Outlander turboon voimaa.

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Eli tästä vanhempi koppasesta kyse. Säätääkö tuota joku Suomessa vai onko ainut mahdollisuus joku jälkiasenteinen moottorinohjaus tai vaikka Evon boksin laitto? Kaasun joutu vissiin sit rakentaa vaijerilla. Onko tuo pata nyt sisuskaluiltaan Evoa vastaava (männät, veivit) vai jotain muuta? Aattelin josko tollasesta talviauton rakentelisi ja noita Evon ylimääräsiä osia hyötykäyttäisi...
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Viimeksi kun selvitin keväällä niin Ecuflashilla ei päässyt käsiksi boksiin. MMC Flasher ehkä? Definitiot? Geneerisiä virisoftia on saatavilla joiltain valmistajilta.

Kaasun sovittaminen tulee tosiaan eteen jos Evon boksia haluaa.

JDM Airtrek muistaakseni onnistuisi, mutta en ole sen enempää tutkinut onko sellaisen ECU käyttökelpoinen EDM Outlanderissa.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Joo Airtrekin ecuun pääsis kyllä käsiksi. Pitääkin selvittää meniskö se helposti Outlanderiin. Itseasiassa Airtrek ois ehkä jopa parempi mun suunnitelmiin, mutta sitä ei oo manuaalina käsittääkseni :-\
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=24222.msg345903#msg345903
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Tuon linkin luinkin jo. Ajattelin vaan josko joku olisi tuohon jonkun ratkaisun keksinyt. Harva ecu nykyään softaamatta kuitenkin jää. Ecun sovittaminen tosin olis jo tuttua puuhaa ja ylimääräinen imusarjakin olis mihin sais helposti Evon mekaanisen kaasuläpän kiinni, joten sekään ei sinällään paha rasti olis. Mutta jos tuon talvikäyttikseksi laittaisi, niin helpommat ratkaisut houkuttaa. Haaveilin, että pikku muutoksilla Evon osia lainaamalla tehot 350 pintaan.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.


Mitsubishi Outlander
Malli Vakioteho ja -vääntö Eko eli Säästöohjelma Hinta Force eli Voimaohjelma

Outlander 2.0 Di-D 100 kW / 136 Hp, 320 Nm 110 kW / 150 Hp, 335 Nm 649 € 118 kW / 160 Hp, 390 Nm 649 €
Outlander 2.0 Turbo 148 kW / 201 Hp, 303 Nm 148 kW / 201 Hp, 303 Nm 172 kW / 234 Hp, 379 Nm 699 €
Outlander 2.2 Di-D 115 kW / 156 Hp, 380 Nm 125 kW / 170 Hp, 395 Nm 649 € 135 kW / 184 Hp, 460 Nm 649 €

Lähetin viestiä Voimaa.commille onnistuuko päivitys,ilmeisesti ei kun vastausta ei kuulu,ja tästä on jo muutama viikko...
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Mitäs hihhulia... Ryhdyin tuossa kaivelemaan, niin Tukholmassa ainakin ohjelmoivat näitä vakiolla ECU:lla ja menestyksekkäästi jo vuodesta 2007... ???

Kaivelu siis jatkuupi.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

No ecutek esim voi onnistua mutta se on täysin harrastelijoilta suljettu järjestelmä, ehkä seuraavassa ecuflash -versiossa?
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Ecutek on kuulema ainakin yksi mikä rokkaa. Jotkut tiedot taas antaa ymmärtää että ecuflashillakin saatu tuloksia.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

_AH_ sanoi
Mutta jos sillä homma hoituu, niin onko se paha?

No ei toki jos olet valmis maksamaan. Voi olla vielä että ammattilainen ei tee mitään autokohtasta säätöä vaan heittää softan sisään ja taalat käteen. Mutta teoriassa ecuflashilla näkee kyllä mitä sinne sitten on tehty. :) Mitään ei voi vaan muokata. Subarupuolella taidetaan olla vähän edellä, en tiiä kuka noita on väsännyt. Mutta aika hyvät softat on tehty ja kohdistuksissa on about kaikki, eilen katteltiin yhtä ton ikästä foresteria ja sen muutoksia/flashausta op 2.0 kera. :)
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Ilmeisesti täällä Suomessa ei ole vain tarpeeksi mielenkiintoa perehtyä tällaiseen marginaalimalliin. ;D

