Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ajattelin että porukka vois kertoa tarinansa, kuinka päätyi tämän hienon merkin puikkoihin.

Oman evon kohdalla kyse oli jonkinlaisesta lapsuuden haaveesta ja sen pystyi vielä perustelemaan "järkisyillä" eli hyvällä nelivedolla ja neliovisuuden käytännöllisyydellä.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

olikohan se -JP-, joka joskus kirjoitteli viisaasti "ostin lancer evolutionin, en mitsubishiä". sama pätee aika pitkälti täälläkin. tosin varmaan alitajunnassa kummitteli faijalla 80-luvun alkupuolella ollut takaveto turbodiesel galant, mistä jäi tarhaikäiselle mieleen oleellisin, eli että siinä oli turbo ("ehkä minäkin joskus"). ;D tosin olihan mitsu muutenkin luonnollinen siirtymä hondaleiristä, kun kerran oli jo japsien pariin ajautunut. ja mielestäni evo 9 on edelleen yksi parhaimman näköisistä (budjetti)sporteista.

vai voikohan sitä edes kutsua itseään mitsukuskiksi, kun evo seisoo talviteloilla ja ajot tapahtuvat "mersunromulla". mutta jos rahaa olisi, kelpaisi esim. uusi outtis tai uudehko pajero hyvinkin ajoautoksi. :) toisaalta, kyllähän se mitsu on kuitenkin syönyt kaikki omat ja lainatut rahat. ;D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Tuli työttömyys ja muutenkin vanha (diesel) väyrysmese rupes lahoomaan käsiin ja tuli sit sopiva vaihto -00 vuoden gdi Galluun, kun siinä oli pienet kilometrit, hyvät varusteet (kaikki) ja TODELLA hyvässä kunnossa oleva pohja ja sain sopivasti vaihdossa rahaa itelle, eli toisin sanoen hieman vahingossa. Nyt kun jakopääkin tuli syksyllä vaihdettua, niin näillä n. 15tkm kilometreillä tollahan ajaa ainakin 6 vuotta huoletta.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

toissatalavena istahin nykyisen autoni kuskin paikalle, polokasin kaasua ja miun sydän oli myyty. Siitä hetkestä 6kk eteenpäin olin onnellinen evon omistaja ja olen edelleen ja olen todennäköisesti tulevaisuudessakin.. No okei, voi olla että testailen myös muita malleja kuten galant, pajero jne.. :-* <3
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Musta ei ole vielä kasvanut Mitsukuskia. Vaatii vielä muutaman vuoden harjoittelun , autoveron/autohintojen alentumisen , jotta voin ostaa uuden Pajeron.

Olen Evokuski tai Saabisti , riipuen milloin ja kenen kanssa asiasta keskustellaan.


Mielestäni "Mitsukuski" nimitykseen vaaditaan useamman kuin yhden Mitsubishi merkkisen auton omistaminen , useammalla kuin yhdellä tai kahdella eri mallilla joka päiväisen/viikottaisen ajamisen. Toki mielestäni vaaditaan myös useammasta kuin yhdestä mallista olevaa tietotaitoa tai teknisten speksien hallintaa , jota voi muille ihmisille jakaa.

Yllä olevien seikkojen valossa siis en ole mielestäni "Mitsukuski".

Toki jokainen voi omalla tavallaan tulkita asiaa ja saa olla siitä omaa mieltään.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Ei musta tullut. Mähän oon edelleen Hondamies :D

Mut sattuneesta syystä kun piti perheelle saada farkkukiulua n. kympin hintaluokassa vuonna 2009/2010 niin tilojen ja erityisesti ajettavuutensa puolesta ylivoimaiseksi vaihtoehdoksi löytyi CS9W Lancer. Täähän on esim. Hondan leiriin verraten tosi paljon paremmalla ohjaustuntumalla ja muutenkin alustalla + tilaa on sekä takapenkillä että kontissa käytännön tasolla enemmän. Lisäksi mun makuun Accon sisusta on tosi mauton. Lisäksi penkki sopii vartalolle (vaikka ehkä vähän läskille tehtykkin) + Eevan ratti ja vaihdekepin nuppi. Ajotuntuma on siis aivan älyttömän hyvä hintasekseen. Ei miellyttänyt samassa hintaryhmässä silloin olleet Acco, Anjovis, E46, E39 ja Ranskalaista autoa en toiste osta ja Vaginat eivät varsinaisesti edusta ajamisessaan mitään, mitä olen vailla (en nyt varsinaisesti käynyt koeajamassa mutta olen lähipiirissä "koeajanut" tosi paljon).

Galantti tuli koska mun kämppä on aika jyrkän mäen päällä ja Lancerin kanssa monesti vauhdilla on peruutettu mäkeä ylös -> kakkosautoksi halpa, harrastettava (perheen isillekkin jotain kivaa) ja hyvä ajaa - neliveto. Ei ollut montaa vaihtoehtoa, lisäksi 4WS kiinnosti koska tykkäsin Preludessa siitä tosi paljon (ja jouduin siis E39A:ssa pettymään). Kaikenkaikkiaan omaan ympäristöönsä (lähinnä sinne soralle/lumelle) oikein kiva auto, musta sisusta (harvinaista 90-luvun taitteen autoissa) ja kohtuu kivat penkit (mulla siis VR4 sisusta) + Momon ratti. Lisäks vielä rallinostalgiaa omasta nuoruudesta niin mikäs siinä. Rehellisesti sanottuna eihän toi dyny kiva assulla ole, mutta ei silti kaduta sen osto.

