Mitä olet tänään rassaillut?

Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Lynxiä tuli rassattua,kun tuossa yhtenä päivänä otti ja sammui pihaan,eikä millään käyntiin.
No ensin otin ja vaihdoin tankkiin uudet bensat,aikansa kiskoin käyntiin ja vähän välillä lupaili,sitten koitin painaa kaasua ja vedin samalla käyntiin,ampui putkeen niin että korvat lukkoon ;D
No ei muutakun valmetilla tuupata kelkka autotalliin ja kaasarit irti,putsaus,takasin kiinni ja samalla laitoin vielä uudet tulpat.
Kerta nykäisy ja heti käynnissä ja kävi oikein nätisti :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kelkkahommia täälläkin, tuossa lauantain ajelun päätteeksi ajattelin että liimaampa tuosta pleksin alusmuovin takaisin ehjäksi. No se projekti sitten taas vähän paisui, nyt on alusmuovi liimattuna... Ja maalattuna, ja mittaristo uudelleen tiivistettynä, ja kuomusta plastidipit poistettuna, ja kuomun pikkuvirheet kitattuna, ja kuomu maalattuna ja lakattuna ja... ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Aloitin Colt Ralliartin purkamisen, huomenna laatikko lattialle niin selviää miltä kytkin näyttää ja voi alkaa mittailemaan mitä sinne saa sopimaan tilalle.

Lumet sulaa ja kevät tulee niin alkaa motivaatio taas löytymään :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Ilma lauhtu sopivaksi, niin Pajeroa tuli rassailtua. Gen1 V6 öljypohjan sovitus V6 24v sohc:n alakertaan, öljyn imuputken jatkaminen öljypohjaan sopivaksi, turbiinikaulan stefan vaihto ja koneen naittaminen laatikkoon ja runkoon paikalleen.
 

Liitetiedostot

  • 20160129_174732.jpg
    20160129_174732.jpg
    148.4 KB · Lukukerrat 842
  • 20160130_095054.jpg
    20160130_095054.jpg
    171.6 KB · Lukukerrat 854
  • 20160130_141145.jpg
    20160130_141145.jpg
    215 KB · Lukukerrat 847
  • 20160130_155229.jpg
    20160130_155229.jpg
    209.3 KB · Lukukerrat 840
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

En tänään, mutta viikolla vaihdelaatikon kasaus, uusi suodatin, ölipohjan tiiviste, turbiinin stefa jne.
Koneeseen adapterilevyn ja uuden vetolevyn sovitus paikalleen. Kone ja laatikko yhteen ja paikalleen. Bensalinjat kiinni ja turbon öljysyötön sovittelu.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

L 200 iskarien vaihto-operaatio. Joka kulmaan uudet.

Yläpallonivelissä jäin kirjaimellisesti jumiin.

Vinkkejä?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vihdoinkin sain galanttiin kunnon soittimen asennettua
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galanttiin tuli vaihdettua hantin puolimmainen ulompi raidetangonpää ja taakse renkaat kun pinta lähti motarilla karkuun.. ::)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?


Panda sanoi
Ilma lauhtu sopivaksi, niin Pajeroa tuli rassailtua. Gen1 V6 öljypohjan sovitus V6 24v sohc:n alakertaan, öljyn imuputken jatkaminen öljypohjaan sopivaksi, turbiinikaulan stefan vaihto ja koneen naittaminen laatikkoon ja runkoon paikalleen.

Tämmönen huomio, ihan kuin L200 (1gen 4wd) imuputki voisi käydä bolt on... Ihan saman näköinen kuvassa kuin tuo muokattu
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Käytiin eilen paremman puoliskon kanssa hakemassa uusi lumityökone pihaan

small


Projektikuntoisena ostin, oli huollatettu pari vuotta sitten mutta sen jälkeen jäänyt ilman käyttöä kun ei suostunut käynnistymään.

