Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Painepesurin (Kärcher K4.600) kun sai kohtuuhintaan. Nyt ei sitten muuta kuin foam lancea ja aineita tilaukseen. :peukku Pitää vähän vertailla saako brittikaupoista selkeällä hintaerolla vai kannattaako kotimaista ja tilaa suoraan Projectechilta.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

31 lehteä kympillä pönttölukemiseksi;
43lb.jpg
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Ostin Lanccuun uudet tassut. Valitettavasti vakiovanteille (metsästänyt ja katsonut vierestä kun joku muu ostaa Evo IX:n vakio Enkeit..) uudet renkaat. Hankook Ventus Evo S1. Sain aivan tautisen halvalla kun olen tehnyt rengaskauppiaan äidin uuteen BMW:hen pinnoituksen :D Meinasin jo sortua Ventus Evo V12 tassuihin mutta hintaero oli niin kapee ja testien mukaan S1 hakkaa mm. Goodyearin F1 Assymetricit ja muut premium valmistajien saman tason nahkat vedellä :peukku

Niin ja uudet tulpat. Tällä kertaa päätin kokeilla miten 7 lämpöarvo (NGK) toimii etanolin kanssa kun OEM on 6. Iridiumeissa ei ollut kun 55tkm takana (Mitsun huolto-ohjelman mukaan vaihdettaisiin 90tkm välein) ja oli jo tiensä päässä. Teoriassahan Etanolin pitäs käydä kylmempänä (tiiä sitten miten paljon kylmempänä) joten kylmemmät tulpat voi jopa toimiakkin paremmin. Ostin siis testiajaks ihan perus tulpat.

Miten mä muistan et jossain luki et pitäs viinan kanssa käyttää Platinum tulppia koska Iridium tulpat ei oikein futaa? Onko kukaan muu lukenut/onko mitään perää? Mietin että kummat sitä nyt sitten tilaa vanhojen Iridiumien tilalle (tai sit vaihtelee joka toisella öljynvaihdolla perustulppaa..)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Miten mä muistan et jossain luki et pitäs viinan kanssa käyttää Platinum tulppia koska Iridium tulpat ei oikein futaa?

Hyvä ettei ole tullut itse luettua tuollaisia, muutehan voisi vaikka toimiva auto alkaa kiukuttelemaan...
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

ast sanoi
Hyvä ettei ole tullut itse luettua tuollaisia, muutehan voisi vaikka toimiva auto alkaa kiukuttelemaan...

Joo kyllä se on toistepäin. Iridium > platina.

Ei se ole ihme että urranin racing autossa ei kestä tulpat ;) , toi 90tkm tulpille on tosi pitkä ja voi se etanoli jotain vaikuttaa. Ite oon asennoitunu niin että turbossa jo 45tkm olis helvetin hyvä tulos mutta yleensä se on varmaan 20-30tkm. Gdi:ssä tais jotenkuten kestää sen 90tkm.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

DaJackal sanoi
Painepesurin (Kärcher K4.600) kun sai kohtuuhintaan. Nyt ei sitten muuta kuin foam lancea ja aineita tilaukseen. :peukku Pitää vähän vertailla saako brittikaupoista selkeällä hintaerolla vai kannattaako kotimaista ja tilaa suoraan Projectechilta.

Tuli kanssa hommattua tollanen Kärcherin HD kermavaahtopyssy. Jos autonpesu alkaisi kiinnostaa enemmän?

Laite näyttää aika pitkälti samanlaiselta kun nuo kinuskikopiot ja toivottavasti myös toimii yhtä hyvin?
6394668.jpg


Mikäs aine se oli, mitä kannatti ostaa? Tuolla Projectechillakin on useamman valmistajan foamia.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

DaJackal sanoi
Painepesurin (Kärcher K4.600) kun sai kohtuuhintaan. Nyt ei sitten muuta kuin foam lancea ja aineita tilaukseen. :peukku Pitää vähän vertailla saako brittikaupoista selkeällä hintaerolla vai kannattaako kotimaista ja tilaa suoraan Projectechilta.

