Mitsu-uskollisuus?

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Viime aikoina on jäsenissä aika paljon tapahtunut takin-
kääntöjä eli merkin vaihtumista tai ainakin sellaisen
suunnittelua,eikä nyt mikään pakko ole pelkästään
tässä merkissä pysyäkään,itsekin voisin ostaa muitakin
lisäksi,kokonaan "päämerkki" tuskin vaihtuu koskaan...

Siksi aattelinkin kysellä uskaltaako kukaan muu lisäkseni
"vannoa" pysyvänsä merkissä...?  :) Ihan vaan mielen-
kiinnon vuoksi tuli mieleen,onko kukaan muu yhtä
tiukasti merkkiuskollinen,sanotaan ainakin niin kauan
kuin niitä on edes käytettynä saatavana...!?  :)
 
Silloin kun itselläni oli lanceri (on edelleen) niin piti hankkia "projekti" auto. Vaihtoehtoina tyyliin dynamic/audi/subarun raato. Viel pysyttiin merkissä säkällä.

teini:

Ongelmanahan on että mitsulla ei löydy "tehokkaita" malleja 95-00 mallistosta. Ekana ostetaan cb lanceria ja sen jälkeen aletaan katsomaan tehokkaampaa/ylemmän luokan autoja ja mitsulta ei löydy semmosia.Seuraava hyppy on tyyliin evo  ::)
 
MINÄ vannon ja allekirjoitan verellä tämän lupauksen..

Tässä merkissä on nyt muutama vuosi pysytty.. muutaman harha-askeleen jälkeen ja läksyt on opittu..

En toki väitä ettenkö toisen merkkistä autoa joskus saattaisi talouteen joutua laittamaan, mutta ainakin itse tulen aina ajamaan oikealla merkillä.. kauppa-autot erikseen.. ;D

OT. Olen alkanut pitämään nuista uusista malleistakin, kävin tänään autoliikkeessä katsomassa ja livenä ne ei näytä ollenkaan hassummilta..

ps. Ja erimerkkisiä takavetoja / joku kiva wanhahko V8 jenkki (esmes camaro) saattaa joskus tulla kesä/talviautoksi, mut ei varmaankaan lähitulevaisuudessa..
 
aika "pahalle" vaikuttaa... tuskin mua kukaan saa luopumaan mitsusta...

subarun koe ajo pettymys vielä anto lisää hiiltä pesään...

ja kait toinen syy on siinä jostain syystä galantin penkki sopii mun selälle...
vag tuoteissa olen huomannu matka ajossa selän väsymystä...
sitä ei ikinä ole Galantissa ollut.. ja gallussahan on ollut omat ja sapporon penkit kokeiltavana... niilla taivallettu 220tkm 6:ssa vuodessa..
ja pian jatkuu taival tosin eri korissa mutta samassa mallissa...

eli uskoisin että pysyn mitsuissa... ainut vastus on valitettavasti toyota supra... muita vaihtoehtoja ei ole...
mersut on kokeiltu, ww myös...
ihme kyl mitsu on ollu ainut joka on kestäny koko ajan ilman mitään isompaa murhetta... aina lähteny startista ja aina vieny perille...

tv: subaru&ww&opel  jotka jättäny tielle... ja mersua korjattu liikaa(ei omaa 300:sta)...
 
ei puhettakaan muusta merkistä, kerran mitsu, aina mitsu. Ulkonäkö miellyttää ja tekniikka pelaa mitä muuta vois toivoa
 
Kuten varmaan huomaa, vaihdoin viime viikonloppuna autoa. Muita merkkejä en edes ajatellut. Enkä ajattele (ja sen kyllä huomaa 8) )

Seuraava auto tulee todennäköisesti olemaan 97-> mallinen Galant, mutta se on sitten joskus...
 
on olemassa muutamia muunkin merkkisiä autoyksilöitä, joita voisin joskus harkita -näidenkin yksilöiden kohdalla puhutaan aikakausista jolloin Mitsua ei ole tuotu Suomeen. Mutta samoin kun "samitsun" tapauksessa, kyllä se Mitsu tulee olemaan se päämerkki. Aina. Muitakin merkkejä on toki kokeiltu, mutta ne kokeilut kyllä vaan vahvistavat Mitsubishi kannassa pysymistä, nyt ja tulevaisuudessa.
 