Jos onni käy myöten niin varmaan jotain ei-Mitsua kesälle joskus, mut katotaan niitä sitten.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Fordien rateissa sujunut 15-vuoden taivaspaikkahakujen jälkeen meni hermot talvisin/syksyisin/keväisin/sateisina kesinä vajaavetoiseen laahustamiseen ja nelikon etsintä alkoi.
Vaihtoehtoina oli lopulta Audi, Bmw, Subaru ja Mitsubishi.
Monia eri kiesejä kävin kokeilemasssa ja toi nykyinen Mitsu erottui edukseen kaikista muista kuin yö ja päivä toisistaan.
Vaikka välil tästäkin Evon omistajasta tuntuu (yllättäen ;D ), et massia menee reippaasti Evon ylläpitoon, niin päivääkään en ole valintaani katunut.
Ensimmäinen riisikippo kummiskin mulla ikinä ja tällä hetkellä n. 10kk Mitsubishiajelun jälkeen tuntuu entistä vahvemmin, että edellinen auto oli viimeinen natsipakastin ikinä :)
Ensimmäistä kertaa myös oikein odottaa talvikelejä ja liukkaita tänne Helsinkiinkin.
Evohan on ainakin minusta parhaimmillaan talvella :driver

Myöskään ei pidä ohittaa 90-luvun Mäkisen Tommin ja Mitsun ralliyhteistyön vaikutusta omiin fiiliksiin Mitsusta yhtenä the automerkeistä joilla itse haluaa myös ajella...
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Mulla oli ollut haaveena hankkia joku sirpakka japsifarkku lasten ja kissojen kuljettamiseen ja kävin koeajelemassa Previoita, Avensiksia, Primeroita yms ja selailin Nettiautoa etsien sopivaa farkkua. Sitten sieltä tuli vastaan EA Galantti ja mä olin ihan ällikällä lyöty että mun budjetti riittäisi noin komeaa kulkineeseen. Jätin noi aiemmin mainitut massafarkut unholaan ja aloin etsimään Galantteja. Muutamaa 2,0 litraista ja kävin koeajamassa mutta ne oli ihan kauheita mopoja ja ajattelin jo siirtyä takaisin Avensiksiin kunnes mä huomasin myynnissä olevan 2,5 litraisen farkku EA:n! :eek: En ollut tiennyt että sellaisiakin oli ja soitin samantein n. 100 km päässä olevaan autoliikkeeseen että lähden sinne koeajolle, pitäkää auto pihassa.

Kun istuin sen EA:n penkille ja lähdin ajamaan niin se oli rakkautta. Niin hieno katsella, hyvä ajaa ja vielä sopivan rivakka ja se vääntö oli herkkua. Ei muuta kuin nimi paperiin ja sinne jäi vähän niinkuin lahjaksi saatu Mersu autoliikkeen pihaan. ;D Päivääkään en hankintaani katunut mutta viime kesänä sitten menin luopumaan tuosta EA:sta. Surku kyllä tuli ja on edelleenkin, mutta se vaan oli turha auto ja oli seisonut laatikkovikaisena jo vuoden päivät. Säälitti katsella sitä siinä horsmapellossa pilaantumassa joten päätin myydä sen pois. Se löysikin hyvän kodin toisen Mitsuharrastajan luota ja olen kyllä ilmoittanut että jos se siitä joskus luopuu niin voisin ostaa sen takaisin. :p

Sitten niitä mitsuja onkin kertynyt kaikenlaisia. Ensin haaveilin Legnumeista ja turbotetuista Dynamiceistä mutta lopulta pari vuotta sitten tuo mun elämäni rakkaus, Viljo eli EVO I muutaman sattuman kautta löysi tiensä tallin pihaan. Aiemmin kerhon sisältä oli jo löytynyt tuo saman henkinen Tepi tohon elämänkumppaniksi niin kun lyötiin Mitsut yhteen ja hankittiin muutama lisää niin onhan noita tossa pihassa jotain parisen kymmentä. :p Tällä tiellä ollaan ja tuskin muille teille enää poiketaankaan. Kai tässä voi itseään jo mitsukuskiksi kutsua?
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Ekaa autoa hakiessa isäukko ehdotti että käydään katsomassa yhtä mitsua, minkä tuttu myisi edullisesti. No.. Paraatipaikoilla nökötti keskellä peltoa ladosaa sianp*skalle haiseva ruskea HB Lanceri. Kaupat tuli.. en tiedä miks.. :D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Muutamalla Hondalla (5gen Prelude) tuli alkuun ajettua, kävi siinä välissä sitten yksi Celica (ST205) ja Bmw joiden jälkeen aloin katsella Mitsuja. Legnum tuli sitten ostettua ja näin reilun 1,5v/30tkm jälkeen meno maistuu edelleen eikä siitä taida kyllä raaskia luopua ;D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Aivan täysin heräteostoksena ostin serkulta juuri maahantuodun mitsun. Siitä se alamäki lähti

