Jokin aika sitten hankin 2007vm Pajeron 3.2 did automaatti tällä hetkellä 225tkm ajettu ja ongelma olisi tämä.
Löi harvakseltaan koodia p0106
Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem, perusteellisen huollon ja lastutuksen jälkeen vika katosi koko viime talveksi ja keväällä ilmaantui takaisin, koko ajan tihentäen. nyt koodi tulee melkeen joka päivä ja iskee kotiin linkutus moodin päälle. Auto toimii taas kun käynnistää uudestaan useimmiten välillä vaatii useemman startin tai vikakoodien nollauksen.
Sitten mielen kiintoseen hommaan eli vika tulee vain kun ajaa 100kmh vauhtia vitosella(lukijalla katottuna imusarjan paine on aikalailla nollassa juuri tässä vauhdissa), jos ajaa 120 ei mitään tai jos pudottaa 4 vaihteelle ei mitään.
Nettiä selaillessa olen löytänyt että vika ollut map anturissa(vaihdettu uusi alkuperäisosa) tai EGR (koodattu pois ja tukittu).
Lastutuksen yhteydessä selvisi että autosta on koodattu hiukkassuodatin pois käytöstä ja oli ite yritetty lastuttaa huonolla menestyksellä.
tästä heräsi idea että olisiko hiukkassuodatin jäänyt tyhjäämättä, mutta juuri sain sen irti ja tyhjähän se oli.
ainoa mitä nyt tulee enää mieleen että voisiko katti olla tukossa tai sitten map anturin letkut olla vaihto kunnossa(nopealla vilkaisulla näyttivät olevat kunnossa).
- Onko kellään kokemusta tai ideoita vastaavasta?
Löi harvakseltaan koodia p0106
Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem, perusteellisen huollon ja lastutuksen jälkeen vika katosi koko viime talveksi ja keväällä ilmaantui takaisin, koko ajan tihentäen. nyt koodi tulee melkeen joka päivä ja iskee kotiin linkutus moodin päälle. Auto toimii taas kun käynnistää uudestaan useimmiten välillä vaatii useemman startin tai vikakoodien nollauksen.
Sitten mielen kiintoseen hommaan eli vika tulee vain kun ajaa 100kmh vauhtia vitosella(lukijalla katottuna imusarjan paine on aikalailla nollassa juuri tässä vauhdissa), jos ajaa 120 ei mitään tai jos pudottaa 4 vaihteelle ei mitään.
Nettiä selaillessa olen löytänyt että vika ollut map anturissa(vaihdettu uusi alkuperäisosa) tai EGR (koodattu pois ja tukittu).
Lastutuksen yhteydessä selvisi että autosta on koodattu hiukkassuodatin pois käytöstä ja oli ite yritetty lastuttaa huonolla menestyksellä.
tästä heräsi idea että olisiko hiukkassuodatin jäänyt tyhjäämättä, mutta juuri sain sen irti ja tyhjähän se oli.
ainoa mitä nyt tulee enää mieleen että voisiko katti olla tukossa tai sitten map anturin letkut olla vaihto kunnossa(nopealla vilkaisulla näyttivät olevat kunnossa).
- Onko kellään kokemusta tai ideoita vastaavasta?