Mivec dieselin sisäänajo?

Outlanderisti

New Member
Liittynyt
21 Heinäkuu 2012
Miten tommonen outlanderin moottori, mivec diesel kuuluu ajaa sisään? Pitäis tällä viikolla hakea uusi auto ja heti tulis lähes 400km ajoa, jota vois suunnitella hieman etukäteen.
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?

Onkos noissa moottoreissa ihmeempiä eroja. Eikös se sama sisäänajo päde kaikkiin koneisiin eli ei vedätetä isolla vaihteella ja ei huudateta maksimikierroksilla. Ei hinata mitään auton perässä eli annetaan koneen päästä yleensäkin helpolla. Ilmeisesti nykyään ei ole enää niin tarkkaa kiihdytysten suhteen kunhan ei huudateta kierroksia punarajan tuntumaan. Korjatkoon joku viisaampi jos olen ihan väärässä :)
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?

Kyllähän nuo moottorit on sisäänajettu jo tehtaan toimesta,ainakin volkkareissa ja toyotissa mitä olen televisiosta nähnyt,eli eivät enää tarvitse ostajan toimesta mitään ihmeellisempää sisäänajoa.
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?


niin, eipä nykyautot välttämättä varmaan tarvi kummempaa sisäänajoa, mutta kyllä mä silti niillä muutamalla omalla autolla, joilla olen uudesta asti ajanut, olen koittanut jonkun pari tonnia ajella hieman kevyemmin. ja vaihtelevilla kierrosalueilla, vältellen punarajaa. tiedä sitten, onko pelkkää taikauskoa, mutta mikään ei ole ruvennut esim. syömään öljyä (vaikka olisi ollut tyypillistä kyseiselle konetyypille).

mutta mitään reittisuunnittelua en ole sisäänajon takia tehnyt. kyllä tuo asx:kin (mivec kiisseli) on nähnyt moottoritietä heti uudesta ja hyvä moottori siinä tuntuisi olevan. :peukku
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?

Ei heti matkailuvaunua perään ja pitkää 80 km/h jurnutusta isoimmalla vaihteella, muuten aika se ja sama.

Normaalia ajoa, kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksiakin sekaan niin hyvä tulee. Tasainen maantietaival on huonompi kuin aktiivisemmin eri kierroksia ja kuormitustilanteita käyttävä kehätie- tai kaupunkiajo jos haluaa lähteä hifistelemään.
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?

Nyt on reilu 400km kelattu ja hienon tuntuinen kone. Viimeisen 100km pätkän jälkeen uoto käry jäi leijumaan kun pysäytti pihaan... Vanteet ei ollu kuumat, eikä tullu juurikaan jarruteltua, jäähdyttäjä tuoksahti kummalle, mutta lämmöt oli normaalit. Onkohan normaalia?
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?

Outlanderisti sanoi
Nyt on reilu 400km kelattu ja hienon tuntuinen kone. Viimeisen 100km pätkän jälkeen uoto käry jäi leijumaan kun pysäytti pihaan... Vanteet ei ollu kuumat, eikä tullu juurikaan jarruteltua, jäähdyttäjä tuoksahti kummalle, mutta lämmöt oli normaalit. Onkohan normaalia?
Kyllähän nuo monetkin uudet autot vähän käryää kun lohkoissa,pakosarjoissa yms. on vähän nuita varastointi aineita,ainakin veholla sanoivat näin kun kerran yhden hondan käryä ihmettelin.
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?

Ja näissä uusissa dieseleissähän on DPF, jonka lämpötila tyhjäksi polttamisen aikana nousee useaan sataan asteeseen.
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?

Sigman manuaalissa lukee että totutusajon aikana pitäisi välttää moottorin tarpeetonta kuormittamista, ja alla on maksiminopeus suositukset eri vaihteille. Automaattiversiossa 150km/h nelosvaihteella. Ei paljoa rajoita menoa...
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?

Dfp muistu kans mieleen, toivotaan ettei mitään vakavampaa. Manuskasta paljastu kans nyt illalla totutusohjeet, max nopeudet ei menneet "yllättäen" rikki, mutta ehkä 2*50km motaria olis voinu sahata vähemmän tasaisesti. No kaupunkia tuli sekaan ja ripeitä kiihdytyksiä ja moottorijarrutuksia. Jotenkin tuntuu muuten ettei moottori jarruta yhtä tehokkaasti kuin 2007 did outlanderissa.
 
Vs: Mivec dieselin sisäänajo?

Nuhapumppu sanoi
Kyllähän nuo monetkin uudet autot vähän käryää kun lohkoissa,pakosarjoissa yms. on vähän nuita varastointi aineita,ainakin veholla sanoivat näin kun kerran yhden hondan käryä ihmettelin.

Taisipa omassa autossakin uutena pariin otteeseen tuoksahtaa jokin käry. En huolestuisi isommin mutta jos kovin pitkään jatkuu niin voihan aina huollosta kysyä.
 
Takaisin
Ylös Bottom