Mitsuilut alkoi 1990 vanhempien ensimmäisellää Lancerilla. Isäukko osti uutena 1.5 GL Hb mallin hopean kiulun. Sillä mentiin 1996 vuoteen asti ja Lanceri vaihtui 1.6 Carismaan. 1997 ajokortin saaneena ostin sitten 1.3 vaaleansinisen 1990 vuosimallin Lancerin. Tuunailtu sitä ei juurikaan, vaan käyttöautona oli ja palveli hienosti. Kovia koki, 3 vuoden aikana jokaisena syyskuuna. Ensimmäisenä katolleen, toisena Hiace takaovesta meinas tulla sisää ja kolmantena vesakkoleikkuri antoi valtatiellä kivisuihkun. 4.nä syksynä alkoi kytkinremontti olemaan edessä ja katselin jo uutta autoa alle. Silmäni olin iskenyt 1.6 CB-korimallin Lanceriin jo aiemmin ja selvät "tuuning" mietteet olivat jo mielessä. Sen auton tarinan kaikki jo tuntevatkin ;D

Ensimmäisestä Carismasta oli vanhemmilla huonoja kokemuksia, vaan edelleen Carsinalla isä ajelee. 2001 vaihtoi uuteen esittelykäytössä olleeseen malliin kaikilla herkuilla. Tämä onkin toiminut moitteetta hänen käytössään.

Kyllä seuraava oma auto taas houkuttaa "vajaavetosista" luopumaan varmaan. Sininen auto on varmaan kova kilpailija päätöstilanteessa...
 
Neliveto mitsusta en luovu - korkeintaan tehdään päivityksiä. Seuraavaksi dynamic evoon, mutta koska nytkin nykyinen on sata kunnossa, siirretään vaihtoa tuonnemmaksi.

Subaru kyllä yrittää välillä houkuttaa, mutta pidän kyllä pääni kylmänä. Jos on pakko saada jonkun muun merkkinen vekotin, niitä hankitaan mitsulle korkeintaan kaveriksi ja on pakkokin hankkia näitä heikkolaatuisempia vieraita merkkejä mm. koska Mitsubishiltä löytyy huonosti V8 - malleja.
 
J. Hukkanen sanoi
Seuraava auto tulee todennäköisesti olemaan 97-> mallinen Galant, mutta se on sitten joskus...
Noin minäkin ajattelin, ja sellainen onkin ollut jo reilun vuoden.

Nyt kun tässä on vähän mietiskellyt että mikä on seuraava, niin pahalta näyttää. Grandis on nykyisestä mallistosta ainoa realistinen mutta en minä niin isoa tarvitse, sedan riittäisi nykyäänkin... Ajankohtaista vaihto näillä näkymin on vasta 2006 syksyllä, mutta silloinkaan tuskin on uutta vielä tulossa olevaa Galanttia käytettynä tarjolla järkevään hintaan puhumattakaan siitä onko se enää sellainen mitä tämä nykyinen on... Pahoin pelkään että uudempi malli menee haluttavuudessa takapakkia :-\

Legnum VR-4 / Galant VR-4 polttelisi toki mutta mitenpä tänne sellaista saisi...

Kakkosauto sen sijaan pysynee Galanttina, vastahan tuo Dynamic tuli hankittua, sen jälkeen haaveena uudempi neliveto :)
 
Itselläni on menossa ensimmäinen oma auto. Mutsin coltilla ajelin sillon kuin ei vielä omaa ollut ja ei sekään antanut sellaista poltetta, että pakko on mitsu saada. Nykyisen lancerin ostin suurimmaksi osaksi siksi, että nimimerkki evokuutio:n ex-lancerin satuin näkemään ja silloin päätin, että tuon mallisen auton haluun.

Seuraavasta autosta en paljon osaa sanoa, mutta varteen otettavia vaihtoehtoja löytyy myöskin mitsubishi malliston ulkopuolelta. Aika usein merkki uskollisuus juontuu siihen, mitä perheessä on ollut esimerkiksi isälläni on ollut nissan bluebird/primera mallistoa viimeisen ~20-vuotta ja tällä hetkellä on molempien vanhempien autot primeroita ja itse en näe syytä, miksen voisi tulevaisuudessa ostaa P11 GT mallia. Nyt se ei kuitenkaan ole ajankohtaista, vielä.
Japanilaisesta autosta en kuitenkaan luultavasti kovinkaan pian luovu, vaikkakin subaru polttelee.