Joutuu silloin turvautumaan valmiisiin vaihtoehtoihin vaikka se maksaakin aivan höpönä. :'(
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Mä en usko että se on suomesta kiinni, Pietarihan oli kokeillut että se ecuflashin flashaus ei tossa toimi. Ei muuta kun sitten vaan kyselemään ulkomaalaisilla foorumeilla mikä mättää. Olishan se kova jos toi saatas toimimaan. Ei tarttis jäädä foresterin jalkoihin ? ;D
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Mistähän sitä kaivelis tietoonsa että käykö Evo8:in turbo outlet Outlanderiin?
Isot pojat kertoivat että kasin DP menee suoraan, mutta samallahan se outlet olisi hyvä uusia.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

_AH_ sanoi
Mistähän sitä kaivelis tietoonsa että käykö Evo8:in turbo outlet Outlanderiin?
Isot pojat kertoivat että kasin DP menee suoraan, mutta samallahan se outlet olisi hyvä uusia.

Tää sattukin sopivasti, omasta pakosarja poreella :seina Pakosarjan varaosakoodi 1555A223?

edit: ilmeisesti pakosarja ei käy?
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Chip-Tuning Finland ainakin Riihimäellä tänään osasi kertoa että heiltä onnistuu näiden uudelleen ohjelmointi.
Tietääpähän minne syytää veronpalautusrahat jos tuo auto taloudessa tuolloin vielä on. ::)
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

_AH_ sanoi
Chip-Tuning Finland ainakin Riihimäellä tänään osasi kertoa että heiltä onnistuu näiden uudelleen ohjelmointi.
Tietääpähän minne syytää veronpalautusrahat jos tuo auto taloudessa tuolloin vielä on. ::)

Jos tuonne oot enemmänkin yhteydessä, niin kysäseppä taipuuku esim. suuttimein vaihto myös ja autokohtainen säätö vai onko tuo joku perussofta minkä ne laittaa.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Sen verran mitä kyselin niin autokohtaisesti softan muokkaisivat. Luulisi siis suuttimienkin dataamisen onnistuvan kun kysyin taaemman lambdan ohittamista jos jättää katalysaattorit pois niin veikkasi onnistuvan samaan syssyyn.

Kai tuota autoa voisi sitten pitää hieman pidempään jos sitä vähän piristäisi. :)
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Nyt onnistuu myös outlanderin ohjelmointi . Pienellä putkimodilla ja ohjelmoinnilla 270 hp /400 Nm (vakio 220hp/330Nm)

Palaan aiheeseen lähiaikoina.

Maatsi
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Mittaaja sanoi
Nyt onnistuu myös outlanderin ohjelmointi . Pienellä putkimodilla ja ohjelmoinnilla 270 hp /400 Nm (vakio 220hp/330Nm)

Palaan aiheeseen lähiaikoina.

Maatsi
:peukku
Millainen on pieni putkimodi?
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Mittaaja sanoi
Nyt onnistuu myös outlanderin ohjelmointi . Pienellä putkimodilla ja ohjelmoinnilla 270 hp /400 Nm (vakio 220hp/330Nm)

Palaan aiheeseen lähiaikoina.

Maatsi

Haluatko valoittaa millä järjestelmällä flashaat sen ? :)
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Mittaaja sanoi
Etukatin poisto ...vastapaine muuten ahtopaineen luokkaa !
Mitä luulet meniskö päästöistä ilman tuota etukattia tai tyhjennetyllä etukatilla?
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Basbarduu sanoi
Mitä luulet meniskö päästöistä ilman tuota etukattia tai tyhjennetyllä etukatilla?

Päästöt mitattu , ei ongelmia , alittaa sallitut arvot reilulla marginaalilla.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Nyt on taas yks syy lisää toteuttaa pitkään kummitellut outlander turbo kuume.. :peukku
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Mä nähtävästi aloitan virittämisen kytkimen uusimisella.
Osaako joku varmistaa että käykö esim. Evo8:n paketti tuonne paikalleen suoraan?
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

_AH_ sanoi
Mä nähtävästi aloitan virittämisen kytkimen uusimisella.
Osaako joku varmistaa että käykö esim. Evo8:n paketti tuonne paikalleen suoraan?

