Outlander PHEV talvikäyttö

Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

on360pistefi sanoi
Missä tähän hintaan?

Oli linkitetty se paikka aikaisemmassa viestissä, alennuttu hinta tulee näkyviin vasta sitten kun painat buy...
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Tänään tuli postissa Puolasta. 217€ loppuhinta, eikä tule mitään muita veroja. Pitääkö boxi avata ja tarkistaa, että on asetus kohdassa 4 vm. 2014 pheville?
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Avasin boxin ja vaihdoin asetuksen 2->4, kuten ohjeissa on neuvottu. Huomenna paikalleen.
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Piti jossain vaiheessa kirjoittaakin, että katsokaa se dipin oikea asento: 2013-2014 se on 4 ja 2015-2016 se on 2.
Mulla ainakin oli tuo 4 vaikka piti olla 2.
Voisi kuvitella, että dippaavat sen oikeaan kun kerta vm. mallia tilausta tehtäessä kysyvätkin mutta eipä ole iso vaiva itsekään säätää :)
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Voisi kuvitella ja tarkistin tilausvahvistuksesta, että siellä oli vm. 2014, silti se oli asennossa 2. Onko toiminut hyvin?
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

jussi666 sanoi
Piti jossain vaiheessa kirjoittaakin, että katsokaa se dipin oikea asento: 2013-2014 se on 4 ja 2015-2016 se on 2.
Mulla ainakin oli tuo 4 vaikka piti olla 2.
Voisi kuvitella, että dippaavat sen oikeaan kun kerta vm. mallia tilausta tehtäessä kysyvätkin mutta eipä ole iso vaiva itsekään säätää :)
Mitäs eroa noissa vuosimalleissa on, kun joutuu eri säädöllä meneen?
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Mje sanoi
Mitäs eroa noissa vuosimalleissa on, kun joutuu eri säädöllä meneen?
Ei ole itselle auennut mutta jotainhan niissä eroja on kun säädötkin tosiaan eriarvoiset. Joku viksu vois valaista?
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

EV Service required tuli heti tauluun asennuksen jälkeen. Ei näytä toimivan tässä pelissä. Ajaa tuolla ei voi, kun toimii liiankin äkäisesti nyt.
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

kahe sanoi
EV Service required tuli heti tauluun asennuksen jälkeen. Ei näytä toimivan tässä pelissä. Ajaa tuolla ei voi, kun toimii liiankin äkäisesti nyt.
Jos sun auto onki valmistettu aiemmin. Koita sitä 2asetusta.
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Harri K sanoi
Jos sun auto onki valmistettu aiemmin. Koita sitä 2asetusta.

Tai siis myöhemmin valmistettu, että pitää olla tuo asetus 2 päällä. Ettei olisi nuoli osoittamassa väärään suuntaan ja asetuksena onkin 9. Itse piti puhelimella ottaa kuva ja zoomata kun kyseessä pirusteen pieni säätöalusta
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

No piru vie, annetaan mahdollisuus ja säädetään vielä huomenna lisää. On vaan pirun hankala se kaasupolkimen luona oleva kiinnitysnasta ja jonkinlainen harmaa metalliboksi siinä kaasupolkimen liittimen vieressä, ettei kädet mahdu edes sitä vertaa, mitä monissa videoissa on näkynyt.

Käyttöönottopäivä on 9.4.2014, joten vanhempaa luulisi olevan. Löytyi muuten sieltä ylempää sisältä sellainen sisälämmitysjohdon tyylinen pistoke tyhjänä. Onko muilla? Pitänee napata kuva.
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

kahe sanoi
No piru vie, annetaan mahdollisuus ja säädetään vielä huomenna lisää. On vaan pirun hankala se kaasupolkimen luona oleva kiinnitysnasta ja jonkinlainen harmaa metalliboksi siinä kaasupolkimen liittimen vieressä, ettei kädet mahdu edes sitä vertaa, mitä monissa videoissa on näkynyt.

Käyttöönottopäivä on 9.4.2014, joten vanhempaa luulisi olevan. Löytyi muuten sieltä ylempää sisältä sellainen sisälämmitysjohdon tyylinen pistoke tyhjänä. Onko muilla? Pitänee napata kuva.

Juu säätämään vaan kyllä se siitä iloksi muuttuu :) Yleensäkin juuri esim. tämän tyyppisiä videoita kun tsiigaa niin yleensä se totuus paljastuu paikkojen ahtaudesta kun änkee itsensä kolminkerroin ratin alle ihmettelemään ;D
Laitas kuva siitä liittimestä.
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Kokeilin 2-asennossakin, ei toimi. Autolla ei voi edes peruuttaa.

Kuvassa vihreän liittimen vasemmalla puolella näkyy musta tyhjä liitospää.
 

