pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

SP

Member
Liittynyt
2 Lokakuu 2007
2,5 välijäähd.tdi vm 92. Kysäsempä nyt kun on askarruttanu tuo moottorin pyörintänopeus.
Ensinnäkin mittari näyttää aika reilusti alinopeutta.
Pitää ajaa vähän yli 90 ettei rekat roiku puskurissa. GPS näyttää silloin vähän yli 80.
Kun kierroksia on juuri hivenen vajaa 3000 ja vitonen ja asuntovaunu tai iso kärry niin veto
on makeimmillaan, puskee railakkaasti normimäetkin ylös ja nopeus silloin
mittarin mukaan juuri karvan verran alle 100
Isommissa nousuissa pitää vaihtaa neloselle, mutta laskea nopeus siten, ettei 3000 ylity koska
silloin veto huononee ja moottorikin vähän rallattaa (venat vissiin)
Eli nelosella 3000 kierr. on nopeus n. 80 mittarin mukaan, todellisesti 70 eli nelosella ei voi ajaa muun liikenteen nopeutta.
Aika isot kierrokset on Mitsuun suunniteltu mielestäni.
Renkaat on 235 - 75 - 15
Onko tää kaikki normaalia ?
 
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

Lähes jokainen WW---Toyota---yms dieselin omistaja on kertonut kierrosten olevan heillä normiajossa 2 tonnin kieppeillä, sitä se oli meilläkin Chevyn Astrossa,
jotenkin kiusallista 3 tonnia, liekö perävälitys tässä liian tihee, en tiedä kun ei ole kokemusta toisesta Pajerosta. :seina
 
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

Ihan normaalilta tuo kuulostaa. Jossain 3500 paikkeilla alkaa vakiona leikkaamaan syöttöä. Isommilla renkaillahan tuota pystyy vähän muuttamaan.
 
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

Auton tyyppikilvestä näkyy perävälitys.

http://www.mitsubishiclubfinland.net/wiki/index.php?title=Valmistenumero#Tyyppikilpi

Nopeasti laskien tuossa vaikuttaisi olevan 5.285 välitys, mikä on tihein saatavilla oleva. Isompaa rengasta vaan niin korjaantuu mittarivirhe samalla ;D
 
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

Kiitos koodinlukusivusta, katson välityksen arvon kun auto on kotona.
Jos pyörät isontais niin täytyy sitten varmaan valssit vaihtaa 16 tuumiin.
Niitä kuiteskin jossain on ? oliskohan sopiva ratas sitte 235/75/16
Välityksen vaihtoon tarvii varmaan koko perän irrotuksen tai sen kokonaisuuden vaihdon.
Miksikähän näin tiheitä välityksiä on tänne tuotu, auto oli uutena Korpilammella, ysitien myymä.
Muistelen että silloin näitä kyllä ostettiin ihan perheautoiksi ja olivat verosta halpoja.
 
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

Eipä tunnu 16 tuumasia vanteita olevan missään.
 
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

Jos sellaiset välttämättä tarvii niin ainakin Vannetukusta pitäisi löytyä...
 
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

SP sanoi
Eipä tunnu 16 tuumasia vanteita olevan missään.

Kyllähän 15" vanteellekkin korkeampaa kumia löytyy, vaikka 31/10.5/15 on vajaa pari tuumaa korkeampi kun 235/75/15
 
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

tuollaiset oli tyyppikilvet jos nuo kuvat näkyy, missä se välitys on.
 

Liitetiedostot

  • mitsu1.jpg
    mitsu1.jpg
    73.5 KB · Lukukerrat 195
  • mitsu2.jpg
    mitsu2.jpg
    126.3 KB · Lukukerrat 193
  • mitsu3.jpg
    mitsu3.jpg
    235.5 KB · Lukukerrat 200
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

Ei mikään noista, pitäisi olla niitattuna konepellin sisäpintaan.

Korjaamokirjan kukaan 91-93 pitkissä malleissa oli tuo 5.285 välitys, 94- oli vaihtoehtona 4.875 joka ei ole kuitenkaan kuin 10% harvempi. Nelivetoisessahan pitää vaihtaa sekä etu- että takaperän välitykset, joten taitaa renkaiden suurentaminen olla helpoin ja halvin vaihtoehto :)
 

Liitetiedostot

  • kyltti.jpg
    kyltti.jpg
    44.8 KB · Lukukerrat 176
Vs: pajero 2,5 tdi moott.kierrosnop.norm.ajossa

kiitos löytyi oli lian alla se kilpi, välitys on 5285
 
Takaisin
Ylös Bottom