matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mielenkiintoinen tämä Noksun nykyinen tilanne ja uutinen tältä päivältä. Taitaapi Mikkis jyrätä Noksunkin puhelimiin uuden johtajan johdolla. Varmastikkin mahtanee olla hieman Symbiania kehittyneempi ja paremmin palveluja mahdollisempava käyttis, mutta vastapainona tekee kyllä hallaa Suomen työvoima markkinoille :-\. Ei mahtane tulla korvaavaa hommaa työttömäksi jääville Symbian koodareille, koska en usko Mikkikseltä tulevan vastaavia hommia. No nämä oli omia päätelmiä, mutta mukava olisi kuulla foorumiltakin muita mielipiteitä.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mr mmc sanoi
pelottavaa = näppäilet 112 ja puhelin heittää bluescreeniä.... :D
Vielä pelottavampaa = yrität näppäillä 112 ja huomaatkin puhelimen olevan jäässä.... ;D

Bluescreenin jälkeen on vielä jotain tehtävissä, koneen hajotessa peli on menetetty...
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

MitsuMi sanoi
Mielenkiintoinen tämä Noksun nykyinen tilanne ja uutinen tältä päivältä. Taitaapi Mikkis jyrätä Noksunkin puhelimiin uuden johtajan johdolla. Varmastikkin mahtanee olla hieman Symbiania kehittyneempi ja paremmin palveluja mahdollisempava käyttis, mutta vastapainona tekee kyllä hallaa Suomen työvoima markkinoille :-\. Ei mahtane tulla korvaavaa hommaa työttömäksi jääville Symbian koodareille, koska en usko Mikkikseltä tulevan vastaavia hommia. No nämä oli omia päätelmiä, mutta mukava olisi kuulla foorumiltakin muita mielipiteitä.

Noksun ei pidemmän päälle kannata pitää kahta käyttistä, -> meego kuolee ennen kuin koskaan ehtii elääkään. -> nokiasta tulee rautavalmistaja joka teettää puhelimensa kiinassa. Mitään R&D työtä ei tehdä suomessa vaan tulee mikkisoftalta. Nokia kuolee pois.

PS. http://www.taloussanomat.fi/informaatioteknologia/2011/02/11/elop-lupaa-paakonttori-pysyy-suomessa/20112087/12

Tuon kyllä haluaisin kirjallisena. Tai eipä silläkään varmaan mitään väliä enää siinä vaiheessa ole kun joku ostaa nokian pois, niin voidaan sanoa, että ei ainakaan viety pääkonttoria pois suomesta kun se lopetettiin nokian osalta kokonaan.

Ennemmin olisin katsonut sen kortin että puskettais se meego pihalle. Silläkin olisi saatu ostettua monta vuotta lisäaikaa. Onhan nokian kassassa rahaa vaikka muille jakaa. Jos se ei olisi toiminut niin olisi voitu kuopata kunnialla koko firma, mutta nyt se annetaan jenkeille about ilmaiseksi.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

jos e7 on samanlainen kuin ns "dummy" puhelinmalli siitä mikä tänään rantautui töihin niin aika p***a se liukusysteemi siinä. saa nähdä montako sen takia tulee huoltoon
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

akio sanoi
jos e7 on samanlainen kuin ns "dummy" puhelinmalli siitä mikä tänään rantautui töihin niin aika p***a se liukusysteemi siinä. saa nähdä montako sen takia tulee huoltoon

Jotenkin kyl luulen että ne puupuhelimet ei ihan sama asia ole kuin kauppalaitteet?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Jotenkin kyl luulen että ne puupuhelimet ei ihan sama asia ole kuin kauppalaitteet?
onhan tuo aika kolkko liikkuvuudeltaan puu-mallissa, mutta se mekanismi ja ns tukivarsi on sama, ei ainakaan mua vakuuttanut. Noh, pikkuhiljaa pitäisi valua hyllyyn niin sittenhän sen näkee :peukku
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

http://www.taloussanomat.fi/tietoliikenne/2011/02/17/iphone-4-rajahti/20112440/12

Pikku vikoja.