Saas nähdä nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jos engineeringin opinnot ehkäpä joskus alkaa niin silloin saa suosiolla pistää auton nurkkaan opiskelu ajaksi ja opintojen jälkeen päivitetty lista 2000-luvun ja uudemmista autoista ;)
 
Nojuu, nyt tuli Carisman jälkeen Galantti, koska Carsima toimi hyvin. Sitä ennen mutsilla oli joskus kaaaauan sitten vanhakoppainen Coltti, jota en juurikaan muista enää ::)

Muitakin autoja on tullut katsottua, mutta suhteutettuna monien muiden merkkien uusien autojen vaatimiin korjauksiin on valinta aika selvä. Pääasiassa Mitsu ja Subaru kiinnostavat eniten (taitaa olla sama monilla täällä).

Ja kaverin faijallahan oli tuossa joskus 90 -luvun alussa sellainen "vanhakoppainen" Pajero toisensa jälkeen. Noh jossain vaiheessa se kokeili jotain farmari volvoa -> vaihtui nopeasti. Ei tosin Pajeroon, vaan sellaiseen ohjuksen malliseen Chrysleriin (voyager ?), jonka mallia en muista. Siinä taisi olla vieläpä muovikori. Noh se oli kuulemma aivan *aska, joten vaihtoi jälleen vm. -98 Pajeroon. Nyt juuri muutama kuukausi sitten tuo Pajero vaihtui vm. -01 Pajeroon ;D

Että näin. Mä olen melko puolueeton autojen kanssa. Mielipiteeni perustuvat kokemuksiin ja luotettaviin lähteisiin. Ranskalaista autoa en missään nimessä koskaan edes harkitse, mutta kakkosautona meillä on juuri Audi (ainut mikä vageista kiinnostaa). Pidän autoista, jotka suurimman osan ajasta a) toimii b) ei ole mitään ärsyttäviä pikkuvikoja c) on mukava ajella d) on omalla tavallaan jonkin verran persoonallinen (ei mulle siis corolloita yms. focuksia koskaan vaikka ne toimisivatkin ja focushan ei tunnetusti toimi ;D )

Mutta aika timanttia siitä huolimatta ollaan. Tämä uudempi Galant on korimalliltaan mielestäni yksi komeimmista autoista ja yhdet autot unelmalistan kärkipääässä ovat 3000GT VR4 Twinturbo sekä EVO8.
 
Omalla kohdalla ykkösmerkki on edelleen mitsu vaikka mzda tulikin hankittua. Syy miksi joutui vaihtamaan merkkiä oli että löytynyt kiinnostavaa mallia mitsulta, joka olisi sopinut minun budjetille ja haluille. Mitsulta kun ei löytynyt oikein mitään urheilumallia, kun 1g eclipse ei kiinnostanut. Sapporo pysyy edelleen kätösissä ja sitä vaalitaan hamaan loppuun saakka. Toivottavasti evoja saataisiin jollain ilveellä suomessa rekisteriin tulevaisuudessa ettei tarvitsisi lähteä sinisten suuntaan.
 
Syksyllä, kun katselin noita Galantteja, iski hetkellinen epätoivo. Aloin pohtia muita vaihtoehtoja. Pösö 406, Nissan Maxima, yms. Vaan Pösöä ei voi pitää yli 5vuotiaana ja Nisu on turhan mitään sanomaton. Muissa oli vielä enemmän "vikoja". Ei ole vielä ainakaan Galantin osto harmittanut ja emännän käyttöön siirtyneeseen Lanceriin sain vkolla seitsemännen leiman ilman remonttia, joten vaikea on merkkiä ruveta vaihtamaan. Ford, opel, subaru, toyota ja moni muu ilmestyy meidän pihalle vain eteenpäin myynti tarkoituksessa, jos sittenkään. Tai jollei ala nupissa nykyistä enempää viiraamaan. ;)
 
Kyllä se mitsu on aina se ykkösmerkki. Vaikka todennäköisesti sitä juku muukin tulee joskus olemaan ja todennäköisimmin subaru.
 
