Mitsubishi L200 vm 2003, 2,5 diesel moottoriöljyn vaihto

Jacka Heineken

New Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2017
Se on moro. Eilen oli ensimmäinen moottoriöljyn vaihto edessä Mitsubishi L200:een, vm 2003, moottorina 2,5 diesel turbo.

Koska en löytänyt aiheesta hirveästi tietoa ( paitsi youtuben kautta ulkomaalaisten tekemänä ) niin päätin hiukan kirjoitella tänne kokemuksia.

1. Pohjapanssari irti. Minulla tuo on kiinni 6 kpl, 12 mm kannalla olevia pultteja.
2. Öljypohjan öljyproppu auki, löytyi pelkääjän puolelta, öljypohjan sivusta. Koko 17 mm, tosin väljä koko, eli jokin tiukka 17 mm hylsy tai avain, voisi olla parempi, tai hyvin väljä 16 mm avain?
3. Jotta saadaan öljysuodatin pois, niin ainakin minun tapauksessa joutui ottamaan letkun pätkän moottorin yläpuolelta / öljynsuodattimen yläpuolelta irti. Tässä tarvitaan ristipääruuvaria. Letkun kiristimet ns löysäksi, kummastakin päästä letku irti, laitetaan sivuun. Tällöin saadaan riittävästi tilaa öljynsuodattimen irroittamiseksi.
4. Uusi öljynsuodatin paikoilleen, toki tiivisteet kannattaa voidella öljyllä ensiksi.
5. Öljyproppu uudella kuparitiivisteellä/prikalla paikoilleen.
6. Itse valitsin öljyksi Teboi Diamond Diesel 5W-40, joka täyttää luokitus vaatimukset. Tätä menee n. 6,5 - 6,8 L.

T. Jacka Heineken
 
Takaisin
Ylös Bottom