Kohta ei voi enää vedota siihenkään että nokian puhelin on tappanut jonkun. Kyllä IPhone onnistuu varmaan siinäkin kohta.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Wlooffy sanoi
http://www.taloussanomat.fi/tietoliikenne/2011/02/17/iphone-4-rajahti/20112440/12

Pikku vikoja.

joopa joo....
en edes kehtaa laittaa nokian vastaavia...


ite olen vieläkin IP4, olen tyytyväinen, toimii hyvin, kuuluvuus hyvä, mulle toimintoja ihan tarpeeksi, kamera
on vieläkin susi stillissä mutta videossa tuntuu toimiva ok, muistia on tarpeeksi ja käyttöjärjestelmä ei tahmaa.
ja tarkoitus on ostaa toinenkin, emännälle käyttöön... mut jos malttas odottaa uudempaa mallia ;)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Nostellaas taas,

Osaakos joku kertoa, pystyykös android laitteisiin yhdistämään ulkopuoleista kameraa käyttämällä usbia, bluetoothtia tai wi-fiä?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mizushima sanoi
Nostellaas taas,

Osaakos joku kertoa, pystyykös android laitteisiin yhdistämään ulkopuoleista kameraa käyttämällä usbia, bluetoothtia tai wi-fiä?

Galaxy S:n pystyy liittämään Samsungin paria mallia missä on langaton ja myös etälaukaisemaan niitä.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

cubeqtio sanoi
Galaxy S:n pystyy liittämään Samsungin paria mallia missä on langaton ja myös etälaukaisemaan niitä.
Tuohan onkin hieno systeemi valokuvaajalle. Itselläni olisi kuitenkin hakusessa peruutus-/valvontakamera tyylinen ratkaisu, mutta enpä huomannut siitä ensimmäisessä kysymyksessä tarkentaa :).
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Mizushima sanoi
Tuohan onkin hieno systeemi valokuvaajalle. Itselläni olisi kuitenkin hakusessa peruutus-/valvontakamera tyylinen ratkaisu, mutta enpä huomannut siitä ensimmäisessä kysymyksessä tarkentaa :).

No sitten riippuu vähän.

Jotkut kamerat vois saada bluetoothilla..? Se vois olla näppärä. Myös on näitä langattomia (WiFi) joihin saa kun yhdistää suoraan. Lähettävät kuvaa nettiinkin tms..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Tein itse ja säästin.

Eipä tuossa nyt ole weppiä eikä kameraan, mutta käyttökokemuksena se on aika huisi.
 

Liitetiedostot

  • 18052011144.jpg
    18052011144.jpg
    33.6 KB · Lukukerrat 277
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Pakko hifistellä kun joku nosti tätä ketjua ylös että N8 rulz OK! :D (Ei edelleenkään oo parempaa puhelinta tullut eteen, Sähköposti aina välillä jumittelee hivenen mutta semmosta se elämä on) Ja digikamerakin on jäänyt kotia, ei ole enää mukana tarvinnut kanniskella :peukku E7 oli kans kyllä suht vaikuttava kokemus. Se mekanismi oli kyllä aika jämäkkä ja muutenkin laadukkaan oloinen.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Pari kuukautta ollu tää N8 ja ihan tyytyväinen ollu paitsi selain on kyllä ihan sieltä.Ja toinen miinus ainakin pdf tiedostojen selaaminen on kyllä aivan säälittävän väkinäistä.Ulkokuoresta kyllä pointsit,eloksoitu alumiini kyllä pysyy siistissä kuosissa.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Ihmetyttää miten tähän voi olla tyytyväinen, itsellä siis C7. Nokialaiseks hyvä mutta kyllä noi Androidit pieksee tän ihan 6-0. Tosin työnantaja ei anna ostaa semmosta :mad: Suunnillen 2 boottia / päivä että toimaa ja valtaosa toiminnoista aivan liian hidas. Swypekään ei vielä neljännessä revisiossa toimi edes puoliksi niin hyvin kun robotissa.

mlm sanoi
Pari kuukautta ollu tää N8 ja ihan tyytyväinen ollu paitsi selain on kyllä ihan sieltä.Ja toinen miinus ainakin pdf tiedostojen selaaminen on kyllä aivan säälittävän väkinäistä.Ulkokuoresta kyllä pointsit,eloksoitu alumiini kyllä pysyy siistissä kuosissa.

Opera ja Mobile Documents ratkaisee noi selain/PDF ongelmat.

