Ei nyt omissa autoissa mitään ihmeellistä mutta vähän painaa mieltä kun äiteen autoissa on aina kummia vikoja.
Nyt tää viimeisin kyl on ehkä suurin ihmetys.
Äitee asuu siis Kouvolassa ja autona on VM -07 Volvo V50 1.8 bensa.
Oli alkanut silloin tällöin vilauttelemaan moottorin vikavaloa, mutta aina hävinnyt kun auton oli sammuttanut / käynnistänyt uudestaan.
Sitten äiteen isä, eli minun vaarini kuoli Lohjalla, niin äiteen piti sitten lähteä käymään siellä. Matka sinne sujui suht ongelmitta mutta Lohjan päässä taas alkoi moottorin vikavalo ilmoittelemaan itsestään. Muutaman kerran se sammui kun käynnisteli autoa uudestaan, mutta jossain vaiheessa auto hyytyi kokonaan. Noh, hinuria paikalle ja sijaisautolla eteenpäin. Hinuri vei volvo sitten ensin johonkin yleiskorjaamolle jossa luettiin ja nollattiin vikakoodit. Tässä vaiheessa oli pientä kommunikaatiokatkosta koska äitini oli jo ehtinyt takaisin kouvolaan niin äiteen veli kävi hakemassa auton ja yleiskorjaamo sanoi viaksi join kaasuläppään viittaava vikakoodi ja käsky mennä merkkihuoltoon. Noh äipän veli ajoi volvon korjaamolta merkkihuoltoon ja auto toimi tämän matkan. Merkkihuollossa ilmoitettiin että ei voida tehdä mitään koska vikakoodit on nollattu. Eipä siinä sitten mitään muuta kuin äitee kävi palauttamassa sijaisauton lohjalle ja ajoi volvon kotiin kouvolaa ilman mitään vikoja. Seuraavana päivänä oli menossa käymään kaupassa ja auto hyytyi sopivasti juuri kaupan parkkipaikalle. Tästä sitten viisastuneena äitee hinautti volvon suoraan kouvolan merkkihuoltoon josta tuli tuomio.
Moottorinohjausyksikkö rikki hinta 1200e.
Vähän jäi nyt ihmetyttämään miten noin "uudesta" autosta voi mennä ecu rikki.