Luulen että Dyn-4:nen pysyy pihalla pitkään :) Mutta sen pariksi on etsiskelty 97-> olevia Galantteja ;)

Miksi sitten merkkiin niin uskoutunut? Porukoilla ollut jo kauan Mitsusipiileitä autona ja eikä niissä ole esiintynyt mitään suurempia vikoja.

Ja 97-> olevat Galantit vain yksinkertaisesti ovat kauneimpia autoja ;D ;D
 
itellä on ollu 3 mitsua kaikissa on ruostevika vaivannu johtuu varmaan sorateistä jne.L200 on ollu haavessa jostakin -88 vuodesta lähtien,että joskus voi mennä aikaa ennekuin pääsee tavoitteeseen vai onko reilu15 vuotta pitkä aika?
 
imprezaa on kojeajettu ja fiilikset oli hyvät, kyllä neliveto on aina neliveto varsinkin talvella. mutta japsi se pitäis olla jokatapauksessa.
 
saito sanoi
imprezaa on kojeajettu ja fiilikset oli hyvät, kyllä neliveto on aina neliveto varsinkin talvella. mutta japsi se pitäis olla jokatapauksessa.

Koeajettu on STI sekä Evo8 ja kyllä mitsu vakuutti enemmän kaikin puolin, mitsumerkkisiä laseja päähän laittamattakaan 8)
Mutta kyllähän bokserissa on ihan mukavat äänet ;)
 
Juggis sanoi
saito sanoi
imprezaa on kojeajettu ja fiilikset oli hyvät, kyllä neliveto on aina neliveto varsinkin talvella. mutta japsi se pitäis olla jokatapauksessa.

Koeajettu on STI sekä Evo8 ja kyllä mitsu vakuutti enemmän kaikin puolin, mitsumerkkisiä laseja päähän laittamattakaan 8)
Mutta kyllähän bokserissa on ihan mukavat äänet ;)

mulla ainakin tökkäs wrx sti koeajossa alusta vetelyys, alakierros väännön todellinen puute sekä hirvee meteli...
kyl oli unelma lähtee sen ajon jälkeen liikkeelle 25v vanhalla autolla... oli edes hiljasta ;D ;D
 
Lisäisin vielä, että hyvään dynamiciin kannattaa laittaa vaikka 10 - 20 000€ kunnostukseen ennemmin kuin ostaa sen hintaisen uuden tavallisen auton. Tekee  siitä vaikka VR4 - mallin ja saa siitä silloin jo "pikku" sijoituksella suorituskykyisen, varustellun ja mukavan köyhän miehen EVOn.

Ei ollut muuten uusi Subaru Impreza GX (26 000€) -91 Dynamicin veroinen... voi sitten käyttää säästyneet rahat johonkin oikeesti kivaan kakkosautoon. Niin minä ainakin tein.
 
HH sanoi
Lisäisin vielä, että hyvään dynamiciin kannattaa laittaa vaikka 10 - 20 000€ kunnostukseen ennemmin kuin ostaa sen hintaisen uuden tavallisen auton. Tekee siitä vaikka VR4 - mallin ja saa siitä silloin jo "pikku" sijoituksella suorituskykyisen, varustellun ja mukavan köyhän miehen EVOn.

Ei ollut muuten uusi Subaru Impreza GX (26 000€) -91 Dynamicin veroinen... voi sitten käyttää säästyneet rahat johonkin oikeesti kivaan kakkosautoon. Niin minä ainakin tein.

Niin ja onhan alkup. dynamic/vr-4 vielä paljon komeapi kuin joku lintulaudalla varustettu evon kippo ;)
 
Meillekin tuli vuonna 91 perheeseen 89 1,3GL Lanceri 20000km ajettuna, järkevyys, erottuva ulkonäkö ja kestävyys teki vaikutuksen. 360tkm myöhemmin vuonna 2001 lähti Lanccu myyntiin, ehjänä. Viime vuoden alussa tuli tarve käyttöautolle, kun joku narkki kävi viemässä edellisen kulkuvälineen pihalta keskellä päivää. Kattelin kaikkia vähän pirteempiä pikkukippoja, mutta joku tossa Mitsussa veti puoleensa ja CA korinen Gti Coltti löysi tiensä meidän parkkiruutuun. Nyt reilu 10tkm myöhemmin 285000 ajettuna tuntuu edelleen laadukkaalta ja tehotkin tuntuu olevan tallessa!
Tosin "ykkösauton" virkaa toimittaa toinen Ford putkeen eikä siinäkään ole ongelmia ollut, uskokaa tai älkää.
 
