Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

skeba

New Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2010
Sijainti
Vaasa
1.Lähdetään siitä että missä on AYC, Type V vai Type S, vai riippuuko se vuosimallista että missä on ja missä ei ?
2.Ja kun se AYC on niin onko se kytkettävissä pois päältä ??? ?
3.onko näin että facelift tuli vuodesta 98 eteenpäin-> ? offtopic
4.sen olen kyllä lukenu että ei sais tosta Type V:stä ja Type S:stä puhua, on kuulemma niin kaiken sekaava asia :-X ::) ;D ;D
5.onko tämä AYC järjestelmä muuten pelittänyt hyvin?

vastatkaapa nyt ensin noihin ja kyselen sitten lisää tuosta ;)
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

1. Prefaceliftissä taitaa aikalailla olla kaikissa se AYC? Siitä faceliftissä eteenpäin Type-V:ssä ei ole, Type-S:ssä on.
2. ei nappulasta
3. 98 tuli, 98 malleja on vielä prefaceliftinä
4. Taisi olla aluksi lähinnä sekava. Kyllähän ne erottaa parhaiten siitä että Type-S:ssä on kaarilevikkeet, ja v:ssä ei. Prefacelift on tämän suhteen vähän eri homma kun ei ole niitä levikkeitä vielä. En ole nähnyt itse prefacelift type-v:tä
5. Ei ole täällä hirveesti huudeltu vielä hajonneista pumpuista ainakaan? Järjestelmä vaatii säännöllisen huollon.
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Kiitos tämä ratkaisi pari viikkoa päätä vaivanneen pulman ;D
eli ensi kesänä/syksynä tilaukseen sitte semmonen facelift Type V :p
ei mulla sitte muuta tosta AYC:stä asiaa ookkaan, topicin saa siis vissiin poistaa, vai pidetäänkö tää sen varalta jos tosta AYC:stä tulee jollain muuta kysyttävää, ja voihan tänne siitä kertoa ihan asiaaki.
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Vielä vähän lisää noista malleista. Kaikki PFL autot ovat periattessa type-s (on vaan yksi PFL malli). Eli löytyy ayc ja HC mittaristo. Löyty sekä manuaali että automaatilaatikolla.

Facelift malli tuli 98 ja samalla tuli type-s ja type-v niinkun mystinengalant sanoi. Type-v mallissa on tietääkseni avoin takatasauspyörästö ei levikkeitä eikä HC mittaristoa (tuli sitten muutama vuosi myöhemmin myös type-v malleihin). Auto oli myös saatavilla manuaalilaatikolla.

Type-S sedan oli ainoastaan automaattivaihteinen, farmari oli kuitenkin saatavilla manuaalilaatikolla mutta on todella harvinaisia

Sitten löytyy vielä super vr-4 joka on PLF malli johon on laitettu korisarja, recaropenkit punainen sisusta ja HC mittaristo purppuranvärisellä taustalla :peukku. Super vr4 oli ainoastaan automaatti :mad:
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Anderz sanoi
Facelift malli tuli 98 ja samalla tuli type-s ja type-v niinkun mystinengalant sanoi. Type-v mallissa on tietääkseni avoin takatasauspyörästö ei levikkeitä eikä HC mittaristoa (tuli sitten muutama vuosi myöhemmin myös type-v malleihin). Auto oli myös saatavilla manuaalilaatikolla.

Ja type-v:stä on nähty kahta eri versiota, siis automaatista, ja tämä pätee oli sitten galant tai legnum:
Harmaa-sininen sisusta(vastaa suomessa myytyä elegance varustelutason galanttia vuosilta 00-02) ja korkekontrastimittaristo (itselläni tämä type-v gallussa)

Puna-musta sisusta(vastaa suomessa myytyä sport varustelutason galanttia vuosilta 00-02 sillä erotuksella että euromalleissa sinimusta) ja normaali ei korkeakontrastimittaristo

