Vs: Outlander käyttökokemuksia
Täytyypäs laittaa tänne vähän omiakin kokemuksia 2006 2,0 bensa mallin otlanderista. Eli olen ajellut autolla nyt välin 80tkm-160tkm.
Päällisin puolin autosta on positiivinen kuva, neliveto toimii kuten pitää ja syvässäkin (pehmeässä) lumessa kahlaa ongelmitta kun vaan antaa mennä. Maantiellä auto on vakaa ajella ja muutenkin siinä on jäänyt sellainen "vaivaton" mielikuva.
Ongelmina on ollut takajarrut jotka vinkuu useasta huoltokäynnistä huolimatta. Tämä alkoi sen jälkeen kun jarrupalat vaihdettiin. Tuo on välillä todella rasittavaa, mutta toistaiseksi olen hoitanut asian vääntämällä radioon lisää volumea.
Toinen on tuo perinteinen takaluukun alareunan ruostuminen joka pitää enskesänä fiksailla kuntoon. Isoin murhe mitä odottelen on kytkinremppa... Edellistalvena menin tyhmänä muutaman kaverin nyppäämään hangesta ja sitä toi kytkin ei oikein kestäny. No, oma vika.
Hieman on kyllä nykyään mielessä autonvaihto, ei niinkään sen takia ettenkö olisi tuohon tyytyväinen vaan siksi että yli 1,70 e/l bensanhinta yhdistettynä landerin kulutukseen alkaa olla murhaa. Ja toki pidemmillä reissuilla etenkin tuolla pohjoisessa liikuttaessa toivoisi pidempää toimintasädettä autolta.
Mutta ikinä ei ole mitään sellaista akuuttia vikaa ilmenny tuohon vehkeeseen etteikö sillä olisi voinut lähteä liikenteeseen silloin kun haluaa. Eikä liioin ole yhdelläkään reissulla jättäny pulaan. En pidä ollenkaan mahdottomana että seuraavakin auto olisi outlanderi!
Niin juu, ja se auton ehdottomasti paras puoli, jatkuva neliveto ilman mitään espejä tai luistonestoja 8)
Täytyypäs laittaa tänne vähän omiakin kokemuksia 2006 2,0 bensa mallin otlanderista. Eli olen ajellut autolla nyt välin 80tkm-160tkm.
Päällisin puolin autosta on positiivinen kuva, neliveto toimii kuten pitää ja syvässäkin (pehmeässä) lumessa kahlaa ongelmitta kun vaan antaa mennä. Maantiellä auto on vakaa ajella ja muutenkin siinä on jäänyt sellainen "vaivaton" mielikuva.
Ongelmina on ollut takajarrut jotka vinkuu useasta huoltokäynnistä huolimatta. Tämä alkoi sen jälkeen kun jarrupalat vaihdettiin. Tuo on välillä todella rasittavaa, mutta toistaiseksi olen hoitanut asian vääntämällä radioon lisää volumea.
Toinen on tuo perinteinen takaluukun alareunan ruostuminen joka pitää enskesänä fiksailla kuntoon. Isoin murhe mitä odottelen on kytkinremppa... Edellistalvena menin tyhmänä muutaman kaverin nyppäämään hangesta ja sitä toi kytkin ei oikein kestäny. No, oma vika.
Hieman on kyllä nykyään mielessä autonvaihto, ei niinkään sen takia ettenkö olisi tuohon tyytyväinen vaan siksi että yli 1,70 e/l bensanhinta yhdistettynä landerin kulutukseen alkaa olla murhaa. Ja toki pidemmillä reissuilla etenkin tuolla pohjoisessa liikuttaessa toivoisi pidempää toimintasädettä autolta.
Mutta ikinä ei ole mitään sellaista akuuttia vikaa ilmenny tuohon vehkeeseen etteikö sillä olisi voinut lähteä liikenteeseen silloin kun haluaa. Eikä liioin ole yhdelläkään reissulla jättäny pulaan. En pidä ollenkaan mahdottomana että seuraavakin auto olisi outlanderi!
Niin juu, ja se auton ehdottomasti paras puoli, jatkuva neliveto ilman mitään espejä tai luistonestoja 8)