mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

kollaa

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2008
varaosaliike kauppas sassia 189e, motonetti tais olla 129,onkohan näis laarullisesti mitää suurempia eroja?
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

Onhan sassi aina sassi,mutta kyllä tolla motonetinkin kytkimellä varmaan normaalisti pärjää.Mulla ainakin pari vuotta on ollu tollanen halpa tarvikekytkin,eikä siinä ole ollu yhtään mitään.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

eikä se sachs ole välttämättä kuitenkaan paras mahollinen. Sain itseltäni alle 10 000 km ajetun sachsin luistamaan.

Asensin sen projektiPajeroon ja sillä ei ajettu yhtään, mutta se kerkes oleen asennettuna melkein 2 vuotta, ennen kuin otin moottorin tuohon nykyiseen Pajeroon käyttöön.. Mutta ei kai pitempikään paikoillaan ola saisi asetelmaa löysätä niin paljoa, että ei lumella ala renkaat sutimaan, vaan kytkin luistaa..
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

no antopa se äkkiä periksi, eikaa tuon pitääs väsähtää vaikka liikkumatta oliski. tuo paketti oli siis 150 motonetis ja tamgearssilla sen 129.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

ja AD-varaosasta saa klubialennuksilla Sachsin kytkinpaketin hintaan 155 euroa. Ennemmin itse sen ottaisin kuin motonetin version, ennakkoluuloinen kun olen :D
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

Pätkäpajeron bensaneloseen vaihdoin kesällä Tamgearsin kytkinlevyn. Itse paineasetelma oli ihan ok, mutta oli boorirasvojen kovettumisen takia syönyt levyn "toispuoliseksi". Toimii ainakin vielä ihan moitteitta :) - ei moitteen sijaa.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

eipä tos kytkimes muutavikaa taira olla muutaku painelaakeri huutaa,mutta kun laatikon kerran jourun vaihtaan niin menis siinä samalla kaikki,ettei sitte tarvi katua nuukuuttaan.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

No jos paineasetelman pinta on virheetön ja painelaakeriin koskevat jousien päät ovat lähes kulumattomat, voinet käyttää sen vielä uudestaankin kuten itsekin tein. Boorit kannattaa puhdistaa huolella ja rasvata kevyesti, samoin painelaakeri (ellei ole jo tehdasrasvasssa) ja sen kosketuspinnat paineasetelmaan edelleen kevyesti ;D. Tosin säästö ei aina kovin hirmuinen ole - riippuu yhdistelmähinnasta.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

sain punnerrettua laatikon lattialle,kytkimen irrotan huomenna ja vauhtipyörä menee ainaki vaihtoon kehän takia toivottavasti tuo 2,3tdn sopii ja starttiki menee vaihtoon.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

Pääsin mielestäni vähän vähemmällä työllä pätkäpajeron nelosbensakoneen kanssa kun otin moottorin pois. Oli tonnin ketjutalja ja liimapuupalkki nostopaikan päällä, sekä tilaa työntää lyhkäinen auto taaksepäin juuri sopivasti. Volvossa piti tehdä homma "tosin päin" - yllättävän iso auto tuo 740-sarja ::), normaalipituisessa tallissa ei auton ympäri pääse ellei avaa ovia. Tiukkaa se tekee kyllä Mondeollakin ;).
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

asetelma näytti hyvältä samoon levy muuten mutta ruostepölys,pooriosa ja kaikki sisällä oleva hilipe heilu tolokuttomasti joten tilasin kaikki uuret tamgearssilta.hammaskehä totaalisesti loppu.mites toi levyn keskitys,lähteekö kytkinakseli siitä laipasta laatikon päästä irti ja sillä kohille??
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

Vertaa paineasetelman ja kytkinlevyn ulkolaitoja, niin saat sen levyn keskelle.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

Kytkinlevyn keskistykseen voi tehdä esim sähköasennuksissa käytettävistä muoviputken pätkistä ja muovierietysnauhasta "erikoistyökalun". Minulla sattui olemaan Volvoon sopiva ja siitä eristysnauhaa kiertämällä tein "pajeroyhteensopivan". Hammaskehän vaihto onnistuu kehää lämmittämällä ihan kuten vanhoissa hevoskärryissäkin tehtiin ;D. Kaasuhitsauslaitteet olisivat paras työkalu etenkin irrotukseen, ettei vauhtipyörää turhaan lämmitetä - voi helposti tapahtua muodonmuutoksia ellei "lämpene äkkiä".
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

kehää ei tarvi vaihtaa kun laitan koko vauhtipyörän, tulee tuosta varaosaautosta mistä laatikkoki. mites nuo laatikkoon tulevat sähköjohorot kun non sieltä juuresta olevista mötikööstäirti mikkä on ruuvattu laatikkoon,nii voiko ne ruuvata auki huoletta ja vaihtaa toisesta vai putooleeko jotain?
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