Foam lance ja vahoja + litkuja tilattu. Hintaeroa näytti syntyvän jonkin verran ja Projectechillä ei ollut (ainakaan hinnastossa) FK1000P:tä eikä vissiin paria muutakaan ainetta niin tilasin sitten cleanyourcarista. Näytti olevan muuten foam lancet tarjouksessa 45 puntaa (sis. adapterin), wink wink. ;) Kiitokset mystiselle reaaliaikakonsultoinnista! :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

ast sanoi
Hyvä ettei ole tullut itse luettua tuollaisia, muutehan voisi vaikka toimiva auto alkaa kiukuttelemaan...
Juuri tän takia otin puheeksi kun epäilin että saatan muistaa väärin, enkä löytänyt sitä keskustelua enää :D Mutta voi mystisen epäilyissä olla perää, mutta silti Mitsun huolto-ohjelman mukaan vakio Iridiumit (IGR6A11) vaihdetaan 90tkm välein. Mut se lienee tuossa vaparivessassa taas eri kun noissa motorsport versioissa..

Mutta nyt joku parisataa rullattu uusilla tulpilla ja vanha puutuneisuus vaihtui pirteyteen ja kylmäkäynnistyskin futaa vähän paremmin. Jatketaan seurantaa.

Mizushimalle pakko kommentoida että ne "kiinalaiset kopiot" on yleensä niitä alkuperäisiä Italialaisia (mitä esim. Projectech myy), merkiltään PA. Siis tuo sun ostama on nyt PA:n (alkup. kehittäjä, mielestäni lukeekin tuossa liittimen juuressa) valmistama ja Kärcherin jälleenmyymä. Kärcher ei ole kehittänyt sitä ja detailingworld.co.uk:n mukaan ostaa ne PA:lta ja vaihtaa pullon keltaiseen. Kuitenkin toi sun on myös "se ainut oikea", etenkin vs. Kärkkerin oma turaus mikä on rahan haaskausta ja aivan paska. Uskaltaako kysyä että mitä mahtoi maksaa?

Unohtu muuten kommentoida että renkaiden kylkiäisinä sain peräkärryyn sarjan kesä ja talvirenkaita ja vanteita. Siis BMW:n 14"x5,5 ET35 tehdasuudet orkkisvanteet ja päälle sain kesäkumeiksi joku 4-5mm pintaa olevat Kumhot :) Talvivanteisiin saan hakea nastat kunhan kausi alkaa ja joku tulee vaihtamaan omaan kinneriinsä uusia :D
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

saudiin uusi ikkuna rikotun tilalle
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Talliin ilmastointi/jäähdytyslaitteen kun ei oikein maistu eikä nappaa tuo työnteko 30 asteessa... :( :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

samitsu sanoi
Talliin ilmastointi/jäähdytyslaitteen kun ei oikein maistu eikä nappaa tuo työnteko 30 asteessa... :( :)

Onneks on pysyny lämpötila ~20 asteessa, mutta eihän siellä tule kyllä kokonaisia työpäiviä oltua.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

samitsu sanoi
Talliin ilmastointi/jäähdytyslaitteen kun ei oikein maistu eikä nappaa tuo työnteko 30 asteessa... :( :)

Oispa meillä töissäkin ilmastointi. Toimistoissa 30 astetta ja hikeä pukkaa :-X
Ja sitten menee kotiin missä on myös vähintää 30....

Tulis jo talvi ja ne 30 pakkaset :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

cristan sanoi
Oispa meillä töissäkin ilmastointi. Toimistoissa 30 astetta ja hikeä pukkaa :-X
Ja sitten menee kotiin missä on myös vähintää 30....
"Toimistolla" 23',autossa 21,5',kotona 22'.

Kylä kelepaa!
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

rollattimeen taka kallistuksenvakaaja, joka kulumaa jarrupalat ja benusuodatin...
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Liityin "pikkukilpisten" kerhoon Legulla ;D

Pääsi eroon siitä neliökilvestä :peukku

http://www.nbl.fi/jose.valtonen/legnum/pikkukilvet.png
 

Liitetiedostot

  • pikkukilvet.png
    pikkukilvet.png
    238.1 KB · Lukukerrat 485
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

galanttiin eilen ohikulkumatkalla noudettu korkeampi konepelti.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

mystinengalant sanoi
Ite tykkään vanhoista 5 merkkisistä, onneks tajusin hakea :)

