Mikä mieltänne painaa ?

Vs: Mikä mieltänne painaa ?

miikka sanoi
Teet kyllä auton ostamisesta varsinaista taidetta ;D Ei oo koskaan tullut autoa ostaessa ees mieleen pohtia mitkä välitykset laatikossa on :eek:
Paskapuhetta, tässä mitään taidetta ole. Mun mielestä turhaa urputusta mystisen "valinnan vaikeudesta". Sehän on omaa tyhmyyttä jos valitsee "vaan jonkun" mihin tyytyy, eikä semmosta autoa mitä haluaa ja hakee. Ehdottomasti vaihteiston välitykset on osa autoa, ja arkiajossa näyttelee tosi isoa roolia.

Mä arvostan suuresti että Late yrittää löytää auton mistä tykkää, eikä vaan osta jotain ritsaa.

mystinengalant sanoi
Taas joku alfa mikä ehdotettiin on ihan täys mysteeri.

Toyotaa en kyllä ota. Mielestäni jo liian kaamea ajettava rangaistukseksi.
Oskarin Alfa menossa nyt 2vko oston jälkeen laatikkoremppaan + eilen syttyi moottorin merkkivalo :D Mä ehkä skippaisin :D Vaikka tosin saatan ostaakkin faijalta sen 145 Quadrifoglion. Mutta johan sen ostaa jo niiden helvetin hyvien Recaroiden takia 8)

Samaa mieltä. Toyotat on ihan kauheita ajaa. Ei ajotuntumaa yhtään what so ever. Olisi aika julma rangaistus joutua ajaa semmosella 100km päivässä..
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Nää on näitä mielipidekysymyksiä, mutta kun tuon 15 km työmatkan ajaa kehä kakkosta ja vanhaa Turuntietä niin aika korostuneesti tulee sellainen fiilis, että se on kyllä aivan se ja sama millä katiskalla sen matkan taittaa. Nopeus ei koskaan nouse yli 90 km/h, ja sinnekin vain hyvin hetkellisesti. Matkalla joutuu kääntämään rattia ehkä neljä kertaa. Paras on siis joku automaagivaihteinen kökkänä, joka edes kohtuullisella mukavuudella mutta suurella varmuudella vie määränpäähän eikä maksa mahdottomia. Voi sitten ne (omassa tapauksessa hyvin teoreettiset) ylimääräiset rahat sijoittaa johonkin hauskaan, vaikka rataevoon tai moottoripyörään.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Neliveto hiace, ei ole kääntyviä etupyöriä, mikä ergonomia?, sisämelu, kiitettävä naftan kulutus. Mutta ei paljoa nuo ominaisuudet haittaa, kun Se täällä korvessa meitä kuljettaa aina a paikasta paikkaan b, sama minkä verta pakkasta, aina käymään ja korjata ei tarvi ;D ihan ykkönen sähköyhtiön hommissa. Ei ole ikinä kiirus mihinkää eikä tarvi virittää :)

e:tämä mainos sopeis milteen paremmin "mistä olet iloinen" topikkiin
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

nokonzok sanoi
Nää on näitä mielipidekysymyksiä, mutta kun tuon 15 km työmatkan ajaa kehä kakkosta ja vanhaa Turuntietä niin aika korostuneesti tulee sellainen fiilis, että se on kyllä aivan se ja sama millä katiskalla sen matkan taittaa. Nopeus ei koskaan nouse yli 90 km/h, ja sinnekin vain hyvin hetkellisesti. Matkalla joutuu kääntämään rattia ehkä neljä kertaa. Paras on siis joku automaagivaihteinen kökkänä, joka edes kohtuullisella mukavuudella mutta suurella varmuudella vie määränpäähän eikä maksa mahdottomia. Voi sitten ne (omassa tapauksessa hyvin teoreettiset) ylimääräiset rahat sijoittaa johonkin hauskaan, vaikka rataevoon tai moottoripyörään.

Joo ihan hyviä mielipiteitä...tuo on se toinen näkökohta... ja ihan tottakin tavallaan. Toivottavasti sinäkin vielä joskus pääset sinne evon rattiin ;)

Sinänsä ei mitään hätää ole mutta ensviikolla alkaa taas tulee suolaa taivaalta niin meillä oli vähän niinkun vr4:sen kanssa sopimus et ne suolat olis nähty sen auton osalta pikkuhiljaa. Nyt on ollut kyllä mahtavat kelit kierrellä nelivetosella rinkiä autokauppojen pihoissa :D

Kiitokset Hemppikselle joka teki excelin autoilukulujen laskentaan. Alffaa varten siihen on se vuosittaiset huollot sarake johon pitää vaan laittaa se nelinumeroinen luku suoraan. Kaverillakin alfasta meni laatikko just...

