Tässä on myös Abs jarrut. Ihmettelin kun mittaristossa ei palanut koko valo niin purin mittariston pois ja sieltä oli poistettu koko poltin laitoin siihen polttimon niin sit jäi palamaan abs valo. silloin ei ollut minkäänlaista vikakoodin lukijaa käytössä niin arvelin että syy on ABS pumppu yksikössä kun se oli niin karun näköinen päällepäin. Tilasin amerikasta purkuosana kyseisen abs yksikön ja ennen asennusta hiekkapuhalsin abs yksikön telineen sit käytin työpaikalla pulverimaalauksessa. Nekun oli valmiina niin asensin paikoilleen mutta edelleen jäi palamaan abs valo, rupesin tutkimaan abs releitä jotka on erillään pumpusta( toisissa malleissa pumpussa kiinni) ne olivat ottaneet vettä sisäänsä... Avasin releet niin käämit tulivat murusina pois
No sitten netistä kaivelemaan uusia releitä mitkä kävis.... lopulta löytyi australialaiselta sivustolta vinkkejä ja selvisi että Toyotassa on samankaltaiset releet, jotka löysin sitten motonetistä toyotan releen oem osanumerolla. Sitten sain ne paikoillleen vaan valo jäi edelleen palamaan sitten täytyi etsiä Diagnostiikkaa.... kokeilin bluetooth obd2 lukijaa niin ei päässyt lukemaan mitään sit muualla sanottiin et pitäs olla mitsun oma MUT II testeri.... No netistä taas kaivelee tietoja sit löytyi saksasta diagnostiikka laite AUTEL, siihen sai ladattua mitsun diagnostiikka lisenssin, no sillä pääsin käsiksi gto:n sielun elämään, vikakoodina näytti abs releitä siinä ihmettelin et miten on mahdollista että vaihdetut releet olisi vialliset sit taas tutkin ja purin ja mittailin, sit tuli mieleen et abs ecu vois olla sökö. taas netistä metsästämään abs ecua ja ebaystä löytyi, onneksi latviasta boksi. Vaihdoin sen ja edelleen samaa vikakoodia näytti releistä silloin olin no avataan releet
no releet oli ruostunu sisältä ja teki häiriötä tämäkin johtui siitä kun siirsin kaatosateella autoa pihalla ilman lokasuojaa ja releet oli ylösalaisin johtosarjassa ja vesi pääsi tietysti sinne releitten sisään kun siinä releen pohjassa oli viidennen pinnin reikä....
. no motonetistä samanlaiset releet toistamiseen... ja paikoilleen sitten vikakoodin lukija kiinni TOIMII releet noh siitä sitten rupesin katsomaan koodeja uudelleen no nyt näytti että G-sensor on viallinen. no sitä odottelessa
. Olishan tästä saanu absit poistettua mutta arvelin että kun on alunperin ollutkin nii kokeillaan kunnostaa. Osat oli yllättävän edukkaita Abs pumppu yksikkö jenkeistä posteineen 90e, abs releet 20e,abs ecu 25e