Outlander Turbon lastuttaminen

enf

New Member
Liittynyt
6 Lokakuu 2008
Sijainti
Jyskä
Onko kellään kokemuksia kyseisen mallin lastuttamisesta? Kyseessä on siis bensamalli.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

enf sanoi
Onko kellään kokemuksia kyseisen mallin lastuttamisesta? Kyseessä on siis bensamalli.
En ole itse tehnut sitä, mutta Ruotsissa on see mahdollista
http://www.jrm-racing.se/index.php?show=9739_SWE&&page_anchor=http://www.jrm-racing.se/p9739/p_frame_framesetpage_swe.php
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Luulisi, että Outtikseen tarjoaisivat lastuja samat firmat (Suomessa) kuin evoihinkin? Koska kyllähän tekniikat varsin läheistä sukua ovat...
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Jossain vaiheessa foorumilla oli keskustelua etteivät Suomen pajat tarjonneet lastutusta viitoseen tai kuutoseenkaan vaikka Ecutek autokohtaisesti kustomoiduilla kartoilla näihin on ihan peruskauraa Englannissa.

Ecutekin sivujen mukaan Outlander ei ole tuettu. Omatoiminen ohjelmointi Ecuflashilla saattaisi onnistua, mutta enpä tiedä tekeekö yksikään firma sitä.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Ruotsissa tehtään se myos EcuTekilla, etta sitten pitäisi sen toimia.

Ehkäpa Suomen EcuTek osaa sanoa enemmän.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Käytin omaa Turboa "tutkimuksissa" paikallisessa virityspajassa. Täysin uusi tuttavuus oli heille kyseinen malli. Lastuttaminen ei onnistu vielä ainakaan täällä Keski-Suomessa (Alt-Control/Turbotec). Ohjelmisto olisi kuulemma helposti muokattavissa evon ohjelmasta, mutta homma kaatui Outlanderin can-väylään eli tiedonsiirto ei onnistu. Toiveita on, että muutaman kuukauden jälkeen homma onnistuisi.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

enf sanoi
Käytin omaa Turboa "tutkimuksissa" paikallisessa virityspajassa. Täysin uusi tuttavuus oli heille kyseinen malli. Lastuttaminen ei onnistu vielä ainakaan täällä Keski-Suomessa (Alt-Control/Turbotec). Ohjelmisto olisi kuulemma helposti muokattavissa evon ohjelmasta, mutta homma kaatui Outlanderin can-väylään eli tiedonsiirto ei onnistu. Toiveita on, että muutaman kuukauden jälkeen homma onnistuisi.
Eli ilmeisesti erilainen liitin kuin evossa?
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Tosiaan mitään tusinalastuja en lähtis suosittelemaan "this chip here brings your outlander to next level with +20hp".

Mielestäni tämä niin kutsuttu lastuttaminen tuntuu ainakin omaan korviin juuri tuon tusina chipin hommaamiselta.

Olen muutaman auton käynyt säädättämässä dynamometrissä, jossa muokataan auton vakio softaa - kokeillaan eri variaatioita.
Nostetaan väännönrajoitinta sekä ennakkoruiskutusta näin esimerkiksi. Mielestäni dynossa säätämällä saadaan se optimaalisin yhtälö, jolla saavutetaan vakio ohjelmalla se huippu teho kuin myös taloudellisuus korostuu tämän myötä.
Tämä taasen ei ole se halvin vaihtoehto tietenkään - mutta voinen taata, jotta ammattilaisen kädessä se vakiosta ohjelmasta muokattu päivitetty softa on se optimaalisin ilman minkäälaista teknistä muutosta. Monen auton vakio-ohjelmat antavat hyvin myöden juurikin tuon ennakkoruiskutuksen sekä väännönrajoittimen suhteen.

Esimerkkinä vakio vuoden -02 bmw 330d touring. Vakiona tehoja oli 184hp / 410Nm. Muutaman eri variaation jäljkeen sen optimaalisimman ohjelmakokoonpanon löydyttyä saimme lukemat 239hp/565Nm. Kulutus tippui n. 0,5l/100km. Savuttanut auto ei ollenkaan(ei savuttanut ennen säätöäkään.

Yllämainittu säätö on tehty Motorbit Oy:ssä. www.motorbit.fi. Valitettavaa kuitenkin, kun tuota nelivetopenkkiä ei Pekalta sieltä löydy.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Onko joku löytänyt vastausta Outlander Turbon lastuttamiseen? Olen pohtinut kyseisen pirssin ostamista perheeseen ja lastuttaahan se tietysti heti pitäisi... Karala? Printsport?
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Kertokaa ihmeessä, jos jostain löytyy lisää voimaa. Karalaa pitäis vissiin alkaan painostaan...
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Auttaako pelkkä "lastu"? Pitäis varmaan putki vaihtaa ja ahtoja nostaa/vaihtaa puhallin.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Eikös se "lastuttaminen" turboautossa hyvin usein sisällä myös ahtopaineen nostamista... Putkiston toki voi tökätä paikalleen. Mutta kai se isoin apu olis kun ahdot nousis aavistuksen. Luulisi siellä potentiaalia piilevän kun perustuu evon tekniikkaan ja evossahan sitä potentiaalia on.

P.S
Ainakin Youtubessa on hyvin paljon "tuned- Outlander turbo" videoita. Niin luulisi jostain valmis "ohjelmistopäivitys löytyvän"..
'
P.P.S "Voimaa.com" ainakin tarjoaa ohjelmistopäivitystä myös outlanderiin! Kokemuksia?
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Tjoki sanoi
Eikös se "lastuttaminen" turboautossa hyvin usein sisällä myös ahtopaineen nostamista... Putkiston toki voi tökätä paikalleen. Mutta kai se isoin apu olis kun ahdot nousis aavistuksen. Luulisi siellä potentiaalia piilevän kun perustuu evon tekniikkaan ja evossahan sitä potentiaalia on.

