outoa sähköpostia

T

temetsu

Guest
Kävin tänään lukemassa sähköpostia jippiin sivuilla. Sinne oli tullut viesti jonka lähettäjä oli ISIDOROS ja aiheen nimi RE: about orders. En uskaltanut mennä aukaisemaan tuota viestiä. Tiedä vaikka olisi joku uusi sähköpostivirus. Se vähän ihmetyttää että tuolta lähettäjältä ei ole ennen tullut postia enkä minäkään ole lähettänyt sinne suuntaan postia. Vai onko tuo jotain klubipostia. Kertokaa jos tiedätte jotain. Ja muuten se tuossa oli vielä outoa, että tavalliset sähköpostiviestit ovat kooltaan 1-10kt mutta tämä viesti oli 100kt.
 
Mä sain tänään normaalisähköpostiini aivan käsittämättömän sähköpostiviestin. Lähettäjä oli suomalainen miehen nimi (tuntematon minulle), viestinä ihan asiallinen tiedustelu jostain hormin nuohoamisesta (!!!!) ja liitetiedostona jokin .exe, 73 kt kooltaan!!! Ihme, että tuli yleensä läpi...
 
lähettäjän nimi ei takaa/todista mitään, virukset imuroi osoitteita kovalevyiltä, tutustakin osoitteesta voi tärähtää virus. miksi kukaan lähettää liitteenä .exe tiedostoa huvikseen?

Älkää avatko mitään vähääkään epäilyttäviä liitetiedostaja, oli lähettäjä kuka tahansa.
 
ainakin silloin kannattaa suoraan poistaa jos sen tiedoston nimi on: jotain.jpg.exe eli sillä on kaks päätettä

Eki
 
No Jumalauta mäkin sain joltain Tuomakselta mailin osoite oli sen nimi ja @radiolinja.fi! kyseli sunnuntain vointia y.m. mä vastasin vaan että on tainnu tulla väärään osoitteeseen :mad: :)
 
Taitaa olla se virus liikkellä taas (en muista nimeä) joka ottaa satunnaisen vanhan viestin viruksen kyytipojaksi, sekä väärentää lähettäjän osoitteen. Eli taitaa ottaa satunnaisen päätteen saapuneista viesteistä ja yhdistää sen henkilön nimeen keneltä virus leviää estääkseen ketään varoittamasta viruksen leviämisestä.
 
From :    
"Saija Ahlgren" <saija.ahlgren@sgn.inet.fi>  
   
Subject :    
Re: Pantone kartta  
 
Date :    
Sun, 8 Jun 2003 21:32:19 +0300 (EET DST)  
 
Attachment :   Asunnontiedot.doc.exe (96k)    
 Reply  Reply All  Forward  (Recover to Folder)InboxSent MessagesDraftsTrash Can   Printer Friendly Version  
 
Hei,
t=E4ss=E4 Pantone tuotteet ja hinnat.

Formula guide printers edition      121,10
1 viuhka; coated(kiiltolakattu) ja uncoated(matta, lakkaamaton)     =20
    =20
Formula guide designers edition      167,

Asunnontiedot.doc.exe  W32/Bugbear.b@MM Virus Found  



Tollane mulle tullu tänää !!!
eli ny o jotai liikkeel !!!
Mitää ko. materiaali EN ole tilannu ja lähettäjä o uppo outo
 
joo noita on liikkeellä mulle tuli yks päivä 5 eri mailia joissa jokaisessa jotain liitteitä...

paras vaan jos ei tunne kähettäjää niin ei avaa mitään liitteitä...
 
tuossakin liitteessä on toi tupla pääte
Asunnontiedot.doc.exe W32/Bugbear.b@MM Virus Found

eli eiku roskiin vaan

Eki
 
Jepulis ja kannattaa käyttää virusohjelmassaan jos vaan löytyy sitä Autoprotect-toimintoa, vaikka se hidastaisikin pikkusen konetta..eipähän pääse mikään basilli eikä mikrobi tarttumaan :D
 
Takaisin
Ylös Bottom