtamatta samasta syystä kuin muitakin huonoja päätöksiä tehdään: säästö
Varsinkin jos tietää myyvänsä auton pian, niin jätetään seuraavan ongelmaksi...

aaaivan aaiivan sanovaa sanovaa..

Mutta tosiaan noinhan se menee. Kyllä se melkeen pitää koko paletti vaihtaa kerrallaan. Mitsu kun on kyseessä.
 
Vs: Legnum VR-4 -98 (moottorin outo "kalkatus)

Jalzu sanoi
kun vaihto uuden vaimentimen ni taas toimii kun buick!

:eek:fftopic nyt oli kyllä harvinaisen osuvan paska vertaus :D juuri tänään kaveri sai minun entisen buickin taas toimimaan, tiellejättämisen syynä oli venynyt jakopään ketju ja sen särkemä bakeliittinen ratas.
 
Takaisin
Ylös Bottom