Nokian Beta Labsille täytyy antaa kyllä pojoja hyvinkin innovatiivisista softakehityksistä.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Urran sanoi
Ihmetyttää miten tähän voi olla tyytyväinen, itsellä siis C7. Nokialaiseks hyvä mutta kyllä noi Androidit pieksee tän ihan 6-0. Tosin työnantaja ei anna ostaa semmosta :mad: Suunnillen 2 boottia / päivä että toimaa ja valtaosa toiminnoista aivan liian hidas. Swypekään ei vielä neljännessä revisiossa toimi edes puoliksi niin hyvin kun robotissa.

Opera ja Mobile Documents ratkaisee noi selain/PDF ongelmat.

Nokian Beta Labsille täytyy antaa kyllä pojoja hyvinkin innovatiivisista softakehityksistä.

Mitäs eroa noilla Opera Minillä ja Mobilella on? Kumpi on parempi N8?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Biim sanoi
Mitäs eroa noilla Opera Minillä ja Mobilella on? Kumpi on parempi N8?

Ei käryä. Itella taitaa olla Mobile. Ainut huono puoli siinä on se että osoitepalkki (url syöttökenttä) ei tue swypeä, tosin googlekenttä taas tukee (en tiedä mistä johtuu).
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?


onko muilla ollut C7:n kanssa ongelmia puhelun katkeamisen kanssa? onkohan toi omassa käytössä oleva laite rikki, kun etenkin autoillessa puhelut katkeavat yhtenään.. paikallaan ollessa toimii jotenkin, huoltoon en ole vielä ehtinyt luuria viedä. epäilin pitkään operaattoria, mutta kun työkavereilla ei kuulemma vastaavaa ongelmaa muilla nokialaisilla ole.

hermo palaa tämän asian kanssa. :seina itse en noksua enää omilla rahoillani osta, se on varmaa.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nahkuri sanoi
onko muilla ollut C7:n kanssa ongelmia puhelun katkeamisen kanssa? onkohan toi omassa käytössä oleva laite rikki, kun etenkin autoillessa puhelut katkeavat yhtenään.. paikallaan ollessa toimii jotenkin, huoltoon en ole vielä ehtinyt luuria viedä. epäilin pitkään operaattoria, mutta kun työkavereilla ei kuulemma vastaavaa ongelmaa muilla nokialaisilla ole.

hermo palaa tämän asian kanssa. :seina itse en noksua enää omilla rahoillani osta, se on varmaa.

Kuulostaa laitevialta. Nokialaisissa yleensä nimenomaan radiopuoli on a-luokkaa. Tosin ei enää jatkossa, koska radio myytiin ulos firmasta. ;D
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nahkuri sanoi
onko muilla ollut C7:n kanssa ongelmia puhelun katkeamisen kanssa? onkohan toi omassa käytössä oleva laite rikki, kun etenkin autoillessa puhelut katkeavat yhtenään.. paikallaan ollessa toimii jotenkin, huoltoon en ole vielä ehtinyt luuria viedä. epäilin pitkään operaattoria, mutta kun työkavereilla ei kuulemma vastaavaa ongelmaa muilla nokialaisilla ole.

hermo palaa tämän asian kanssa. :seina itse en noksua enää omilla rahoillani osta, se on varmaa.
Eipä oo mutta onko toi ongelma aina jollain tietyllä tieosuudella/alueella? Operaattoria mä syyttäisin jos ei tukiasema osaa tehdä handoveria toiselle.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nahkuri sanoi
onko muilla ollut C7:n kanssa ongelmia puhelun katkeamisen kanssa? onkohan toi omassa käytössä oleva laite rikki, kun etenkin autoillessa puhelut katkeavat yhtenään.. paikallaan ollessa toimii jotenkin, huoltoon en ole vielä ehtinyt luuria viedä. epäilin pitkään operaattoria, mutta kun työkavereilla ei kuulemma vastaavaa ongelmaa muilla nokialaisilla ole.

hermo palaa tämän asian kanssa. :seina itse en noksua enää omilla rahoillani osta, se on varmaa.

