outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.ongelma ratkaistu!

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
moro.nyt tarviis viisaammilta jeesiä kun outtis sytyttää vikavalon noin 15min ajon jälkeen ja antaa koodia p0125 eli moottori ei lämpene tarpeeksi tietyn ajan sisällä.autolla ajettu 89tkm,lämmintä tulee ja lämmöt pysyy normaalissa riippumatta ajotyylistä.no lueskelin tuossa ulkomaan foorumeita samasta vikakoodista ja siellä porukka oli vaihdellut lambda-antureita..siis en ymmärrä miten tää vikakoodi liittyy lambdoihin??tähänkin yksilöön joku uusinut etulambdan malli tarvike eli johdot katkaistu ja liittänyt abikoilla.ei vaikuta lupaavalta.
eli kysymys kuuluukin:nyt kannattaisi siis mitata lambdat,ilmeisesti molemmat ja kuinka ne oikea oppisesti mitataan,en ole mikään sähkön suurlähettiläs joten saa neuvoa vääntämällä rautalangasta ;D

kiitos jo etukäteen kaikille kilpailuun osallistuneille! :peukku
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

oolrait..eli mittasin kummankin lambdan lämmitys vastukset ja etummainen näytti 4.8 oh ja takimmainen 13.4oh kummatkin oli noin kädenlämpöisiä..niin antaa vielä välillä koodia p0170.oujee :)
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

Eikös nuo molemmat koodit viittaa virheelliseen polttoaine/ilmaseokseen. Mahdollisia syitä on monia, mm. lambda, massamittari, katti, ecu, suuttimet yms.

Lambdojen lämmityspiirien vastukset näyttäis olevan toleranssien sisällä, mutta eihän niistä vikakoodia olekkaan.
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

125 kertoo, että kone ei lämpene tarpeeksi, jotta lambdasäätö toimisi. 170 kertoo, että lambdasopeutumat ovat maksimissa.
Mitta-arvoista ensimmäiseksi katsomaan, mitä lämpötilaa ECU "näkee". Tod näk, se luulee konetta kylmemmäksi kuin se todellisuudessa on ja samasta syystä lienee säätörajat tapissa.
Jos käytössä ei ole testeriä, missä on mitta-arvojen lukumahdollisuus, niin sitten mittaamaan tunnistinta.
Ja sitten kun vika löytyy, niin muista sopeutumien nollaus osien vaihdon jälkeen.

Edit: tuo 170 voi johtua myös niistä abikoista....
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

Jaa-a, Outlanderin WSM:ssä kyseisen vikakoodin kohdalla ei mainita että syy olisi hidas lämpeneminen, tosin lämpötila-anturin näyttämä tsekataan step kakkosessa muutaman muun anturin lisäksi.
Kyseinen opus mainitsee mahdollisiksi vikakohteiksi etu/taka lambdat, niiden johdot/liittimet, ecu, vikaa polttoainejärjestelmässä tai pakokaasujärjestelmässä.
Jos kyseessä olisi Mazda6 (GH), vian korjaamiseksi riittäisi ecun ohjelmointi. Mutta sehän onkin jo eri juttu.
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

morjes.no nyt on muutama tunti uhrattu outtiksen tutkimiseen autocom testerillä ja todettu seuraavaa..eculle tuleva jääh nesteen lämpötila on ajossa 88 astetta riippumatta ajotyylistä ja lämpiää nopeasti.etu ja taka lambdaa seurattu ajon aikana jolloin taka lambdan toiminta pysyy hyvinkin stabiilina ja toimii hienosti olosuhteista riippumatta ja reagoi kaasuun kuin kuuluukin,mutta etu lambda tekee jotain todella outoa eli kun ajaa täysin tasakaasulla kuumalla moottorilla niin yhtäkkiä voltit tipahtaa nollaan?!minuutin kahden päästä pompsahtaa voltit takaisin ja jos nolla tilassa heittää kolmosen reikään ja kiihdyttää hetken kaasupohjassa heittää moottorinjarrua hetken,vitonen takaisin niin taas herää lambda peliin muutamaksi minuutiksi :nykii .no toinen konsti miten lambdan saa nollaan on että kiihdyttää niin paljon ku romut vetää ja heittää tasakaasulle niin menee noin 2 minuuttia ennen kuin tulee mitään toimintaa lambdaan jos tulee olleskaan ja häiriövalo syttyy.eli tuntuis et laitetaan nyt ensiksi uusi orkkislambda paikoilleen.vai oonko ihan hakoteillä?ja isot kiitokset mielenkiinnosta :peukku

onko näistä mennyt ecuja?ulkomaan foorumeilla kun vaikuttais et on selvitty lambda ja/tai kattien vaihdoilla.
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

ja hiukan aihetta sivuten..ei ole hääpöinen kapistus tuo autocomin ohjelma mitsun tutkimiseen.ensinnäkin meillä uusin versio mistä ei löydy koko outlander 1 vain -07 ylöspäin ja ainoastaan voi lukea livedataa/parametrejä käyttämällä 2007 1.6 gdi olikohan 4g18 lanceria..että oli hiukan pettymys,mutta paremman puutteessa menee.
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