Maailmalta olen lueskellut että vauhtipyörä vaihtamalla menisi, mutta en ole ihan detail-tasolla tutkinut asiaa.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Mitäs taaemmalle lambdalle tehdään kun etukatti poistetaan?
Sehän on siellä taaemman katin etupuolella kiinni, niin pitääkö se siirtää toisen katin taakse ettei herjaile?
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Evon kytkin meni heittämällä paikalleen ja toimii moitteetta.
Evo 8:n 3" DP ottaa (ainakin tämän kohdalla joka itselläni on) öljypohjaan kiinni. Selviää pienen viillon laikkaamalla ja kääntämällä putkea sentin verran hantinpuolelle. Taaempi kiinnityslaippa on myös hieman eri asennossa, kuin Outlanderin katalysaattorissa ja jää 3,5cm lyhyeksi.
Laipan asentohan korjaantuu siinä samalla kun laittaa muutaman sentin putkea lisää väliin jos haluaa taaemman katin säilyttää. ::)

edit: Taaempaan lambdaan mahtuu hienosti laittamaan suoran välipalikan, joka nostaa anturia pois pakokaasuista ja säästytään vikakoodien herjaamiselta.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

No nyt on käyty kertaalleen AMW:lla tuon hieman enemmän vakiosta muutoksia sisältävän sekasikiön kanssa. Päivä siellä painittiin pienten lastentautien kanssa. Viimeiseksi ongelmaksi muodostui sytkän säätö, josta ei oikein meinannut - eikä loppuviimein tullutkaan mitään kun nakuanturi antoi jatkuvasti haamunakua vaikka mitkä vippaset teimme ja kuulokkella ei mitään kuulunut. Sytytyskarttojen säätö siis onnistui ihan hienosti, mutta nakutusanturin pakottamat ECU:n toimet sotkivat hommaa eikä ennakkoja saatu järkevälle tasolle.
Sytkä jäi todella myöhäiselle nyt siksi että ei päästy tuolle nakulle tekemään mitään. Tästä syystä luvutkin jäivät hieman tavotteista.
Päästiin niihin lukuihin joihin aiemmin on AMW:llä päästy vakioautollakin putkimuutoksin + ohjelmalla. n.270hv+370Nm...

Nyt oli puheissa uusi reissu paikan päälle jolloin olisi nuo viimeisetkin ongelmat korjattuna/muokattavissa.
Sitten kun tämä on tehty niin tämäkin suo on kahlattu ja seuraavien säädöt onnistueekin Maatsilta paljon mutkattomammin. :D

Jatkunee...
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

:peukku
Tänään oli uusintareissu AMW:lle ja tarkoitus korjata viimekertaiset ongelmat - ja nehän korjaantui, perskeles!
315hv & 450Nm eli ihan alueelle päästiin. Vetää oikein mukavasti. Käyrä nousee samassa tahdissa vakion kanssa + hieman pidemmälle.

Nyt sitten löytyi tosin seuraava ahdistava tekijä: MAF. Virtaus ei vain riitä ja alkaa kuristamaan menoa.
Se on sitten ensi talven ohjelmassa se jos(kun) nälkä kasvaa.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Käykö siihen Evon MAF suoraan tilalle? Olisi helppo ja halpa ratkaisu.
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

DaJackal sanoi
Käykö siihen Evon MAF suoraan tilalle? Olisi helppo ja halpa ratkaisu.
Tuskin ihan plug&play, mutta paikalleen kyllä menee. Varmaan jotain ohjelman hieromisia olisi luvassa, mutta enpä usko että se siitä ainakaan kiinni jää. Liitin saattaa olla jopa sama. Tutkittanee tuotakin joskus tulevaisuudessa tarkemmin.

edit: Ja ehkä se on ihan hyvä olla joku supistaja että ei nyt revitä ihan mahdottomia lukemia kun ei ole mitään käryä kuinka pitkälle sisukset kestää. ;D
 
Vs: Outlander turboon voimaa.

Ei kai siihen sen enempää ohjelman hieromista tarvitse kuin skaalaukset kohdalleen? 3000GT:hen menee heittämällä Evon MAF kun muuttaa vain 2 arvoa seuraavasti:

MAF size: 357.5 g/s
MAF adder: 140 units
 
Takaisin
Ylös Bottom