Ite oon huomannut että saunalahden 3.5g:llä vaan tulee motarilla aina välillä jotain blankspotteja että menettää hetkeksi kentän. Yleensä laite selviää tästä ihan hyvin.. Ja puhelu ei katkea.
Semmonenkin kantsii testata että kokeile eri headsetillä/handsfreellä.. Olen näitä tutkinut jonkun verran ja näissä on oikeasti eroja.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Ite oon huomannut että saunalahden 3.5g:llä vaan tulee motarilla aina välillä jotain blankspotteja että menettää hetkeksi kentän. Yleensä laite selviää tästä ihan hyvin.. Ja puhelu ei katkea.
Semmonenkin kantsii testata että kokeile eri headsetillä/handsfreellä.. Olen näitä tutkinut jonkun verran ja näissä on oikeasti eroja.
Tukiaseman, tai niiden transmissiotekniikkaa headset ei silti muuta. Eli puhelun katkeaminen johtuu ainoastaan epäonnistuneesta handoverista. Toki osa headseteistä päästää enemmän kohinaa läpi, ja ongelmatilanteen sattuessa tukiasema priorisoi sille linjalle missä liikkuu jotain (eli missä on ääntä). Sama asia on pätkäisyn aikana huutaa ja lörpöttää täysiä mikkiin.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Nokiaan haluaisi vielä uskoa, mutta kyllä sitä koetellaan. Ennen Nokia oli haluttavin työpaikka, nyt se ei ole kohta enää työpaikka ollenkaan :-[ Muistaako kukaan Motorolaa? Motorola oli matkapuhelinten markkinajohtaja vielä 90-luvulla, nyt täysin marginaalitoimija. Toivon todella, ettei noksulle käy samoin.

iPhonen omistajana sitä voin kyllä suositella, vaikea kuvitella, että joku pistäisi paremmaksi. Puhun nimenomaan 3 GS-mallista, nelosesta ei ole kokemuksia. Kerran vannoin, että puhelimella en nettiä käytä. Olisi ollut parempi olla vannomatta. Samoin kaikki muut tarpeettomat ja tarpeelliset härpäkkeet kuten Skypen mobiiliversio, Shazam jne. on tullut ladattua ja käytettyä.
Hieno peli.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Huulio sanoi
Muistaako kukaan Motorolaa?
iPhonen omistajana sitä voin kyllä suositella, vaikea kuvitella, että joku pistäisi paremmaksi.

Itseppä ainakin tuohon marginaali putiikkiin milestonen myötä luottanut, ja kylläpä se on ainakin omaan tarpeeseen pessyt omenan 6-1... muistaakseni jopa testienkin mukaan, mutta makuasia sano koira kun muniaan nuoli..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Urran sanoi
Eipä oo mutta onko toi ongelma aina jollain tietyllä tieosuudella/alueella? Operaattoria mä syyttäisin jos ei tukiasema osaa tehdä handoveria toiselle.

no aluksi luulin, että ongelma olisi hki-turku-motarilla pahin.. mutta viime viikolla ajaessani tre-hki-välin puhelu (tai siis monta eri puhelua) katkesi valehtelematta about 30 kertaa. pikkusen rassaavaa. ;D

operaattorina on setera. käyttää ilmeisesti dna:n verkkoa. en tiedä sitten, onko niillä joitakin rajoituksia verkon käytössä. sillä tuntuu hassulta, että samanaikaisesti C7:n katkaistessa puhelun ja hävittäessä koko verkon, "siviilipuhelimena" toimiva ikivanha N95 näyttää dna:n liittymällä täysiä tolppia.

J. Puhakka sanoi
Ite oon huomannut että saunalahden 3.5g:llä vaan tulee motarilla aina välillä jotain blankspotteja että menettää hetkeksi kentän. Yleensä laite selviää tästä ihan hyvin.. Ja puhelu ei katkea.
Semmonenkin kantsii testata että kokeile eri headsetillä/handsfreellä.. Olen näitä tutkinut jonkun verran ja näissä on oikeasti eroja.

en käytä handsfreetä, joten siitä ei pätkiminen johdu.

vaikken kaikkia hienoja termejä ymmärtänytkään, vastauksista voin ilmeisesti päätellä, että vika on todennäköisesti luurissa, vaikkakaan operaattorikaan ei ihan hirveesti vakuuta. täytyypä kyllä sanoa, että sen reilun 10 vuoden aikana, mitä olen autolla ajanut ja siinä ohessa puhelimeen puhunut, ei vastaavaa puheluiden katkeamista ole koskaan ollut.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nahkuri sanoi
no aluksi luulin, että ongelma olisi hki-turku-motarilla pahin.. mutta viime viikolla ajaessani tre-hki-välin puhelu (tai siis monta eri puhelua) katkesi valehtelematta about 30 kertaa. pikkusen rassaavaa. ;D

operaattorina on setera. käyttää ilmeisesti dna:n verkkoa. en tiedä sitten, onko niillä joitakin rajoituksia verkon käytössä. sillä tuntuu hassulta, että samanaikaisesti C7:n katkaistessa puhelun ja hävittäessä koko verkon, "siviilipuhelimena" toimiva ikivanha N95 näyttää dna:n liittymällä täysiä tolppia.