535 E34 piti ostaa ;D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Itselle aikanaan katseltiin ekaa autoa ja mentiin perheen perinteen mukaan Toyota-liikeeseen jotain vanhaa corolla etsimään takapihan rivistä, mutta silloin paras vaihtoehto siellä olikin vuoden -91 1.3 Lancer Gli sedan. vähän ajettu ja suoraan naisen käytöstä, todella likainen ja pinttynyt sisältä ja päältä. No sillä sitten ajeltiin ja puunailtiin ja tutustuttiin Lancerien ja mitsujen maailmaan. oli jopa ihan siistin näköinen ja ikäisekseen hyvää muotoilua.

Jossain vaiheessa pääsin paikallisessa mitsumiitissä näkemään valkoisen samankorisen Gti Lancer hatchbackin ja tuli mieleen et tollasen kun jostain löytäs niin siinä olis jo vähän enemmän tehoa ja kivoja lisävarusteita kattoluukusta kaikkiin sähköherkkuihin. Valkoinen väri kylläkin jäi kummittelemaan mieleen kun omakin oli valkoinen. Muutaman vuoden päästä sitten menin kaverin luona käymään ja kiinnitin huomiota sen kerrostalon pihassa seisoneeseen GTI Lanccuun. Kävi ilmi että kaverin paku oli sen työkaverilla lainassa ja työkaverin GTI Lanceri taas vuorostaan kaverilla käytössä sen aikaa, ja silloin pääsin vähän testailemaankin kuinka lanccu kulkee. Silloin ilmoitin että jos tää tulee myyntiin joskus niin ilmoitusta mulle ja noin vuoden päästä näin kävikin ja nyt on ollut noin 7 vuotta tuo GTI pihassa. Kokemusta oli jo lancerista niin aika luonnollinen siirtymä

Monta vuotta laiteltiin ja ajeltiin GTI Lanceria ja välillä muistan jopa haaveilleeni EA-galantista. Jossain vaiheessa sit iski autokuume ja EA-gallua tullut joskus kuolattua mutta tuntunut aina liian kalliilta ja isolta. Sattui täällä sit tulemaan hyvä tarjous vastaan ja kuinka ollakkaan tuli toinen Mitsu taloon. En kyllä voi sanoa että kovin montaa muuta merkkiä olisin edes harkinnut siinä vaiheessa. tosin uudemman auton piti olla farkku mut sedan tuli kuitenki. Seuraava siirto joskus kun tolle Lancerille ikää tulee liikaa vois olla farkkulanceri. tai sit joku ihan muu merkki mut ei kovin moni jaksa säväyttää millään lailla kuten esim Corollat.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Minkä takia moni on ollut ennen Hondamies? ;D Itsekkin. :p
Civikillä tuli ajeltua ja haaveiltua VTi-malleista. Sitten kuitenkin työpaikalle tuli vaihtoon GTI-lancer joka oli budjettiin sopiva. Se muutettiin ulkoisesti Evo kolmoseksi kun sillon ei vielä tuo japanintuonti toiminut. Sen valmistettua sitten hommattiin oikea Evo japanista. Tommin teki myös tänne vaikutuksen aikanaan. :peukku

Luen itseni myös ehkä ennemmin evokuskiksi kuin mitsukuskiksi. Ei nuo "normi mallit" sytytä.
 
Mun kohdalla oli ensi autona Daihatsu charade 1.3 16v pirulainen... Ja projektina -69 mallin 2 koppanen cortina...
Hatsuun kun palo hermon sen koppimaisuuden takia, päädyin paikalliseen liikkeeseen testaamaan supraa(vapari) mutta kulku puoli oli sama kuin olis
Saman liikkeen Honda accordia polkenut... Meinasin poistua tyhjin käsin kun myyjä sai puhuttua että ottaa koe ajoon ~170tkm ajettun -90 gli galanttin jossa Veivillä kattoikkuna ja lasit alumiini vanteet ja spoikkua...
Mietin että ei kyllä innosta 107hv luuska... Mutta sen jälkeen se auto oli mulla ~6v ajossa kunnes jakopään hihnasta lähti hampaita...
3hihnan vaihto onnistui mutta sattui heikko laatunen tarvike hihna... Kilometrejä oli yli 400tkm...