Tää on se kysymys, mikä mietityttää aina välillä...kun ton Gallun ulkonäkö laski uudessa mallissa ku lehmänhäntä  :-\  Outlander tai Lancer farkku on ainoat potentiaaliset noista uusista.

Mitsusta ei haluais luopua, kun on niin hyvin toimiva ja luotettava. Paitsi minen tykkää Vehosta (ja tää tunne taitaa olla molemminpuolinen  ;D)

Tehot on ne mistä ei haluais enää luopua, Outiksen karvalakkimallikin lähinnä vaan nauratti, kun konetilasta ei tod. kuulunu tuttua hurinaa  ::)  ;)

Nimim. V6 ja Gallun kauneus saa joka aamu hyvälle tuulelle  8)  ;D
 
Haudi.
Jeps, kyllähän noita Mitsuja on meillä perheessä ollut jo -70-luvun loppupuolelta lähtien. Faijani jo aikoinaan erinnäisiä merkkejä omistaneena/korjanneena huomasi timanttien varmuuden/mukavuuden ja ehkä se on sieltä periytynyt minullekkin ;).
Itselläni on ollut Mitsuja jo vuodesta -84 alkaen. Siis käytännössä tähän päivään saakka aina on ollut joku Mitsu.
Tosin en ole niin kauhean merkkiuskollinen siinämielessä,et kaikki autot olis "timantteja" vaan aina on ohessa ollut myös muita merkkejä ja käytännössä aikausein V8-moteilla. Kuten tälläkinhetkellä.
En kyllä pois-sulje muitakaan merkkejä tulevaisuudessa, joita on mielenkiintoisia myös olemassa, mm. toi jo mainittu "sininen"merkki ;).
-Arska
 
horsepower sanoi
Tää on se kysymys, mikä mietityttää aina välillä...kun ton Gallun ulkonäkö laski uudessa mallissa ku lehmänhäntä :-\
Ei kait euroopan markkinoille tulevaa Galanttia ole vielä edes esitelty? Tuskin se jenkkimalli eurooppaan tulee...
 
Enpä nyt voi itseänikään ihan täysin merkkiuskolliseksi sanoa. Vaikka Mitsulla onkin tullut ajeltua koko ajokortti-ikä. Ja porukoilla ollut Mitsu viimeiset 17v. Jos nyt joku sopiva yksilö sattuu jostain muusta merkistä kohdalle niin varmasti sen ostaisinkin :) mutta ei ole vielä tullut.

Ihan mitä tahansa merkkiä en kuitenkaan huolisi ;) Tällä hetkellä olen hyvin tyytyväinen Mitsun laatuun. Omassani ei ole pahemmin mitään vikoja ilmennyt ja muutenkin eritääin hyvä auto ajaa sun muuta. Luulenpa että Mitsussa pysytään vielä jonkun aikaa.
 
enpä ole henkeen ja vereen uskollinen näis autopuolen asioissa. mut kyl veikkaan et seuraavaksin auton tulee olemaan joku japski. toyotan/hondan jälkeen tää o eka mitsu. 2 vuotta tulee kohta täyteen ja huolettomia kilometrejä on taivallettu :-*
 
ensin oli 6kpl ke-70 corollia peräkkäin ja olin vankka tojota mies,sitten tuli perhe ja tarvittiin tilaa ;) .

oli aika etsiä tilava ja ylellinen auto,kuitenkin japsi.mietittiin nissania,taas tojotaa,mazdaa,lopuksi mitsua...johon ihastuin
ja kolmas galantti on menossa peräkkäin.
ensin oli -82 2.0glx,-89 gti,lopuksi tämä HAI galantti...josta tuli lähes pakko mielle saada :seina
eikä ole mitään syytä vaihtaa merkkiä! ;D
 
