Mitsu-murheiden vähentymisestä.
Viikonloppuna tuli annettua sille rakkautta 180tkm huollon + alustamurheiden selvittelyn merkeissä. Jakopään remppa korjasi vähän muitakin vikoja. Guttmani näytti vikakoodiksi Mitsussa "Engine efficiency too low" aiemmin. Vika selvisi jakopään rempassa. Pakonokka oli ollu ~90tkm yhden pykälän aikasella, en tajuu miten edellinen omistaja oli voinut ajaa autolla 65tkm ilman että oli huomannut tollaista, alavääntö kun puuttui kokonaan (tärytti jos yritti lähteä liikkeelle alta 1500rpm) :seina Eikä varmaan oo tuntunu ihan samalta autolta kun tullu huollosta (Tekijänä muuten Vemic). Sitä en myöskään keksi miten toi vikakoodi on voinu ilmaantua viimesen 3-4 kuukauden aikana vasta kun vian syy on ollu olemassa jo sen ~75tkm ennen sitä
Alustan vioista suurin osa korjaantu sillä kun otti tolpat pois ja pesi ne (Bilt-Hamber Surfex HD FTW!
alvo). Sai sen 2kg hiekkaa molemmista etu tolpista pois ja uudet hieman jämäkämmät Eibachin valmisteet tilalle. Onks kukaan muuten huomannu että huollon yhteydessä iskarin yläpäihin (McPherson) pitäisi laittaa "Multi Purpose Greasea" siihen kuppiin? ;D
Lisäksi 1-2, ISO-2 ja R-1 vaihdot sujuu nyt paremmin kun loota sai Castrol SMX-S:t.
Täytyy vielä raidetangon päät vaihtaa kun olivat väljistyneet. Selitti satunnaisen täristyksenkin jarrutuksissakin.
Sit ei kun leimalle, kovaa ajoa ja kohti uusia pettymyksiä :driverjdm
OT: Pari kyssäriä jäi vaan mietityttämään CS korista ja 4G63 jakopäästä ???:
1. Millonkohan "hydrauli/kaasu" kirisin sanoo ittensä irti, purin mielestäni uudenveroisen osan irti (siis kosmeettisesti uudenveroisen). Puristin kuitenkin kasaan ja laitoin sokan paikalleen, pahan päivän varalle. Vaikutti ihan kelpo osalta enkä keksi miten se menisi rikki.
2. Minkälaisilla momenttivääntimillä Mitsun huolto kirraa hihnapyöriä? Väliin kun ei mahdu edes 1/4" räikkä lyhyen hylsyn kanssa. Ratkaisin itse ongelman tosin tunkkaamalla/laskemalla moottoria ilman kannatinta.
3. Miksi mekaaniseen kiristimeen myydään (kalliilla) valmista työkalua kun sen vääntää vaikka rengasraudalla helpommin kireelle? Manuskassa tosin luki että työkalua käytettäessä tulisi kiristii hihna ensin 3,5Nm (aika vähän) voimalla, minkä jälkeen kiristyspultti. Tein työkalun mut jo toisella kiristyskerralla (tasapainoakseli oli hampaan ketullaan) nakkasin sen nurkkaan ja otin rengasraudan käteen.