Siitä lähtien on ollu aina joku mitsu ajossa, sivussa on pyörinyt ties mitä mutta jostain syystä aina mitsu jäänyt ajo autoksi...
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Kaikki alkoi siitä, kun mä lopputilin sain ja armejan leipää hirveen lastin hain ;D Elikkä piti luotettava auto ja edullinen saada intin ajaksi. Piti kestää koko puoli vuotta. Tätä ennen köröttelin vanhalla d-kadetilla, jonka luotettavuudella ei kuuhun päästy. Mummo ja vaari oli vaihtamassa vuonna -93 ostamaansa lanceria 1,6 16v GLXI mallista. He olivat ostaneet auton uutena ja pitänyt kuin kukkaa kämmenellä. Sain auton suht edullisesti ja vähillä kilometreillä. Siinä sai mukavasti aikaa kulumaan lievää tuuninkia viritellessä. Sitten armejasta päästyäni alkoi autokuume todella iskeä ja pakko oli saada turbo ja nelikko alle. Ainoa auto joka osui haarukkaan oli vuoden -93 Opel calibra turbo. Ensimmäisenä turbo autona oli ihan hehkeää ajella. Ruvettuani opelistiksi alkoi taas olemaan viritys sitä tasoa, että käyttö auto rupesi kärsimään lasten taudeista. Vanhalla lancerilla ajo ei tullut enää mielenkään. Oli vähän liikaa tehoa vanhassa 1,6 motissa :D No taas oltiin patti tilanteessa, olisi pitänyt saada tilava auto, tehoa ja neliveto. Vag konsernin autot ei tullut kuuloonkaan ja Evo lanceriin ei ollut varaa. Selailin nettiautoa kaikki mitsut läpi ja melkein oli jo kallistumassa farmari galantin puoleen. Sitten avasin mitsu valikon nettiautosta ja kesäduunari sanoi et kato noita legnumeja siitä valikosta. No sanoin että varmaan jotain ihme japanin malleja. Avasin linkin ja leuka tippu pöydälle, olin äimän käkenä ja google alkoi käymään jo ylikierroksilla legnum hakusanata :D Sitten kyselin eri foorumeilta mistä kannattaa autoa etsiä ja siitä löytyi sivusto jossa meidän auto killuttelee edelleenkin myytyjen ostastolla :D Enää ei ole paluuta muihin malleihin käyttö auton puitteissa. Opelit pysyy harraste autona ja mitsut käyttö autona :peukku Viellä olisi haaveena tuo EVO 8 toiseksi autoksi, mutta pankki tili ei vielläkään salli sitä :'( Niin ja vanha lanceri on vielläkin perheessä, mutta äidilläni päivittäisessä ajossa, josta se siirtyy kohta pikkusiskoni ekaksi autoksi :D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Äiti opetti. ;D
Joskus 80-luvulla, kun meikäläinen oli vaikutuksille altis kymmenen ikävuoden paikkeilla oleva nassikka, mutsi meni duuniin mitsu diilerille ja sen käyttöautoina oli kaikkia malleja cordiasta turbo galantteihin ja sattuneesta syystä faijakin ajoi mitsulla, ni ei paljoa enempää vaikutteita tarvinnut.
Myöhemmässä vaiheessa Jouko Puhakan kartturi (K Eerola) oli vielä faijan duunikaveri, ni jostain syystä meillä kotona puhuttiin aika paljon mitsuista.
Ja muutenkin ralli fanina tuli kaikki mahdolliset autourheiluohjelmat ja -lehdet seurattua, ni aika nopeesti takaraivossa oli päätös, että joskus mullakin on oma 4-veto turbo mitsu.
Vaati muutaman tavis lancerin, yhden carisman ja galantin, ennen kuin eka evo oli pihassa (siitäkin muuten on jo reilusti yli 7 vuotta, kylläpä aika rientää :nykii).
Silloin kun Helkama toi mitsut maahan, haettiin meidän perheeseen useampi auto suoraan sieltä, eli ns. ostettiin työsuhdeautot pojilta alta.
Toi vitonen lienee perheenjäsen vielä pitkään, mutta kun kohta alkaa olla hetket vaihtaa tuo ASX pois, niin kyllä meidän perheen käyttikset on jotain muita autoja kuin mitsuja, valitettavasti.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Isällä oli -76 Lancer ja äitee osti -88 uutena Coltin, joka sitten kortin saatuani -02 tuli mulle. Lähes 10 vuotta se palvelikin, edelleen on olemassa mutta paalaustuomion on jo saanut. Lancerikin on vielä olemassa, tosin purettuna ja todella ruostuneena. Taitaa joutaa myös romunkeräykseen.

Pikkupoikana 80-90 lukujen vaihteessa ihailin tietysti ralliautoja ja olihan se Galant kaikkein komein ;D Semmonen sitten piti hankkia, kunhan edellinen auto oli riittävän romuksi ajettu, että malttoi sen jättää.

Sigma vaan piti hakea kun halvalla sai ja uhattiin paalata.

Mitään fanaattisuutta merkkiin en tunnusta, mutta ei tässä juuri ole syytä noita alkaa vaihtamaankaan :p
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Joskus vaan nissanin aikaan päätin että seuraava auto on Galant, ja sellainenhan tuli sitten hankittua vuosimallia -89 oleva glsi 2.0. Perhanan luotettava peli ja kaiken lisksi hyvin varusteltu, samanikäisestä toyotasta tuskin löyty edes avattavia ikkunoita kammellakaan ja saksan autoista sitäkin vähemmän varusteita. Tämän aikaa tuli myös hommattua parit -83 lancerit kakkos autoksi.

