Napero -90 TDIC nelikko ei toimi

HelFish

New Member
Liittynyt
19 Maaliskuu 2007
Liikennevaloista lähdettäessä (nelikko päällä) kuului pamaus ja jalkapohjissa tuntui rummutus ja pauke. Ajoin tiensivuun ja pikainen kurkkaus alle ja nelikko pois päältä, jolloin kova naputus ja pauke hiljeni eli takavetona toimii hyvin. Ilmeisesti hajosi autom.napalukko vai etukardaanin ristikko - vai jotain muuta?

Millainen toi ristikoiden vaihto on? Kannattaako vaihtaa samalla kertaa molemmat?
 
Vs: Napero -90 TDIC nelikko ei toimi

murrosta veikkaan. ei kannata vaihtaa kuin riikimennyt murros.
 
Vs: Napero -90 TDIC nelikko ei toimi

No jos se jalkapohjissa tuntu niin kyllä sitten oli kartaani. Ei ole paha homma vaihtaa ristikoita, ja ehottomasti molemmat kun kerran sen joudut irrottaan. Ainoa vaan et jakolaatikosta tulee öljyt ulos. Ja ei kai napalukot tuommosta rummutusta pidä. Ne alkaa sirraamaan jos ei oo kunnolla kiinni tai auki, ja jos hajoaa niin ei mene päälle tai lähde pois päältä. Ei se oikeestaan voi mitään pauketta pitää.

Ja sitte kannattaa tarkistaa niistä uusista ristikoista et on rasvanipat, ja jos ei ole niin kysyä varaosamyyjältä et oisko mahdollista saada nipallisia. Viime viikolla yhteen delicaan vaihettiin taka ristikot ja niissä ei ollu nippoja :nykii
 
Vs: Napero -90 TDIC nelikko ei toimi

Ihan mielenkiinnosta, missä päin Suomea on tällä hetkellä niin vähän asvalttia näkyvissä, että Pajerolla voi ajaa nelivedolla?
 
Vs: Napero -90 TDIC nelikko ei toimi

Ravistiko se aiemmin nelivedolla? Mulla on omasta se etukardaani paskana ja joudun sen vaihtamaan, tai siis ne ristikot, mutta nelivedolla koko auto tärisee eikä voi ajaa enää oikeastaan yli kuuttakymppiä kun jyrisee ihan helvetisti. Se täristys alkoi ensin pienemmästä ja on pahentunu. Mutta pärjää tuolla takavetoisenakin ja korjaan sitten kun on niin kuivaa että viitsii ryömiä auton alle :peukku
 
Vs: Napero -90 TDIC nelikko ei toimi

Niko Päivinen sanoi
Ihan mielenkiinnosta, missä päin Suomea on tällä hetkellä niin vähän asvalttia näkyvissä, että Pajerolla voi ajaa nelivedolla?

Hep!! Rovaniemellä ainakin.. Ja veikkaisin et tästä ylös päin joka paikassa. Välilla jopa PAKKO käyttää nekivetoa koska on niin liukasta, ettei takavedolla pääse risteyksistä liikkeelle.
 
Vs: Napero -90 TDIC nelikko ei toimi

Tuukka sanoi
Ravistiko se aiemmin nelivedolla? Mulla on omasta se etukardaani paskana ja joudun sen vaihtamaan, tai siis ne ristikot, mutta nelivedolla koko auto tärisee eikä voi ajaa enää oikeastaan yli kuuttakymppiä kun jyrisee ihan helvetisti. Se täristys alkoi ensin pienemmästä ja on pahentunu. Mutta pärjää tuolla takavetoisenakin ja korjaan sitten kun on niin kuivaa että viitsii ryömiä auton alle :peukku

Pientä ravistusta oli nelivedolla. Ainut "häiritsevä" oire(ko?) oli peruttaessa nelikko päällä jokin ahdisti selvästi, aivankuin olisi ollut käsijarru päällä.

MVa~1 - Eli pelimerkit pitäis laittaa molempiin ristikoihin? Paljonko jakolaatikkoon pitäis varata öljyä ja oisko suositella jotain tiettyä merkkiä? Olikos ton ristikoiden vaihdossa, joku tasapainotustarve (tärinöille)?

Oliskohan jollain tietoa noista Motonetin ristikoista, onko niissä rasvanipat - Timanttiosana n. 87e (etu?) ja motonet n. 16e / 22e ?
 
Vs: Napero -90 TDIC nelikko ei toimi

Oiskohan ollu 2,2 litraa pajen jakolaatikon tilavuus. Ainaki 2 ja 3 litran välillä. Kylläpä varaosamyyjä sen tietää. Oon ruukannu laittaa jotain ei aivan halvinta täyssynteettistä, ku ei niitä kuitenkaan tarvi joka viikko olla vaihtamassa niin ei kannata säästää väärässä paikassa.

Yleensä olen saanu joka tarvikeliikkeestä GMB:n ristikoita, mutta en tiiä mitä motonetti myy. Hinta on ollu ~15€/kpl pintaan.

Käyhän tutkimassa sitä kartaania ensin kuites. Eikun auton alle vain ja kokkeille, et heiluuko kartaani ja kato ristikot et näyttääkö ehyeltä. Jos se tosiaan on alkanu jo rummuttaan niin pitäis kyllä näkyä ja tuntua tuo vika kartaanissa.

Ja kyllä suosittelen edelleen tuota molempien ristikoiden vaihtoa. Se kuites maksaa niin vähän että sama vaihtaa ku on kartaani pöydällä ja on se kuites yhtäpaljon ajettu ku se toinen ristikko joka räjähti. Näin minä olen sen pähkäillyt, mutta kyllähän sen tietty voi vaihtaa vain sen rikkinäisenkin. Sillon pitää vain valmistauta huonolla tuurilla jo seuraavalla viikolla tekeen sama homma.

Kannttaa sitten laskea se jakolaatikko ihan siittä tyhjennysropusta tyhjäksi niin saat kaikki vanhan kuran pois sieltä lootasta. Ja jos täyttöproppu ei yllättäen aukea, niin vaihdekepit irti ja kaadat sinne ne öljyt. (tämän takia varmista siltä varaosamyyjältä se tilavuus) Menee sieltäkin jakolaatikkoon.

Niin joo ja tuo tasapainotus. Kyllä jotkut ihmiset merkkaaa aina miten päin ne "haarukat" on ja ei kai siittä haittaakaan ole. Itse en ole oikeestaan ikinä kattonu mitenpäin ne kasaan, mutta ei minulla ole ollut mitään kartaanin tärinäongelmia.
 
Takaisin
Ylös Bottom