Legnumiin Vakionopeudensäädin

Anza69

Member
In Memoriam
Liittynyt
2 Syyskuu 2009
Sijainti
porvoo
Nonniin ajattelin kysästä kiinostaako täällä ketaan kyseisen laitteen asennus Legnumiin/Galanttiin. Itse ostin Gold Cruise ja asensin sen omaan VR4 FL AUT -99 Legnumiin. Voisin tarinoida siitä pienen tarinan asennuksesta ja ohjelmoinnista, jos jotakuta kiinostaa? On muuten todella mukava laite ;D Maksoi postikuluineen 388€ http://www.erikoisvaruste.fi/index.php nimisestä paikasta.
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

Tarinoi ihmeessä. Mua kiinnostais laittaa joku cruise omaan Galanttiin, tosin sen ollessa diisseli, se saattaa aiheuttaa jotain mutkia matkaan... Mutta itse en ole koskaan cruisea asentanut, joten tarinasta oppisi varmasti paljonkin, ei tarvitsisi niin paljoa hämmästellä oman asennuksessa sitten joskus :)
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

Anza69 sanoi
Nonniin ajattelin kysästä kiinostaako täällä ketaan kyseisen laitteen asennus Legnumiin/Galanttiin. Itse ostin Gold Cruise ja asensin sen omaan VR4 FL AUT -99 Legnumiin. Voisin tarinoida siitä pienen tarinan asennuksesta ja ohjelmoinnista, jos jotakuta kiinostaa? On muuten todella mukava laite ;D Maksoi postikuluineen 388€ http://www.erikoisvaruste.fi/index.php nimisestä paikasta.

Tarinoi ihmeessä, on kyllä hieman vielä suolainen tuo hinta, satasen kun sais pois niin alkais olee järkevissä lukemissa. :p
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

Samaa vakkaria on tullut vähän haaveiltua Outlanderiin, mutta vielä tuo hinta vähän vastustaa... Pikaisesti kyseltynä Jyväskylän suunnalla hinta asennettuna n. 650€.

Eli käyttökokemukset ja asennus kiinnostaa täälläkin.

Ja jos Conrad Anderson ei kuulosta tutulta, niin kannattaa tutustua:
http://www.conrad-anderson.co.uk/cruisecontrols/cruisecontrols-home.htm
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

Onhan hinta aika korkea, mutta on huomattavasti tyylikkäämpi kuin kilpailiat. Lisäksi kolme muisti paikkaa, sähköinen servo vain 4 piuhaa tulee kone huoneeseen. Kaikki asennus tarvikkeet mukana ja olikohan siinä viellä 3 vuoden takuu :peukku Auto on tällähetkellä seisonnassa kototallilla, mutta pieni testaus ajo suoritettu suljetulla aluella. Ensi viikolla voin laittaa käyttö kokemuksia kyseisestä laitteesta. Käyn tänään ottamassa muutamia kuvia ja rupean kirjoittelemaan asennus ohjetta :) Voin vain alkuun sano, että naurettavan helppo asentaa jos vain kotoolta löytyy ruuvi penkki, vasara, rälläkkä ja porakone ja tietenkin muutama lenkki avain :D. Sähkö liitokset tein itse rosvoliittimillä, kun konehuoneeseen ei tule liittaää yhtään piuhaa, niin hapettumiseta ei ole niin suurta vaaraa. Todella tukeva runko tuossa on servo moottorissa, kokonaan alumiinia kuoret :D

Mutta käyn tänään ottamassa kuvia asennuksesta ja laitan muutaman tänne niin näkee millainen mötikkä se on.
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

Anza69 sanoi
Nonniin ajattelin kysästä kiinostaako täällä ketaan kyseisen laitteen asennus Legnumiin/Galanttiin. Itse ostin Gold Cruise ja asensin sen omaan VR4 FL AUT -99 Legnumiin. Voisin tarinoida siitä pienen tarinan asennuksesta ja ohjelmoinnista, jos jotakuta kiinostaa?
Kiinnostaa kyllä, pistä ihmeessä tarinaa ja kuvia asennuksesta :)
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

Legnumiin galantin 97-02 vakio-cruise? Mitä "bokseja" tarvii? Onko johdot valmiina? Onko eroa LHD/RHD palikoissa? Kokemuksia?
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

k.aheli sanoi
Legnumiin galantin 97-02 vakio-cruise? Mitä "bokseja" tarvii? Onko johdot valmiina? Onko eroa LHD/RHD palikoissa? Kokemuksia?
oiskohan tähän kellää mitään apuja?
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

Paljon helpompi laittaa aftermarket cruise :)
Euro mallin cruise voi asentaa mutta se on aika työlästä, mitään johtoa ei ole valmiina.
Tarvitset:
Cruise ecun
Rattivipu sekä rattiakselin sähkökytkennät (clockspring). Ratti pitää myös muokata että että vipu sopii siihen
Euro mallin kaasuläppä
Cruisen alipaineohjausyksikkö

Cruise ecu on myös kytkettu moottorin ecuun, ja tämä ei ole mahdollista VR4ssa. Cruise toimii kuitenkin ilman kytkentä mutta ilmeisesti vähän hitaammin.
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

täytyy perehtyä tarkemmin kunhan saan purettua tuon varaosa galant avancen. ois vaan tuo orkkis vakkari tommomnen oem osa..
 
Vs: Legnumiin Vakionopeudensäädin

Turboissa myös ongelmana tuo alipaine, millä nuo cruiset yleensä toimii.
 
Takaisin
Ylös Bottom