Kun sitten tossa galantissa alkoi vähän luotettavuus kärsiä ja työmatkakin vaati varmatoimista autoa, ja sen hetkistä kakkos autoa -91 escorttiakaan siihen luotettavimpaan luokkaan voinut laskea, oli seuraavan galantin aika. Hetken pohdittuani vaihtoehtoja päädyin GDI koneella olevaan malliin. No näitähän ei siihen aikaan ihan mahdottomasti ollut suomessa saatikka myynnissä, taisi muutama kk vierähtää ennen kuin bongasin laihialta -99 vuosimallia olevan gdi:n, eikun hakemaan. Tämä onkin varmaan pisimpään mulla ollut auto, eli vieläkin ajossa, omistanut tämän varmaan yli 10v ja ompahan ollut tämäkin varmatoiminen ja luotettava peli, kulutusosia vaihdettu ja korjailtu tyyppivikoja kuten kaasuläppä.

Tunnustan itseni myös kovaksi jenkkiautojen ystäväksi, mutta kun toi vetouistelu on kanssa harrastuksena niin vähän heikommalle jäänyt amerikan pelit, mitä nyt vetoautona oli jonkun vuotta chevyn c10 pick-up -83 muistaakseni. Perhanan tehokas virikone, mutta kun auburnin lukko rupes temppuilemaan ja muutenkin luonnonhiekka/sora luiskilta sekä liukkaalla veneen nosto välillä tuntui ihan työltä, niin tämäkin vaihtui aikanaan mitsun pajeroon gen1 -89 3.0 bensa. Tästä rakkaasta pajerosta oli tänä syksynä pakko luopua, ja tulihan sitä taas kateltua muutamia jenkki merkkejäkin, mutta päädyin kuitenkin 3.5l pajeroon jonka piti sattua vuosille 94-97. no tälläistäkin joutu kytistelemään melkeen kuukauden ennen kuin edes yhtään tuli myyntiin, kehityskelpoinen yksilö johon oli tiedossa joitakin remontteja heti.

Pahalta näyttää tämän hetken tilanne mitsu rintamassa, maahantuoja ei tuo mielestäni mitään mielenkiintoista isommassa perheautoluokassa suomeen, oikeastaan ole tuonut pitkään. Lancerit ei innosta ja siellä oikein muutakaan ole joten käyttöautossa varmaan merkki vaihtuu kohan tuosta galantista aika jättää.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Ei mustakaan Mitsukuskia ole tullut. Sattunut vaan kyseiseltä merkiltä löytymään itseä ja lompakkoa miellyttäviä mallia nyt kolme viimeistä.
Minkäänlaista merkkiuskollisuutta ei kyllä ole - ainakaan tiedostettua sellaista.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

No ensimmäisenä autona takapotkunen 82 Lanceri, jonka jälkeen tuli 95 Lanceri. No sitten tuli hommattua tuo GDI Galantti, jolla tavallettu kohta 14 vuotta. Alkaa vain tuo Gallu olemaan osa minun identiteettiä :) Tuskin kohta kukaan, joka tuntee minut pidemmältä ajalta, niin osaisi kuvitella minun ajavan jollain muulla kuin tuolla tummansinisellä Galantilla. :D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

pexi sanoi
Vaati muutaman tavis lancerin, yhden carisman ja galantin, ennen kuin eka evo oli pihassa (siitäkin muuten on jo reilusti yli 7 vuotta, kylläpä aika rientää :nykii).

Ekaa oikeaa autoa hakiessa C-Kadetin ja talon rakentamista varten hankitun Transportterin jälkeen nettiautoa selatessa jostakin osu EA-Galant silmiin. Ehkä se tais olla HarriK kun sitä mallia suositteli ja jostain kuvista taisin Harrin hopeata fl-Galanttia kuolata. Olin jo aikeissa lähteä Saksaan hakemaan autoa kun tuo Pexin Galantti tuli myyntiin, myynnissä se ei tainnut montaa päivää ehtiä olemaan kun sen hain pois. Galantilla ajellessa nelivetomitsut alkoi kiinnostamaan ja se sitten lopulta johti tbo Outlanderin hankintaan.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Kait sitä voi Ranaco Racing Importsia syyttää mitsuihin sekaantumisesta.
Sielä tuli käytettyä opelia säädettävänä ja muutenkin osia hankittua sen kautta,sitten kun pojat alkoivat saada evo kolmosia kilvitetyksi ja kuulin että niistä löytyy vakiona se 270hv(olin eläny siinä käsityksessä että niissäkin olisi se perinteinen 200hv,kuten cossuissa jne.) niin alkoi autokuumeilu.
2007 vuonna sitten ostin näkemättä, jo laivan kyydissä tulossa olevan evo kolmosen.
Tätä tuli laiteltua ja ajeltua sitten se talvi/kevät,kunnes kesällä myin auton eteenpäin ja 2008 aloin ahdistella Heinonkosken Mikkoa että saisiko hän hommattua japanista evo vitosta tai kutosta.
Mikko olikin juuri silloin perustamassa Mamasan.ia ja auto laitettiin etsintään,juhannus viikolla sitten tärppäsi ja sopiva 60tkm ajettu grade4 evo kutonen löytyi.
Taisi muuten olla Mamasanin ekoja suomeen tuomia autoja ja palvelu pelasi heti alusta :peukku