Kotipihassa sitten pähkäilin, että mitenkäs tuon saisi kärristä pois. Raktorilla se näppärästi sinne nousi, mutta poissaanti ilman traktoria onkin eri homma... Eli koittamaan, saisiko sen käyntiin. Akku luonnollisesti kuiva, tulomatkalla kävin ottamassa tankin täyteen tuoretta bensaa. Tulpat irti, olivat mustat ja nokiset. Apuvirralla pyöritin konetta että sain öljynpainetta, tarkistin että kipinä tulee, sitten vähän apubensaa sylintereihin ja tulpat kiinni. Muutaman yrityksen jälkeen se heräsi henkiin, kävi todella huonosti mutta tuli ajamalla pois kärristä. Hetken pyörityksen jälkeen koko äänenvaimennin hehkui punaisena, ihan kuin tulisi vähän raakana bensa läpi...

Tänään sitten puhdistelin kaasuttimen, vaihdoin uudet tulpat ja tulpanhatut, taas hieman apuvirtaa startin napaan ja sehän heräsi heti käyntiin. Ja käy nätisti, tuli tunnin verran pyöriteltyä sitä pihassa kun siirsin loskalumia kauemmas. Ja sehän toimii :) Tunnin ajelun jälkeen jopa jaksoi lähteä käyntiin ilman apuvirtaa.

Seuraavaksi pitänee selvitellä vedon pätkiminen toisella puolella, epäilisin että ajomoottorista on tiivisteet kovettuneet pitkän seisonnan seurauksena.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vetohan on vain yhdessä puolen pyörässä ja välissä on ketju. Tarkista ketjun kireys jne =)
Nätti peli kyl, kelpais. Lähtikö halval?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Harri K sanoi
Vetohan on vain yhdessä puolen pyörässä ja välissä on ketju. Tarkista ketjun kireys jne =)
Nätti peli kyl, kelpais. Lähtikö halval?

Juu, tai siis hydraulimoottorilta on veto ketjun kautta takapyörälle ja siitä ketjulla etupyörälle :) noista vanhoista on hytikkamoottoreiden tiivisteitä mennyt aika herkästi, ilmenee niin että veto hyytyy eteenpäin ja kun käyttää pakilla niin taas pääsee eteenkin. Jäi tuo toista tonnia halvemmaksi kuin nettikoneen edullisin... ;)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin eilen RVR:ään öljyt ja suodattimen, edellisillä olikin jo hetki ruuvattu ja aikamoista mustaa lirua sieltä ulos tuli. Samalla vaihdoin öljykellon ja luojan kiitos, inhottava, kuumottava vika poistui, eli öljynpainevalon vilkuttelu tyhjäkäynnillä. Kiitos vaan vinkistä, suoriltaan en olisi lähtenyt tuota anturia vaihtamaan! Kannatti siis jälleen kerran osallistua talvipäiville. ;D Nyt voi taas ajella hyvillä mielin.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Räpättimen (gallu e38) takajarrusatulat kunnostettu uusilla laakereilla ja uudet käsijarruvaijerit, jospa sitä saisi leiman =)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Varmaankin maailman pisimmän eli 2,5 metriä pitkän kolmen tuuman downpipen :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

samitsu sanoi
Varmaankin maailman pisimmän eli 2,5 metriä pitkän kolmen tuuman downpipen :)
Itse tein viime viikolla +3,5m erääseen subbeen..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

DaJackal sanoi
Yhtä ja samaa jöötiä? ???
Kyllä.

Laippaliitos yms= potentiaalinen vuotokohta/turhaa painoa.

Koska Subaru, saa helposti asennettua myös paikalleen.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Oli niin hyvä fiilis, että pätkäsin konehuoneen johtosarjan ja sulakeboksin paikalleen ja tein hukkikselle huutoputken.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

ST sanoi
Kyllä.

Laippaliitos yms= potentiaalinen vuotokohta/turhaa painoa.

Koska Subaru, saa helposti asennettua myös paikalleen.

Itseä lähinnä pelottais katastrofaalinen logistinen ongelma, jos sitä putkea pitäis joskus siirrellä toisella autolla. ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MakeM sanoi
Itseä lähinnä pelottais katastrofaalinen logistinen ongelma, jos sitä putkea pitäis joskus siirrellä toisella autolla. ;D

Ei kai siinä kummempia, pari metriä saa tulla ulos kontista ja pari metrii menee melkein autoon kun autoon sisällekin päin...
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

MakeM sanoi
Itseä lähinnä pelottais katastrofaalinen logistinen ongelma, jos sitä putkea pitäis joskus siirrellä toisella autolla. ;D
Jos tarvii kuljetella, niin rälläkällä poikki ja kemppiliimalla kasaan perillä? ;)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

nostokurki sanoi
Seuraavaksi pitänee selvitellä vedon pätkiminen toisella puolella, epäilisin että ajomoottorista on tiivisteet kovettuneet pitkän seisonnan seurauksena.