HH sanoi
Ei ollut muuten uusi Subaru Impreza GX (26 000€) -91 Dynamicin veroinen... voi sitten käyttää säästyneet rahat johonkin oikeesti kivaan kakkosautoon. Niin minä ainakin tein.

joo ei dynamic:ssa muuta vikaa oo kun että alkaa olla jo rippikouluikäisiä ja sitä myöten kilometrit hipomaan taivaita, että helposti monta tonnii niihin saa menemäänkin. aika laatikolta tuo alkaa mun silmissä näyttää kun kattoo noita uusia autoja. voi olla että joku saa paremmat fiilikset vanhemmalla autolla, mutta itte ajattelin kokonaisuutta nykyaikainen ulkonäkö ja aivan kelvollinen ajettava vaikkei A-ryhmää ookkaa.(oukei en ittekään aja tällä hetkellä uutuksilla) mutta "kakkosautoksi" no mikä ettei.
 
no tuota, ite saan kesällä kortin ja odottelemassa on 89- Galant GL, eli tämä karvahattumalli, ite pidän kyllä mitsusta paljon, ulkonäkö miellyttää sekä luja tekniikka. Mut voi olla että, tulevaisuudessa merkki vaihtuu, tai sitten en. En kuitenkaan usko itestäni, että aina tulee mitsu olemaan. Toistaiseksi ainakin. 8)
 
Hyvä kun noinkin paljon noinkin merkkiuskollisia on jo
ilmoittautunut,ei tarvi ihan yksikseen yrittää ylläpitää
merkkiä tässä maassa tulevaisuudessakaan,uusien
autojen osalta en voikaan,ainakaan vielä pitkään
aikaan-laahaan aina noin 15 vuotta jäljessä...! :)
 
Kai sitä itseäni voisin merkki-uskolliseksi sanoa. Kolmas pajero menossa enkä ole ajatellut merkkiä vaihtaa. :peukku
 
Joops perheessä on ny ollu yhenksäntoista mitsua mun elinaikana (24w)...ja mulla on pari vaihtoehtosta merkkiä.... Mitsubishi tai Mitsubishi ! Ittellä menossa ny kaheksas ;) ainoo virhe mitä oon tehny, ni myin pois -95 Galant 2.5 V6 Dymamic4 :sen :seina :seina No on toi Sigmakin hieno peli ja jos huomen sais maalamolta ;D
 
2bad4you sanoi
ainoo virhe mitä oon tehny, ni myin pois -95 Galant 2.5 V6 Dymamic4 :sen :seina :seina   No on toi Sigmakin hieno peli ja jos huomen sais maalamolta  ;D   

Haet virosta pois ton 4*4 v6 gallun.... sain kuvat siitä ihan siisti oli... 2300e mitä nyt olikaan
 
Mulla vasta eka mitsuni mutta japseja on käsissä jo kierrellyt kolme (mazdaa) ennen ecliä...V6 626 piti 323n jälkeen hankkia ja kävin koeajaas yht rx7kin mut ku tutustuin "vahingossa" eclipseen ni se oli rakkautta ensi silmäyksellä...ja hyvin on toiminut, pikkuvikoja tietty välillä mut se pitää suhteen virkeänä! :peukku

Uskollisuudesta en osaa sanoa, jos rupee tehokkaampia malleja tuleen uutuuksina tai saksasta käytettyinä niin miksei, ei pahaa sanottavaa!!

Mutta kyl yks V( jenkki tarvii joskus saada vaikka kesäkärryks, hurahdin niihin jo pikkutyttönä ;D ;D
 
tiiti sanoi
Mutta kyl yks V( jenkki tarvii joskus saada vaikka kesäkärryks, hurahdin niihin jo pikkutyttönä ;D ;D

Mulla on kans ollu iät ja ajat vaan jaappanilaisia ja jenkkejä, eurooppalaiset oon kiertäny kaukaa :)
 
Joo kymmenes Mitsu on mulla menossa ja perheessä on tällä hetkellä setsemän ellei kahdeksan mitsua :)

Ja en ole vaihtamassa merkkiä, kuin korkeintaan toisen noista (Ja sekin vain siitä syystä että mitsulla on tällä hetkellä ehkä hieman heikko valikoima), mulla tullee aina olemaan vähintään yksi Mitsu pihassa!!!
 
