Terve,
Elikkäs auto alkoi noin vuosi sitten reistailla siten että tyhjäkäynnille jätettäessä se meni ns. limp modeen ja antoi viestin "ASC system service required" ja vikakoodin SCV (suction control valve). Tyhjäkäynti myös 'humppasi' silloin pikkusen ennen vikatilaan menoa. Ajossa ei kuitenkaan tehnyt tai herjannut mitään. Nyt syksyllä ennen leimalla käyntiä vaihdoin tuon SCV:n uuteen samanlaiseen Denson alkuperäiseen osaan ja oireet katosivat täysin. Vähäksi aikaa...
Tilanne nyt on se että auton tyhjäkäynti heittelee todella rajusti (900-500 suunnilleen) ja pienemmällä kaasulla ajaessa nykii selvästi. OBD mokkulalla katsellessa common railin painetta niin sekin heittelee tyhjäkäynnillä noin välillä 4000-10000 psi ja pintakaasulla ajaessa tasamaalla noin välillä 13000 - 19000 psi. Harmikseni en kyllä muista mitä nämä olivat silloin ennen tuota scv vaihtoa. Veikkaan vaan että nykiminen ja tyhjäkäynnin heittely johtuu tuosta paineen heittelystä?
Hassuinta tässä kai on se että mitään vikakoodeja auto ei nyt anna ja sinänsähän tuo ei ajamista haittaa ellei pahene mutta olisihan tuo mukava saada toimimaan. Polttoaineenkulutuskaan ei ole muuttunut mihinkään.
Lähteäkkö liikkeelle esim. että vaihtaa railiin paineanturin ja/tai paineensäätimen sinne tukin päihin? Suutinvika? Korkeapainepumppu? Muuta?
Elikkäs auto alkoi noin vuosi sitten reistailla siten että tyhjäkäynnille jätettäessä se meni ns. limp modeen ja antoi viestin "ASC system service required" ja vikakoodin SCV (suction control valve). Tyhjäkäynti myös 'humppasi' silloin pikkusen ennen vikatilaan menoa. Ajossa ei kuitenkaan tehnyt tai herjannut mitään. Nyt syksyllä ennen leimalla käyntiä vaihdoin tuon SCV:n uuteen samanlaiseen Denson alkuperäiseen osaan ja oireet katosivat täysin. Vähäksi aikaa...
Tilanne nyt on se että auton tyhjäkäynti heittelee todella rajusti (900-500 suunnilleen) ja pienemmällä kaasulla ajaessa nykii selvästi. OBD mokkulalla katsellessa common railin painetta niin sekin heittelee tyhjäkäynnillä noin välillä 4000-10000 psi ja pintakaasulla ajaessa tasamaalla noin välillä 13000 - 19000 psi. Harmikseni en kyllä muista mitä nämä olivat silloin ennen tuota scv vaihtoa. Veikkaan vaan että nykiminen ja tyhjäkäynnin heittely johtuu tuosta paineen heittelystä?
Hassuinta tässä kai on se että mitään vikakoodeja auto ei nyt anna ja sinänsähän tuo ei ajamista haittaa ellei pahene mutta olisihan tuo mukava saada toimimaan. Polttoaineenkulutuskaan ei ole muuttunut mihinkään.
Lähteäkkö liikkeelle esim. että vaihtaa railiin paineanturin ja/tai paineensäätimen sinne tukin päihin? Suutinvika? Korkeapainepumppu? Muuta?