Minä haluaisin kaksirivisen taaksekin mutta eivät konttorilla suostuneet antamaan :-\
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Volvon ;D on siinä sentään timanttia konehuoneessa. Hyvä sijaisauto kun galantti remontissa
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

mikko6 sanoi
Omasta mielestä nää uudet pikkukilvet on tökerön näköiset :-X

Joo takana vähän hölmön näkönen kun on lääniä vaikka muille jakaa ja sit tollanen pikkukilpi, mutta halusin etupuskurista pois sen törkeen näköisen neliökilven (joka näyttäisi takana vieläkin rumemmalta IMO), enkä halunnut toisaalta vaihtaa rekisterinumeroa (abc-12 malliseksi) joten tuo uusi pikkukilpi tuli kuin tilauksesta valikoimiin :)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Zous sanoi
Joo takana vähän hölmön näkönen kun on lääniä vaikka muille jakaa ja sit tollanen pikkukilpi, mutta halusin etupuskurista pois sen törkeen näköisen neliökilven (joka näyttäisi takana vieläkin rumemmalta IMO), enkä halunnut toisaalta vaihtaa rekisterinumeroa (abc-12 malliseksi) joten tuo uusi pikkukilpi tuli kuin tilauksesta valikoimiin :)
Pitikö konttorilla tarkoin perustella ja näyttää autoa että sai nuo "lelukilvet"? ;D Itte kävin kysymäs konttorilta nii sanoovat sellaasta..
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

ShaQ sanoi
Pitikö konttorilla tarkoin perustella ja näyttää autoa että sai nuo "lelukilvet"? ;D Itte kävin kysymäs konttorilta nii sanoovat sellaasta..

En ainakaan ite tarvinnu, katsurin piti vaan mitata että se mahtui siihen edessä olevaan kohtaan.

Nyt näyttää edestä huomattavasti paremmalta (kliinimmän näköinen) kun näkyy tuo puskurin verkko kokonaan eikä kilpi puolita sitä :)

Harmi vaan kun ei saa sekoittaa erilaisia kilpiä, niin ei voinut taakse ottaa vaikka sitä normaalin kokoista "ei eu-kilpeä" ::)

Mutta kyllä tuohon on oma silmä jo tottunut alun oudoksunnan jälkeen.

Mutta naureskelin kanssa siellä konttorilla jo ku sain kilvet käteen että "saa nähdä monestiko poliisit pysäyttää ja ihmettelee että mitkäs lelut nää on" ;D Viel ei oo kertaakaan kyl vaikka vastaan on tullu :driver
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

ShaQ sanoi
Pitikö konttorilla tarkoin perustella ja näyttää autoa että sai nuo "lelukilvet"? ;D Itte kävin kysymäs konttorilta nii sanoovat sellaasta..

Nuohan on siitä poikkeukselliset (ja katsastajalle veemäiset) kilvet, että kilven myöntäminen täytyy perustella kirjallisesti omin sanoin TraFille. Muut kilpimuutokset menee ruksia ruutuun-periaatteella ja ovat siis helppoja muuttaa. Onneks ei oo tarvinu vielä kertaakaan satuilla noista :-*
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Eilen myin Bemarin pois. Selailin illalla Nettiautoa ja kyllähän sieltä sattui yksi helmi löytymään, hain heti pois :peukku On siis '03 2.4 Executive melko kattavilla herkuilla, ml 176tkm.

Heti alkuun tietysti pesu sisältä ja ulkoa, ja aloitin myllyttelyhommat. Linkin takaa jotain kuvia.

_medium.jpg


http://to.pic.fi/kuvat/Autoilu/Accord/29.06.13/
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Itse en tykkää tuosta venhemman mallin accordista,se seuraava korinen taas on jo ihan hieno.
Luotettavuus varmaan parani kun vertaa bemariin,mutta entäs kyyti?
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Lancerin
 

Liitetiedostot

  • cb (Small).JPG
    cb (Small).JPG
    134.3 KB · Lukukerrat 314
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Tunari-82 sanoi
Itse en tykkää tuosta venhemman mallin accordista,se seuraava korinen taas on jo ihan hieno.
Luotettavuus varmaan parani kun vertaa bemariin,mutta entäs kyyti?

Tää oli tällanen heräteostos. Läähätin muutama vuosi sitten Accordin perään kun myin Legun pois. Oli vielä vähän hinnoissaan silloin ja jäi haaveeksi. Nyt selasin tonnin autoja Nettiautosta ja jotenkin tuli Accordeja vilkaistua, täähän oli siellä törkyhalvalla ja pienillä kilometreillä. Ihan helmessä kunnossa, oli vaan omistajalla kiire saada pihasta pois kun työsuhdeauto oli tulossa :)

Luotettavuus tietysti paranee, kuuluu siihen merkkinelikkoon mitä uskaltaa asiakkaillekin suositella töissä (Toyota, Honda, Subbe, Mitsu).