Tuo tuli eilen selvitettyä. Oli ohjausvivusta uniball löystynyt, korjauksena 10mm hylsy ja samankokoinen lenkkiavain sekä 20min aikaa... :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Viime viikonloppuna vaihdoin almeraan tuulilasin ja tänää lanceriin, vielä ku jaksais huomenna vaihtaa pakoputken ja eteen jarrulevyt ja palat niin sais koittaa leimata ton lankun..
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kalvottelin Gdi:stä ajovalot tummiksi ja sumarit keltaisiksi. Samalla vaihdoin pari polttimoa. :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vihdoin sain etupyörän laakerin vaihdettua käyttis galanttiin ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kasailin lancerin keulan. Huomenna vielä pohjapanssari ja renkaiden vaihdolla leima
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

akio sanoi
Kasailin lancerin keulan. Huomenna vielä pohjapanssari ja renkaiden vaihdolla leima
Leima tuli ja auto lähti ;D
Ajan kuluksi kittailin mersua kun 12v vanha "premium" luokan auto pelleiltään enemmän mätä kuin 30v vanha mitsu
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Sapporo sai tänään uudelleen verhoillut istuimet ja ovipahvit paikalleen. Kuvassa vasemmalla uudet mustat päälyskankaat, joissa näkyy vielä hieman liitua salaman korostamana ...ja koirallakin on taas mukava matkustaa ensi kesänä.
 

Liitetiedostot

  • verhous.jpg
    verhous.jpg
    110.6 KB · Lukukerrat 785
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

SappGsrTbo sanoi
Sapporo sai tänään uudelleen verhoillut istuimet ja ovipahvit paikalleen. Kuvassa vasemmalla uudet mustat päälyskankaat, joissa näkyy vielä hieman liitua salaman korostamana ...ja koirallakin on taas mukava matkustaa ensi kesänä.

Nice! :peukku
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eclipseen istutettu viimein vanhat Lancerista puretut Alpine 6x9 kaiuttimet taakse ja Pioneerin erillissarja eteen, hyvin kyllä kuuluu nyt ja ylimääräiset kolinat saa hukutettua musiikin alle :peukku

Vanhojen etukaiuttimien joustokumit siitä kartioiden ympäriltä olivat karisseet tomuna oven sisälle :p ei ihme että vähän "lärpättivät"
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Galantista tyhjäkäynti säädetty oikein loggeria käyttäen.
TPS:n jännite kaasuun koskematta 0.64V (ennen säätöä 0,5V), tyhjäkäyntimoottorin mittasin taas ehjäksi ja BISS -ruuvista siihen stepit 30 tyhjäkäynnillä.

Tyhjäkäynti tasainen 850rpm
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Entisöin Outlander turbon alkuperäiset vanteet ,kun edellinen omistaja oli niitä käyttänyt talvipyörillä ja kunto oli aika karmaiseva etenkin vanteiden takapuolelta. Pohjamaalina Bilteman 2k vene-epoksi ja päälle Mipan 2k suorakiilto hopea.
 

Liitetiedostot

  • STA71350.JPG
    STA71350.JPG
    56 KB · Lukukerrat 586
  • STA71356.JPG
    STA71356.JPG
    55.7 KB · Lukukerrat 585
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Irrottelin kaikki apulaitehihnat siinä toivossa että olisi löytynyt syyllinen jonkin hihnan vinkumiseen ja koneen hyytymiseen tyhjäkäynnillä ajoittain. Ei vikaa.
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Kuinka vaikeata on vaihtaa Galantin at-lootan öljynsuodatin? No aika h*lvetin vaikeata, tyydyin vaihtamaan sitten pelkät öljyt
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Maxx sanoi
Kuinka vaikeata on vaihtaa Galantin at-lootan öljynsuodatin? No aika h*lvetin vaikeata, tyydyin vaihtamaan sitten pelkät öljyt
Arvelisin, että öljypohja ja neljä pulttii pois. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä?
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

tommyz sanoi
Arvelisin, että öljypohja ja neljä pulttii pois. Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä?