Tällä on nyt 5v ja 60tkm ajeltu,ilman evoja en mitsulla todennäköisesti ajaisi.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Tunari-82 sanoi
...Heinonkosken Mikkoa että saisiko hän hommattua japanista evo vitosta tai kutosta.
Mikko olikin juuri silloin perustamassa Mamasan.ia ja auto laitettiin etsintään,juhannus viikolla sitten tärppäsi ja sopiva 60tkm ajettu grade4 evo kutonen löytyi.
Taisi muuten olla Mamasanin ekoja suomeen tuomia autoja ja palvelu pelasi heti alusta :peukku

Minusta tuli mitsukuski kun näin Tunari-82:n kutosen livenä kun se oli tullut Suomeen.... kutonen oli itsellekkin saatava.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

mikko6 sanoi
Sampan vika, että Evo löytyy tallista.

Haha :p


2007-2008 vaihteessa piti joku laite hommata jolla hoitas normaali ajot ja harrastelis samalla. Noko oli sen LHD kutosensa aiemmin kilvittänyt ja LHD vitosen hakenut ja Mikolta noita neuvoja silloin sainkin. Arvoin Subarun ja Evon välillä jonkun aikaa, mutta Evo houkutteli harvinaisuutensa takia enemmän. Vähän oli eri meininki mitä nykyään, kun melko summassa sai lähteä tilaamaan pelko per*eessä kilpiin saamisen takia. Pari RHD:tä kerkes kilpiin ennen omaa. Auto siirty hyvin nopeasti kesäautoksi ja harrastelu karkas lapasesta. Nyt sen taas laitoin päivittäiseen ajoon pari viikkoa sitten ja kohta laitan myyntiin innokkaammille harrastajille, kun ei enää ole aika viime vuosina riittänyt ja turha tuota on tallissa säilöä.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

mikko6 sanoi
Sampan vika, että Evo löytyy tallista.

GSX Eclipseä olin suunnitellut mutta varmaan oman osansa mullekin teki kun -08 tuli ihmeteltyä Samppan evo Kaliskruisingissa. Samana vuonna oma sit tilaukseen.

Olisi pitänyt kirjoittaa aloituspostaukseen myös että voisitte samalla kertoa mikä mielestänne Mitsussa on parempaa verrattuna muihin merkkeihin.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Olen aina ollut sitä mieltä, että auton tulee olla neliveto.. varsinkin ympärivuotinen käyttöauto.
(siis oikea neliveto) Ja silloin on vain 2 vaihtoehtoa.
Subaru tai Mitsubishi. PISTE.

Kolme (3) subarua on alla ollut mutta ei ainuttakaan mitsua. Ennen tätä nykyistä:
Hetken aikaa oli tuo kuuluisa Hondakin alla, mutta ei ollut meikäläisen homma ajella vajaa vetoisella/tehoisella autolla ja koska perheenlisäystä on tulossa tossa keväällä päätin alkaa metsästämään farkkua johon mahtuu 2 koiraa ja lapsi.
No siinä pyörittelin vaihtoehtoja ja tein jo kauppaa legacystä ja yhdestä toisesta legnumista, kunnes minulle tarjottiin vaihdossa tätä legnumia. Alkuperäinen ja räpeltämätön yksilö kiinnosti ja päädyin vaihtamaan vanhan hondani tähän.


Nyt on yhteiseloa muutama viikko vasta takana ja muutama tuhat kilometriä. Bensaa mennyt mukavasti, mutta auto on kyllä miellyttävä ja odotankin liukkaita mielenkiinnolla.

No remppahommiakin tosin on jo tiedossa, mutta niin aina... ;D

Toivotaan että tämä ihastus muuttuu vielä pitkäksi mitsubishi suhteeksi. Subaru on jo sydämeni vienyt, mutta sielä on vielä tilaa yhdelle nelikolle! :driver

-NIKO
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Basbarduu sanoi
GSX Eclipseä olin suunnitellut mutta varmaan oman osansa mullekin teki kun -08 tuli ihmeteltyä Samppan evo Kaliskruisingissa. Samana vuonna oma sit tilaukseen.

Olisi pitänyt kirjoittaa aloituspostaukseen myös että voisitte samalla kertoa mikä mielestänne Mitsussa on parempaa verrattuna muihin merkkeihin.

Kuten omaan ekaan postiin laitoin, niin mulle tuli tuo EA Gallu "vahingossa", mutta kun kysyttiin, niin annetaan vaikka tämmönen vastaus:

Nettiautoon hakukriteerit: vuosimalli 98-01, bensa, automaatti-ilmastointi, automaatti vaihteisto, nahkasisusta, sähköpenkit, sähköikkunat, keskuslukitus jne. ja hintaan ylärajaksi 5000€ niin aika hiljasta on...

Siihen vielä kun lisätään 2.4GDI:n melko hyvä teho ja aika maltillinen kulutus, niin vaihtoehdot on vielä vähemmässä.

