En ainakaan toistaiseksi mitään, letkupuristimilla kun noiden kuvissa näkyvien lähtöjen letkut sulkee, niin sieltä ei paljon jäähdytysnestettä karkaa...Mitä jäähdytinnestettä laitoit tilalle/lisäksi?
Bensa Webasto on 4 kW tehoinen, phev sähkölämmitin samaa luokkaa. Jos ero käytännössä suuri, niin sähkölämmitin viallinen (tai sen tehonsäädin). Täälläkin ollut tapaus jossa tehoton lämmitin vaihdettu uuteen ja vika korjaantunut. Jos webasto asennettu lämmittämään samanaikaisesti moottoria lämmitysteho sisätiloihin voi olla pienempikin.Noniin siinä taisi tulla oikea vastaus. Saahan sitä ihan väärän kuvan kun vertaa webaston tehoon![]()
En voi enään kokeilla uudelleen kun autoa ei enään ole. Mutta akku ladattuna täyteen, 16 ampeerin latausjohto kiinni esilämmityksessä kulutusmittarin kautta katselin, niin otti lämmenneenä vähemmän kun mitä johdon kautta olisi saanut. Muuten ottaisi täydet reilu 3kW mitä tuolla johdolla sai.Eikös tuo sähköinen lämmitin ole ennemminkin on tai off eli toimii tai rikki?
Sisätilan puhallin toimii mulla vain hetken ja pysähtyy, tilasin uuden mutta tässä odottaessa sitä mietin että voisiko se sittenkin olla puhaltimen vastus joka reistailee tai lämpiää liikaa? Putsasin lehdet ja roskat pois puhaltimen ympäriltä, ja uusi suodatin, sulakkeita ei ole mennyt. Näyttää puhaltimen vastukset olevan loppu lähes kaikissa verkkokaupoissa? Onkos muilla tästä kokemuksia? PHEV 2014
Joo minäkin annoin sille tekohengitystä yläkautta pyöräyttämällä käyntiin, toimi noin viikon mutta sit oli täysin kuollut. Uusi https://www.autodoc.fi/tyc/14546910 moottori toimii ok. Saitko sen muuten hiilet vaihdettua, mullakin viel vanha tallessa?Kokeile ilman suodatinta, siitä suodattimen aukosta pyöräyttämällä, lähteekö se pyörimään.
Minulla lähti pikku hetkeksi aina noin.
Jos täysin hengetön, mittaa onko jännite syöttöjohdossa (muovisuoja moottorin alta pois niin pääsee).
Minulla hiilet oli loppu puhaltimen moottorista.
Ehkä kannattaa unohtaa 14-15 mallit sillä väliraha uudempaan ( jos nekään toimii ? ) hupenee noihin sihtiseikkaluihin.Tämä lämpiämis puoli vähän jännittää phevi päätöstä pohtiessani, täällä taitaa suurin olla 14-15 mallisia, ykköskoppasia missä tätä sihti, kiertovesipumppu, nelitieventtiili ja oliko yksi lämmitysvastuskin ollut viallinen? Jäikö jotain puuttumaan?
Onko 16 kuitenkin täysin sama systeemi?
En ole vielä paremmin foorumia tutkinut vuosien mitsu tauon jälkeen mutta tähän voisi joku perehtynyt tehdä check listin tonne yleisiä kysymyksiä topikkiin mitä pitää kattoa ja tutkia. Voisi merkkikorjaamot täältä sitten saada ohjeita, käsittämätöntä että vaihdellaan osia summamutikassa, mutu tuntumalla.
Lämpiääkö kaikilla phevit tällä hetkellä, vai onko täällä vielä vika päällä olevia autoja? Tuollasen selvitys autoa ostaessakin vaatii pitkän koeajon pakkasessa kun autot usein lähtee lämpösestä hallista koeajolle.
Itse en tuota sihtiä poistaisi, koska sihdin putsaus paljon helpompaa kun kennon putsaus, toki menee aikansa ennenkö kenno on tukossa.