Livefast.fi
New Member
- Liittynyt
- 21 Marraskuu 2008
Aloitetaas nyt tännekkin hieman suomeksi kertomaan projektista, kun tuntuu että on lähdössä lapasesta.
Eli jotkut ehkä ulkomaisilta Evo foorumeilta varmastikkin jo bongannut viime vuodelta.
Eli autona on oma henk.kohtainen arkiajon hoitava Ralliart vm.2010.
Penkitystä suoritettiin silloin tällöin.
Vakiona pamahti tauluun:
183whp/5150rpm
343Nm/2810rpm
Ensimmäiset modaukset suoritin kerralla keväällä 2011:
-Bc racing br alustasarja
-Tenzo Dc-5 vanteet (maalattu matta harmaalla)
-Yokohama advan ad08 kumit
-EvoX OEM turbo & pakosarja
-3porttinen ahtopaine solenoidi (aka. machine gun )
-Turbo XS downpipe & catted testpipe
-Synapse diverter valve
-Whiteline taka vakaaja
-Ultimate racing välijäähdytin + ahtoputket pinnoituksella
-Innovate XD16+LC-1 laajakaista
-Bryan Medway (razorlab) tekemät säädöt.
Näillä penkki ilmoitti:
240whp/5510rpm (+57whp vakiosta)
416Nm/4360rpm (+73Nm vakiosta)
Keskikesä 2011:
Stoptech:n iso jarrusatsi eteen ja taakse.
Loppu kesästä 2011:
-InjectorDynamics 1000cc suuttimet
-Blaqops E85 kit + Walbro bensapumppu
-Fujita EvoX intake
-Akun siirsin takakonttiin
-SSP front mount trans cooler package (pumppu,Setrab:n öljynjäähdytin,
+tuuletin,Xrp inline oil filter,alkuperäisen pudotin käytöstä pois.) Järjestelmä lisäsi SST laatikon öljymäärää lähes litran.
-Castrol:n SST öljyt
-Motul:n moottoriöljyt
-E85 säädöt (Razorlab taas)
Näillä penkistä tuli:
308whp/6200rpm (+125whp vakiosta)
497Nm/4260rpm (+154Nm vakiosta)
Rataa tuli tahkottua koko kesä. Eniten tuli käytyä Ahvenistolla, sen läheisyyden takia.
Tarkoitus oli talven aikana valjastaa autoa lisää, niin että ensimmäiseen TimeAttack:iin kerkeäisi hyvin. Mutta talvi toi tullessaan kaiken näköistä ja auto oli vain ajossa joka päivä.
No nyt pääsiäisenä tuli projekti vihdoinkin alotettua. Mutta kesän rientoihin turha keretä. Muutoksia tulee niin paljon lisää, että hyvä jos syksyllä edes valmis. Mutta siihen pyritään että keretään moottori ajamaan sisään ja säädöt saamaan valmiiksi ennen talvea sekä uusia muutoksia
Nyt aletaan olemaan tasolla josta ei hirveästi pysty tehoja ja vääntöjä nostamaan kyseisellä laatikolla elektronisista syistä.
Kaikki muut on löydetty ja cräkätty maailmalla, mutta ei kytkin paineita. Ja niitä alettaisiin nyt tarvita.
Ralliart tulee vain Normal ja Sport asetuksilla. EvoX:n on vielä S-Sport, jossa kytkin paineet ovat reilummat kuin perus Sport-modissa.
Myöhemmin autoon on siis tulossa joko EvoX MR:n TCU ja mekaaniset osat (kytkimet,tiivisteet yms. ym.) tai vaihtoehtoisesti
5-lovisen laatikko / kuoret suorakytkyllä.
Eli jos jollain on lojumassa nurkissa äksästä SST:n TCU tai 5-lovisen laatikko/pelkät kuoret, niin ostan samantien pois.
Autosta ei hirveästi vielä ole kuvia, koska mitään merkittävää ei ulkoisesti ole havaittavissa. Yritetty pitää mahdollisimman kliininä ettei heretä negatiivista huomioita. Mutta katsotaan mitä ajan saatossa tulee tapahtumaan. Voi olla että auto muuntuu täysin ratapeliksi.
Ensimmäinen katsastuskin olisi Joulukuussa . Eli eiköhän vain helpommalla pääse, kun unohtaa sen ja alkaa kunnolla auton valjastukseen.
Alkuperäisiä osia on muuten reilusti myynnissä. Voit lukea tarkemmin listaa täältä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42713.0
Jatkoa luvassa kun alkaa osia rantautumaan koneeseen tai jotain muuta merkittävää autolle tapahtuu.
Pari kuvaa autosta kun oli vielä täysin vakio:
Jotain sekalaista:
Jarrut:
Pääsiäisen saldo, ja tilanne jossa tällähetkellä auto on:
Yksi Ahvenisto video kun ajoin vielä bensalla ja jarrut oli päivitetty:
http://www.youtube.com/watch?v=H-JwjOJ0wew
Eli jotkut ehkä ulkomaisilta Evo foorumeilta varmastikkin jo bongannut viime vuodelta.