en käytä handsfreetä, joten siitä ei pätkiminen johdu.

vaikken kaikkia hienoja termejä ymmärtänytkään, vastauksista voin ilmeisesti päätellä, että vika on todennäköisesti luurissa, vaikkakaan operaattorikaan ei ihan hirveesti vakuuta. täytyypä kyllä sanoa, että sen reilun 10 vuoden aikana, mitä olen autolla ajanut ja siinä ohessa puhelimeen puhunut, ei vastaavaa puheluiden katkeamista ole koskaan ollut.

Joo no molemmat on kuitenkin kovissa nopeuksissa = Joutuu vaihtamaan solua ihan alvariinsa. Kokeilisin testiks sitä Seteran simmiä siinä vanhassa N95:sessa ja toisinpäin. En usko että on vaikutusta toimivuuteen (siis että Setera toimii N95:sessa yhtä huonosti). Tottakai operaattorit priorisoi niiden omia asiakkaita. Eli jos verkossa on alivuokralaisia niin tukiasemat pitää niiden puheluita vähäpätöisempänä -> katkaisee herkemmin ongelmatilanteessa. Eli DNA vs. Setera ei ole verrannollinen. Ja ne tolpat voidaan provisioida sinne tukiasemalle niin että näyttää aina täyttä, se ei silti vaimennuksesta tai vaadittavasta lähetystehosta kerro mitään. Siis jopa niin että vaikkei olisi yhtään kuuluvuutta niin puhelin näyttää täyttä tolppaa :D Ja voin sanoa että eri operaattori provisioi nää eri tavalla..

Onks muuten C7 tippunu kertaakaan?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Urran sanoi
Joo no molemmat on kuitenkin kovissa nopeuksissa = Joutuu vaihtamaan solua ihan alvariinsa. Kokeilisin testiks sitä Seteran simmiä siinä vanhassa N95:sessa ja toisinpäin. En usko että on vaikutusta toimivuuteen (siis että Setera toimii N95:sessa yhtä huonosti). Tottakai operaattorit priorisoi niiden omia asiakkaita. Eli jos verkossa on alivuokralaisia niin tukiasemat pitää niiden puheluita vähäpätöisempänä -> katkaisee herkemmin ongelmatilanteessa. Eli DNA vs. Setera ei ole verrannollinen. Ja ne tolpat voidaan provisioida sinne tukiasemalle niin että näyttää aina täyttä, se ei silti vaimennuksesta tai vaadittavasta lähetystehosta kerro mitään. Siis jopa niin että vaikkei olisi yhtään kuuluvuutta niin puhelin näyttää täyttä tolppaa :D Ja voin sanoa että eri operaattori provisioi nää eri tavalla..

Onks muuten C7 tippunu kertaakaan?

joo, onpa toi simmin vaihto käynyt itselläkin mielessä, mutta pakko myöntää, etten ole jaksanut vaivautua. :-\ täytyypä kokeilla sitä ensiksi. jos nyt sitten oletetaan, että C7 on kuuluvuudeltaan vähintään samaa tasoa vanhojen noksujen kanssa, niin melkoista "kyykytystä" kyllä dna:lta verkon käytön osalta. joku tuttu kyllä sanoi, että dna:lla olisi paskin verkko muutenkin. itse en huomannut valittamista, kun viimeksi noin vuoden ajan dna:n liittymää pidin.

mielenkiintoista tuo, että tolpista ei näekään oikeaa tietoa kuuluvuudesta. kummasti silti yhdellä tolpalla tuppaa puhelu pätkimään puhelimella kuin puhelimella. ja tuo C7 tosiaan hävittää kaikki tolpat välillä katkaistessaan puhelun, ja sitten, kun koittaa soittaa takaisin, ilmoittaa "vain hätäpuhelut sallittu".

muistaakseni en ole tuota C7-luuria vielä pudottanut.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

nahkuri sanoi
joo, onpa toi simmin vaihto käynyt itselläkin mielessä, mutta pakko myöntää, etten ole jaksanut vaivautua. :-\ täytyypä kokeilla sitä ensiksi. jos nyt sitten oletetaan, että C7 on kuuluvuudeltaan vähintään samaa tasoa vanhojen noksujen kanssa, niin melkoista "kyykytystä" kyllä dna:lta verkon käytön osalta. joku tuttu kyllä sanoi, että dna:lla olisi paskin verkko muutenkin. itse en huomannut valittamista, kun viimeksi noin vuoden ajan dna:n liittymää pidin.