Ja ei ole EA Gallun kyyti (ainakaan) yhtään huonompaa, kuin vaikka ison mersun (pari omistanut). Siinä nyt muutamia pointteja :)
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Taivaspaikan lunastin foordeilka, petyin nissaniin ja ostin galantin, ehkä vähän oli veljen evolla ja legnumilla tekemistä :p
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Isosisko osti ensimmäiseksi autoksi 1.6 -95 madalletun lancerin isolla kiekkamittarilla ja pörinäpöntöillä. Ajelin sillä alaikäisenä pihalla eestakasin innoissaa ;D Kortin saatuani ajelin sillä aina kun vaa mahdollista ja tuli sitä hieman laiteltuakin. Sitten piti saada oma auto ja unelmana oli Evo seiska. Yhtäkkiä sellainen olikin pihassa ja unelma toteutunut. Kaks ja puol vuotta ajelin Evolla kunnes meni hermot jokaviikkoiseen korjailuun, eikä valuutta tilannekaan kehuttava enää ollut. Myin Evon pois ja nyt tallissa on -03 Galant. Tehotonhan toi Galantti on verrattuna Evoon, mut ei oo vikojakaan ollut :)
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Ajatus tais lähtiä siitä että issee osti aikoinaan mettästysautoksi Delican ja isoveikka osti Gton jokunen vuosi myöhemmin. Suurin vaikutus Legnumin hommaamiseen taisi olla kun kyläringillä pyöri aina joskus iltaisin viininpunainen EA galantti ja tykäistyin piryusti varsinkin sen keulaan niin että joskus vaan sattumalta kattoin nettiautosta autoja ja tuli vastaan Legnum josta en ollut ennen koskaan kuullukkaan. Seuraavana viikonloppuna sellainen oliki sitten jo pihassa ensimmäisenä autona :D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Tais olla vahinko, niinku minäkin.. eikusiis. ;D Jooh, tuli katteltua vierestä kun isot pojat näillä kurvaili ja itselläkin oli kova kuumotus päällänsä, että joko subaru tai mitsu. Yhtä McRae impukkaa tuli ajettua ja tingittyä, mutta ei päästy kauppoihin. Sitten tuttu tuli ja tarjosi tätä omaansa mulle, niin pitihän se mennä ostamaan.

Ja kyllä, koen itseni mitsumieheksi enempi kuin pelkäksi evokuskiksi. Tykkään noista muistakin mitsun malleista ja ajettavuudesta, paitsi ehkä ASX on kevyt pettymys sisämelun takia. Mutta se siitä. :)
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Menin autoliikkeeseen ja vaihdoin nissanin mitsuun. Niin minusta tuli mitsukuski.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

nostokurki sanoi
Menin autoliikkeeseen ja vaihdoin nissanin mitsuun. Niin minusta tuli mitsukuski.

Vähän sama vika, Hyundai jäi liikkeeseen ja gti lanceri ilmesty pihaan ;D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Juikkipuikki & Raikku kun kortin saivat niin alkovat ajelemaan sillä hullulla wankkurillaan, ja sitä vääntäessä itellekki alko tuo timantin kuva aivoihi syöpyä.
Sitte täytinki jo 18 ja heti ekana päivänä kun inssi tuli suoritettua ni lähettiin hakemaan Colttia, sen jälkee tuliki tää lanceri, ja kohta ois tarkotus taas coltti hommata ;)
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

sampah446 sanoi
Aina ollu perheessä mitsu ni ei siihen muuta tarvinnu..
Sama homma tässä taloudessa, lukuunottamatta noita firman pakuja.
Tosissaan aina ollu vamhemmilla käyttöautona mitsu ja siitä ku ite rupes olemaa jo siinä vaiheessa et töitä rupeis olemaa ja oman auton hankinta edessä, lähettiin sitte ukon kanssa kahtomaan erästä subarua liikkeestä ja sattupa somasti että samassa liikkeesä olikin tämä nykyin evo 9. Pienen tuumailun jälkeen kirjoteltiinkin paperit mitsusta ;D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

*SS* sanoi
Sama homma tässä taloudessa, lukuunottamatta noita firman pakuja.
Tosissaan aina ollu vamhemmilla käyttöautona mitsu ja siitä ku ite rupes olemaa jo siinä vaiheessa et töitä rupeis olemaa ja oman auton hankinta edessä, lähettiin sitte ukon kanssa kahtomaan erästä subarua liikkeestä ja sattupa somasti että samassa liikkeesä olikin tämä nykyin evo 9. Pienen tuumailun jälkeen kirjoteltiinkin paperit mitsusta ;D

Joo noi firman pakut on asia eriksee :D se on ihan oikein että mitsun valitsit! Ei niitä boxeri rumpia jaksa kukaan! :D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