Se on sitten kakspiippunen juttu kumpi parempi, tuo punamusta sisusta on huomattavasti siistimpi ja myös parempi istua, mutta toisaalta tuo vanhanaikainen mittaristo muuten hienossa autossa varmasti jäytää. Noh alkup kysyjällä on aikaa arpoa, eikä se type-s mikään huono valinta myöskään ole.
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Eikö niin että Maanuali Facelift Legnumin "kauppanimi" on ainoastaan VR-4?
Elikä jos on Facelift Manuaali ja kaarilevikeet, AYC ja HC jne. sitten se on nimitetty vaan VR-4. Totta?
 
malli eroista

eli on siis mahdollista saada Vr-4 facelift manuaali type v, ilman AYC:tä ? ja vaikkapa vielä siihen se punaraita sisusta ?
+ onko tämä HC mittari joku vakio pakokaasu/seos mittari ??? 8)

jos on mahdollista niin näitä manuaali laatikollisia ilman AYC:tä löytyy sitten 99-2003 type V:eenä,vai? vai onkos ne kaiiki sitten automaattilootia. :-\ :)
 
Vs: malli eroista

skeba sanoi
eli on siis mahdollista saada Vr-4 facelift manuaali type v, ilman AYC:tä ? ja vaikkapa vielä siihen se punaraita sisusta ?
+ onko tämä HC mittari joku vakio pakokaasu/seos mittari ??? 8)

jos on mahdollista niin näitä manuaali laatikollisia ilman AYC:tä löytyy sitten 99-2003 type V:eenä,vai? vai onkos ne kaiiki sitten automaattilootia. :-\ :)

HC = High Contrast, eli se hieno korkeakontrasti rai rai rai mittari
 
Vs: malli eroista

J. Puhakka sanoi
HC = High Contrast, eli se hieno korkeakontrasti rai rai rai mittari

Ei kenelläkään muuten sattuis olemaan kuvaa mistä näkis mittarien erot? tai muutenkin miten noi legnumit eroaa toisistaan kuvia ;D
 
Vs: TCL, ESP

Harri K sanoi
ESP:tä ei ole noissa.. TCL on ja jos se on niin sen saa napista pois.

Selvennetään vielä, että TCL on varsin harvinainen lisävaruste, eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä sitä ei ole. Napista sen saa pois, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan aivan täydellisesti, eli alkaa raksutella kun mennään tarpeeksi kahva edellä. Eikös se Ale näin ollut?
 
Vs: TCL, ESP

nokonzok sanoi
Selvennetään vielä, että TCL on varsin harvinainen lisävaruste, eli mitä suurimmalla todennäköisyydellä sitä ei ole. Napista sen saa pois, mutta ilmeisesti ei kuitenkaan aivan täydellisesti, eli alkaa raksutella kun mennään tarpeeksi kahva edellä. Eikös se Ale näin ollut?

Kyllä se näin on.
 
legnum

hmmm... :eek: onko siis mahdollista saada Legnum VR-4 Facelift, manuaali, HC, "Punaraita sisusta", ilman mitään "lusuttelemisen esto/häirintä" härpäkkeitä

häiritseekö edes AYC luisuttelemista ? ja jos häiritsee niin millä tavalla?
onko manuaali laatikoita vuodesta 99 ja siitä eteenpäin type V:ssä?
 
Vs: legnum

skeba sanoi
hmmm... :eek: onko siis mahdollista saada Legnum VR-4 Facelift, manuaali, HC, "Punaraita sisusta", ilman mitään "lusuttelemisen esto/häirintä" härpäkkeitä

häiritseekö edes AYC luisuttelemista ? ja jos häiritsee niin millä tavalla?
onko manuaali laatikoita vuodesta 99 ja siitä eteenpäin type V:ssä?