P.S
Ainakin Youtubessa on hyvin paljon "tuned- Outlander turbo" videoita. Niin luulisi jostain valmis "ohjelmistopäivitys löytyvän"..
'
P.P.S "Voimaa.com" ainakin tarjoaa ohjelmistopäivitystä myös outlanderiin! Kokemuksia?

Voimaa varmaan on saatavilla, mutta puhallin ei vaan oo sama kuin evossa ja se on melkoinen tulppa. Tosin noista muista osistakaan ei ole varmuutta, onko männät ja kanget samat kuin evossa ym. ym.
Lastuttamalla varmaan saa kyllä jonkun hepan lisää.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Kun nyt vaan tietäs mistä sellainen ohjelmistopäivystys löytys ja kuka sen asentas...
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

I suspect this is about tuning..
My car is the most tuned outlander in Sweden so far, and im glad to help if i can if anyone wants some tips.
But my finnish is really bad, so please write in english if you need help from me.

//Gata Skog
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Olisiko jo joku löytänyt "viri "ohjelmaa ?

-Pasi-
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

mitähän jos soveltas tuollasen evo9 ecun? siihenhän sais vaikka mitä softaa ::)
tuntuu nuo evon ecut olevan käypäsiä melkein mihin tahansa ja minkä ikäiseen tahansa mitsun ruiskukoneen kaveriksi ;)
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Ei kai siihen ecua tarvii vaihtaa, eikös nää outlanderit oo flässättävällä eculla? Imasee rommin ulos, ettii kartat ja tuunaa.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Pietari sanoi
Ei kai siihen ecua tarvii vaihtaa, eikös nää outlanderit oo flässättävällä eculla? Imasee rommin ulos, ettii kartat ja tuunaa.

me koitettiin aikanaan kaivaa et mikä ecu siinä on mutta ei kyllä löytynyt edes tietoa? Olisiko tonne työnnetty jotain vanhaa ylimäärää jostain? Eihän tossa mivecciä ole niin fyysisesti 7-8 tasoa?
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Pietari sanoi
Ei kai siihen ecua tarvii vaihtaa, eikös nää outlanderit oo flässättävällä eculla? Imasee rommin ulos, ettii kartat ja tuunaa.

Jos löytyy XML:t ja tietoa työkaluista niin laita infoa, olisi tarvetta mutta toistaiseksi lukemani perusteella ei onnistuisi.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Tollanen tieto löytyy netistä: 384kB M32R ECU's (MH8302F/MH8202F)

Eli samaa sarjaa kuin evo X mutta pienempi. Eikö siis onnistu tuon piirin luku edes Ecuflashilla, Tactrixin mukaan Outlander on tuettu? Kuvauksista ei mulla ole hajuakaan.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Jos ymmärsin oikein niin 2.4 vaparille olisi jotain tehtävissäkin, mutta turbon kanssa heikompaa. Airtrek turbo on listalla, mutta ei taida olla ihan identtinen peli. Olisiko vähän niin kuin Ralliart Coltit ihan eri ECU ja JDM onnistuu, Euro ei?
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Joo, näköjään ainakin MMCFlashilla onnistuu mutta tossahan ei tule kuvauksia mukana...

http://forums.evolutionm.net/9774442-post54.html
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Mulle kun nämä mitsubishit ei ole niin tuttuja niin kysyn varmuuden vuoksi onko tässä kyse minkä vuosimallisten Outlandereiden säädöstä? Ilmeisesti sen 4G63 bensaturbon 2001-2006 tai jotain? Onko kenelläkään tietoa mikä osanumero on siinä ecun päällä?

Yhdestä lähteestä kerrottiin Ecuflässiä käytetyn euromallin tuunauksessa mutta kaivelen hieman lisää, kävi kiinnostamaan eikö tosiaan onnistu.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

ASA:sta katsottuna erään 2006 Outlander turbon ecun osanumero on 1860A205.
Ja itse asiassa, kaikissa euromallin turboissa 1.7.2004 eteenpäin sama.
Vanhemmissa MN122218 tai 1860A154.
Airtek:ssa on MR988925.

Vuosimallit on 2003 - 2007. Tosin taitaa kaikki 2007 olla valmistettu 2006.
 
Vs: Outlander Turbon lastuttaminen

Hyvät vai huonot uutiset ensin?

No hyvät ensin eli OP2.0 ja Ecuflash Beta kykenee lukemaan ja kirjoittamaan EDM Outlander Turbon rommin. Muuten säätökartat näytti outtiksessa vastaavan evo kasin karttoja tai no ylipäänsä tuttua evolinjaa eli tunailu olisi helppoa.

Huonot taasen ne että checksum korjaus ei toimi tälle rommille ja jos muutat bitinkin ei ecu toimi. Korjaus on onneksi helppo eli flässää vaan takaisin originaalin eli ei jumitu lopullisesti. Myöskään MMCFlash ei ongelmaa korjaa eli se olisi hukkahankinta. Eräs kaveri oli ratkaissut ongelman niin että oli asentanut evo 8 ecun ja vaihtanut kaasuläpän mekaaniseksi, pienellä piuhajumpalla kertoi tämän ratkaisun toimineen hyvin ja seuraava projekti outtikseen olikin 2.4 litrainen mivec moottori evo 9 eculla ja FP Black ahtimella :)
 
Takaisin
Ylös Bottom