mitusbishi=timantti=todistettu=ainoa auto joka mun käytös kestää yli 6kk amen totta ja totta
:seina
 
Re: totuus mitsusta

No nyt tuli kyl ihan deja-vu fiilikset kun näki ton tekstin ;D

edit: Jaahas... pregnant doglancerin kirjoittama "totuus mitsusta"-topicci onkin sitte hävinny. Ei mulla sitte enää mitään desavuita ilmenekkään ;D

edit 2: No jo on prkl. Kirjotin tohon ekaan edittiin edellisen viestin kirjoittaneen nickin, niin johan se tallennuksen myötä muuttu raskaana olevaksi koiralanceriksi.
Kaikkee sitä näkee :eek:
 
No joo pitihän munkin tarinani kirjoitella. Viis Mitsua ehti olla. -94-Galantin kun vaihdoin -00-GDI Carismaan niin muuta hyvää ei juuri tapahtunu kuin sisämelun pieneneminen. No Karista tuli tosi hyvä alustaltaan Koni-Sportien ja Eibachien avulla, mut ilo alko hyytyä lapentautien myötä (kiitos osittain hollanikkaiden). 40tkm paikkeilla alkoi nää tutut GDI-ongelmat mistä tääl nyt vasta aktiivisesti keskustellaan. Kesä ja hermot meni paikallisen huollon kans ihmetellessä, no onnex lähettivät maahantuojalle. Kaasuläppäkotelon vaihto ja suuttimien putsaus, ja vot auto kuin juuri sisään ajettu. No sit Kari täytti 4v (80tkm)ja aika katella uusia. Pääsi tuleen 4,5v ja kas tutut GDI-oikut palas, siitä päätös ,nyt saa joku muu "kärsiä" (harmitti vaan luopua todella hyvästä alustasta). Valitettavasti Mitsulla ei ollu mitään potentiaalista vaihtoehtoa. Galantista Carismaan (siis pienempään), kokeilin -04 Lancer Sport farkkua, mut se kokeilu oli lyhyt. Alusta kohtuullinen, mut motti ei sovi tyyliin yhtään. Päätavoitteena oli aito japsi, siihen päädyinkin siis tunnettuun perämoottorimerkkiin. Kaikki muu mielestäni todella hyvä paitsi ohjaustuntuma verrattuna madallettuun Kariin. Kuukausittain ajelen -02- 2l-Gallulla ja voin vaan todeta, että on se h..vetin äänekäs eikä se muutenkaan ihan tätä päivää vakiona ole. Vanhahan se on  ja muut merkit ovat ajannet aika hyvin ohi, mut se on totta että korimuotoilu on kans mun silmään tosi onnistunut. (PS. rengasäänet ,varsinkin kostean kelin, vaimenee tosi paljon, kun lisää oven alareunaan tuplatiivisteen,  melkein kaikissa merkeissä nykyään paitsi Mitsussa, tein jo -94 Galantiin). Mitsu on muhuhunkin syöpynyt, mut kun pidempään ajelette tän päivän Ho- tai Su- alkuisia merkkejä niin ei se 3th-diamond niin houkutteleva olekaan. Mulle auto on jokapäiväinen kulkine, ei nää harrastus ja jälleenmyyntiarvokin on otettava huomioon, se on kyllä todella pahasti pudonnut Mitsulla viiime vuosina. No selvähän se, kun ei uusia ole paljon myyty. Suoraruiskubensojen tulevaisuutta seuraan mielenkiinnolla varsinkin eurojen. Toyota kun pärjäs kuitenkin paremmin kuin Mitsu, vaik Mitsu oli eka. Oiskohan vaan jääny vähän liikaa avoimia asioita "kenttätestaajille".
 
Veli osti joskus -97 vm. E11 Galantin ja siskon pesueella oli käytössä kaksi E1x mallia. No Galant näytti mukavalta ja oli mukavan oloinen auto ja vähän luxus auton tuntuahan siinä oli. Tosin korit tahtoivat mädäntyä alle. Tämän jälkeen Mitsu unohtui muutamaksi vuodeksi kunnes sain oman kortin ja autot alkoivat vaihtua kuin sukat. -83 Sunnyn ja -80 Fiat 128:n jälkeen tuli oikan auton vuoro ja iskin silmäni -89 Lanceriin. Sillä ajelin puolisentoista vuotta ja nyt uuden työpaikan myötä ostin nykyisen -91 Galantin ja kuten aiemmin mainitsin tässä topicissa että muita merkkejä en edes miettinyt.
 
