Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Suamine

New Member
Liittynyt
31 Joulukuu 2009
Omien käyttö kokemuksien mukaan tuntuis hieman oudolta tuo oma pajatso, imee naftaa noin 20litraa satasella :nykii , oli ajo sitten lähes millaista tahansa. Mustaa ei putkesta tule, tuli kyllä alkuun ja pienentelin syöttöjä mutta eipä mokoma toimenpide vaikuttanut asiaan millään muotoa. Yhtä paljon menee nakua edelleen, olisiko pumpun ajotus pielessä? Lämpösenä lähtee kyllä ihan ajatuksella kaymään, ei siis tarvii kuin näyttää starttia koneelle niin rupeaa heti hörisemään.

Meni tuossa matka-ajossa kun tampereella kävin pyörähtämässä, noin 170km mistä noin 145km moottoritiellä matkanopeus 82-86km/h navin mukaan, noin 33 litraa ainetta halusi tuolle reissulle. Hieman liikaa. Vuotoja ei tuntuisi olevan, ainakaan päälisinpuolin. kaasuakselin o-rengas vaihdettu ja nyt on pumppu pysynyt päälisin puolin kuivana. :)

Sitten öljyn kulutus, itsellä menee noin 1l 3000km varten täyssynteettistä 5w40:stä. Miten teillä muilla?

Itselle ensimmäinen mitsu ja maasturi ja vielä dieselikin :)

Mutta täytyy myöntää että ei ole muuta valittamista kuin tuo polttoaineen kulutus. Hieno peli on ajella :driver
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Tuntuuko auto ajossa raskaalta, eli tarvitseeko suhteettoman paljon kenkiä että liikkuu?

Itsellä piti antaa julmetusti happea että jaksoi kovilla pakkasilla liikkua, ja silloin soppaa meni kaupunkipyörittelyssä sellaista 18 litraa sataselle. Nyt kun kelit lauhtui, 15 litran kulutukseen mahtui varmaan 3-4 tuntia tyhjäkäyntiä ja kaksi offireissua tankillisella :)

Ja nyt kun ajoin pidemmän matkan pitkästä aikaa, sain niinkin pienen kulutuksen kuin 8.5 litraa sataselle. Öljyäkään tuo pirulainen ei enää syö, kun laitoin täyssynteettiset sisään. Mineraalia meni aavistuksen verran, mutta sitä myös vuoti viallisesta venttiilikopan tiivisteestä...
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?action=search
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6328.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=25829.0

ELI: 20 litraa naftaa kuulostaa aika paljolta. Öljyn kulutus on sekin enemmän siellä isossa päässä kuin pienessä, mutta ei vielä ihan totaalisen kamala.
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Itse olen kyllä yllättynyt tosta pajeron kulutuksesta...Odotin että haukkaisi enemmänkin mutta kun ei.

50€ tankkasin melko tyhjään tankkiin niin hieman yli 500km ehti kertyä ennen kuin täytyi uudestaan tankata.Sisältäen sekalaista maantie/kaupunki ajoa,eikä edes yritetty mitenkään säästellä. :)
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Suuttimien kunto ja syöttöpumpun perus ajoitus ja ennakonsäädön toiminta vaikuttaa kulutukseen todella paljon.
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Elikkä unohtui mainita jo tuossa ensimmäisessä viestissä että kylmäkäynnistys on todella ankea tapahtuma, mustaa, sinistä, patkimistä rykimistä eikä muutenkaan kuulosta mitenkään terveeltä, potkii putkeen noin 5 min ennen kuin alkaa tasoittumaan täysin. rukimiset kyllä häviää huomattavasti aiemmin.

Tuo polttoaineen kulutus topikki löyty jo aiemmin mutta kyseessä oli lähes vain ja ainoastaan isompia koneita, gen2, ja bensoja.

Huoltokirjaa on täytelty aika hyvin mutta suutin rempasta ei ole mitään merkintöjä, kaikkea muuta kyllä, olisi siis varmaan aika tehdä remppaa, mittari näyttää 565tkm. Pumppu piti ajoittaa jo aiemmin mutta ei ollut sopivaa jalkaa heittokellolle. Täytyy käyttää ajotuksessa jossain korjaamossa.

Mikäs tuo ennakon säädön toiminta, miten tarkistellaan tai huomaako ihan ajossa jos on hajalla?

Ja tuo raskaalta tuntuminen, haistaa kyllä ylämäet hyvin eli tuntuu hieman raskaalta.
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Mul on kans sellanen juttu kun palleron lykkää kylmästä käymään niin rykii ja tokoo ja tulee oikeen sinistä sauhuu että pitäjä on täynnä ja silmiä kirveltää. Mut kun käy joku kolme neljä minuuttia käy tosi nätisti kun lämpimänä lyö käymään ni ei mitää onkelmia.
Eli mikä kannattais kattoo???
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Pumpun ajoitus vaikuttaa paljon kylmäkäynnistykseen, siitä oli topicissa http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=6705.0 lisää tietoa. Myös hehkut vaikuttaa olennaisesti siihen (ihanks tosi ;D ).

Kannattaa öljyt vaihdella laatikkoihin ja periin, muuttuu kylmäkäytös tosi paljon kun laittaa tuoreet ja hyvälaatuiset litkut :)
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Mites muuten onko välijäähyllä jotain vaikutusta kulutukseen?

Entinen paje oli IC ja nykyinen ei. Tuntuis menevän enemmän ainetta tällä nykyisellä. Varmasti niissä on muutakin eroa... Tällä nykyisellä tuntuis menevän se 12-14l/100km, kun entisellä ajelin yleensä n. 10l/100km (parhaimmillaan 8-9l/100km) ja vasta kärrin kanssa meni se 12-14l/100km.
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Kannattaa katella polttoaineputket. Voivat olla melkoista haperoa varsinkin takapäästä. Myös ne kumiletkut vanhetessaan tahtoo kovettua ja murtua. Ilmavaivat ainakin selittää tuota rykimistä.
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

Aika paljolta kuulostaa, omaan haperoon vm90 aj.368000 2.5td laitan tankin täyteen 90l nollaan tripin ni se on siä 800n kilometrin korvilla kun alkaa vilautella merkkivaloo. Ja eikös haperossa ns, varatankki o 10 litraa. Eli vähä reilua kumppiä syö oli kesä tai talvi, ajo pääasiassa maantie ajoa. Neliveto päällä ottaa 14-15 litraa sataselle.
 
Vs: Pajero 1gen tdic 2,5 kulutukset

itellä kulutus 2.5 tdci 1993 pajerossa 0.9 ahtopaineilla ja pikku lisäsyötöllä 12.6l satkulla kun nätisti ajelee ja jos monottaa hörppää 14litran pintaan!
 
Takaisin
Ylös Bottom