Ei ihan riitä, tarvitsee vain irrottaa vaihdelaatikko että saa suotimen vaihdettua
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Vaihdoin öljyt ja putkiston.
On se nur spec sitte äänekäs. No eipä tarvii radalle mennä ;D
Vielä kun sais valot toimimaan niin voisi jopa leimasetää käydä kutittelee ;D
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Eclipsen etulaakerin vaihtoa, helppo homma sano... Tänään työtunteja varmaan 10 ja kasaus jäi huomiseen. En ymmärrä miten netistä löydetyssä ohjeessa ei tajuttu käyttää rengasta apuna tossa laakerin irroituksessa, helpotti aika paljon kun navan sai johonkin kiinni, samalla sai suojattua ettei ulosvetäjät ym. lennä silmille...
y3mO28XFYsgKxIwnOFc78QWTgeiCVTiuuVsHUsCophzfByf8cajnx-uLsfZuNFnQ7OH6M2TNZ9wzYpA3cdSretMmUzWurz7ZBm7ktQE7Rag4iATdrY-UaCe8yt48nPTOqun_MNPpel7BvK__vtI3iptanvTtfZYOcCMGTm0YHemMxM


Purun ja laakeripintojen putsauksen jälkeen.
y3m1FSeyM-b6_OCclSthPxC0z8FKyeeA9djncS1s2Wcw50sUqOotPb6u2W4Zue51_LOB_uCMrMyJO_LLBAW0cxL9B_p_CsrW28346LWQ6_tj6NbnlToGnj_BxwHs0dHZ8AtTlutQQgux7vANDmTg2RaySjtfy_np_YQkp02Au4UqDk


SKF:n laakeri on muuten aivan helv*tin tarkka sovituksesta ja sen kuulilla on ura jota alkuperäisessä ei ole lainkaan (tai sen oli joku sorvannut pois?) joten laakerin asennus vaati enemmän (turhaa) työtä koska yritettiin vähän liian kirjaimellisesti noudattaa löydettyjä ohjeita. Tarkka siis siksi että ilmeisesti mitoitus tai toleranssi on hieman eri kuin alkuperäisessä, laakerin ulkokehän sisähalkaisija on 0,5-1,0mm suurempi kuin olkavarressa oleva joten laakerin kasaaminen olkavarren läpi on hankalaa, mutta silti mahdollista. Edellisen laakerin mitoituksilla se olisi mennyt heittämällä. Tai sit tämä vain menee opiskelun piikkiin kun en näitä ennen ole tehnyt ja Volvojen ja Porschensa kanssa puuhasteleva kaveri kirosi Mitsun laakeroinnin seitsemänteen helvettiin :p
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Hyvillä välineillä ja systeemeillä tuollaisen vaihtaa suunnilleen puolikkaassa työpäivässä mutta pitäähän se myöntää että on paljon työllistävämpi kuin jonkun valmiin pakettiratkaisun vaihtaminen... Sitä voi pitää jo saavutuksena jos yleensäkin onnistuu hommassa ilman tiettyjä työkaluja ja laitteita... :)
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Viilapenkissä sopivan kokosia putkenpätkiä apuna käyttäen vaihdoin talvella Galantista etupyöränlaakerin, ilman ongelmia ::)

Tai ongelma tuli absin anturin etäisyydestä, manuaali sanoo 0,3-0,9mm, mutta vasta laitettuani sen 0,5mm loppui ylimääräiset absien raksutukset.

E: tais olla 50mm hylsy, mitä tuurnana käyttäen sai painettua vanhan kehän ulos navasta
 
Vs: Mitä olet tänään rassaillut?

Molempiin käyttiksiin kesäkumit alle, carisma kaipasi vähän huolenpitoa pellin allakin. Ajoittainen pätkiminen saatiin kuriin pienentämällä tulppien kärkiväliä 0,8mm :eek: Samalla tuli todettua että edellisellä asentajalla oli tulpat muutenkin jääneet löysälle, yhdessäkään tulpassa ei ollut tiiviste prikka tavannut kanteen ;D karsta oli kuitenkin ajan myötä hoitanut tiivistyksen :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom