Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Anza69 sanoiHitto mitäköhän pahaa noi autot on suomelle tehny ku kaikki on tehty nii hemmetin vaikeeks ???
mystinengalant sanoiTuossa saa hieman turhan hyvin vastinetta rahoilleen, suomalaisittain "uuden" auton alta kympillä veroineen joka vähän jo kulkeekin eikä ole pulassa talvellakaan. Ei näin saisi olla. Jos mietitään että samalla rahalla pitäisi saada esim vastaava audi niin et varmasti saa ton tehosta ja jos saat niin se alkaa olee tekniikaltaan jo ihan loppu. Noilla japsituonneilla on sentään jonkin verran matkaa jäljellä vaikka tekniikka on kilsoihin nähden hieman kuluneempaa kuin suomessa, vastaavasti kumminkin niitä kilsojakin on vähän alla. Ja koritkin yleensä pirun hyviä. Kyllä semmoinen on väärin, tuollaisesta pitäisi joutua maksamaan enemmän. Tämän takia paikkakikkailut yms ettei olisi liian mukavaa kellään. eukku
nokonzok sanoiMielenkiintoinen kuvio, toivottavasti sait kunnon alennukset ilmoitetuista hinnoista, muuten taitaa olla yksi Suomen kalleimmista Leguista
Anza69 sanoiAuton hinta on tällä hetkellä 5595£ elikkä noin 6089.39€
Anza69 sanoiAuton hinta on tällä hetkellä 5595£ elikkä noin 6089.39€ Ja olen huomannut noitten autojen kanssa, että laittaa tonnin lisää rahaa tiskii niin voi saada paljon paremman yksilön. Oli käyttö auto hakusessa ni parempi ostaa hyväkuntosena ettei tartte koko aikaa olla montun päällä. Mistäs näistä tietää, että onko hyvässä kunnossa ainaki näyttää siltä. Toiveet pidetään korkealla ;D
mystinengalant sanoiNäinhän se menee, halvalla saa tosi harvoin hyvää.
varmaan taxfree +tuontikulut vielä päälle...Ale sanoiOnko kyseinen hinta siis tax free hinta kaikkinensa?
Mr mmc sanoija n. 400e menee jos autossa on vakuutukset kunnossa itse ajamalla suomeen
Anza69 sanoiEn oo ihan varma mut muistaakseni auto ajetaan lontoosta Rostoc:ii ja siitä laivalla turkuu. Pitää tarkastaa sähköpostista. Ottaa huomioon että tarvitsee vuokra auton englannissa ja kaverin mukaan. Ajaa paikkakunnalle missä auto on. Ajomatka oli yli tunti joten taksi voi tulla kalliiksi. Joutuu yöpymään lontoossa. Lentoliput lontooseen ja ajokilometrit. Tulee äkkiä rahakasta touhua. Itseä ei oikein innosta tuonne lontooseen lähteä joten joku muu saa tehdä sen. Omasta mielestä tuo raha voisi mennä aika nopeesti ku itse lähtisi sinne suhailemaan :-\
Ale sanoiAika arvokkaalta Anzan kuvio kyllä vaikuttaa. Täällä puhuttiin tonnin erosta jotta saa paremman yksilön. Itse en ymmärrä miten se lisäraha autosta paremman tekee jos sen käyttää auton raahaamiseen ympäri Eurooppaa. Miksi se pitää sinne Englantiin viedä?
Ale sanoiAika arvokkaalta Anzan kuvio kyllä vaikuttaa. Täällä puhuttiin tonnin erosta jotta saa paremman yksilön. Itse en ymmärrä miten se lisäraha autosta paremman tekee jos sen käyttää auton raahaamiseen ympäri Eurooppaa. Miksi se pitää sinne Englantiin viedä?
Anza69 sanoiNonnii kävin sitte lgnumin kanssa katsastuksessa Saakeli kaks paikkanen ellei löydä jostain yksin istuttavaa istuinta taakse ja takapenkit pitää poistaa :seina Ei s**t**a mitä pelleilyy ei ees saa kuulema kevennellä vaan on se mikä on. Sai auton omaks painoks jopa 1700kgn, mutta suostu ottaa sen japanilaisessa rekisteriotteessa merkityn omam painon. Hemmetti mitä apinoita. Saakohan tosta valitettua ja rahat takasin. Pitää vaihtaa katsastus asemaa ku ei se urpo mitään usko luki vaa A4 kaikki jutut mitä tarttee olla.
Anza69 sanoiNonnii kävin sitte lgnumin kanssa katsastuksessa Saakeli kaks paikkanen ellei löydä jostain yksin istuttavaa istuinta taakse ja takapenkit pitää poistaa :seina
miikka sanoiSait anza yv:tä. Ja btw, nuo aken penkinleikkausohjeistukset on jo joku aika sitten saaneet uudet, hyvin paljon inhimillisemmät ohjeet.
nokonzok sanoiMinäkin olisin kiinnotunut noista ohjeista.
miikka sanoiKaivelen tällä viikolla jos kerkeän. Tuo penkinleikkausohje on vuodelta 06/07 ja jo viime keväänä AKE:n äijältä sitä kysyin ja vastaus oli että ei leikellä. Yritän etsiä mustaa valkoisella...