Eiköhän se lambda ole syyllinen, muutenhan tuo kuullostais melkeen gdi:n toiminnalta, se tekee juuri noin eli lambdat nollaan :)

Noh joo, noihin vähänkään vanhempiin mitsuihin on evoscan vielä ihan jees (esim juuri tuon ikäinen 4g63) mutta esim uudessa coltissa ei tapahtunut mitään järkevää.
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

no näin hiukan ajattelinkin että eihän lambda voi toimia normi bensa myllyssä noin,tieten siis gdi on vissin oma lukunsa ;) ainakin jostain ketjusta näin kun olit kirjootellut gdi sielun elämästä.siis onkos toi evoscan oman kapula vai ohjelma läppäriin?vois olla hyvä lisä firman testeri kalustoon :)
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

ralli art sanoi
no näin hiukan ajattelinkin että eihän lambda voi toimia normi bensa myllyssä noin,tieten siis gdi on vissin oma lukunsa ;) ainakin jostain ketjusta näin kun olit kirjootellut gdi sielun elämästä.siis onkos toi evoscan oman kapula vai ohjelma läppäriin?vois olla hyvä lisä firman testeri kalustoon :)

Siis evoscan (ohjelma) toimii tactrix palikoiden openport 1.3 ja 2.0 kanssa(voi olla jotain halvempiakin kaapeleita, joku muu voisi kertoa mitkä). En tiiä kannattaako hommata jos ei hirveesti mitsuja laittele.Muut autothan ne pääasiassa käy diagnosoitavana ? ;)

MUT II tai III olis siihen hommaan varmasti paras. Evoscan on välillä vähän epävarma mutta kyllä hieno työkalu kun saa logattua kaikennäköstä. Oma lukunsa
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

no joo eipä meidän vaihtoauto mitsuja ole tarvinnut kuin huoltaa ja myydä :peukku eli koitetaan jatkossakin pärjätä autocomilla,wolkkariin se toimii tosi hyvin...ja tarvista on kohtuu usein.. ;)

täytyypäs informoida tänne miten pelaa lambdan uusinnan jälkeen,mites onnistuu mukautusten nollaus kun ei testerissä ole valikkoa mistä nollata?
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

Uge sanoi
Jaa-a, Outlanderin WSM:ssä kyseisen vikakoodin kohdalla ei mainita että syy olisi hidas lämpeneminen, tosin lämpötila-anturin näyttämä tsekataan step kakkosessa muutaman muun anturin lisäksi.
Kyseinen opus mainitsee mahdollisiksi vikakohteiksi etu/taka lambdat, niiden johdot/liittimet, ecu, vikaa polttoainejärjestelmässä tai pakokaasujärjestelmässä.
Jos kyseessä olisi Mazda6 (GH), vian korjaamiseksi riittäisi ecun ohjelmointi. Mutta sehän onkin jo eri juttu.

Juu, mä katoin vaan EOBD:n mukaan tuota koodia, kun WSM on toisella koneella. Tosin tuon ikäisen auton pitäisi direktiivien puitteissa noudattaa noita standardikoodeja 100%, kun puhutaan P0-alkuisista. Mutta jos niin ei ole, niin pahoittelen antamaani väärää infoa.
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

ralli art sanoi
no joo eipä meidän vaihtoauto mitsuja ole tarvinnut kuin huoltaa ja myydä :peukku eli koitetaan jatkossakin pärjätä autocomilla,wolkkariin se toimii tosi hyvin...ja tarvista on kohtuu usein.. ;)

täytyypäs informoida tänne miten pelaa lambdan uusinnan jälkeen,mites onnistuu mukautusten nollaus kun ei testerissä ole valikkoa mistä nollata?
Eiköhän se muuta vaadi kun akku irti ja odottelua :)
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.

pexi sanoi
Juu, mä katoin vaan EOBD:n mukaan tuota koodia, kun WSM on toisella koneella. Tosin tuon ikäisen auton pitäisi direktiivien puitteissa noudattaa noita standardikoodeja 100%, kun puhutaan P0-alkuisista. Mutta jos niin ei ole, niin pahoittelen antamaani väärää infoa.

kaikki vihjeet ja arvelut myös ovat aina tervetulleita,katsokaapas kun netin kautta auton korjaaminen on hiukan haasteellisempaa kuin paikan päällä ;D hyvin pääsi jäjille tällä keskustelu ketjulla.täytyy kyllä todeta edelleenkin tämän clubin toiminta ja asian tuntevuus parhaimmaksi niistä foorumeista joissa minä pyörin,aika ei ole siis turhaan kullannnut muistoja :peukku kiitoksia vaan kaille ketjuun osallistuneille!
 
Vs: outlander -03 2.0 vikakoodi p0125 ja p0170.ongelma ratkaistu!

327e kitos ja anturi paikoilleen,ei enään vikavalo killitä mittaristossa sekä keskilulutus tipahti näin alkuun vaatimattomat 2.6l.toimii hienosti.
 
Takaisin
Ylös Bottom