Kun näen itseni kuitenkin kuluttajana ja mietin mitä kaikki täällä pk-seudulla maksaa niin en todellaakaan nää järkeä ostaa "mitä tahansa katiskaa" vaan asia on pohdittava tarkkaan millä tavalla tulee se paras diili.

Ja noista välityksistä. Toi gdi oli kans tosi ikävä taajama-ajossa kun se kyllä vääntää mutta jyristys tulee aika herkästi. En tiedä mistä johtui mutta eipä tarvitse enää miettiä. Vr4 ryömii ihan nätisti kakkosella eikä mitään ylimääräsiä. V6 on kyllä hieno moottori. :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

White_Eagle sanoi
evokuume :seina eikä tähä taida olla ku yks lääke ::)

sehä helepottaaki varmasti kun lauvantaina näät muutaman ::)
ettei ihan jonninjoutavia höpöttäs nii on se prkl kun parin sadan eken takki ei kestä konepesua vaan hajos aika näppärästi monestakin kohtaa! :seina
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

kirppu1990 sanoi
sehä helepottaaki varmasti kun lauvantaina näät muutaman ::)
ettei ihan jonninjoutavia höpöttäs nii on se prkl kun parin sadan eken takki ei kestä konepesua vaan hajos aika näppärästi monestakin kohtaa! :seina

varsinki ku vahingossa kävin koittaa kaverin iv:tä tuossa taannoin
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

White_Eagle sanoi
evokuume :seina eikä tähä taida olla ku yks lääke ::)

Etkö vieläkää oo saanu hommattua. Eikö siitä jannusta oo kuulunu enää mitä olit jo menossa kattoo?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

ei kerenny sillo viikonloppuna ja sit se kerkes jo menee.. no tässä uutta matoa jo koukussa ;)
koha vaa malttais kattoo auton kunnolla läpi ettei tuu ostettuu paskaa pihalle ku oo tuota peltookaa ennää
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

mystinengalant sanoi
Joo ihan hyviä mielipiteitä...[long Story]
........V6 on kyllä hieno moottori. :)

Tutkistelin tarjontaa : Diesel , alle 100tKm , max 10k€... (2008+) <- Ruosteettomia ?

Puutarhajyrsimiä tarjolla tuohon rahaan , FORD merkkiset olivat tehokkaimpia.


PS. On se V6 Turbo hieno laite ! :peukku = BORN FROM JETS !! = ei työmatka ajoon..
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

White_Eagle sanoi
ei kerenny sillo viikonloppuna ja sit se kerkes jo menee.. no tässä uutta matoa jo koukussa ;)
koha vaa malttais kattoo auton kunnolla läpi ettei tuu ostettuu p*skaa pihalle ku oo tuota peltookaa ennää

Mikäs on nyt kiikarissa?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

No ei mieltä paina mut pitää vähän sotkea omakin lusikka mukaan mystisen juttuun ja kysäistä ett mitäpä jos joku (Late itse) alottais uuden topicin otsikolla "Nyt etsitään Latelle uusi hyvä auto hintahaarukka 2-20k€" ;)

Yhden hyvän Coltin tiedän, mutta kun omistaja on ausseissa seuraavan puoli vuotta taas niin en tiedä miten siitä pystyis kauppaa tekemään.
Sit on pakko sanoa noista "pommeista", oikein ku etsit niin hyviä löytyy vaikka ihan satasilla jos ei kilsat haittaa, toi meidän Lancer esim. Niin on jo ajettu vaikka ja kuinka, ruostetta ei ollut muutamaa täplää lukuunottamatta, eikä muutakaan valittamista ole... Vähemmän vaan vtuttaa jos se hajoaa kun ei siihen rahaa ole liikoja upotettu...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mun mieltä painaa kun haluaisin omaan Galanttii jostain löytää tolla punasella värillä Elegance -etupuskurin. Kun joku toope on ennen mua muut Elegancen ulkonäköosat hoitanu mutta etupuskuri on perusvakio.. Hämää vaan kun keula on ku eri autosta. Ei kai tässä auta kun autopurkaamoita kytätä vaa ja toivoo et löytys jostain.