Facelift Legnum manuaalia on saatavilla ainoastaan Type-S versiona. Eli HC ja sisusta on "check", mutta AYC löytyy. En oikein tiedä mitä luisuttelemista suunnittelet, mutta ei se nyt niin paljon häiritse, että siitä kovin suurta numeroa kannattaa tehdä. Suurempi ongelma sinulla on ylipäätään facelift manuaalin löytämisessä, niitä ei nimittäin todellakaan ole paljon. Löytyykö Suomesta yhtä enempää?
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

kiitos nokonzok, eli koska kriteerit mulle on manuaali ja facelift eli tää juttu kääntyi sittenkin sinne vm99 ja siitä eteenpäin Type-S puolelle. korjailkaa joku vielä jos olen väärässä.

E: oonko käsittänyt väärin jos sanon että toi Type S on muutenkin vähän sporttisempi (sporttisempaa varustelua) versio kuin tuo Type V
E: Type S = Type Sport ??? ;D :driver
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Kyllä mun mielestä TCL lähtee napista pois, mutta raksuttelu kuuluu AYC:stä, joka siis jarruttelee myös etutassuja...
Ainakin mulla TCL päällä ei "leikkimisestä" tule yhtää mitää, mut napista pois ja kas...saa vetää kylkimyyryy vaikka ja kuinka. ;D
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Harri K sanoi
Kyllä mun mielestä TCL lähtee napista pois, mutta raksuttelu kuuluu AYC:stä, joka siis jarruttelee myös etutassuja...
Ainakin mulla TCL päällä ei "leikkimisestä" tule yhtää mitää, mut napista pois ja kas...saa vetää kylkimyyryy vaikka ja kuinka. ;D

TCL lähtee napista ainakin minulla pois,mutta eikös se ole luistonesto?
Minulla sen ottaminen taas ei auta siihen etteikö joku rajottaisi leikkimistä..koska ajonvakautus ruksuttelee niitä etujarruja siellä?
Eihän AYC jarruttele? Vai olenko ymmärtänyt väärin?
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

AYC = Active Yaw Control, Aktiivinen takaperän väännönsäätö järjestelmä, joka luistotilanteessa säätää tehoa paremmin pitävälle pyörälle netti autosta lainattuna :)
eli ei kyllä tuo AYC minunkaan mielestäni jarruihin puutu millään tavalla, googleltakin kysyin.

TCL käsittääkseni taas sitten on se paha joka nakuttelee jarruja (yhteydessä ABS järjestelmään) vaikka sen saa napista pois niin silti se kummittelee siellä vielä vähän samanlaisia viritelmiä on eurooppalaisissakin autoissa, sitä ei millään saa kokonaan pois, napista pois otettaessa TCL antaa pyörien "sutia" mutta kylki edellä mentäessä puuttuu peliin

joku tuosta TCL:stä jotakin tuon tapaista myös kirjotteli tuolla yläpuolella.
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

skeba sanoi
AYC = Active Yaw Control, Aktiivinen takaperän väännönsäätö järjestelmä, joka luistotilanteessa säätää tehoa paremmin pitävälle pyörälle netti autosta lainattuna :)

:eek:fftopic
Näyttää ihan meikäläisen myynti-ilmoituksesta olleesta kysymyksestä. Alkuperäinen lähde http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Yaw_Control josta olen vapaasti amis-englannilla suomentanu tän ;D
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

jaa se on sun tua type v :D sieltä mä sen otin juu ::)
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

onkos kukaan kokeillu nappasta AYC sulaketta pois ja kokeillu antaa runtua kylki edellä :)

Active yaw control is based on a computer-controlled rear differential which can actively split torque based on input from various accelerometers in the vehicle measuring longitudinal and lateral g forces, steering, brakes and throttle position.[2] Where ABS brakes are fitted they too are included in the input parameters. It accomplishes this via two hydraulic clutches which can limit torque on individual axles. This system should not be confused with stability control systems which utilize the braking system of a vehicle by individually braking certain wheels to rotate and slow the car (such as Electronic Brakeforce Distribution). AYC is a performance-oriented system which aims to increase cornering speeds.