Kuten myös mitsussa pysyn... syykin on yksin kertainen

osto v. auto ja kokemuskest
98' daihasthu charade 89 -> jätti tielle kun vaihdeloota petti ja vaihtoon kokonsavuoksi
98' Ford Cortina 69 -> melkein joka raisulla sais korjata jtn.
98' Galanti GLi 90' aj. n.170tkm -->matka jatkuu
99' Ford escort 86 -> ei ikinä talvellä käyntiin
00' Peugeot 405 -> ihme sähkö vikaa saatoi sammua kesken ajon
01' MB 300D 87 -> meinas palaa sähköjen vuoksi + alusta ja vaihteisto ongelmat
02' 88 Honda prelude 2.0 ->kone kesti kori lahos täysin

04' Celeste GRS 80' tuli pikku vikasena markille
04' Galantin jakopää hyppäs ja kotiin ajettiin vaikka vähä elämää kuului mutta ei jättäny tielle... (aj.427tkm)
galant purkuun ja projektiksi... ja tässä ollaan
matka taittuu Celesellä pienien murheiden saattaman,
saattavat toki olla ihan omaa noloutta :-[

Oma vahva luottamus syntyi juuri kestävyyden vuoksi
ja mulle ei mikään kauniin kevyt kenkä ole välillä tuntuu että on lyijy pohjalliset...
 
Niin siinä nyt sitten käy että Mitsuaikani rupeaa päättymään ,ainakin tältä erää. Noin 10 vuoden aikana oli 2 Mitsua ja 1 hyndai (jossa lancerin kone). Etenkin huollot :peukku ja myös autot toimivat varsin mallikkaasti, mitä toi space star nyt kerran jätti tielle.
Merkki ei olisi vaihtunut ,mutta Mitsulla ei nyt vaan ollut tarjolla samaan koko/ hintaluokkaan autoa kuin Corolla Verso on.
Kaksi viikoa saan vielä ootella uutta autoa mutta voin suoraan sanoa että Mitsua tulee vielä merkkinä ikävä ja varmaan myös sitä huoltoa ja palvelua mikä on aina ollut kiitettävää...ehkäpä sitten seuraava taas olis Mitsu, jos vaan mallit taas kelpaa muillekkin perheen jäsenille  ;)
 
kyllä pitäis itsekin ostaa mitsu, ku 3 faijan edellista autoa ollut mitsuja (nyt merkin vaihdon yhteydessä chrysler). muutamia vikoa esiintynyt, pahimpana se ku -88 galantin vetopyörästö meni paskaks, ku oltiin menossa kiihdytyskaistaa motarille. ja -92 lanceri oli joka viikko korjaamolla ku hirveesti vikaa. sen takia vaihto merkkiä.
 
Kyllä Mitsussa yritetään pysyä.  Ainut on, että ei tällä hetkellä oikein tunnu löytyvän sopivaa vaihturia mallistoista.

( Siitä asti Mitsu ollut kun niitä on saanut ) ;)
 
Monta tuntuu täällälin olevan merkkiä vaihtamassa kun ei Mitsulta löydy sopivaa mallia. Voi vaan kuvitella kuin paljon jenejä on jääny kirstuun kilahtamatta kun tuotteet on ollu vanhentuneita ja toi suoraruiskuseikkailu ainakin euroopassa epäonnistui.
Mä en missään nimessä Mitsua mollaa, päin vastoin merkissä oisin pysyny, jos ois ollu mitä hankkia ja näkymät paremmat (näinhän se vähän uusien ostossa on)
 
kyllä nää mitsut on ihan erimaata kun noi muut... colttonen toiminut tosi hyvin, ei mitään vikaa... ja hynykin, lancerin tekniikkahan noissa ton vuotisissa, hyvin käy ja kukkuu ja varaosat on halpoja ;D
 
Takaisin
Ylös Bottom