On vaa nii tylsän näkönen toi vakio etupuskuri!!
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Jonessiivi sanoi
Mun mieltä painaa kun haluaisin omaan Galanttii jostain löytää tolla punasella värillä Elegance -etupuskurin. Kun joku toope on ennen mua muut Elegancen ulkonäköosat hoitanu mutta etupuskuri on perusvakio.. Hämää vaan kun keula on ku eri autosta. Ei kai tässä auta kun autopurkaamoita kytätä vaa ja toivoo et löytys jostain.

On vaa nii tylsän näkönen toi vakio etupuskuri!!
Se että vaikka löydätkin samalla värikoodilla puskurin niin se ei silti tarkoita että se olisi saman värinen kuin sinun autosi. Monesti maaleista on 20 eri revisiota mitkä on vähän eri sävyisiä ja lisäksi ympäristö-olosuhteet muuttaa maalin sävyä iän myötä. Eli ota lähtökohdaksi se että jos haluat sen etupuskurin niin ostat sellaisen hyväkuntosen ja maksat jollekkin että se maalataan oikeaan sävyyn.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Urran sanoi
Se että vaikka löydätkin samalla värikoodilla puskurin niin se ei silti tarkoita että se olisi saman värinen kuin sinun autosi. Monesti maaleista on 20 eri revisiota mitkä on vähän eri sävyisiä ja lisäksi ympäristö-olosuhteet muuttaa maalin sävyä iän myötä. Eli ota lähtökohdaksi se että jos haluat sen etupuskurin niin ostat sellaisen hyväkuntosen ja maksat jollekkin että se maalataan oikeaan sävyyn.

Lompakkoo kirvelee nii monen killingin edestä tollane etten kyl kauhee mielellää ihan täydelliseen sävyyn maalatusta puskurista montaa satasta lähe maksaa. Uskoisin ettei sävyero samalla värikoodilla olevalla puskurilla oo kovin suuri JOS sattuiski löytyy semmone, ja paikan päällä voin toki ajaa oman kaaran vieree ja silmäillä ennen ostoo... Ja hintaa on ainaki 200e vähemmän.

Jossitteluu vaan, muuten kiva ja täydellisesti toimiva auto mut ulkonäkö raastaa naamaa keulasta... Jotenki ylös-alas suunnassa "ohut" keula muuhu autoo verrattuna. Varsinkin kun vakio-alustalla ilmenee "keulimista". Tiiätte varmaa mitä tarkotan.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

No. Näin maalipinta ihmisenä voin vain todeta että todennäköisyys että ero ei ole huomattava, on todella pieni. Se onko se "huomattava" ero niin iso että se häiritsee omistajaa, riippuu tietenkin omistajasta. Mut juuri mainitsit että "täydellisesti toimiva auto mut ulkonäkö raastaa naamaa" :D

Sävyerot voi olla tosi isojakin saman sävyn sisällä. Esim. tismalleen saman sävyinen maali missä toisessa paljon hilettä ja toisessa vähän näyttää aivan julmetun erilaiselta, ja siis tyhmältä auringonpaisteessa.

Jos puskuri on ehjä ja maalipinta siinä ehjä niin harrastemaalari saattaa maalata irtopuskurin 50-100e:llä. Niin pieni hinta että mä en harkitsisi "oikeen värisen ettimistä".
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Hmmmm. Ihan totta. Hyvii pointteja. Noh, mietiskellää asiaa. Ennen kesää ois kiva saada toi hommattua kuitenki... :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Jonessiivi sanoi
Mun mieltä painaa kun haluaisin omaan Galanttii jostain löytää tolla punasella värillä Elegance -etupuskurin. Kun joku toope on ennen mua muut Elegancen ulkonäköosat hoitanu mutta etupuskuri on perusvakio.. Hämää vaan kun keula on ku eri autosta. Ei kai tässä auta kun autopurkaamoita kytätä vaa ja toivoo et löytys jostain.

On vaa nii tylsän näkönen toi vakio etupuskuri!!

Elegance = vakiopuskuri. Tarkoitat varmaan Sport /Avancea.... :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Jonessiivi sanoi
Lompakkoo kirvelee nii monen killingin edestä tollane etten kyl kauhee mielellää ihan täydelliseen sävyyn maalatusta puskurista montaa satasta lähe maksaa. Uskoisin ettei sävyero samalla värikoodilla olevalla puskurilla oo kovin suuri JOS sattuiski löytyy semmone, ja paikan päällä voin toki ajaa oman kaaran vieree ja silmäillä ennen ostoo... Ja hintaa on ainaki 200e vähemmän.

