Moottori sammuu kesken ajon Galant glsi 2.0l -90

taimen

New Member
Liittynyt
19 Joulukuu 2008
Sijainti
Helsinki
Kolme päivää sitten Gallun moottori sammui laakista,ilman mitään rykimisiä nopeutta noin 80km .Avaimesta kun käänsi niin "lupas"noin puol sekunttia kävi.Bensa oli vähis,ootin pari minuuttia starttasin pääsin satametriä ja sammu.Kaveri toi Bensaa ja taas mentiin,kävin tankilla,ja kotio 10km,ei mitään ongelmia.Seuraavana päivänä ajoin 15 km meni hyvin,sit piti lähteä takas,niin satametriä,sammu ku seinään.Ootin 2minuuttia pääsin 2km taas sammu.Sit toimi.Tänään 15km meno hyvin paluumatkalla 100m ennen parkkista alko nykimään heitin vapaalle ja sain lopulta käymään ja pääsin perille.Kysymys tossa rintapellissä on iso polttoainesuodatin (onko hankala irrottaa)Korjausoppaassa on tankin lähellä on aivan bensa-suodattimen näköinen osa,niitä pieniä läpinäkyviä joita laitetaan letkun väliin,kuvassa lukee kuitenkin two-way valve.
 
Vs: Moottori sammuu kesken ajon Galant glsi 2.0l -90

Tuli tos joku kerta välil tankattua 95 oktaanista bensaa,ei taida sopia Glant glsi 2.0l- v1990 ??
 
Vs: Moottori sammuu kesken ajon Galant glsi 2.0l -90

Ei varmasti vaikuta bensan laatu


Ecua täällä kaikki muutkin ekana ehdottaisi, niin sanotaan nyt se. Onko huollatettu?
 
Vs: Moottori sammuu kesken ajon Galant glsi 2.0l -90

no eipä ole,missähän se sijaitsee,voiks itse irrottaa ja lähettää jollekkin,muistan et tääl olisin joskus jonkun linkin nähnyt.
 
Vs: Moottori sammuu kesken ajon Galant glsi 2.0l -90

Ecun huollon lisäks kannattaa kyllä se rintapellin bensansuodatinkin vaihtaa. Alapään pitäs lähtee kohtuu helposti hyvillä työkaluilla, esim. avolenkillä tai vastaavalla. Millään mutterisorvilla sitä ei kuitenkaan kannata pyöristää, putki kiristyy kartiota vasten, on se senverran kiinni kuitenkin.

Kannattaa toki sitä vaihtaessa huomioida bensalinjan paine, ja vaikka sen hoitaisikin esim odottamalla kannattaa rätti varata valmiiksi viereen kun alapään avaa.
 
Vs: Moottori sammuu kesken ajon Galant glsi 2.0l -90

Nyt sain suodattimen vaihdettua,toistaiseks ei ongelmia,mut vasta 20km takana.
 
Vs: Moottori sammuu kesken ajon Galant glsi 2.0l -90

Tosta ecun toiminnasta kysyisin,kun mulla on se itse tehty kahen johdon välis ledvalo.Auto on sammuillut kesken ajon ajoittain,ja hetken päästä taas kulkenut.Nyt vaihdoin bensa suodattimen,vasta 20km ajettu toimii toistaiseksi.Itse kysymys siis,jos esim,bensapumpun johdot ajoittain ei toimi (kosketushäiriö)tai pumppu itessään välil katkoo niin jääkö ecun muistiin tieto,vaikka pumppu toimisi vain ajoittain.jonka voi lukea tolla ledillä diaknostiikka portista.valojohdon tein täältä saatujen ohjeiden mukaan,jos vika on ecussa,,mitä valon pitäs ilmoittaa?
 
Takaisin
Ylös Bottom