mielenkiintoista tuo, että tolpista ei näekään oikeaa tietoa kuuluvuudesta. kummasti silti yhdellä tolpalla tuppaa puhelu pätkimään puhelimella kuin puhelimella. ja tuo C7 tosiaan hävittää kaikki tolpat välillä katkaistessaan puhelun, ja sitten, kun koittaa soittaa takaisin, ilmoittaa "vain hätäpuhelut sallittu".

muistaakseni en ole tuota C7-luuria vielä pudottanut.
Ei ole DNA:n verkko paskin. Ei todellakaan. Ehkä joskus oli mutta se on kaukana historiassa.

Siis tottakai ne "tolpat" on provisioitu niin että mitä vähemmän niin sitä huonompi linja, mut se pointti oli että vaikka ois -103dB niin silti voidaan provisioida näyttämään täysiä tolppia. Toi "vain hätäpuhelut sallittu" mun mielestä viittais SIM vikaan, mutta sekin selvii sitten kun kokeilet sitä toisessa luurissa :)

Ja luulen että vanhassa Noksussa voi hyvinkin olla parempi antenni kun on muutenkin vähemmän rojua sisällä/enemmän tilaa.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Tuli nuista verkoista mieleen että esim Soneran ja DNA verkko täällä 30km oulusta pohjoiseen meren rannalla on aika shittoo.. Eli pihalla seistessä on täydet kentät (ei 3g vaan ihan 2g, 3g ei edes kuulu)
En tiedä onko nuissa tukiasemissa jotain suuntauksia tms. vaikuttaako se, koska tolppa kuitenkin on suht. lähellä. (Tai sitten se on just Elisa/Saunalahti tolppa) :)

Menee taloon sisälle, lähtee kokonaan kentät osassa kohtaa taloa (toisaalla taas pelaa tai on pari palkkia), menee saunaan lähtee kokonaan kentät..
Todellä häilyvästi toimii, mut sitten saunalahti toimii oikein mainiosti.

Alla olevassa kuvassa esimerkkinä samalla puhelimella muutaman vuoden takaa. (Operaattorin karttojen mukaan ollaan "täydellisellä kuuluvuudella")
http://www.isokyynel.com/saunalahti_vs_dna.jpg
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Urran sanoi
Ja luulen että vanhassa Noksussa voi hyvinkin olla parempi antenni kun on muutenkin vähemmän rojua sisällä/enemmän tilaa.

Metallikuoret tekee oman lisämausteensa. Ei tosin riitä selitykseksi.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Biim sanoi
Metallikuoret tekee oman lisämausteensa. Ei tosin riitä selitykseksi.

Itsellä on N8 joka lienee kai aika lähellä mekaanisesti C7:skaa, ellei kai teoriassa huonompikin (eikös n8 oo melkein kokoneen alumiinia, C7:kaa en muista mitä se on)
Ja itsellä ainakin on kyllä täydelliset kuuluvuudet tuolla aina.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Itsellä on N8 joka lienee kai aika lähellä mekaanisesti C7:skaa, ellei kai teoriassa huonompikin (eikös n8 oo melkein kokoneen alumiinia, C7:kaa en muista mitä se on)
Ja itsellä ainakin on kyllä täydelliset kuuluvuudet tuolla aina.

N8 on alumiinia ja C7 on mainoksen mukaan rosteria. Tuskin noilla suuri ero silti on. Kyllä minunkin N8 pysyy hienosti kentässä ja palkit näyttää useimmiten täyttä.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

J. Puhakka sanoi
Alla olevassa kuvassa esimerkkinä samalla puhelimella muutaman vuoden takaa. (Operaattorin karttojen mukaan ollaan "täydellisellä kuuluvuudella")
http://www.isokyynel.com/saunalahti_vs_dna.jpg

