2,5 välijäähd.tdi vm 92. Kysäsempä nyt kun on askarruttanu tuo moottorin pyörintänopeus.
Ensinnäkin mittari näyttää aika reilusti alinopeutta.
Pitää ajaa vähän yli 90 ettei rekat roiku puskurissa. GPS näyttää silloin vähän yli 80.
Kun kierroksia on juuri hivenen vajaa 3000 ja vitonen ja asuntovaunu tai iso kärry niin veto
on makeimmillaan, puskee railakkaasti normimäetkin ylös ja nopeus silloin
mittarin mukaan juuri karvan verran alle 100
Isommissa nousuissa pitää vaihtaa neloselle, mutta laskea nopeus siten, ettei 3000 ylity koska
silloin veto huononee ja moottorikin vähän rallattaa (venat vissiin)
Eli nelosella 3000 kierr. on nopeus n. 80 mittarin mukaan, todellisesti 70 eli nelosella ei voi ajaa muun liikenteen nopeutta.
Aika isot kierrokset on Mitsuun suunniteltu mielestäni.
Renkaat on 235 - 75 - 15
Onko tää kaikki normaalia ?
Ensinnäkin mittari näyttää aika reilusti alinopeutta.
Pitää ajaa vähän yli 90 ettei rekat roiku puskurissa. GPS näyttää silloin vähän yli 80.
Kun kierroksia on juuri hivenen vajaa 3000 ja vitonen ja asuntovaunu tai iso kärry niin veto
on makeimmillaan, puskee railakkaasti normimäetkin ylös ja nopeus silloin
mittarin mukaan juuri karvan verran alle 100
Isommissa nousuissa pitää vaihtaa neloselle, mutta laskea nopeus siten, ettei 3000 ylity koska
silloin veto huononee ja moottorikin vähän rallattaa (venat vissiin)
Eli nelosella 3000 kierr. on nopeus n. 80 mittarin mukaan, todellisesti 70 eli nelosella ei voi ajaa muun liikenteen nopeutta.
Aika isot kierrokset on Mitsuun suunniteltu mielestäni.
Renkaat on 235 - 75 - 15
Onko tää kaikki normaalia ?