paje 2,5td 90,jakopään merkit

kollaa

New Member
Liittynyt
4 Syyskuu 2008
kaverin autoon aloteltii jakopää remppaa ja oli jo saanu siihemallii et tasurin remmi paikalla,kysymys kuuluu et ku kampuran isomma rattaan merkki on kohoralla nii laitetaanko sillä samalla itte jakoremmi,vai kuuluuko pyöräyttää se pikkurattaan ura saman merkin kohoralle? joka nyt on puolkiekkaa pieles kun tasuri paikallaan.äkkiseltää en löynny selevää tietoo mut pankaa linkkiä jos sellane on ja tästä jotai tajuaa.
 
Vs: paje 2,5td 90,jakopään merkit

kollaa sanoi
kaverin autoon aloteltii jakopää remppaa ja oli jo saanu siihemallii et tasurin remmi paikalla,kysymys kuuluu et ku kampuran isomma rattaan merkki on kohoralla nii laitetaanko sillä samalla itte jakoremmi,vai kuuluuko pyöräyttää se pikkurattaan ura saman merkin kohoralle? joka nyt on puolkiekkaa pieles kun tasuri paikallaan.äkkiseltää en löynny selevää tietoo mut pankaa linkkiä jos sellane on ja tästä jotai tajuaa.

Se jää melkeimpä aina yleensä sen puoli hammasta suuntaan tai toiseen "pieleen" ja yrittelin kerran yhden päivän ajan kokeilla eri tekniikoilla sitä saada kohdalleen ja ei mennyt. Sitten meni hermot ja nippuun laitos ja käyntiin ja pelas ku makiainen eli ei merkitystä sillä puolella hampaalla.
 
Vs: paje 2,5td 90,jakopään merkit

mutta kun kyse on puolesta kierroksesta.eli kun pikkuremmi on paikallaan ja merkis niin laitetaanko jakoremmi samalla merkillä vaikka pikku rattaan hahalo on puolikierrosta sivus eli kello viires,vai käännetäänko kampuraa kello 11 misä on ison rattan merkki ja sitte vasta laitetaa jakoremeli.
 
Vs: paje 2,5td 90,jakopään merkit

Kyllä ne molemmat hihnat ajoitetaan samalla kampiakselin asennolla. Jos kampiakselilla oleva tasapainoakselin hihnapyörän merkki on kohdallaan, niin ei se jakohihnan hihnapyörä voi olla väärässä asennossa koska eihän se mene kuin yhteen asentoon kampiakselille.
 
Vs: paje 2,5td 90,jakopään merkit

hyvä ja kiitos.huomenna savut.täytyy kysyä kunei varmuurella ollu selevä.mitä varte mahtaa sitte olla se pikkurattaan kolo?
 
Vs: paje 2,5td 90,jakopään merkit

Näinhän se muistaakseni meni, että kampiakselin isomman pyörän merkki kun on kohallaan ja kaikki muutki merkit kohallaan, niin kampiakselin pienemmän pyörän merkki on joka toinen kierros kohillaan. Varmista vielä ennenkuin käynnistät, että saat koneen pyöriteltyä ympäri muutamaan kertaan ilman ongelmia kampiakselin päästä lenkillä tai räikällä pyrittäen, niin ei hajoa mitään. Jos tulee jossain vaiheessa jumi = ei pyöri vaikka kuinka vääntää, niin venttiili on mäntää vasten ja jako ei ole kohdallaan.
 
Vs: paje 2,5td 90,jakopään merkit

Jos se oli puol kierrosta pielessä, niin se on väärin sillon! Kuten edellä sanottu, kaikki merkit pitää olla kohdallaan kun kaikki remmit laitetaan samalla. Välillä ei pyöritellä mitään.
 
Vs: paje 2,5td 90,jakopään merkit

yllä mainitulla tavalla toimittu ja savut otettu,eikä eres hajonnu mitää.heti lähti käyntiin ja kävi hyvin.aika simppeli homma on vaihtaa kun otti kamalan kariapuskurin ja syylän pois nii on tilaa touhuta.
 
Vs: paje 2,5td 90,jakopään merkit

Omasta kun laitoin jakopään niin oli kanssa tp.akselin remmi poikki. Otin hilppeet irti ja jätin koko remmin pois, aika riski kun se tuppaa katkeemaan ja mahollisuus mennä jakohihnan väliin.
 
Vs: paje 2,5td 90,jakopään merkit

tuos oli erellisestä remmien vaihrosta noin 140tkm.hiukan kulumaa ja venymistä ainaki jakoremmis sekä kiristimis laakerivikaa.
 
Takaisin
Ylös Bottom