Liitetiedostot

  • phevliitin.jpg
    phevliitin.jpg
    76.5 KB · Lukukerrat 578
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Homma jatkuu illalla ja tuli kuvalliset ohjeet korjata kaapelia. Väärin kytketty ja jollain toisellakin on ollut sama. Ei niin vakuuttavaa toimintaa tällainen. Saas nähdä.
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

kahe sanoi
Homma jatkuu illalla ja tuli kuvalliset ohjeet korjata kaapelia. Väärin kytketty ja jollain toisellakin on ollut sama. Ei niin vakuuttavaa toimintaa tällainen. Saas nähdä.
Juu ei kovin laadukkaalta kuulosta :-\ Saisikohan tuota ecotilaa oletukseksi? Ärsyttää kun on niin pirun tarkka missä vaiheessa siitä painaa, ettei moottori lähde käyntiin, itsellä jotenkin naksahti kohdilleen et start yks kaks ja kolmannella niin sitten pelkkä EV tila mut muijaa kun yritin neuvoa niin voi helvata :seina
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

kahe sanoi
Kokeilin 2-asennossakin, ei toimi. Autolla ei voi edes peruuttaa.

Kuvassa vihreän liittimen vasemmalla puolella näkyy musta tyhjä liitospää.
ootko varma että siellä on liitin? Näyttää ilmalämpötilan haistelu anturin putkelta vain.
 
Vs: Outlander PHEV talvikäyttö

Harri K sanoi
ootko varma että siellä on liitin? Näyttää ilmalämpötilan haistelu anturin putkelta vain.
Voihan tuolla ilmanhaistelu putkikin olla, on vaan todella yläosassa tuota aika suljettua tilaa. Suojapahvi blockaa myös osittain toisen jalkatilan putken.

Anyway, nyt on välijohdosta vaihdettu musta ja punavihreä päikseen ja alkoi boksi toimimaan. Ei kylläkään täyttä selvyyttä tullut, toimiiko tuo oikein ja osuuko sisälämpötilaanturiin liittimen pää.
 
Plääääh! kävi yks kaks yllättäen viikonlopun aikana, et moottori lähtee taas käyntiin eikä econapilla mitään vaikutusta :mad:
 
Lasinpyyhkijät jäätyy lasin alareunaan kiinni, kun ovat liian alhaalla. Onko joku onnistuneesti väännellyt varsia, että saisi näkyvälle sulana pysyvälle kohdalle? Varmaan onnistuu kun ruuvipenkissä vääntää kulman oikeaksi ja kiinnittää akseliin paremmalle kohdalle. Yliherkkä ohjaustehostus myös harmittaa, kun keskialue on tunnoton, saiskohan tuota piuhan päässä säädettyä vähemmäksi?
 
Älä missään nimessä mene vääntelemään pyyhkijän varsia! Ennemmin kokeile vaikka ottaa mutteri auki ja käännä seuraavalle boorille tai vielä pidemmäs jos mahtuu pyyhkimään ilman että osuu A-pilareihin. Itse skrabaan tarvittaessa tuon alaosan ennen liikkeelle lähtöä mutta en ole kyllä kokenut tuota ongelmaksi kun talvisin pidän esilämmityksen tuulilasiasennossa ja lasi on ollut lähtiessä sula.
 
Moi,
Osaisikohan joku valaista lämmittämistä. Tässä on outlander PHEV hakusessa lisälämmittimellä. Onko näissä siis osassa alkuperäisosana polttoainekäyttöisiä lisälämmittimiä, kun niitä ainakin tuntuu Nettiauton mukaan monissa olevan? Yritän tässä saada selkoa että onko siis olemassa sähköinen lisälämmitin ja polttomoottori lisälämmitin alkuperäisasennettuna ja tietty webastoja sitten erillisasennettuna. Kait näillä lisälämmittimillä tarkoitetaan, että lämmittävät moottoria (ja hyttiä halutessa)? Juuri tämän lisälämmittimen saa ilmeisesti käyttöön pienellä modauksella kaukosäätimestä? Jotta väittäisi pahimmat sudenkuopat ja tietäisi selvästi mitä on ostamassa :oops: kiitos!
 
Omasta kokemuksesta, kun omaani muutama kuukausi sitten olin osatamassa, voin sanoa (autoliikkeen myyjän kommentti), että vaikka ilmoituksessa olisi maininta polttoainakäyttöisestä lisälämmittimestä, saattaa se kuitenkin tarkoittaa sähköistä lämmitintä. Kuulemma ilmoitussovelluksessa ei ole valintaa tälle osassa Mitsuissa olevalle sähköiselle lämmittimelle, joten ruksaavat lähimmän vaihtoehdon, eli polttoainekäyttöisen lämmittimen. Näin oli tilanne oman autonikin osalta, kun sitä myyjältä tiedustelin - ja sama oli kahdessa muussa saman liikkeen autossa.
 
Ja sähköinen lisälämmitin (jonka helpoiten tunnistat siittä että kurkkaat auton alle niin kuskin penkin kohdalla auton alla pitää olla 2kpl letkuja) lämmittää vain kabiinia (ihan vähän toki neste kun kiertää niin moottoria). Mutta moottorin lämmitin se ei ole siis.

Polttomoottorin lisälämmitintä ei alkuperäisasennuksena ole ollut (liikkeet virheellisesti ilmoittavat yleensä tuon sähköisen lisälämmittimen tämmöisenä)
 
Kiitokset vastauksista. Pitääkin olla tarkkana tuon moottorin lämmityksen kanssa jos ilmoittelu on vähän harhaanjohtavaa.
 