Ajettavuus... no mitä nyt etuvetosella ratti vetelee kiihdyttäessä, hyi :) Jäykkää alustaa tuo kyllä huutaa alle, sen huomasi jo ekoissa mutkissa. Kattelin jo Eibachin -35 mm sarjaa eBaysta, 250 e. En ole vielä ajanut niin paljon että mitään kattavampaa mielipidettä osais sanoa. Kertoilen myöhemmin kun ollaan tultu Arskan kanssa tutuiksi.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

miikka sanoi
Selailin illalla Nettiautoa ja kyllähän sieltä sattui yksi helmi löytymään, hain heti pois :peukku On siis '03 2.4 Executive melko kattavilla herkuilla, ml 176tkm.

Asiallinen valinta. :peukku
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Uusi tuulilasi ja pyyhkimet. Vanha lasi piti jo melkoista natinaa kun oli halki kahdesta tasosta ja välillä kuulosti siltä kuin lasi hankaisi lasiin.
Auto hiljeni lasin vaihdolla kertaheitolla ylimääräisistä nitinöistä ja natinoista ja muutenkin ero mielestäni muuten muka hyväkuntoiseen lasiin on kyllä merkittävä. Kumma kuinka silmä tottuu sen lasin kulumiseen ja se näyttää muka ihan hyvältä jos unohtaa ne halkeamat. Eron tajuaa kunnolla vasta kun katsoo tietä oikeasti uuden lasin takaa 8)
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Uudet öljyt Galantin koneeseen, suodatin, Forte-käsittely ja vihdoin sain aikaseksi vaihdattaa oikeet öljyt laatikkoon.

kyllä heti huomas eron kun sai ne mobilin kurat pois laatikosta. Vaihtaa huomattavasti paremmin.

Ja Fortet tuli käytettyä koneessa, kun on kerta uudesta asti joka toisessa öljynvaihdossa melkein tehty ja kun ei kerta vieläkään 300 tkm ajettuna nakuta.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

miikka sanoi
Tää oli tällanen heräteostos. Läähätin muutama vuosi sitten Accordin perään kun myin Legun pois. Oli vielä vähän hinnoissaan silloin ja jäi haaveeksi. Nyt selasin tonnin autoja Nettiautosta ja jotenkin tuli Accordeja vilkaistua, täähän oli siellä törkyhalvalla ja pienillä kilometreillä. Ihan helmessä kunnossa, oli vaan omistajalla kiire saada pihasta pois kun työsuhdeauto oli tulossa :)

Luotettavuus tietysti paranee, kuuluu siihen merkkinelikkoon mitä uskaltaa asiakkaillekin suositella töissä (Toyota, Honda, Subbe, Mitsu).

Ajettavuus... no mitä nyt etuvetosella ratti vetelee kiihdyttäessä, hyi :) Jäykkää alustaa tuo kyllä huutaa alle, sen huomasi jo ekoissa mutkissa. Kattelin jo Eibachin -35 mm sarjaa eBaysta, 250 e. En ole vielä ajanut niin paljon että mitään kattavampaa mielipidettä osais sanoa. Kertoilen myöhemmin kun ollaan tultu Arskan kanssa tutuiksi.

Meillä ollu vaimon kauppakassina samanmoinen väriä myöten (vai oliko tuo manuaali?)jonku neljä vuotta. Takajarru jumittanut ja pari polttimoa palanut. Älyttömän luotettava ja minusta ihan ok ajaa. Penkki ei ihan oman maun mukanen, mutta äkkiä siihen tottuu, kun hetken ajaa. Joka vuos sutassu sillä reilun 1000km suuntaasa mökkireissun ja hyvin on toiminut vähä isommassakin lastissa.

Ja hinnat on nykyään sitä luokkaa, että itkettää. Ei taida tuon takia hetkeen vaihtua. Vaihtuu meinaa helposti huonompaan, jos alle kympin pistää väliä.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Ville T. sanoi
Uudet öljyt Galantin koneeseen, suodatin, Forte-käsittely ja vihdoin sain aikaseksi vaihdattaa oikeet öljyt laatikkoon.

kyllä heti huomas eron kun sai ne mobilin kurat pois laatikosta. Vaihtaa huomattavasti paremmin.

Ja Fortet tuli käytettyä koneessa, kun on kerta uudesta asti joka toisessa öljynvaihdossa melkein tehty ja kun ei kerta vieläkään 300 tkm ajettuna nakuta.

Juu samanlaisia havaintoja öljyjen suhteen. Laitoin nyt muuten Fordin öljyt.

