Moottorin sisäänajo, Outlander

M

mikjas

Guest
Tervehdys,

Tuli hankittua uusi Outlander tuolla 2.0 peruskoneella.
Kaikin puolin OK. Tuli vaan mieleen, että onkohan tuossa
jonkinlainen elektroniikkaan ohjelmoitu sisäänajo?
Menovettä menee nyt vielä huimasti, enkä ole viitsinyt vielä
revitellä kun on vasta vajaa 200km mittarissa.
Koeajossa ollut auto oli huomattavasti herkempi,
josta tuli mieleen, että olisiko ohjelmoijalla myös
osuutensa alun kankeuteen?
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

Tervetuloa "muukalais klubiin". :peukku
En mene vannomaan, mutta tuskin siinä mitään sisäänajo softaa on. Uusi auto vaan ei koskaan ole kovin hereä. Muutama tuhat reipasta ajoa, niin rupee "välykset" hioutuu kohilleen ja meno tulee herkemmäks ja kulutuskin pienenee. :driver
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

Kyllä mun mielestä noissa on sisäänajosofta. Just joku puhu samaa jossain, mutta kun en muista missä.
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

Juggis sanoi
Kyllä mun mielestä noissa on sisäänajosofta. Just joku puhu samaa jossain, mutta kun en muista missä.
Katohan, oonkohan nukkunu jonkun koulutuksen. ;D
Enpä oo koskaan kuullu et japsiautois ois tollasii softii, euroautoista nyt löytyy vaik mitä.
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

Joo en ole varma, mutta aivan varma olen, että joku sanoi noissa uusissa mitsuissa moisen olevan (ainakin perusmalleissa). Asian paikkaansa pitävyyttä en tiedä.

Niin tai näin niin ite ainakin ajelen rauhallisesti alussa uudella autolla, vaikka ehkä nykyautoissa ei enää varsinaista sisäänajosuositusta olisikaan.
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

Onnea uudelle parille :peukku
Rauhallisesti vaan, omani oli "normaali" ajossa aikamoinen kivireki ensin alkuun.. Huomattavaa notkistumista tapahtui
vasta 5 tonnin jälkeen. Notkistumisen huomasi parhaiten siitä ettei moottorijarrutus ei ollut enää kuin olisi seinään ajanut. Puolitoista tonnia ajelin sisään, mitä nyt muutama(ketä mäkin huijaan) kepitys oli otettava. Nyt on 7,5t takana ja kulutuskin
on tippunut, enää 13,5 l/100 km ;D ;D ;D

Outlanderin esitteen kulutuslukemat on muuten ihan utopiaa, ne tavoittaa parhaiten hinaamalla autoa..
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

ms Frost sanoi
Outlanderin esitteen kulutuslukemat on muuten ihan utopiaa, ne tavoittaa parhaiten hinaamalla autoa..

Sen verran on pakko sanoa, että meidän muukalaisessa on nyt pikkusen alle 2000km mittarissa ja kulutus, sekä ajoteitokoneen että laskelmien, mukaan karvan yli 11 ja ajo on ollut reipasta kaupunki ja maantie ajoa, joten minun mielestäni kulutus on ihan linjassa esitteen tietoihin.
Viimeiset pari päivää, keleistä johtuen, on ollut hyvinkin reipasta itsensä hauskuuttamista, mutta silti kulutus reippaasti alle 12.:peukku
Itse kun yleensä suhtaudun melko skeptisesti noihin ilmoitettuihin lukuihin, niin nyt olen ollut positiivisesti yllättynyt
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

pexi sanoi
mukaan karvan yli 11 ja ajo on ollut reipasta kaupunki ja maantie ajoa, joten minun mielestäni kulutus on ihan linjassa esitteen tietoihin.
Viimeiset pari päivää, keleistä johtuen, on ollut hyvinkin reipasta itsensä hauskuuttamista, mutta silti kulutus reippaasti alle 12.:peukku

Juma, mul on maanantai kappale. Todella rauhallisessakaan ajossa ei millään alle 13. Reippaalla ajolla nousee 14+...
Joskus mökki matkalla 11-12, kun on ajettu oikein tasaisesti kärryn kanssa n 90 km/h. :seina
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

ms Frost sanoi
Juma, mul on maanantai kappale. Todella rauhallisessakaan ajossa ei millään alle 13. Reippaalla ajolla nousee 14+...
Joskus mökki matkalla 11-12, kun on ajettu oikein tasaisesti kärryn kanssa n 90 km/h. :seina
Onpas kulutuksessa eroa!!! Toi meijn laite tosiaan menee hämmästyttävän pienellä.
Ajo tosiaan erittäin vaihtelevaa, ja viel enempi kaupunkia ku maantietä.
Toki esim. renkaat voi tehdä yllättävän paljon. Meillä on Nokian "keskieuroopan kitkat" ja auto menee tosi "kevyesti".
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

Mikeliinin nastat, samoin kevyesti menee ja moottorilla jarrutellaan aina tilaisuuden tullen. Espoo ajoa, eli kaupunkimaaseutua.. Kulutuksessa hyvin pieni nousu nyt talvella. Kun on iso jo aluksi niin ei kehtaa nousta :peukku
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

Taitaa siinä jonninlainen sisäänajosofta olla.
Viikon vanhalla autolla vedettiin hevostraileria vastatuuleen, ja meinas itku päästä ???
Muistaakseni 1000km kohdalla tuli ripeyttä lisää ja maantiekulutus tippui ysin pintaan. :peukku

Talvikeleillä menee kympin kahta puolta, jos maltaa olla "pöllyttelemättä", kun tuota luntakin nyt tuli.
Se on kyllä vaikeaa...näillä rajallisillakin voimavaroilla. Veikkaanpa että turbolla päästäisiin 20l lukemiin ;D
 
Vs: Moottorin sisäänajo, Outlander

tiras sanoi
Taitaa siinä jonninlainen sisäänajosofta olla.
Viikon vanhalla autolla vedettiin hevostraileria vastatuuleen, ja meinas itku päästä ???
Muistaakseni 1000km kohdalla tuli ripeyttä lisää ja maantiekulutus tippui ysin pintaan. :peukku

Talvikeleillä menee kympin kahta puolta, jos maltaa olla "pöllyttelemättä", kun tuota luntakin nyt tuli.
Se on kyllä vaikeaa...näillä rajallisillakin voimavaroilla. Veikkaanpa että turbolla päästäisiin 20l lukemiin ;D

Tuolta se ainakin vähän tuntuu. Tuollaiset toiminnot kun on erittäin helppo valmistajilla nykyään toteuttaa. Miinuspuoli vain on se, että käyttäjää harvemmin informoidaan millään tavalla. :nykii
 
Takaisin
Ylös Bottom