Jossitteluu vaan, muuten kiva ja täydellisesti toimiva auto mut ulkonäkö raastaa naamaa keulasta... Jotenki ylös-alas suunnassa "ohut" keula muuhu autoo verrattuna. Varsinkin kun vakio-alustalla ilmenee "keulimista". Tiiätte varmaa mitä tarkotan.

tuossa näkee hyvin sävy eron.. värikoodi oikein mutta väärä variantti
 

Liitetiedostot

  • IMG_8083.JPG
    IMG_8083.JPG
    244.2 KB · Lukukerrat 320
Vs: RE: Mikä mieltänne painaa ?

Tosin tuossa tapauksessa auto myllytys saattaisi lähentää sävyjä, mutta auto huomattavasti sinisempi.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Mutta voihan se olla niinki että hommaan puskurin, hinkkaan ja maalaan sen pohjille ja maalaan samalla värikoodilla, ja silti se on erivärinen koska auton oma väri on varmaan ehtiny 14 vuodessa kulahtaa vähäse? Eiks toi oo sit ihan arpaa saada just oikee väri natsaamaa loppupeleissä.

Mistähä ja minkähintasii noi Avance -puskurit on yleensä? Hyväkuntoset.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Autokuume :seina

Pitäisi nyt eka saada toi oma gto kilvitettyä, että jotenkin voisi lievittää sitä. Osatkin odottaa pöydälläkin valmiiksi...
 
Vs: RE: Mikä mieltänne painaa ?

Jonessiivi sanoi
Mutta voihan se olla niinki että hommaan puskurin, hinkkaan ja maalaan sen pohjille ja maalaan samalla värikoodilla, ja silti se on erivärinen koska auton oma väri on varmaan ehtiny 14 vuodessa kulahtaa vähäse? Eiks toi oo sit ihan arpaa saada just oikee väri natsaamaa loppupeleissä.

Mistähä ja minkähintasii noi Avance -puskurit on yleensä? Hyväkuntoset.
Ei kun sä luonnollisesti menet osaavaan maaliliikkeeseen minkä osaava kaveri liuskojen ja mittarin kanssa katsoo, mikä versio laitetaan + ympätistömuuttujat. Käytännössä siis menet aurinkoisella kelillä. :peukku
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

räkää tuloo ko aisaa..! toivottavasti ehtis parantua ennen tp :seina
 
Vs:

Vähän harmittaa ku pikkusisko innostuksissaan pyöräytti evon keula eellä ojaan :/ Pitää alkaa vakuutusyhtiön kans selvitteleen ja hommaileen uutta puskinta ja välijäähyä
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Viime yönä oma auto parkissa, kaveri tulee mersullaan samaan paikkaa kylki edellä ja kiviä lensi pitkin kylkeä. Siellä täällä kiveniskeemiä ja kolmio lasi meni paskaksi. Suostuu tällä hetkellä maksaa lasin mutta muista kiveniskeemistä ei ota kantaa. V*ttu sanon minä.........

Onko jollain ollut vastaavaa tilannetta?
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Boomtown sanoi
Viime yönä oma auto parkissa, kaveri tulee mersullaan samaan paikkaa kylki edellä ja kiviä lensi pitkin kylkeä. Siellä täällä kiveniskeemiä ja kolmio lasi meni paskaksi. Suostuu tällä hetkellä maksaa lasin mutta muista kiveniskeemistä ei ota kantaa. V*ttu sanon minä.........

Onko jollain ollut vastaavaa tilannetta?
Tavallaan, "kaveri" potkas galantista lokasuojan sisään-> musta silmä ja vanista meni tuulilasi.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Hei ei saa sanoa musta silmä parempi kun uhkaa pohojalaasella rusketuksella :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Kaveri joskus bemarilla siristeli ja lensi yhden mopoauton päälle kiviä ja lasi samaten rikki,bemarin vakuutuksesta meni korjaus.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

la-su yönä Liepajas hotellissa jo kuume nous. No vielä su päivä stageja kiertäen + toki Ep Lapin voiton takia podiumillakin. Siittä vielä 500km autossa istuen + lentokoneessa tunti. Oli kuuppa iha sekasi viime yönä ku tulin kotio. Aamul mittasin kuumeen ni oli vieläkin 38.8. Ny vasta alkaa helpottaa ku päivän maannu + vetäny kaikenlaisia pilsui.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Noniin. Tänää kävin autoo näytää tarkastajalle ja totes et menee näil näkymin koko kylki maalaukseen ja takaoven molemmat lasit vaihtoon. Vastapuoli lupas maksaa pelkästään ton yhen ikkunan mutta ei muuta. Katotaa mitä huomenna tapahtuu kun tarkastaja soittaa sille.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Kävin lenkittämässä evoa tänään jäällä ja onnistuin saamaan toisen takavanteen solmuun :peukku..... päästiin kuitenkin nilkuttamaan kotiin sieltä ja nyt pitäis keksiä vanteet alle jostain. Jos jollain on 17 tuuman 6.5 evoon meneviä vanteita myynnissä niin ilmottakaa mulle nopeasti. Ei oo toista autoo käytössä niin täytyy hakee kaupasta uudet jos joku kultainen sielu ei nyt pelasta mun lompakkoa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