Mä olen ostellut viimeaikoina vaikka mitä, en jaksa listata.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Mä itseasiassa omaa Lanceria ostaessa pohdin sen ja 2.4 Accon väliltä (Acco luonnollisesti oli pari tonttua vielä kalliimpi) ja päädyin Mitsuun juuri paremman ohjaustuntuman ja mm. ratin, penkin ja vaihdekepin takia :D Tossa Lancerissa ei oo ihan yhtä hyvin menohaluja mutta muuten mielestäni parempi/kivempi (mä tykkään mahd. mikroautosta -autosta) ajaa. Mutta hiton hyviä vehkeitä, takajarrut vaatii aika usein huoltoa kuten monessa muussakin Nissin/Akebono -jarrullisessa autossa, kuten on myös tuossa Lancerissa (jos haluu pitää priimana niin takasatulat auki per 15tkm ja etuset per 30tkm).

Samppa tasan samasta syystä mulla on edelleen Lanceri eikä vaihtoa oo näkyvissä ;D

Ja kuten Late, ei kaikkea jaksa listata. Mut jotain lyhyesti: Glykolia, termaria, Kauhee kasa detailing tarpeita (lähinnä siis hyllyn täytettä).
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

mystinengalant sanoi
Juu samanlaisia havaintoja öljyjen suhteen. Laitoin nyt muuten Fordin öljyt.

Mä olen ostellut viimeaikoina vaikka mitä, en jaksa listata.

Itse hain Ralliartilta Elfin öljyt ja hyvin tuntu toimivan. olis ollut Diaqueen mitsulla 55 e/2,2 litraa
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Itse kävin kanssa kysymässä tota Diaqueenin supermultimitälie GL-4 laatikkoöljyä, 120e/4l..
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

miikka sanoi
Eilen myin Bemarin pois. Selailin illalla Nettiautoa ja kyllähän sieltä sattui yksi helmi löytymään, hain heti pois :peukku On siis '03 2.4 Executive melko kattavilla herkuilla, ml 176tkm.

Heti alkuun tietysti pesu sisältä ja ulkoa, ja aloitin myllyttelyhommat. Linkin takaa jotain kuvia.

Onnittelut autosta.
Itellä tuo diesel-versio ja facelift. Olen ollut tyytyväinen ja tykkään ajaa autolla. Auto ollut nyt noin vuoden ja ihan harmiton se ei ole ollut (pakosarja halkesi, IMRC-venttiili vaihdettiin, johtoja poikki vas. takaoven haitarikumista). Tehdastakuu korvaa hyvin.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Itse ostin ST:ltä subben laatikkoon mitsun diaqueen GL-5 peräöljyä.

ps. ST: kyl se parantu, mutta takertelee se vieläkin vähäsen. Seuraavaks vois vaihdella lisää puslia vivustoon.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Noissa GL-5 öljyissä saattaa sitten olla synkroille haitallisia lisäaineita.
En jotenkin itse ymmärrä, kun ihmiset laittaa väkisin laatikkoon, jotain mikä sinne ei kuulu. Järeämpi ei ole automaattisesti parempi.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

MakeM sanoi
Itse kävin kanssa kysymässä tota Diaqueenin supermultimitälie GL-4 laatikkoöljyä, 120e/4l..
Diaqueenia saa litrahinnalla Deltalta, jos omaavat pytyn huollon puolella. Luonnollisesti pitää olla omat pullot.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Urran sanoi
Diaqueenia saa litrahinnalla Deltalta, jos omaavat pytyn huollon puolella. Luonnollisesti pitää olla omat pullot.
Toi oli 4l peltitonkka. Silti aika kallista...
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

MakeM sanoi
Noissa GL-5 öljyissä saattaa sitten olla synkroille haitallisia lisäaineita.
En jotenkin itse ymmärrä, kun ihmiset laittaa väkisin laatikkoon, jotain mikä sinne ei kuulu. Järeämpi ei ole automaattisesti parempi.

Ainoa vaan että subaru vaatii laatikkoon GL-5 öljyä.
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

VW transporter 2,5TD -97

ei kaunis eikä komea, mutta työautoksi kelpaava.

(mitsulla ei ollu sellasta sopivan hintaista ja kuntoista pakua mallistossa ja tilaisuus teki varkaan jne.. )
 
Vs: Mitä ostit autoosi/talliisi viimeksi?

Wlooffy sanoi
Ainoa vaan että subaru vaatii laatikkoon GL-5 öljyä.
Siksipä se vaatii koska etuperä (AWD manuaalissa) on samassa öljytilassa kuin vaihteisto.
 
Takaisin
Ylös Bottom