ja tuosta taas sais sellasen käsityksen että AYC olis sittekkin yhteydessä ABS järjestelmään, eli saattaa pätkiä osittain myös jarruja, ja jotain että kahella hydrauliikka kytkimellä se säätelee tota väännön pois ottamista sutivalta renkaalta, onko kaikki kuitenkin sitä mieltä että AYC päällä pystyy leikkimään ja luisua säätelemään kaasulla ?

ainakin mun huonolla englannin taidolla
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

skeba sanoi
onkos kukaan kokeillu nappasta AYC sulaketta pois ja kokeillu antaa runtua kylki edellä :)

Active yaw control is based on a computer-controlled rear differential which can actively split torque based on input from various accelerometers in the vehicle measuring longitudinal and lateral g forces, steering, brakes and throttle position.[2] Where ABS brakes are fitted they too are included in the input parameters. It accomplishes this via two hydraulic clutches which can limit torque on individual axles. This system should not be confused with stability control systems which utilize the braking system of a vehicle by individually braking certain wheels to rotate and slow the car (such as Electronic Brakeforce Distribution). AYC is a performance-oriented system which aims to increase cornering speeds.


ja tuosta taas sais sellasen käsityksen että AYC olis sittekkin yhteydessä ABS järjestelmään, eli saattaa pätkiä osittain myös jarruja, ja jotain että kahella hydrauliikka kytkimellä se säätelee tota väännön pois ottamista sutivalta renkaalta, onko kaikki kuitenkin sitä mieltä että AYC päällä pystyy leikkimään ja luisua säätelemään kaasulla ?

ainakin mun huonolla englannin taidolla

Lainauksessa on ABS:stä mainittu "input parameters" = saa tietoa ABS:ltä, mutta ei jarruta.
AYC siis ei todellakaan käske ABS pumppua tekemään mitään.
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Mutta mielestäni AYC siis vaikuttaa myös etuakselille. Ei pelkästään taakse?
Vai muistanko ihan väärin.... ::)

enivei: TCL päällä autoa ei pysty viskomaan, TCL napista pois ja mikään ei rajoita.

Jostain olin lukevinani että TCL:n poiskytkentä myös vaikuttaisi AYC:n toimintaan "vähentävästi"
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Joo ayc ei jarruta, se säätää ainoastan takaakselin tasauspyörästöä. Periattes TCL ei myöskään jarruta, se vaan pienentää moottoritehoa jos sutii, TCL saa myös kytkettyä pois napista. Mutta jos on TCL niin löytyy myös ASC (ajonhallintajärjestelmä) ja sitä ei saa kytkettyä pois. Hyvä puoli on että jos on manuaalivaihteinen PFL niin ei ole TCL eikä ASC :driver.

PFL autot:
Kaikilla on AYC
Jos on automaatti niin löytyy myös TCL ja ASC

Facelift autot:
Type-v:ssä ei ole TCL, ASC eikä AYC, auto sai tiptronic tai manuaalilaatikolla.
Type-s:ssä on AYC, lisävarusteena oli saatavilla TCL ja ASC (ASC osa ei saa kytketty pois). Type-s on ainoastaan automaattivaihteinen.

1999-> eteenpäin valmistettiin kuitenkin type-s facelift Legnum manuaalilaatikolla, mutta ne ovat todella harvinaisia! Manuaalivaihteinen facelift type-s galant ei ole koskaan valmistettu. Jos semmonen löytyy niin laatikko on jälkeenpäin vaihdettu.
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

The eighth generation Galant/Legnum VR-4 model was released for the Japanese market in 1996 that also featured the AYC system, in addition integrated to now fully evolved active stability control (ASC) system. The ASC generates turning force by employing braking force differentials in left and right wheels. The AYC and ASC integrated system maximizes the adhesion limits of the vehicle's tires. Controlling each wheel interdependently, AYC and ASC achieved dramatic improvements in safety and performance. The eighth generation Galant won the Car of the Year Japan award in 1996–1997

Tota oon enite ihmetelly kun eräskin tääl foorumilla väittää että etulevyt on kuumana koko ajan jos lujasti kanttaa vaikka TCL on pois päältä. Itselläni en ole normaalia kuumempaa/höyryn nousua edes talvella huomannut vaikka on donitseja pyöritellyt...