Tähän sen verran kommentoimaan, että samoja kokemuksia itellä. Saunalahti/Elisa kuuluu monessa paikkaa paremmin kuin Sonera tai DNA. Esimerkiksi työmaalla Saunalahdella/Elisalla on täydet palkit ja 3G kun taas Soneralla just ja just 1-2 palkkia ja GPRS. DNA:n kuuluvuus taas vaihtelee onko pilvistä, kuun asennosta riippuen ja sattuuko tuulemaan jostain.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Jos joku ihmettelee miten synkronoida helpoiten iTunesista musiikkia Android puhelimeen niin kannattaa tutustua softaan nimeltä iSyncr (PC ja Mac versiot, ladataan Android marketista). Wifi laajennuksella onnistuu myös Wlanin yli automaattisesti synkronointi - jotain mitä Applen oman tuotteet eivät tee :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Jos joku ihmettelee miten synkronoida helpoiten iTunesista musiikkia Android puhelimeen niin kannattaa tutustua softaan nimeltä iSyncr (PC ja Mac versiot, ladataan Android marketista). Wifi laajennuksella onnistuu myös Wlanin yli automaattisesti synkronointi - jotain mitä Applen oman tuotteet eivät tee :)

Kiitos. :)

Nyt saa MBP musat kännyyn. :)
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

ast sanoi
Jos joku ihmettelee miten synkronoida helpoiten iTunesista musiikkia Android puhelimeen niin kannattaa tutustua softaan nimeltä iSyncr (PC ja Mac versiot, ladataan Android marketista). Wifi laajennuksella onnistuu myös Wlanin yli automaattisesti synkronointi - jotain mitä Applen oman tuotteet eivät tee :)

höpönpöpö hyvin menee isynkillä automaattisesti wlanin yli itunesin päivitykset vaikka 1min välein tarkistas...
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Pääsin räplää tuommosta Symbian Annalla olevaa luuria (E6) ja N8 Ja täytyy kyllä sanoa että tuo softapäivitys muuttaa kaikkea aika paljon paremmaksi. Selainkin ihan törkeen nopea, enää ei oo pakko käyttää operaa jos ei tahdo (vaikka ei operassakaan oo mitään vikaa, pl. flashi tuki hieman puutteellinen kai(?).. Parastahan tässä kai on että tuo tulee kaikkiin uusiin/uudempiin S60 noksun luureihin (^3) hintaluokasta riippumatta.. :peukku

Samalla tuli räplättyä myös Galaxy S II, Laite on ihan yhtä muovinen kuin edeltäjänsäkin mut pysyy ehkä hieman paremmin kädessä (ei oo niin liukas).. Ja suhteellisen nopeakin on..(tuplaprossu, tosin ei kantsi oottaa ehkä tuplanopeutta).. Tosin lähti sama laite jo ekaan takuuhuoltoon jo kun ei löytänyt verkkoja (Tai palkit näytti täyttä mut kukaan ei saanut luuriin yhteyttä) + Videokuvaus myös lämmittää laitetta aika tavalla..
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

Itse laitoin juuri Nokian C7 hintaan 299 €
Päälimmäinen syy oli etten jaksa alkaa laittamaan galaan soitinta ja C7:ssa on FM-lähetin jolla kuunnella auton kajareiden
kautta.Yllätys kyllä, laatu oli vielä ihan hyvä.
Puhelimessa itsessä on 8gigan muisti ja 8mpix kamera.

Puhelin itsessään on toiminut oikein mukavasti, vaikkakin tekstiviestien kirjoittaminen kosketusnäytöllä on tuskien taival.

Puhelin on jo ehtinyt ottaa pari kertaa hittiä asvaltin kanssa , mutta metallikuoret nääyttävät suojaavan ihan hyvin.
Ihan mukava puhelin.. Angry birds ja kaikki. voiko mies muuta toivoa?
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

:D no johan on softat . vois melkein kokeilla.
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

tässä on hyvä puhelin. ja tekee sen mitä puhelimella pitää pystyä tekemään ;)

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=82680&c=11
 
Vs: matkapuhelinta hankkimassa ideoita?

adastra sanoi
Puhelin itsessään on toiminut oikein mukavasti, vaikkakin tekstiviestien kirjoittaminen kosketusnäytöllä on tuskien taival.

Toi kosketusnäytöllä kirjoittaminen ei ole kyllä valkoisen miehen hommaa prkl! Mulla ei edes mitkään isot sormet ole mutta aina perkele painaa väärää näppäintä portrait tilassa olevalla qwerty:llä ja mun pitää näitä puhelimia naputtaa töiden takia päivittäin.

Itselläni on käytössä mallina jo vanha paska C6-00 mutta siinä on vanha kunnon qwerty näppis eikä mitään virtuaali versioo :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom