Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

Esa24

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2007
Vein -07 Outlander 2,0 Did:n 80 tkm huoltoon EI merkkiliikkeeseen. Samalla myös jakohihna, vesipumppu ja apulaitehihinojen kirisitinrullat vaihdettiin.
Kun auto oli saatu nippuun se ei käynnistynyt. Epäilivät että polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen on jäänyt johonkin ilmaa ja siksi ei käynnisty. Hakivat sitten vikaa pari päivää mm. ohjaamalla polttoainepumppua päälle ja pois ja starttailemalla. Ei käynnistynyt, vikakoodia ei ollut.
Hinattiin sitten merkkihuoltoon jossa lukivat vikakoodeja- mitään ei ensin löytynyt kunnes viiden tunnin jälkeen näytti ajonestoa.
Pyysivät sitten minulta toisen avaimen- käynnistyi heti!
Kysymys kuuluukin nyt: onko nuo tumpelot tuolla Autoasi- liikkeessä voineet tehdä jotakin joka aiheutti koodin katoamisen, vai oliko miulla vaan paska tuuri?
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

jos akku ollu irti pitkään, voi välillä hukata ns. avaimen, onko sulla keyless vai kos järjestelmä autossa? koska avaimen patterit jos kuluneet niin myös avain voi "hukata" sen. tai sitten sulla on vain avain mennyt rikki. Onko tämä "viallinen" avain saatu jo koodattua autoon takaisin?? jos on niin sitten kannattaa ne patterit tsekata. Ja jos ei onnistu koodaus ei muuta kuin uutta avainta tilaamaan.
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

Minkä vikakoodin antoi merkkitesterillä?

Nämä tällaiset on pahoja paikkoja. Jos alkuperäinen korjaaja on tehnyt jotain epänormaalia ja sillä ei ole selkärankaa myöntää mahdollista mokaa, ei tuota ehkä helposti saa selville mistä on ollut kysymys. Enpä ihan heti muista että ajonesto olisi kadottanut koodauksen ilman selitystä.

Toimiiko auto nyt molemmilla avaimilla?
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

Auto toimii nyt vaan toisella avaimella jossa on patterit loppu, eli ei avaa ovia. Toisessa avaimessa jolla auto ei käynnisty aukeaa siis ovet. Ei ole keyless- systeemiä.
Avaimen koodaus on sovittu torstaille. Katotaan sitten uudelleen.
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

Esa24 sanoi
Auto toimii nyt vaan toisella avaimella jossa on patterit loppu, eli ei avaa ovia. Toisessa avaimessa jolla auto ei käynnisty aukeaa siis ovet. Ei ole keyless- systeemiä.
Avaimen koodaus on sovittu torstaille. Katotaan sitten uudelleen.

Eli siis sulla on keyless= avaimessa keskuslukko, ja autossa virtalukko mihin laitat avaimen.
Koss= sulla voi olla avain vaikka taskussa koko ajan ja sulla autossa sellainen nuppi mistä käännät auton käyntiin

Voi olla et ne on vaikka tiputtaneet avaimen ja se on menny rikki siitäkin. mutta kunhan koodaat tai yrität ensteks sitten tiedät et mikä on, avain rikki, tai sitten hukannut sen koodin.
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

Uge sanoi
Enpä ihan heti muista että ajonesto olisi kadottanut koodauksen ilman selitystä.

Toimiiko auto nyt molemmilla avaimilla?

avaimet on välillä hukanneet, tosin mitsussa kerran tavannut moisen tapauksen. moparit enemmänkin...
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

Semmonen tuli mieleen että onko systeemi voinut tulkita varastamisyritykseksi PA- pumpun päälleohjauksen testerillä? Näin oli kuulemma tehty.
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

Ei, koska virrat pitää olla päällä, jotta testerillä pystyy mitään tekemään.
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

No niin selvishän tämäkin: Joku **tun tumpelo oli kadottanut toisesta avaimesta mikrosirun :seina
Liike jossa auto oli huollossa ei myönnä avanneensa avainta, eli siinä tapauksessa sitten merkkiliike. Minun kannaltahan koko hommasta vastaa tuo huollon tehnyt liike, merkkiliike on vain alihankkija.
En ole vielä saanut hintaa uudelle avaimelle jonka jälkeen aletaan vääntää korvauksista. Kyllä taas tämä episodi opetti jotakin. Vaikka nuo merkkiliikkeiden touhut on mitä on niin ainakin tällaisissa tapauksissa lienee helpompaa toimia merkkiliikkeen kanssa.
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

Mutta jos auto ei lähtenyt siellä ekassa paikassa käyntiin niin siruhan on jo silloin ollut poissa, eikö vain? Vai kävikö avaimet jossain toisessa paikkaa sillä aikaa kun auto oli huollossa?
Onko kenties avain pudonnut ja kuoret auennut > siru hukkaan. Mahdollisesti näin käynyt jo ennen huoltoon menoa tai esim. pariston vaihdon yhteydessä?
 
Vs: Outlanderin avain kadotti koodin, kuka mokasi huollossa?

Auto on viety huoltoon ihan toimivana ja ehjällä avaimella jota ei ole koskaan avattu.
Varmaan ei aluksi lähtenyt käyntiin juuri tuon PA- järjestelmän ilman takia, koska ei edes luvannut käynnistyä. Siruttomalla avaimella auto käy 5 sek. ja sammuu.
 
Takaisin
Ylös Bottom