Tosin..tuohon on muuteki vaihdettu jotakin sekä ABS:n pumppukin joskus eli voihan se olla jotta tuo toimis erilailla itselläni :)
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Anderz sanoi
Joo ayc ei jarruta, se säätää ainoastan takaakselin tasauspyörästöä. Periattes TCL ei myöskään jarruta, se vaan pienentää moottoritehoa jos sutii, TCL saa myös kytkettyä pois napista. Mutta jos on TCL niin löytyy myös ASC (ajonhallintajärjestelmä) ja sitä ei saa kytkettyä pois. Hyvä puoli on että jos on manuaalivaihteinen PFL niin ei ole TCL eikä ASC :driver.
Jep juuri näin. Tosin ASC.n saa kyllä pois toiminnasta poistamalla releen konehuoneen puolelta ikävää ettei sisältä ja napista no kuitenkin saa pois toiminnasta jos haluaa. :driverjdm
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Voiko sitten olla niin että jos on TCL niin ei välttämättä ole ASC:ta?
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Harri K sanoi
Kyllä mun mielestä TCL lähtee napista pois, mutta raksuttelu kuuluu AYC:stä, joka siis jarruttelee myös etutassuja...

Se on kyllä ASC joka siellä raksuttelee etu tassuja. sekin taisi olla joku optio PFL:ssä ja FL legussa sitten vakiona.

Porukka on oikeasti hukassa noista optioista ja toiminnoista. En menis luottaan kyllä yhtään näihin britti/aussi klubien jamppoihin.

Parempi vaan katsoa MITSUBISHIN sivuilta noita.

http://web.archive.org/web/20020220165727/sirius.mitsubishi-motors.co.jp/mcnet/tokushuu/galant_legnum/buyers/legnum/vr_4.html


2001 sivuilta legnum FL ja juttua TCL + ACS

http://web.archive.org/web/20020306133933/sirius.mitsubishi-motors.co.jp/mcnet/tokushuu/galant_legnum/buyers/legnum/function/vr4.html#asc
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Harri K sanoi

Ok hyvä että selvisi että löytyy PFL automaatteja ilman TCL ASC

Jos löytyy ASC järjestelmä niin se on integroitu AYC:hen.
Löytyy kahta eri AYC ohjausboksia: ASC-AYC ECU ja AYC ECU

Tästähän tuli aika mielenkiintoinen topikki
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Harri K sanoi
Tota oon enite ihmetelly kun eräskin tääl foorumilla väittää että etulevyt on kuumana koko ajan jos lujasti kanttaa vaikka TCL on pois päältä. Itselläni en ole normaalia kuumempaa/höyryn nousua edes talvella huomannut vaikka on donitseja pyöritellyt...

Tosin..tuohon on muuteki vaihdettu jotakin sekä ABS:n pumppukin joskus eli voihan se olla jotta tuo toimis erilailla itselläni :)
Onkos sulla Harri ajonvakautusta "ASC" en muista? TCL alentaa ainoastaan tehoa ettei pyörät löisi tyhjää eli ruovi kun taas ASC tarjoilee etujarruja puolin jos toisin helpottaakseen kääntymistä liukkaalla eli jos ajat ASC toiminnassa kovasti kahvassa ABS.n pumppu alkaa paukuttaan painetta etujarruille ja ASC säätelee kummalle pyörälle jarrua annetaan ja lopputuloksena kovemman kikkailun jälkeen on erittäin kuumat etujarrulevy ja varmasti höyry nousee talvikelissä.
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Sitähä mä täs ihmettelin et oisko ASC niinkuin Andersz väittää et jos on TCL niin on myös ASC?

