Maalipinnan kunnostus

weedee

New Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2010
Pesin tänään evo 4:en perusteellisesti liuottimella+samppoolla ensimmäistä kertaa ja vahausta tehdessäni huomasin, että maalipinta tuntui kauttaaltaan "karhealta" ja siellä täällä näkyi tummia likaläiskiä ja ruostepilkkuja, mitkä eivät vahankaan jälkeen lähteneet. Vahana käytin Korrekin Kiiltovahaa.

Rupesin miettimään että olisikohan aiheellista teettää myllytys maalipintaan, jolla saisi kaikki pikkuvirheet pois ja maalipinnan liukkaaksi jälleen. Voiko joku suositella pk-seudulla jotain paikkaa missä tehdään hyvää jälkeä kohtuu hintaan? Saadaanko myllyttämällä ainoastaan isot pinnat käsiteltyä vai myös puskureissa olevat koloset mihin lika on jämähtänyt?
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

Mä olen käyttänyt meguirsin savea ja sen jälkeen samaista tuoteryhmään kuuluvaa hiontavahaa pahimpiin naarmuihin käsipelillä. Sitten myllyttänyt megun vahalla pinnan niin volaa johan kiiltää ;D.

http://www.meguiars.fi/ tuolta varmasti löytyy sullekkin sopivaa tuotetta tohon touhuun :peukku
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

En kyllä oikein uskalla lähteä itse sohimaan minkään laikan kanssa, eli kyllä pitäisi ihan ammattimies saada tuohon hommaan. Olen mäkin hiomatahnaa joskus pieniin jälkiin käyttäny, mutta nykyisessä pirssissä tuntuu kauttaaltaan olevan maalipinta heikossa hapessa.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

Johtuneeko japanin ilmastosta vai autokulttuurista, että nämä japanin tuliaiset on poikkeuksetta ihan järkyttävän huonokuntoisia maalipinnaltaan?


No, kunnon pesu liukkarilla, claybaria ja kevyt myllytys niin kyllä näistä ihan siedettäviä saa.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

TRollis sanoi
Johtuneeko japanin ilmastosta vai autokulttuurista, että nämä japanin tuliaiset on poikkeuksetta ihan järkyttävän huonokuntoisia maalipinnaltaan?

Saattaa johtuakin, suurkaupungeissa ei ilmanlaatu ole varsinaisesti sitä parasta mahdollista ja tietty varastointi ennen myyntiä ja pitkä kuljetus siihen päälle. Ei nuo omat kovin pahoja ole olleet, ihan ok kunnossa mielestäni.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

Juu mielestäni paremmassa kunnossa monesti kun vastaavan ikäiset suomi-autot. Tosin tietysti erikoismalleja niin pidetään vähän parempaa huolta vahaamalla jne.
Noita lakkavaurioita en oikein ole käsittänyt, tuntuvat niin yleisiä olevan. Suomessa lähtee vielä leviämään kivasti.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

Noh kyllähän suomestakin huonosti pidettyjä autoja löytyy. Japanissa (etelässä) on ilmeisesti bonuksena kova auringonpaiste joka vetää pinnat ikävään kunttoon . Kyllä sinne tarttee varmaan ihan ammattimiestä kun se koko pinta voi olla mitä on. Ensin ois syytä saada claybarilla kaikki paska pois mitä sillä lähtee. Sen jälkeen hionnat karkeemmasta pehmeempään sopivilla laikoilla. Sitten jotain hologrammien poistoainetta. Lopuksi kiillotusaine ja vaha. Sitten voi toki olla uudestaanki maalattua maalipintaa.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

ajelet nummelaan sen auton näytille nii katotaan sille joku sopiva hinta ja aika milloin ehtii tekee... ja kaada ne korrekit viemäriin mihin ne kuuluukin! ;D ;D mut ihan pk seudult jos kaipaat niin acw.fi siel on yks tuttu hommissa kuka kyllä osaa hommansa.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

Joku kyl vois vahata mun pelivehkeen kyl Megulla.. ehdokkaita? :p

Siis EVON.. ei mun.. nojoo.. :p
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

Pääseekö hyvään tulokseen jos hinkkaa vain käsin rätillä ja hiomatahnalla koko auton?
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

jos hiomatahnaa käytät ni paras lopputulos koneella. Villalaikalla voi saada vähä nopeemmin kiillon ja foamilaikalla vähä hitaammin ja sillä saa hologrammeja enemmän kans. Villalaikkaa suosittelisin ite hommaan. Katkottua, ei lenkkivillaa.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

UITTO- sanoi
jos hiomatahnaa käytät ni paras lopputulos koneella. Villalaikalla voi saada vähä nopeemmin kiillon ja foamilaikalla vähä hitaammin ja sillä saa hologrammeja enemmän kans. Villalaikkaa suosittelisin ite hommaan. Katkottua, ei lenkkivillaa.

Joo ei niillä hiomatahnoilla tee hevon yhtään mitään ilman konetta. Ainakaan isommilla alueilla.

Cubeqtio tuo tänne pelivehkees. Mulla on meguiarsin koko sarja aineita. kliinerit kiillokkeet paria eri vahaa ja löytyy hologrammien poistoainetta mut sillä ei kyl taida mitsuissa tehä mitään :p
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

mystinengalant sanoi
Mulla on meguiarsin koko sarja aineita. kliinerit kiillokkeet paria eri vahaa ja löytyy hologrammien poistoainetta mut sillä ei kyl taida mitsuissa tehä mitään :p
Jaa kuiei :O
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

ast sanoi
Korrek Kiiltovaha on hyvää ja helposti saatavissa, käytän siis edelleen sitä :)

VAROITUS ! :

Nuo Megut ovat sen verran kovia kamoja ,että voi tulla riippuvuus. Joten käytä Korrekkia.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

-JP- sanoi
VAROITUS ! :

Nuo Megut ovat sen verran kovia kamoja ,että voi tulla riippuvuus. Joten käytä Korrekkia.

Juu kyllä niitä ihan mielellään nuuhkii..... eiku. Ja oikeesti tulee paaaljon halvemmaks kun se korrekki. Pullo on kestäny mulla yli vuoden..
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

Pari settiä : Crystal Clear 1,2,3 vahoja heti saatavilla. Privaa jos kiinnostusta.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

JUU tulee riippuvuus meguun. Vaha pullolla vahattu 2xgrandis ja 3xgallua ja pullossa on vielä reilu puolet jäljellä ja jos vertaa kilpikonnaan niin olis jo loppu. Sen verran vielä et työstä niin konna on todella työlästä ja jos vielä sen jättä liian kauaksi aikaa niin ei se lähde oikein millään pois megu taas on helppo pyyhkiä pois.
 
Vs: Maalipinnan kunnostus

mystinengalant sanoi
Joo ei niillä hiomatahnoilla tee hevon yhtään mitään ilman konetta. Ainakaan isommilla alueilla.

Cubeqtio tuo tänne pelivehkees. Mulla on meguiarsin koko sarja aineita. kliinerit kiillokkeet paria eri vahaa ja löytyy hologrammien poistoainetta mut sillä ei kyl taida mitsuissa tehä mitään :p

Missä sitä asustetaan? :p
 
Takaisin
Ylös Bottom