Anza69 sanoiNiin jäi näköjään kirjaimia poies tuosta elikkä lisäjarruvalo ei käy :-[
Anza69 sanoiNiin ja halusivat viellä maahantuojalta massa kilven mikä pitää liimata konehuoneeseen ???
ast sanoiRekisteröintikatsastin auton toukokuussa 2008. Silloin "penkinleikkausohjetta" ei ollut vaikka katsastaja yrittikin vaatia että ompelen penkkiin vaikkapa ison tyynyn kiinni estämään istumisen. Tuntikausien suunsoiton, vääntämisen ja perusteiden etsimisen jälkeen AKE vahvisti ettei paikkoja tarvitse poistaa vaan auto rekisteröidään kolmelle ilman paikkamuutoksia. Jopa kaikki turvavyöt jäivät paikalleen.
Ohje istuinten lukumäärän muttamisesta on annettu 24.10.2008. Tämä on konttoreilla (ja AKE:ssa?) tulkittu niin että istumapaikkoja pitää fyysisesti poistaa penkkiä muokkaamalla:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/5C21C5A7-1B5E-43F3-9B25-F083C2143268/0/ATT102008.pdf
Kiinnostaisi kovasti mikä on penkinleikkausohje vuodelta 06/07 ja mitä ovat sen jälkeen saadut ohjeistukset? Julkista tietoahan ne ovat joka tapauksessa.
EDIT: aikaisempaa keskustelua: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24562.0
miikka sanoiKyllä ne julkista tietoa ovat ja ei tässä mitään pantata jos sitä tarkoitit.
miikka sanoiViime keväänä kun tuosta juttelin henkilön X (en muista enää nimeä) kanssa, niin ohje oli, että turvavöitäkään ei tarvitse poistaa. Paikkaluvun noudattamisen valvonta on poliisin tehtävä, eikä katsastajan. Ainoa muutos jonka paikkaluvun vähennys tällä aiheuttaisi, olisi rekisteriotteeseen luvun muuttuminen 2,3 tai 4:ään.
ast sanoiItse asiassa en tarkoittanut vaan sitä että näinkin merkittävässä asiassa olisi selkeästi tiedotteen paikka jos tulkinta on taas muuttunut.
Kuitenkin 24.10.2008 ohje sanoo:
"Ajoneuvon istuinten tai niiden kiinnittämiseksi tarkoitettujen laitteiden lukumäärä tulee rekisteröintikatsastuksessa muuttaa vastaamaan eurooppalaisten määräysten mukaista kantavuutta."
Tämä olisi jo ehkä omalla kohdalla johtanut siihen että olisin suositellut katsuria juoksemaan mutkia... ;D ;D Melko räikeää.ast sanoikatsastaja yrittikin vaatia että ompelen penkkiin vaikkapa ison tyynyn kiinni estämään istumisen.
_AH_ sanoiTämä olisi jo ehkä omalla kohdalla johtanut siihen että olisin suositellut katsuria juoksemaan mutkia... ;D ;D Melko räikeää.
ast sanoiTein passiivista vastarintaa enkä suostunut lähtemään ennen kuin päätös olisi kirjallisesti perusteltu. Kolme tuntia meni konttorilla, mutta perusteluja ei löytynyt
Anza69 sanoiNoh itellä meni noin 3,5 - 4 tuntiiilman mitää ihmempää hässäkkää Oli aika pitkä veteistä hommaa ku katsuri hävis aina välillä puoleks tunniks jonnekki tai sitte välillä kävi katsastaa toisen auton.
Anza69 sanoiNonnii ja vielläki ku lukas tosta lapusta mitä pitää olla, ni ne haluu valmisajan kilven missä on runkonumero ja massat ???
ast sanoiTätä ei voida vaatia. AKE:lle kelpaa itse tehty kilpi muistaakseni koska valmistajalla ei ole kilpeä edes olemassa.
nokonzok sanoiOikeasti sitä ei vaadita ollenkaan, mutta jos katsuri on hankala niin voihan sen mieleksi printata paperille ja laittaa kontaktimuovilla tulipeltiin kiinni.
miikka sanoiMillä perusteella JDM:t saa vapauden tuosta valmistajan kilvestä?
Tuohon itse tehtyyn kilpeen en ole kyllä tutustunut mutta jossain direktiivissä taisi olla maininta että tiedot pitää olla kilvessä pysyvästi. En sitten tiedä voiko tuollaisen paperilapun loppupeleissä laskea pysyväksi. No, samaan tapaanhan peltisenkin lätkän voi tehdä itse. Missään ei kai mainita että kilven voi tehdä muu kuin valmistaja, mutta ei sitä kyllä taideta missään kieltääkään...