Tota levyje lämpeemistä en meinaa itse huomannut ole...levyt on uudet ja palat kesästä asti. Vanhat 3mm alimittaiset levyt kyl lämpeni ;D
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Harri K sanoi
Sitähä mä täs ihmettelin et oisko ASC niinkuin Andersz väittää et jos on TCL niin on myös ASC?

Tota levyje lämpeemistä en meinaa itse huomannut ole...levyt on uudet ja palat kesästä asti. Vanhat 3mm alimittaiset levyt kyl lämpeni ;D

En usko että sulla on ASC tai sitten se on paskana ;D Jos kerta pelkästään napista otat TCL pois ja pystyt vetää kahvassa ilman estoja.
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Harri K sanoi
Sitähä mä täs ihmettelin et oisko ASC niinkuin Andersz väittää et jos on TCL niin on myös ASC?

Tota levyje lämpeemistä en meinaa itse huomannut ole...levyt on uudet ja palat kesästä asti. Vanhat 3mm alimittaiset levyt kyl lämpeni ;D
Kyllä mulla ainakin uudet reijitetytkin levyt kuumeni aikas lailla viime talvena ja etuvanteet mustu jarrupölystä suhteellisen nopsaan se on varmaan niin et täällä mun kotiseudulla on liukkaammat tiet ;D
Tein siis ratkaisun ja poistin ASC.n ja ABS.n toiminnasta AYC toimii edelleen normaalisti haittatekijänä tietysti muutama varoitusvalo palaa kojelaudassa mutta sammuvat normaalisti kun kytkee laitteet taas toimintaan kesän ja katsastuksen ajaksi.
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Shadow sanoi
En usko että sulla on ASC tai sitten se on paskana ;D Jos kerta pelkästään napista otat TCL pois ja pystyt vetää kahvassa ilman estoja.
Harri on estoton ;D
 
VS: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

:eek:fftopic
nokonzok sanoi
Facelift Legnum manuaalia on saatavilla ainoastaan Type-S versiona. Eli HC ja sisusta on "check", mutta AYC löytyy. Löytyykö Suomesta yhtä enempää?

Anderz sanoi
1999-> eteenpäin valmistettiin kuitenkin type-s facelift Legnum manuaalilaatikolla, mutta ne ovat todella harvinaisia!

Olenko ainoa ;D, ei voi olla totta!!!
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

kuinka tässä type v:ssä on sitten tämä "hienompi" (makuasia) sisusta ?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/3018241

se on kuitenkin 98 loppuvuoden malli elikkä onko tuosta eteenpäin tämä sisusta ja HC mittaristo myös type V, mutta tota vuosi mallia ja siitä eteenpäin type Vtäkö ei saa sitten manuaalina :) sekavaa
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

Tuossahan ei alunperin ollu HC mittaristoa mutta Hemppis siihen jonkunlaisen ledivirityksen teki?
 
Vs: Missä mallissa AYC ja sen toiminnasta

skeba sanoi
kuinka tässä type v:ssä on sitten tämä "hienompi" (makuasia) sisusta ?
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/legnum/3018241

se on kuitenkin 98 loppuvuoden malli elikkä onko tuosta eteenpäin tämä sisusta ja HC mittaristo myös type V, mutta tota vuosi mallia ja siitä eteenpäin type Vtäkö ei saa sitten manuaalina :) sekavaa

Tuossa on joo se hienompi sisusta muttei sitä hienompaa mittaristoa. Enpä ole joo nähnyt manuaali type-v legnumeita. Ei tuo nyt niin sekavaa ole.

Kyseisen auton olen itsekkin koeajanut ja voin kyllä suositella että jos rahat on jo plakkarissa niin siitä vaan, oli ainakin sillon kun ajoin niin todella ehjän oloinen peli, tuon parempia sieltä ei tule. Automaatti vaihtaa kuin pieni enkeli. Sisällä haisi ihan uudelta. Myös maali ja pohja ihan esimerkillisessä kunnossa. Ei tainnut olla japanissa ihan halvimmasta päästä ja se myös tällä kertaa näkyy. Ihmettelen jos hirveen kauan pysyy myynnissä :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom