Outlander Phev -19/20

Andem

New Member
Liittynyt
19 Maaliskuu 2024
Morjesta vaan,

Pitkään on halu ollut hommata PHEV Outlanderi lähinnä työn takia koska työmatka/latausmahdollisuudet aika optimaaliset kyseiselle autolle (25 km suunta) ja sekä kotona/työpaikalla latausmahdollisuus. Senverta kova alkaa kuume olemaan että lähikuukausina tulee varmasti ostettua ja mallit mitä olen katsellut on MY19/20 Instyle varustuksella, mihin kaikkeen tulisi kiinnittää huomiota oston/koeajon yhteydessä, BMU ilmeisesti yksi asia joka kannattaa tarkastuttaa, tehdäänkö tämä autokaupan puolesta jos asiasta kyselee vai jääkö omalle kontille? Mitä muita huomioitavia asioita tulisi tarkistaa? Kovasti on videoita ja revieweitä tullu katottua ja pääsääntösesti kyllä positiivisesti yllättynyt auton suhteen kaikin puolin.

Onko Ruotsin tuonnilla ja Suomi autolla suuria eroja jos molemmat on Instyle varustuksella? Ilmeisesti ruotsissa varustus on nimeltään S-edition mutta käännetään instyleksi kun tuodaan suomeen.

Kiitos vastauksista etukäteen :)
 
Morjesta vaan,

Pitkään on halu ollut hommata PHEV Outlanderi lähinnä työn takia koska työmatka/latausmahdollisuudet aika optimaaliset kyseiselle autolle (25 km suunta) ja sekä kotona/työpaikalla latausmahdollisuus. Senverta kova alkaa kuume olemaan että lähikuukausina tulee varmasti ostettua ja mallit mitä olen katsellut on MY19/20 Instyle varustuksella, mihin kaikkeen tulisi kiinnittää huomiota oston/koeajon yhteydessä, BMU ilmeisesti yksi asia joka kannattaa tarkastuttaa, tehdäänkö tämä autokaupan puolesta jos asiasta kyselee vai jääkö omalle kontille? Mitä muita huomioitavia asioita tulisi tarkistaa? Kovasti on videoita ja revieweitä tullu katottua ja pääsääntösesti kyllä positiivisesti yllättynyt auton suhteen kaikin puolin.

Onko Ruotsin tuonnilla ja Suomi autolla suuria eroja jos molemmat on Instyle varustuksella? Ilmeisesti ruotsissa varustus on nimeltään S-edition mutta käännetään instyleksi kun tuodaan suomeen.

Kiitos vastauksista etukäteen :)
Ymmärtääkseni Ruotsintuonneissa on harvemmin akuston esilämmitys, kun tass Suomiautoista tämä yleensä löytyy. Varustetasoista en osaa sanoa, tuntuu olevan noissa ruotsintuonneissa vähän mitä sattuu. Ite sitten otin 100 year editionin, niin ties että on kaikki mitä löytyy. Sekin oli Suomessa myytävänä Instyle-mallina, vaikka oli laatta takaluukussa.

BMU on ihan hyvä tarkistaa, tuskin osaavat liikkeessä asiasta sanomaan mitään, mutta ymmärtääkseni senkin saa tehtyä marmorilla jos osaa vaatia (mikäli ei ole tehty).
Hybridiakun kuntohan näissä on sitä suurinta arpapeliä, suuria heittoja on akkujen kunnossa, ja Mitsubishi ei ainakaan ole tunnettu siitä, että olisi hyvät hybridiakut.
 
@grizzly kysymystä...
Itsellekin selvisi vasta tuota huoltokirjaa katsoessa, että omassa on kyseessä 100 Year edition. Ruotsin tuonti. Käyttöönotettu 12/2017.
Varustetaso on kyllä luokkaa erinomainen.
Mistään en kyllä tiedä onko tuossa akuston esilämmitystä....onkos sulla "tietoa"?
 
@grizzly kysymystä...
Itsellekin selvisi vasta tuota huoltokirjaa katsoessa, että omassa on kyseessä 100 Year edition. Ruotsin tuonti. Käyttöönotettu 12/2017.
Varustetaso on kyllä luokkaa erinomainen.
Mistään en kyllä tiedä onko tuossa akuston esilämmitystä....onkos sulla "tietoa"?
Voin vastata grizzlyn puolesta että sinun autossa ei ole akuston esilämmitystä, tuli vasta my19 eteenpäin.
 