keikaolio sanoi
Kävin lenkittämässä evoa tänään jäällä ja onnistuin saamaan toisen takavanteen solmuun :peukku..... päästiin kuitenkin nilkuttamaan kotiin sieltä ja nyt pitäis keksiä vanteet alle jostain. Jos jollain on 17 tuuman 6.5 evoon meneviä vanteita myynnissä niin ilmottakaa mulle nopeasti. Ei oo toista autoo käytössä niin täytyy hakee kaupasta uudet jos joku kultainen sielu ei nyt pelasta mun lompakkoa.

Mul ois 18" vanteet mis on kuluneen kesärenkaat pääl :D voin kattoo duunista huomenna oisko jääny jtn vanteita..
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Sellaisiin 18" minulta sais sitten halvalla matalat kitkat joilla ajaisi vielä jonkun aikaa... :)
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Olen toki uusi ilmestys evon ratissa mutta 18 tuumaa ja kitkat ei kuulosta turvalliselta keskisuomessa, korjatkaa jos olen väärässä ???. Tai kun nuo mun 17 tuuman nastarenkaat on siinä kunnossa että ajaisi lopputalven vielä, niin vanteet siis vain tällä hetkellä hakusessa. Kiitos nopeista vastauksista kuitenni.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

keikaolio sanoi
Olen toki uusi ilmestys evon ratissa mutta 18 tuumaa ja kitkat ei kuulosta turvalliselta keskisuomessa, korjatkaa jos olen väärässä ???. Tai kun nuo mun 17 tuuman nastarenkaat on siinä kunnossa että ajaisi lopputalven vielä, niin vanteet siis vain tällä hetkellä hakusessa. Kiitos nopeista vastauksista kuitenni.

Se voi olla ihan hyvä vaihtoehto :D ite oon vähän etelämpänä ja mul on 17" kitkat mut on noi kyl tietyl kelil paremmat ja ajoahan se vaatii..
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Yön aikana keskelle Galantin konepeltiä ilmestynyt painauma :seina
Ihan kuin olisi nyrkillä tms lyöty :seina Ei sentään lakka/maali ole puhki tai teräviä vekkejä, mutta pelti on venynyt eikä oikene takapuolelta painamalla.
Mistä noita vatipäitä riittää jotka tekee tollaista, vielä suljetulla sisäpihalla kun auto aina parkissa.
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

Osanottoni tapahtuneesta, tuommoisen tekijän kun joskus sais rysän päältä kiinni.... Paras vastaava mitä oon kuullu ni joltain oli 3,0 tdi audin konehuone käyty moukaroimassa uuteen uskoon. Ulkopelleissä tai edes konepellissä ei ollut jälkeä mutta lohkon kyljessä reikä yms mukavaa. Mielenkiinto heräsi että miten tuo mahtaa olla toteutettu...
 
Vs: Mikä mieltänne painaa ?

KELAn byrokratia, tai siis sen hitaus!

Ihmetyttää, monessako muussa paikassa on yhtä kankea toiminta, kuin Kelalla?

Vein taannoin "90 päivän lausunnon" ja kysyin virkailijalta arviota koska asia olisi "käsitelty", niin vastaus oli NOIN 3 VIIKKOA!!! :nykii :mad:

Siis sairauslomani kesti 31.1 asti, johon asti sairauspäiväraha oli jo myönnettynä. Viimeinen maksettu päivä on 26.12, jolloin tuli 90pv slomaa täyteen ja Kela vaatii työterveyshuollon lausunnon työkyvystä, vaikka muuten sairastamista on hoidettu SatKS:n neurologian poliklinikalla...

Slomaan tuli jatkoa 3kk viime to:na, B-todistus ei ole vielä tullut sekoittamaan Kelan toimintaa entisestään.

Siis "Suomennetaan" toi teksti (tai ainaki tiivistetään!), Kela vitkuttelee itse vaatimansa todistuksen "hyväksymistä"... :(
 
Takaisin
Ylös Bottom