Kehän irroitukseen ei muutes tarvi lämmitystä, vaan lähtee kylmänäkin kun muistaa vaan naputtaa joka puolelta tasaisesti..

kollaa tarkoittaa ilmeisesti pakkivalon katkaisijaa vaihdelaatikossa ja nelivedon merkkivalon katkaisijoita jakolaatikossa?? Kyllä siellä kuulat on välissä, eli kokeile ottaa ne kiinni kun ruuvaat katkaisijat irti. mitään muuta sieltä ei tule..
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

MVa~1 sanoi
Kehän irroitukseen ei muutes tarvi lämmitystä, vaan lähtee kylmänäkin kun muistaa vaan naputtaa joka puolelta tasaisesti..

Ilmeiseti se on sitten Pajerossa aika löysässä :-\. Tästä voi seurata että se seuraava asennus on vielä löysemmässä - pintaprofiili työstyy sileämmäksi
Eipä noita kai samaan vauhtipyörään juuri kahta enempää tarvitse laittaakkaan.

Samantyylistä lämpösovitusta on tehty mm takavetoisten autojen takapyörän laakereille (lukitus "krymppirenkaalla). Muutaman auton olen nähnyt, joissa vetoakseli on tullut puolittain ulos tien päällä. Liekkö tuo sepän työ korvattu prässillä :-\
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

juuri niitä valojen johtoja tarkotin,yritän pitää kuulat talles. no miten jos tavallinen juntti (eli minä)ottaa laatikosta öljypohojan pois nii näenkö siitää että kannattaako laittaa koko laatikkoo autoon kii? toimivahan tuo pitäs olla.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

Kylläpä se hammaskehä taitaa irrota mistä tahansa autosta ihan vasaran ja tampin avulla kylmänä. ja eihän sen hammaskehän tarvi pitää lähellekkään semmoisia voimia kuin esim tuon takapyöränlaakerin krymppirenkaan

Kyllä kai kollaa sieltä öljypohjan luukusta voi jotakin nähdä, mutta esim laakeri ja syncroviat jää arvoitukseksi, jossei ole ihan palasina..
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

kilometrin ajoon tolla varaosaautolla enempää ei tohtinu ja vaihteet pelas hienosti eikä ääntäny.no toivossa eletään ja täytyy uskoo myyjän puheita joka vakuutti kunnos olevan.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

täs kun orottelen kytkimen keskitystappia nii lurkiin sinne öölipohojan sisään mutta eipä tuosta mulle palio irronnu,rattaat hyvät.mutta sen verran et saako tossa kytkin akselin päässää olla pieni klappi sivuittain ja päittäin? ja sopiiko 2,3 tartti toho 2,5 koneseen? luulis ku väuhtipyöräki sama..
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

Kyllähän siinä kytkinakselissa on aina pieni klappi takavetoisen laatikossa. siinä kun ei ole kuin toisessa päässä laakeri. Toinen pää laakeroituu sitten kampiakseliin silmälaakerin avustuksella.

Tuo starttien sopivuus mahtaa olla enemmän tuurista kiinni. Ainakin -84 2,3:ssa ja -88 2,5:ssä on eri startit. Bendixpyörissä eriverran hampaita. Vertailemallahan tuokin mahtaa selvitä parhaiten..
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

niipä oli,-87 13 hammasta ja vanhemmas vain 12, ja toinen muutaman sentin piree mutta tuskin nuolla merkitystä on.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

kollaa sanoi
niipä oli,-87 13 hammasta ja vanhemmas vain 12, ja toinen muutaman sentin piree mutta tuskin nuolla merkitystä on.

on sillä, tämä on ilmeisesti juuri se syy miksi startit rupeaa rääkymään ja syömään hampaita näissä pajeroissa.
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

siis otin 83-84 mallista startin ja vauhtipyörän ja laitan ne tohon 87 malliin ja on toiminu siinä,kehä ja penriksratas moitteettomas kunnos. miksi söis rattahia?
 
Vs: mistä kytkinpaketti -87 pajeroon?

kollaa sanoi
siis otin 83-84 mallista startin ja vauhtipyörän ja laitan ne tohon 87 malliin ja on toiminu siinä,kehä ja penriksratas moitteettomas kunnos. miksi söis rattahia?

no silleen varmaan toimii, mut jos laittaa vanhemman vauhtipyörän ja uudemman startin tai toisin päin niin syö hampaita. Joku oli sitä täällä tutkinutkin, startin rääkymisestähän löytyy paljon juttua foorumilta...
 
Takaisin
Ylös Bottom