7 vuotta sitten velipoika osti -93 GTi lancerin , ja silloin 14- vuotiaana ihastuin autoon välittömästi ! 2011 ku ajokortti-ikä alkoi painaa päälle ja kaveri osti myös GTi lancerin ja sillä juoppokeikkoja ajaesa alkoi valtava polte jonka sai talttumaan vain ostamalla gti lancerin itselle. Noh, samana keväänä ostin itelleni Gti lancerin, joka sattui olemaan vielä veljeni vanha ! 2 omistajaa oli ollut veljeni omistuksen jälkeen ja auto oli aika rujossa kunnossa. Nyt autoa laiteltu 2 vuotta ja alkaa olemaan hienossa kunnossa. takakaaret vaihdettu ja koko auto maalattu sekä kone käyty läpi. Tämä on eka mitsuni enkä tästä autosta luovu ! jonain päivänä kun rahatilanne sallii niin ostan evon.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

mast sanoi
7 vuotta sitten velipoika osti -93 GTi lancerin , ja silloin 14- vuotiaana ihastuin autoon välittömästi ! 2011 ku ajokortti-ikä alkoi painaa päälle ja kaveri osti myös GTi lancerin ja sillä juoppokeikkoja ajaesa alkoi valtava polte jonka sai talttumaan vain ostamalla gti lancerin itselle. Noh, samana keväänä ostin itelleni Gti lancerin, joka sattui olemaan vielä veljeni vanha ! 2 omistajaa oli ollut veljeni omistuksen jälkeen ja auto oli aika rujossa kunnossa. Nyt autoa laiteltu 2 vuotta ja alkaa olemaan hienossa kunnossa. takakaaret vaihdettu ja koko auto maalattu sekä kone käyty läpi. Tämä on eka mitsuni enkä tästä autosta luovu ! jonain päivänä kun rahatilanne sallii niin ostan evon.

Eli gti lanceri oli ihan "mast" juttu saada ;D
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Rallista kai oma halu evoon. Kun 18v tuli täyteen ja ajo kortti käteen alkoi ankara metsästys autoon. Nissan Sunnyllä ajeltiin monet vuodet ja kun kylille lähettiin niin otettiin isin volkkari. :)

Vuodet kului ja noin kuusi vuotta sitten päätin, että nyt se evo on hankittava. Vuoden tutkin ja katselin.. Etsiskelin sitä oikeeta. Kiikarissa oli evo 3 GSR tai RS. Tiesin tyyppiviat.. Sitten tuli kaunis talvinen ilta ja kävin kaverilla. Pihalla evo 6 pörisi. Se oli siinä. Siitä lähti 3kk autoetsintä Japanista ja uitto suomeen. Nyt viides kesä menossa omalla kutosella ja mielestäni oikeen hankin. :)

Vuos sitten tuli lipsahdettua taas ja nyt ois Pajerokin pihalla. Kiitos tästä Jahvetin.. yllyttäjä..

Itse en pidä mitenkään "mitumiehenä" itseäni. Ne vaan nyt sattuu sopimaa käteen.

Pelko on nyt perseessä, että lipsuu taas kohta. Polte ois kova saada kesäksi joku Coltti. Tonttiin, kamberia ja pärinää. Eh.. mää en kestä.
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Basbarduu sanoi
Olisi pitänyt kirjoittaa aloituspostaukseen myös että voisitte samalla kertoa mikä mielestänne Mitsussa on parempaa verrattuna muihin merkkeihin.

Mulla oli alussa ratkaisevana se EA:n ulkonäkö, ajettavuus ja kiva suorituskyky verrattuna muihin farkkuihin. Sitten kun olen luonteeltani kovin merkkiuskollinen niin "se vaan jäi päälle". Toki nykyisin se on lähinnä käytännön takia, osat kun menee melko kivasti ristiin esmes GVR-4 6g vs EVO 1-3. Ja Mitsulta löytyy kivaa halpaa käyttistä, juurikin noi nelikko Space Wagonit joita muutama on siunaantunut. Sitten joutuis taas laittaan asiat uusiksi jos hankkis uudemman Evon, kun ei enää meniskään ristiin näiden vanhempien kanssa. Onneksi kuitenkin noi vanhukset miellyttää enemmän.

Vähän sairastahan tää alkaa jo olemaan mutta minkäs teet. :p
 
Vs: Miten sinusta tuli Mitsukuski?

Miten minusta tuli Mitsukuski? Täysin vahingossa! ;D
Virheostokseen: Täysin paskaan (huollon puutteen takia) CR-V:hen kyrsiintyneenä piti saada Honda kiireesti suoraan remontista kiertoon, niinpä naapuriliikkeen pihalla sattui seisomaan tuo Outlander jota kävin katsomassa ja tykästyin ja välirahastakin päästiin suht koht hyvin sopimukseen. Joten jarruvikainen Honda siirtyi jonkun muun murheeksi ja ite rupesin suhailemaan Outtiksella! :) Ja toistaiseksi tyytyväinen ollut, joten ajellaan nyt vielä.. Mutta en ole perimmiltäni mitenkään merkkiuskollinen vaan tykkään kokeilla erilaisia autoja (kunhan se on luotettava, hyvä ja jollain tapaa silmääkin miellyttävä), joten ei ole mitenkään varmaa että seuraava auto olisi Mitsu! ::) Vaikka kyllähän tuo uusin Outlander vois aika käteen sopiva kyllä ollakin. :driver Mutta aika näyttää..
 
Takaisin
Ylös Bottom