Voin vastata grizzlyn puolesta että sinun autossa ei ole akuston esilämmitystä, tuli vasta my19 eteenpäin.
Käsittääkseni phev ei ole akuston esilämmitystä, läheskään kaikissa sähköautoissakaan ei ole. Se akunlämmitin on tavallaan akun "jäätymisen" esto, eli lämmittää senverran että kovaan pakkaseen jätettynä ei akku mene niin kylmäksi että estäisi auton käytön. Pohjoisessa voi tuo tilanne tulla vastaan.
Akun esilämmitys taas on sähköautoissa nopeaan pikalataukseen. Akku lämmitetään jopa 40-50 asteen lämpötilaan (Tesla) jolloin päästään yli 200kW lataustehoon, yleensä kuitenkin luokkaa 20 astetta riittää.
 
Osta joku muu kuin Outlander. Itse nyt ajellu pari kuukautta my19 Outikalla ja en ole kyllä enää kovin tyytyväinen hankintaan. Varusteita on kyllä joka lähtöön, mutta käytännössä lähes kaikki on jääny loppuun vienniltään puolitiehen. Sitten auto oli vielä pajalla 2 viikkoa lämmitys laitteiston huuhtelussa kun loppu lämpimän tulo tyystin. Akustossa 74.8% kapaa jäljellä, joka on nyt kai kohtuullinen vielä. No, joka tapauksessa plääni olikin vaan pari vuotta ajella tuolla ja vaihtaa täyssähköön. Aiempi kokemus VW GTE oli 3 vuotta, ja oli kyllä luokkaa parempi kokemus kun nykyinen Outikka, ainut että loppui vetokyky.
 
Osta joku muu kuin Outlander. Itse nyt ajellu pari kuukautta my19 Outikalla ja en ole kyllä enää kovin tyytyväinen hankintaan. Varusteita on kyllä joka lähtöön, mutta käytännössä lähes kaikki on jääny loppuun vienniltään puolitiehen. Sitten auto oli vielä pajalla 2 viikkoa lämmitys laitteiston huuhtelussa kun loppu lämpimän tulo tyystin. Akustossa 74.8% kapaa jäljellä, joka on nyt kai kohtuullinen vielä. No, joka tapauksessa plääni olikin vaan pari vuotta ajella tuolla ja vaihtaa täyssähköön. Aiempi kokemus VW GTE oli 3 vuotta, ja oli kyllä luokkaa parempi kokemus kun nykyinen Outikka, ainut että loppui vetokyky.
Ja maavara, sekä ilman nelivetoa, eikä ole hajoava mekatroniikka, jakohihnaa ym VAG-herkkuja. VW laatutunnelma on parempi, mutta sitten taas puuttui paljon mitä itse tarvitsen. Tuli itsekkin punnittua vajaan vuoden, koeajettua eri autoja, ja päädyin Outlanderiin. Itseäni ei harmita, koska tiesin mitä ostin. Nyt on sit tietty RAV4 plugari, mutta sen hinnat ovat tällä hetkellä minulle liian korkeat. Outlanderiin kun saisi aikuinen etäohjaus, vähemmän takkuileva bluetooth, 5 cm korkeutta lisää ja pikkasen toimivampi neliveto, niin olisin onnellisempi. Ja sit pikkasen paremmin "narinasuojattu" sisusta.
 
Ja maavara, sekä ilman nelivetoa, eikä ole hajoava mekatroniikka, jakohihnaa ym VAG-herkkuja. VW laatutunnelma on parempi, mutta sitten taas puuttui paljon mitä itse tarvitsen. Tuli itsekkin punnittua vajaan vuoden, koeajettua eri autoja, ja päädyin Outlanderiin. Itseäni ei harmita, koska tiesin mitä ostin. Nyt on sit tietty RAV4 plugari, mutta sen hinnat ovat tällä hetkellä minulle liian korkeat. Outlanderiin kun saisi aikuinen etäohjaus, vähemmän takkuileva bluetooth, 5 cm korkeutta lisää ja pikkasen toimivampi neliveto, niin olisin onnellisempi. Ja sit pikkasen paremmin "narinasuojattu" sisusta.
Siinähän sitä tulikin jo monta syytä vältellä Outikan hankintaa. Itsellä ollu 3 Passattia ja yksi CC, eikä ole ollut mitään laatikko tai tekniikka ongelmia. Tosin kaikki vaihtanu pois alle 80t ajettuina.
 
Siinähän sitä tulikin jo monta syytä vältellä Outikan hankintaa. Itsellä ollu 3 Passattia ja yksi CC, eikä ole ollut mitään laatikko tai tekniikka ongelmia. Tosin kaikki vaihtanu pois alle 80t ajettuina.
Niin. Kaikilla ei ole varaa uusiin, ja Outlanderi oli pitkälti ainoa joka täytti kaikki vaatimukset. GTE Passatti houkutteli kyllä, mutta ei sillä kovin pitkälle syksyllä metästyshommissa pärjäisi, vaikka olisi parempi sisusta
Jos vaan maantieajoa, niin sitten ehkä (kunhan mekatroniikka yms olisi jo hoidettu).
Outlanderin hankinta ei tässä vaiheessa kaduta pätkääkään, jospa katse olisikin RAV4 seuraavaksi. Pienempi takaboksi vaan mietityttää.
 