Eli autona on oma henk.kohtainen arkiajon hoitava Ralliart vm.2010.
Penkitystä suoritettiin silloin tällöin.
Vakiona pamahti tauluun:
183whp/5150rpm
343Nm/2810rpm
Ensimmäiset modaukset suoritin kerralla keväällä 2011:
-Bc racing br alustasarja
-Tenzo Dc-5 vanteet (maalattu matta harmaalla)
-Yokohama advan ad08 kumit
-EvoX OEM turbo & pakosarja
-3porttinen ahtopaine solenoidi (aka. machine gun )
-Turbo XS downpipe & catted testpipe
-Synapse diverter valve
-Whiteline taka vakaaja
-Ultimate racing välijäähdytin + ahtoputket pinnoituksella
-Innovate XD16+LC-1 laajakaista
-Bryan Medway (razorlab) tekemät säädöt.
Näillä penkki ilmoitti:
240whp/5510rpm (+57whp vakiosta)
416Nm/4360rpm (+73Nm vakiosta)
Keskikesä 2011:
Stoptech:n iso jarrusatsi eteen ja taakse.
Loppu kesästä 2011:
-InjectorDynamics 1000cc suuttimet
-Blaqops E85 kit + Walbro bensapumppu
-Fujita EvoX intake
-Akun siirsin takakonttiin
-SSP front mount trans cooler package (pumppu,Setrab:n öljynjäähdytin,
+tuuletin,Xrp inline oil filter,alkuperäisen pudotin käytöstä pois.) Järjestelmä lisäsi SST laatikon öljymäärää lähes litran.
-Castrol:n SST öljyt
-Motul:n moottoriöljyt
-E85 säädöt (Razorlab taas)
Näillä penkistä tuli:
308whp/6200rpm (+125whp vakiosta)
497Nm/4260rpm (+154Nm vakiosta)
Rataa tuli tahkottua koko kesä. Eniten tuli käytyä Ahvenistolla, sen läheisyyden takia.
Tarkoitus oli talven aikana valjastaa autoa lisää, niin että ensimmäiseen TimeAttack:iin kerkeäisi hyvin. Mutta talvi toi tullessaan kaiken näköistä ja auto oli vain ajossa joka päivä.
No nyt pääsiäisenä tuli projekti vihdoinkin alotettua. Mutta kesän rientoihin turha keretä. Muutoksia tulee niin paljon lisää, että hyvä jos syksyllä edes valmis. Mutta siihen pyritään että keretään moottori ajamaan sisään ja säädöt saamaan valmiiksi ennen talvea sekä uusia muutoksia
Nyt aletaan olemaan tasolla josta ei hirveästi pysty tehoja ja vääntöjä nostamaan kyseisellä laatikolla elektronisista syistä.
Kaikki muut on löydetty ja cräkätty maailmalla, mutta ei kytkin paineita. Ja niitä alettaisiin nyt tarvita.
Ralliart tulee vain Normal ja Sport asetuksilla. EvoX:n on vielä S-Sport, jossa kytkin paineet ovat reilummat kuin perus Sport-modissa.
Myöhemmin autoon on siis tulossa joko EvoX MR:n TCU ja mekaaniset osat (kytkimet,tiivisteet yms. ym.) tai vaihtoehtoisesti
5-lovisen laatikko / kuoret suorakytkyllä.
Eli jos jollain on lojumassa nurkissa äksästä SST:n TCU tai 5-lovisen laatikko/pelkät kuoret, niin ostan samantien pois.
Autosta ei hirveästi vielä ole kuvia, koska mitään merkittävää ei ulkoisesti ole havaittavissa. Yritetty pitää mahdollisimman kliininä ettei heretä negatiivista huomioita. Mutta katsotaan mitä ajan saatossa tulee tapahtumaan. Voi olla että auto muuntuu täysin ratapeliksi.
Ensimmäinen katsastuskin olisi Joulukuussa . Eli eiköhän vain helpommalla pääse, kun unohtaa sen ja alkaa kunnolla auton valjastukseen.
Alkuperäisiä osia on muuten reilusti myynnissä. Voit lukea tarkemmin listaa täältä:
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=42713.0
Jatkoa luvassa kun alkaa osia rantautumaan koneeseen tai jotain muuta merkittävää autolle tapahtuu.
Pari kuvaa autosta kun oli vielä täysin vakio:
Jotain sekalaista:
Jarrut:
Pääsiäisen saldo, ja tilanne jossa tällähetkellä auto on:
Yksi Ahvenisto video kun ajoin vielä bensalla ja jarrut oli päivitetty:
http://www.youtube.com/watch?v=H-JwjOJ0wew