Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Harri K sanoiTomaatin öljyt vaihdettu sekä suodatin. Ei mennyt taas ihan kuin elokuvis kun meinas olla suodatin tiukassa
Mut ny vaihdettu.
mystinengalant sanoiET viittis tehdä hommasta mitään työkuvausta? Itseä kiinnostas kovin, tuskin isoa eroa vaihtaako turboon vai vapariin ;D Pitäis omaan varmaan vaihtaa ku öljy läpinäkyvää, tosin useemmassa mitsun laatikossa oon nähny läpinäkyvät öljyt, mutta silti.....
edit. Olithan sä sen tonne ylemmäs laittanu! En huomannu. MIetin et pitäisköhän sitä huuhdella hmmm....no kait tuokin on parempi kuin ei mitään, eikä tarttis antaa muiden ropattavaks. Ei oikeen nykyään tee mieli. Tietty voit kertoilla ilmenikö laatikossa parannusta yms.....ja varmaan pitäis olla täysin samaa öljyä se mitä sinne laittaa...ja tuliko sieltä oikeesti noinkin iso osa kuin 4 litraa pois siitä 5,3:sta? Mä käsitän että sinne "lauhduttimeen" jäis kamaa? Ja että jos kunnolla tekis niin sitä kautta hhuuhdeltas...
Biim sanoiMikäs tämä punainen vs. läpinäkyvä öljyjuttu on?
STA sanoiJa äkkiseltään kuultuna tuo toimenpide ei ole kyllä kovin kivuton :O Puol autoa joutuu purkamaan Tarviiko tossa olla jo Vehon koko työkaluarsenaali käytössä? Tai rallitiimin...?
Harri K sanoijaa ni missä?
10 ja 8mm lenkit riittää tai hylsyt. Eipä tuos paha ole purkaa ku letkuklemmareit irrotettaa ja suodatinkotelon 2 ruuvia ja 1 mutteri.
J. Puhakka sanoiJa itse haluan tähän sanoa, vaikka varmaan joku tämänkin tyrmää, että kuten ylläoleva speksi sanoo, niin mitsun automaatti askit ovat ihan uskomattoman ranttuja öljylle, siksi, maksakaa enemmän ja hakekaa ne timanttitiskiltä (ei ne nyt niin kalliit ole, suhteutettuna siihen kuinka harvoin niitä vaihdetaan), tai käyttäjää jotain muuta joka on jo hyväksi todettu. (tai tähän listattu)
mystinengalant sanoijoo ilman muuta, mutta mä haluisin tietää nyt miksi mulla ja biimillä sekä kahdessa muussa galantissa mitä katsonut ihan läpinäkyvä atf, ei haise miltään hirveen oudolta! ATF:ltä lähinnä ei oo ruskeeta tai mustaa, tosiaan tikku näkyy niinku läpi....
Öljyjen tarkistus:
- ajetaan kone ja loota kuumaksi
- paikallaan käydään jokainen asento lävitse ja annetaan olla 5s jokaisessa kohdassa. Sen jälkeen jätetään N:lle. eli -> P R N D N R P R N
- tarkistetaan öljy että pinta on hot alueella.
Loota on tarkka öljystä ja sen määrästä. Kuulemma haittaa jos on liikaa.
mystinengalant sanoi158e meni, tuskin edes huuhtelivat tuota, 5 litraa öljyä laskuttivat, se taitaa olla aikalailla vaparin tilavuus. Toiminta ei oikeastaan muuttunut eli voidaan varmaan sanoa että öljyt oli ihan ok...
"lauhdutin" noissa kaikissa taitaa olla? koko vaan vaihtelee???
Hemppis sanoiMites nyt on noiden automaattivaihteiston öljyt, että suositushan on että käytetään valmistajan omia ATF öljyjä, mutta esimerkiksi Valvolinellä on yksi ATF -öljy, joka täyttää Mitsubishi SP-II ja SP-III luokituksen (ja monta muuta luokitusta).
Rikkooko valmistajan öljyä vastaava ATF öljy jotenki vaihteistoa, jonka takia pitää olla sitä oikeaa? ???
Maalaisjärjellä jos aattelee, niin jos joku toinen litku täyttää jonkun tietyn vaatimustason, niin eikös sitä silloin voisi käyttää.. :
mystinengalant sanoiedit. Mites tietääkö kukaan onkohan sitten vapariessakaan tota öljynjäähdytystä erikseen laatikolle, tai no voihan sitä tutkia vaikka ite onko siellä...helpottais omaa tekemistä jos ei tarttis mitään putkia irroitella.....
Devi82 sanoiKyllä ainakin vapari manuaalissa on vaihteiston lauhdutin/jäähdytin, omasta löytyy ainakin, en tiedä liittyykö tähän keskusteluun mutta laitoin nyt kuitenkin eukku
Aivan oikein, hitto kun aamu unisena kirjoittelin taas. Olin väärässä, siis moottoriöljyn viilentäjähän se on, ei laatikon. eukkumystinengalant sanoiUskoisin että manuaalissa on kuitenkin kyse moottorin öljynjäähdyttimestä????
Joikale sanoi2000 on vuosimalli. Tuumailin kaverille (entinen katsastusmies) jolla nippu korjaamokäsikirjoja ja niistä yhdessä oli maininta että 2000 vuoden jossain vaiheessa on muuttunut takaisin sisäiseksi suodattimeksi... Tai ei muuttunut mutta ulkoinen suodatin on niistä poistunut, sisäinenhän niissä on vanhemmissakin (kuulemma) ulkoisen lisäksi.
Joikale sanoiJaa.. .no hyvä hyvä
Löytykö tuo ASA ihan ilmatteeksi jostain?Joikale sanoiImuttelin sellasen MMC ASA ohjelman euroopan ja japanin mitsut sisältävänä, jos saan asennettua ni koitan kattoa löytyskö suodattimelle numeroa. Pitäs olla niin kuin CAPS mutta helpompi käyttää tms...
There are 2 types of safety mode when the neutral light flashes....
One is overheated box and the other is a sensor problem.......
Sensors it could be are -
Crank Angle Sensor
Input Shaft Speed Sensor
Output Shaft Speed Sensor or
Solenoid Valve
Joikale sanoiBriteissä käyttäneet kovasti Amsoilin automaagilitkuja VR4:ssa ja vannovat että olisi parempaa öljyä kuin Mitsun oma...
http://www.performanceoilsltd.co.uk/automatic_transmission_fluid.html
Kotimaan maahantuojalla ei ainakaan nyt ollut tuota öljyä hyllyssä?
Kiinnostusta kimppatilaukselle?
Sillä aikaa suunnistan (kuitenkin) timanttitiskille hakemaan öljyä laatikkoon ;D
Joikale sanoiVaihdat ensin sen mikä vaihdettavissa on ja ajat pari sataa jonka jälkeen vaihdat uudestaan sen mikä vaihtuu, siinähän ne huuhtoutuu...