Pääsin testaamaan Pehvanlämmitintä sekä 2016 vuosimallisen pirssimme esilämmitystä Itä-Lapin -20 asteen pakkasissa. Pehvalämmitin toimi. Esilämmityskin toimi, mutta ei oikein potku riittänyt vaikka 30 minuuttia tohotti joko lasilämmitysmoodissa tai kajuutan lämmitysmoodissa.

Automme seisoi ulkona (ei autokatosta) yleensä vuorokauden verran jona aikana mm ikkunat jäätyivät umpeen pakkasen ollessa -8 - -20 C haarukassa. Kun esilämmitys oli lämmittänyt autoa 30 minuuttia, oli tuulilasissa pari pään kokoista sulaa kohtaa ja siinäpä se. Kun auton käynnisti niin myös polttomoottori käynnistyi ja kävi muutaman kilometrin matkan. Mikäli polttomoottori ei käynistynyt esim. myöhemmin tapahtuneen lyhyen tauon jälkeen, ei sähkövastuslämmitys jaksanut puhaltaa kajuuttaan riittävästi lämpöä vaikka lämpötilapyynti oli maksimiasennossa. Kun pakotti polttomoottorin käyntiin Charge painikkeella, niin lämpöä alkoi riittämään.

Eipä siis oikein hirmuisesti nuo talviominaisuudet vakuuttaneet, mutta selviäähän tuolla kun polttaa bensaa.
 
Ettei vaan sattus olemaan se perinteinen sihti tukossa Purkka;n biilissä? Kyllä tuon lämmittimen teho riittää sulattamaan auton ikkunat helposti 10 minuuttiin.
 
Ettei vaan sattus olemaan se perinteinen sihti tukossa Purkka;n biilissä? Kyllä tuon lämmittimen teho riittää sulattamaan auton ikkunat helposti 10 minuuttiin.
Onkohan kuitenkaan sihti-ongelma kun ei lämpene riittävästi sähköajossa? Vai onko polttomoottorilämmitys toteutettu eritavalla...? Tänään nimittäin täyssähköajossa ulkolämpötilan ollessa -5C ja auto esilämmitetty, ei sisälle puhaltanut kuin viileähköä ilmaa vaikka pyynti oli 29 astetta. Jälleen kun pakotti polttiksen käyntiin, alkoi sisään virrata lämpimämpää maailmaa....
 
Tuolla pehvanlämmitinketjussa mainitsit oireiden alkaneen pehvanlämmittimen käyttöönoton yhteydessä. Onko testattu uudelleen ilman pehvanlämmitintä?
 
Kannattaa ainakin ennen korjaamolle vientiä ottaa pois.. Jos lämmityslaitteen tehottomuutta valittaa ja ne löytää sieltä tuommoisen, varmaan todella vaikea saada uskomaan että vika ei olisi siinä.
 
Huomenta. Kyllä se siitä pehvapalikasta johtuu, sen kun vaihtaa alkkikseen niin taas toimii normaalisti. Itseä ei kyllä ole haitannut ja pelkkää positiivista tuonut meitin käyttöön.
 
Miltä näyttää monitoiminäytön Info->Trip Air Conditioner -mittari? Eli ottaako lämppäri tehoakaan ollenkaan?
 
Huomenta. Kyllä se siitä pehvapalikasta johtuu, sen kun vaihtaa alkkikseen niin taas toimii normaalisti. Itseä ei kyllä ole haitannut ja pelkkää positiivista tuonut meitin käyttöön.
Ok. Niin arvelinkin, sillä Pehvanlämmittimen asennuksen jälkeen alkoi viileys.
 
Morjesta pöytään ja sitä rataa. Tullut nyt forkkaa selattua uus sun taas kun PHEV Outlanderin ostoa harkitaan. Hakusessa MY19 tai uudempi. Rovaniemen korkeudelle tulossa, eli pahimpina talvina kylmää piisaa ja reippaasti. Osassa nytkin myynnissä olevista käytetyistä on Webasto asennettuna ja osassa ei. Ajot on lyhyitä, luokkaa 5-20km kerrallaan joten akkuteho riittänee kesäaikaan varsinkin riittävästi. Eniten tässä nyt mietityttää tuo lämmityspuoli talvella. Ilmeisesti kovemmilla pakkasilla sähköllä liikkuminen ei monesti ainakaan heti lähdöstä onnistu vaan vaatii hetken lämpeämisen? Tämänkin kanssa pärjäilee kun tietää mitä odottaa, mietin nyt vaan tässä että olisiko järkevämpi metsästää sellainen yksilö missä lohkolämmitin+sisähaara että saa konetta lämmitettyä ennen lähtöä vai Webastollinen? Onnistuuko sähköajoon pakottaminen helposti jos webastolla muuten kabiinia lämmittää? Webaston käyttö esilämmitykseen ei oikein pelaa näillä ajoilla jos ottaa pikkuakusta virtansa. Miten lie näissä toteutettu kun jälkiasenteisia ovat.
 
Takaisin
Ylös Bottom