Keskikonsolin raudoitus ei ole paras mahdollinen maadoituspaikka, eikä kyllä ole iskarin tolppakaan...
Parhaat maadoitukset löytyy sieltä missä auton omat sähkötkin on maissa. Eli yleensä etupäästä löytyy sieltä kynnyskoteloiden likeltä, mahdollisimman läheltä runkotolppaa. Takapää se ongelmallisempi on, yleensä parhaat maadoitukset löytyvät takapenkin alta, mahdollisimman läheltä runkopalkkia.
Tuo vinkuminen ei poistu laturin huollolla. Ei se laturi sitä vinkunaa tuota, vaan nimenomaan se että signaalikaapelit saavat häiriötä jostain. Edelleen uskoisin että suurimpana ongelmana tuohon sekä paukkumiseen että vinkumiseen on RCA eli signaalikaapelien maadoitus, sekä heikot maadoituspisteet ohjelmalähteelle ja vahvistimelle. Signaalijohtimien maadoitus hoituu yleensä mankan päästä, toisinaan vahvistimienkin signaalitulotkin ovat maissa. Pioneerin ohjelmalähteissä on tunnettuna ongelmana ollut tämä signaalipuolen maadoitus joka on piirilevyllä vedetty sulakkeen kautta. Tämä sulake palaa toisinaan ja näinollen signaalikaapeleita ei maadoiteta ollenkaan jolloin ne ottavat häiriötä kaikesta mahdollisesta.
Periaatteessa RCA kaapeleiden väliin laitettava häiriönpoistaja saattaa auttaa, mutta 80% tapauksissa sekään ei poista ongelmaa.
Jakosuodin ei poista mitään häiriötä, se vain ja ainoastaan jakaa suotimelle tulevan signaalin kolmeen eri taajuuteen kolmeen eri lähtöön. Eli matalat signaalit midbasson lähtöön, keskitaajuudet keskiäänen lähtöön ja loput diskanttilähtöön. Ei se poista häiriötä, paranna signaalia tai muutakaan.