Itsellä on 2019 Outlander. Mielestäni suht tyytyväinen varusteluun. Medialaitteisto on vähän kökkö, mutta ostin Motorolan android-auto-palikan, niin nyt se toimii langattomasti hyvin.
Ajovalot ovat mielestäni hyvät, neliveto on hyvä, penkit kohtalaiset. Kävin koeistumassa uutta RAV4:sta ja en voinut lähteä vaihtamaan sen huonojen penkkisäätöjen vuoksi.
Omassa outlanderissa 1,5 kW invertteri, 230V pistokkeet, aivan erinomainen lisä.

Huonoa havaittu:
Lämmitys toimi huonosti, korjaantui aika hyväksi pitkällä huuhteluhuollolla, tähän kannattaa varautua, jos hankkii käytetyn.
Penkkien säätö näissäkin rajallinen, ristiseläntuki olematon.
Range talvella heikko 20 km, nyt jo korjaantumassa kun pakkaset poistumassa.
Tehoa nihkeesti, mutta kyllä tällä ehtii.

Teslasta:
Paria Model S:ää ja yhtä 3:sta ajaneena ajelen mielummin mitsulla, toki tehoa ei ole ja multimedia, sekä etäohjaukset heikkoja, mutta silti tilat, istuimet ja ajettavuus houkuttaa.
 
Voin vastata grizzlyn puolesta että sinun autossa ei ole akuston esilämmitystä, tuli vasta my19 eteenpäin.
tarkoittanet, että se tuli uudistuksen myötä. uudistuksella tarkoitan nuita 2.4 litran koneella olevia.
itsellä on my18 ja siinä on akun esilämmitys (sekä 2.4l kone).
 
Ei varmaan saisi sanoa, mutta Tesla Model Y..
Saa sanoa, mutta hirman hankaloittaisi viikon/viikkojen touhuaminen korvessa sähköautolla. Saahan niitä hinureita tilattu korpeenkin, mutta tässä vaiheessa kehitystä (oman ja autojen) nii ei uskalla sen suhteen siirtyä vielä täysin sähköön. Voisihan sitä raahata generaattoria matkassa tietty.
 
Itse olen laittamassa Outlander PHEV vm 2019, ajettu 94 000km ja kyllä valinta siihen kohdistui ihan tilojen takia. Katseltiin muitakin merkkejä kuten Teslaa mutta ei meidän perhekoolle sopiva ollenkaan. Näissähän Outlandereissa akkutakuu on 8V / 160 000km ja jos pidämme auton 2 vuotta niin meidän kilometreillä akkutakuu ei kerkeä poistua meidän aikana. Välillä mittaamme ajoakun kapasiteetin, ja jos se kerkiää kulua alle 70% niin tehtaalta saadaan uusi akusto ilmaiseksi. Lisäksi otamme 2 vuoden autoturvan mahdollisten tulevien vikojen takia.
 
En ole myöskään kuullut yhdestäkään tapauksesta, jossa MY19-> olisi akku vaihdettu, koska kapasiteetti olisi laskenut <70%.

Vanhemmista vuosimalleista noita tuntuu menevän kosolti vaihtoon, jo pelkästään ihan tälle forumille postaavien autoihin.

Liekö BMU:n algoritmejä säädetty niin, että 70% ei yksinkertaisesti alitu ennen takuurajaa :unsure:
 
En ole myöskään kuullut yhdestäkään tapauksesta, jossa MY19-> olisi akku vaihdettu, koska kapasiteetti olisi laskenut <70%.

Vanhemmista vuosimalleista noita tuntuu menevän kosolti vaihtoon, jo pelkästään ihan tälle forumille postaavien autoihin.

Liekö BMU:n algoritmejä säädetty niin, että 70% ei yksinkertaisesti alitu ennen takuurajaa :unsure:
Minkä vuoden en Outlander MY19 on. Miten BMU päivitys tehdään ja paljonko maksaa.
 
Minkä vuoden en Outlander MY19 on. Miten BMU päivitys tehdään ja paljonko maksaa.
Eli tuo käytetty "epävirallinen" lyhenne tulee Model Year 2019. En tiedä miksi tuota alettu käyttää, vm.-19 laitettiin ennen...

Vastaavaan törmännyt mm. Teslan keskusteluissa kun jotain kysytty, saatetaan laittaa vastaus englanninkielisestä käyttöohjeesta lainaten. Kaikissa on kyllä suomenkielinen ihan siitä näytöltä.
 
Takaisin
Ylös Bottom